[B3 1.8E DZ 112KM Automat] Błąd 2-1-4-2 Check Engine
[B3 1.8E DZ 112KM Automat] Błąd 2-1-4-2 Check Engine
Jestem posiadaczem Audi 80 B3 z 1988r z LPG
Ostatnio naszło mnie żeby wymienić kontrolki w licznikach, a więc wziąłem się do roboty i wymieniłem przepalone i uzupełniłem brakujące w ilości sztuk 7 O_o. Gdy złożyłem wszystko do kupy i odpaliłem auto aby sprawdzić czy kontrolki świecą zobaczyłem wśród nich takie coś:
.
:oops: Przepraszam za takie brudne liczniki ale nawet nie są jeszcze przykręcone i będą wyczyszczone :oops: Czy to jest kontrolka Check Engine i czy to auto ma komputer że takie coś wyświetla. Dodam że auto jeździ bezproblemowo, nic nie szarpie, nie przerywa dosłownie chodzi jak złoto
Patrzyłem pod maskę czy nie ma jakichś luźnych kostek czy kabli ale nic nie znalazłem, wszystko jest na swoim miejscu.
Wie ktoś o co może chodzić?
Ostatnio naszło mnie żeby wymienić kontrolki w licznikach, a więc wziąłem się do roboty i wymieniłem przepalone i uzupełniłem brakujące w ilości sztuk 7 O_o. Gdy złożyłem wszystko do kupy i odpaliłem auto aby sprawdzić czy kontrolki świecą zobaczyłem wśród nich takie coś:
.
:oops: Przepraszam za takie brudne liczniki ale nawet nie są jeszcze przykręcone i będą wyczyszczone :oops: Czy to jest kontrolka Check Engine i czy to auto ma komputer że takie coś wyświetla. Dodam że auto jeździ bezproblemowo, nic nie szarpie, nie przerywa dosłownie chodzi jak złoto
Patrzyłem pod maskę czy nie ma jakichś luźnych kostek czy kabli ale nic nie znalazłem, wszystko jest na swoim miejscu.
Wie ktoś o co może chodzić?
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2013, 20:05 przez PROmil, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rastaman25
- Forum Audi 80
- Posty: 290
- Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
- Lokalizacja: Brzesko
Re: [B3 1.8E DZ 112KM Automat] Kontrolka Check Engine?
to wyblyskaj kody bedziesz wiedzial czemu sie swieciPROmil pisze:Jestem posiadaczem Audi 80 B3 z 1988r z LPG
Ostatnio naszło mnie żeby wymienić kontrolki w licznikach, a więc wziąłem się do roboty i wymieniłem przepalone i uzupełniłem brakujące w ilości sztuk 7 O_o. Gdy złożyłem wszystko do kupy i odpaliłem auto aby sprawdzić czy kontrolki świecą zobaczyłem wśród nich takie coś:
[url=http://i.imagebanana.com/img/2aa04qiu/thumb/IMG_20130913_115443.jpg]Obrazek[/URL].
:oops: Przepraszam za takie brudne liczniki ale nawet nie są jeszcze przykręcone i będą wyczyszczone :oops: Czy to jest kontrolka Check Engine i czy to auto ma komputer że takie coś wyświetla. Dodam że auto jeździ bezproblemowo, nic nie szarpie, nie przerywa dosłownie chodzi jak złoto
Patrzyłem pod maskę czy nie ma jakichś luźnych kostek czy kabli ale nic nie znalazłem, wszystko jest na swoim miejscu.
Wie ktoś o co może chodzić?
Re: [B3 1.8E DZ 112KM Automat] Kontrolka Check Engine?
WTF??to wyblyskaj kody bedziesz wiedzial czemu sie swieci
dzikx
Dzisiaj po południu wszystko sprawdzę bo na razie nie mam dostępu do auta.
Dodam też że pojawiły się takie dziwne "kwiki" piski z alternatora, może to z tym jest związane, chociaż wydaje mi się że to może być łożysko w alternatorze?
Aparat zapłonowy miałem wyciągnięty swój i wsadzony od golfa II bo myślałem że mój się popsuł a się tylko dość konkretnie przestawił więc założyłem swój z powrotem czyli to raczej nie to.
Może być to cewka zapłonowa? Moja się zatraciła to założyłem tą co miałem pod ręką z Toledo 1.8.(Pasuje idealnie) Auto pali i jeździ ale spróbuję dorwać coś z Audi i zobaczyć jak to pyknie.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
mam pytanie co rozumiesz przez pojęcie uzupełniłem brakujące żarówki ??? ponieważ liczniki są uniwersalne i jak nie było żarówki mimo iż jest na nią miejsce ( to może być że świeci się przypadkiem lampka której nie miało być )
[ Dodano: 2013-09-15, 22:11 ]
no i inne pytanie czy dzieje się coś nie tak ?? w tym modelu wszystko jest wręcz mechaniczne, jest cewka zapłonowa, aparat zapłonowy, licznik ( czasem ABS ) i to praktycznie wszystko związane z elektronika, nie ma sensu szukać dziur w całym
[ Dodano: 2013-09-15, 22:11 ]
no i inne pytanie czy dzieje się coś nie tak ?? w tym modelu wszystko jest wręcz mechaniczne, jest cewka zapłonowa, aparat zapłonowy, licznik ( czasem ABS ) i to praktycznie wszystko związane z elektronika, nie ma sensu szukać dziur w całym
W miejscu kontrolki Check Engine była przepalona żarówka, tam gdzie ich wcześniej nie było po włożeniu nowych nic się nie świeci i tak. Po prostu to ignoruję bo wszystko jest w jak najlepszym porządku i silnik chodzi bez zastrzeżeń, może faktycznie były wcześniej rozkręcane liczniki i poprzedni właściciel tam wsadził żarówkę i tak jeździł aż się przepaliła, a ja teraz wymieniłem na nową i to wszystko O_o. Po prostu ją wyciągnę bo już mnie zaczyna irytować.
Temat myślę że można zamknąć.
Temat myślę że można zamknąć.
W moim 3A też włożyłem żarówkę w kontrolkę "Check Engine" i po włączeniu zapłony świeci razem z innymi, ale gaśnie po odpaleniu silnika. Za pomocą tej kontrolki mogę wybłyskać kody migowe wkładając i wyjmując bezpiecznik do przekaźnika od pompy paliwa. Jeżeli w przekaźniku >>foto<< masz włożony bezpiecznik to kontrolka świeci non-stop. Tak jest u mnie.
Jeżeli wyciągnę ten bezpiecznik nic się nie stanie? Bo nie chce coś nagrzebać
Przepraszam za takie głupie pytania :mrgreen:
[ Dodano: 2013-09-19, 19:48 ]
Odłączyłem ten bezpiecznik co pisał marbaj i teraz Check Engine załącza się przy 2200 RPM, czasem po ponownym przegazowaniu do tej wartości gaśnie. Niżej filmik:
FILMIK
Przepraszam za takie głupie pytania :mrgreen:
[ Dodano: 2013-09-19, 19:48 ]
Odłączyłem ten bezpiecznik co pisał marbaj i teraz Check Engine załącza się przy 2200 RPM, czasem po ponownym przegazowaniu do tej wartości gaśnie. Niżej filmik:
FILMIK
Teraz jest OK. Check Engine się zaświeca informując że sterownik łapie błąd jakiegoś urządzenia. Wymigaj kody błyskowe i wtedy dowiesz się czego dotyczy błąd. Na rozgrzanym silniku po jeździe próbnej nie gasząc silnika włóż bezpiecznik w przekaźnik minimum na 5s i wyjmij. Potem szybko patrz na kontrolkę, powinna zaświecić raz dłużej a następnie krótkie powtarzające się błyski. Wystarczy policzyć mrugnięcia, zapisać w postaci czterocyfrowego kodu i odczytać czego dotyczy błąd.
Spróbuję to ogarnąć ale dopiero jutro. Dziś już idę spać bo nic mi się nie chce :-|
Dzięki za pomoc i dobranoc.
[ Dodano: 2013-09-20, 17:28 ]
Wybłyskałem kody i wyszło 2-1-4-2. Z tego co wyczytałem jest to błąd: czujnik stukowy 1-brak sygnału.
I teraz pytanie: Gdzie jest ten czujnik?
Miałby ktoś jakieś foto bądź dobry opis bo nie mogę się znaleźć.
Dzięki za pomoc i dobranoc.
[ Dodano: 2013-09-20, 17:28 ]
Wybłyskałem kody i wyszło 2-1-4-2. Z tego co wyczytałem jest to błąd: czujnik stukowy 1-brak sygnału.
I teraz pytanie: Gdzie jest ten czujnik?
Miałby ktoś jakieś foto bądź dobry opis bo nie mogę się znaleźć.