[2.0 ABK 115KM LPG] Spalanie Gazu 30L/100km BINGO M
- WhiteWhite
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
- Lokalizacja: Wrocław
[2.0 ABK 115KM LPG] Spalanie Gazu 30L/100km BINGO M
Witam, posiadam audi od 1,5miesiąca. Poprzedni właściciel twierdził że na butli robi ok 400km.
Ja po zatankowaniu i małej podróży 30% miasto 60% trasa miałem spalanie 25L no ale trochę deptałem. Kolejna trasa już spokojnie wyszło 20L. Załamałem się i wertowałem strony internetowe jak wyregulować Bongo M. Znalazłem mnóstwo opisów ale w każdym coś mi nie pasowało.
Nareszcie udało mi się doprowadzić to "falowania" lambdy myślę teraz będzie OK lecz teraz na 12L gazu zrobiłem 43km czyli 30L/100km.
Dajcie mi jakieś wskazówki.
Filtry zmienione
Kompresja 13-13-13-12
Reduktor BLUE STAR 140HP
VAG tylko na postoju wywala Czujnik spalania stukowego
Ja po zatankowaniu i małej podróży 30% miasto 60% trasa miałem spalanie 25L no ale trochę deptałem. Kolejna trasa już spokojnie wyszło 20L. Załamałem się i wertowałem strony internetowe jak wyregulować Bongo M. Znalazłem mnóstwo opisów ale w każdym coś mi nie pasowało.
Nareszcie udało mi się doprowadzić to "falowania" lambdy myślę teraz będzie OK lecz teraz na 12L gazu zrobiłem 43km czyli 30L/100km.
Dajcie mi jakieś wskazówki.
Filtry zmienione
Kompresja 13-13-13-12
Reduktor BLUE STAR 140HP
VAG tylko na postoju wywala Czujnik spalania stukowego
Łooo - stary. To trochę za dużo. Ja na Stagu 4/ AC-R01, wtryskach hana mam przy identycznym silniku spalanie ok. 10,5/100 a kopyt mam ciężki :roll: Sprawdź podciśnienia - wszystkie przewody, czy masz szczelne przewody odmy. Sprawdź przepływkę, silnik krokowy. A i guma od filtra powietrza - ta karbowana. Pierwsze i najważniejsze. Komputer i sprawdź, bo chyba sonda lambda nie żyje
- WhiteWhite
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
- Lokalizacja: Wrocław
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
Sonda może i funkcjonować, lecz zbyt wolno. Komputer zbyt późno lub błędnie dostaje sygnał o składzie mieszanki a co robi to sam już najlepiej wiesz <ok>
@edit. Mam na myśli 2 opcję. Uwalony czujnik temperatury. u nas są 2 niebieski i szary. Jeden odpowiada za kompa a drugi za wskazania na liczniku. Zabij nie pamiętam który do czego służy, ale komp może dostawać od niego sygnał,że silnik jest niedogrzany/ zimny i lecisz na ssaniu cały czas.
Tak, czy tak podepnij auto pod VAGa - ten błąd od razu da się zauważyć. Jak nic nie będzie to zostaje tylko uwalony termostat, ale gdy mój padł w pozycji otwartej to spalanie LPG skoczyło nieznacznie z 10,5 do 12 - 13 (zimą)
@edit. Mam na myśli 2 opcję. Uwalony czujnik temperatury. u nas są 2 niebieski i szary. Jeden odpowiada za kompa a drugi za wskazania na liczniku. Zabij nie pamiętam który do czego służy, ale komp może dostawać od niego sygnał,że silnik jest niedogrzany/ zimny i lecisz na ssaniu cały czas.
Tak, czy tak podepnij auto pod VAGa - ten błąd od razu da się zauważyć. Jak nic nie będzie to zostaje tylko uwalony termostat, ale gdy mój padł w pozycji otwartej to spalanie LPG skoczyło nieznacznie z 10,5 do 12 - 13 (zimą)
Czujnik niebieski jest od temperatury do komputera, szary jest od zegarów.Satar pisze: @edit. Mam na myśli 2 opcję. Uwalony czujnik temperatury. u nas są 2 niebieski i szary. Jeden odpowiada za kompa a drugi za wskazania na liczniku. Zabij nie pamiętam który do czego służy, ale komp może dostawać od niego sygnał,że silnik jest niedogrzany/ zimny i lecisz na ssaniu cały czas.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- WhiteWhite
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
- Lokalizacja: Wrocław
Panowie dzisiaj kupiłem zestaw naprawczy do reduktora. Podczas wymiany nie spodziewałem się takiego syfu. Membrany twarde i zalepione smołą. Pierwsze odpalenie po regeneracji ... szok. Obroty się uspokoiły silnik nie kicha i to szybkie reagowanie na depnięcie. Jest o wiele lepiej. Jutro regulacja pod kompem.
Macie jakieś wskazówki co do regulacji? Jak regulować Bingo M? Tak po kolei.
Macie jakieś wskazówki co do regulacji? Jak regulować Bingo M? Tak po kolei.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
https://audi80.pl/80-b4-abk-20-diagn ... t44497.htm
Kiedyś założyłem ten temat i mi (myślę że nie tylko) pomógł fachowymi poradami.
Nie wiem jak z interfejsami ale wydaje mi się Bingo M są w pełni diagnozowalne i również można zbierać mapki i dopieszczać swoje sekwencje.
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... zia%C5%82y
To wysypało mi alledrogo. A soft... kilka minut szukania i powinien być za free po necie.
Plus byle jaki lapek z XP i USB...
Kiedyś założyłem ten temat i mi (myślę że nie tylko) pomógł fachowymi poradami.
Nie wiem jak z interfejsami ale wydaje mi się Bingo M są w pełni diagnozowalne i również można zbierać mapki i dopieszczać swoje sekwencje.
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... zia%C5%82y
To wysypało mi alledrogo. A soft... kilka minut szukania i powinien być za free po necie.
Plus byle jaki lapek z XP i USB...
- WhiteWhite
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
- Lokalizacja: Wrocław
Dzięki za fatyge ale te tematy są do instalacji sekwencyjnej. Ją mam drugą generację z mieszalnikiem. Zrobiłem już interfejs mam oprogramowanie. Tylko potrzebuje konkretnego wyjaśnienia "co i jak". Tryb nauka a po nim trzeba dac jakieś korekty.
Aha nie mam podłączonego TPSa. Czy warto go wpiąć to Bingo M
Aha nie mam podłączonego TPSa. Czy warto go wpiąć to Bingo M
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak masz interfejs to zobacz czy sonda faluje na benzynie, jeśli będzie OK to zobacz na gazie w na zakładce z danymi czy:
1. Aktuator na biegu jałowy pracuje w okolicy PWA
2. czy po podniesieniu obrotów też pracuje
Bo jeśli będziesz miał taką sytuację że sonda stoi na mieszance bogatej a silniczek krokowy będzie przy dolnej granicy zamknięcia to nic dziwnego że będzie dużo palił.
Poczytaj instrukcje od bingo tam masz mniej więcej wyjaśnione.
W jakimś temacie też się rozpisałem na temat ustawiana tego ale musiałbym poszukać.
1. Aktuator na biegu jałowy pracuje w okolicy PWA
2. czy po podniesieniu obrotów też pracuje
Bo jeśli będziesz miał taką sytuację że sonda stoi na mieszance bogatej a silniczek krokowy będzie przy dolnej granicy zamknięcia to nic dziwnego że będzie dużo palił.
Poczytaj instrukcje od bingo tam masz mniej więcej wyjaśnione.
W jakimś temacie też się rozpisałem na temat ustawiana tego ale musiałbym poszukać.
- WhiteWhite
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
- Lokalizacja: Wrocław
Wiem że przed wymianą membran trudno było mi ustawić tak aby sonda falowała a jak już się udało to na drugi dzień było znowu na bogato. Teraz po wymianie to było 5minut i ustawione idealnie. Zatankowałem 12L (30zł) i już zrobiłem 60km i nadal jedzie także jest lepiej. Jak dociągnę do 100km to będę zadowolony.
Wczoraj zobaczyłem że klapka od przepływki jest luźna - silikon puścił. Tamtędy może ciągnąć lewe powietrze?
Wczoraj zobaczyłem że klapka od przepływki jest luźna - silikon puścił. Tamtędy może ciągnąć lewe powietrze?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Zapewne chodzi ci o dekielek osłaniający elektronikę?
Raczej nie, przepływomierz to dość szczelny układ.
Co do mocy parownika w ABK powinno być minimum 140 hp.
Teraz jak masz miernik wepnij się w sondę i możesz wówczas porównać wskazania z programem LPG (niech mnie aldi poprawi ale może tam być emulator sondy).
Ale łatwo to wykluczyć bo jak nie ma emulatora idzie dodatkowy przewód (u mnie był fioletowy) z czarnego sygnałowego sondy do sterownika.
Raczej nie, przepływomierz to dość szczelny układ.
Co do mocy parownika w ABK powinno być minimum 140 hp.
Teraz jak masz miernik wepnij się w sondę i możesz wówczas porównać wskazania z programem LPG (niech mnie aldi poprawi ale może tam być emulator sondy).
Ale łatwo to wykluczyć bo jak nie ma emulatora idzie dodatkowy przewód (u mnie był fioletowy) z czarnego sygnałowego sondy do sterownika.