Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 All] Wymiana zacisków hamulcowych (tył)

adidoom

[80 B4 All] Wymiana zacisków hamulcowych (tył)

Post autor: adidoom » 21 lis 2007, 10:31

Witam.
Jako iż ręczny łapie mi tylko na jedną strone postanowilem zakupic zacisk, zeby sie nie bawic z tym tłoczkiem. Zakupu dokonałem u kolegi Audi_A6 cena 110zł więc niedrogo.
Chciałbym was prosić o pomoc, mianowicie jak go wymienić zeby było jak należy co nasmarować co wyczyścić na co zwrócić szczególną uwagę.
Oczywiście zaraz po zakupie sprawdzony był odpowietrznik czy sie wogóle odkręca :).
O naprawe i ustawienie tłoczka nie pytam bo jest to w Centrum, chodzi mi o samą wymiane.
Pozdrawiam

A na przyszłość przeczytaj proszę regulamin i poprawnie nazywaj tematy! Danek.[/b]
Ostatnio zmieniony 21 lis 2007, 13:18 przez adidoom, łącznie zmieniany 2 razy.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 21 lis 2007, 10:33

Wymiana jest bardzo prosta, luzujesz najpier srubę od przewodu hamulcowego potem odkrecasz 2 śrubki od prowadnic i zacisk schodzi. Wkładasz drugi wczesniej wkręcając tłoczek przykrecasz przewód hamulcowy, dokrecasz śrubki od prowadnic i odpowietrzasz.KONIEC :-D, mozesz jeszcze nasmarowac prowadnice zacisku żeby lekko chodziły

adidoom

Post autor: adidoom » 21 lis 2007, 11:19

aha czyli nie opyla sie dawac mechanikowi 30zł?
poczekam jeszcze na jakies posty i sie zabiore do wymiany.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 lis 2007, 12:43

adidoom, Jesli masz choć torche duszy majsterkowicza to bez czekania zabieraj sie za robote,kolega WOJTEK26 napisał Ci wszysto czarno na białym, chwila dłubania i bedzie gotowe i to za darmo. :mrgreen:

adidoom

Post autor: adidoom » 21 lis 2007, 18:18

posmarowalem jak poradziłes :D
wymiana bez problemowa :)
jeszcze tylko mi powiedzcie jak sie ustawia ręczny i gdzie.
zacisku nie sprawdzilem jeszcze bo troche za pozno sie zabralem do tego i skonczylem jak juz bylo ciemno...odpowietrzyłem zakrecilem koło i narazie stoi.
jutro chcialbym ustawic reczny i rowniez prosze was o pomoc juz nie bede zakladal nowego tematu.
jak to zrobic?
na co zwrocic uwage?
najlepiej jakby ktos na fotkach mi pokazal gdzie co sie reguluje.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 lis 2007, 18:33

Regulacja recznego o ile dobrze pamietam jest pod autem pod osłonami termicznymi tunelu. Jak sie myle to mnie prosze poprawić.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 22 lis 2007, 11:54

Musisz zdjąć osłone termiczna nad środkowym tłumikiem i tak bedzie regulacja, centralna śruba z nakretką. Odkrecając nakretkę luzujesz linki a dokręcając naciagasz

adidoom

Post autor: adidoom » 23 lis 2007, 11:40

Wszystko jak wojtek napisał.
Tylko jeszcze dodatkowo okazało się ze linka była chyba zapieczona czy coś...rozruszałem ją i działa extra.
Dziękuje wam za pomoc.
Gdyby ktokolwiek mial jakies wątpliwości(tak jak ja) czy wymieniac i ustawiać samemu czy dać do mechanika, zdecydowanie radze zrobić to samemu...nawet nie wiedziałem że to wszystko tak sprawnie i szybko pójdzie.

Temat uważam za zamknięty :)

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 15 gru 2007, 19:30

Mam taki sam problem ręczny mi łapie tylko na prawe koło wiec dzisiaj postanowiłem sie za to zabrać. A wiec linka ładnie lekko chodzi wiec rozebrałem zacisk i co się okazało że ten mechanizm od ręcznego nie chce wysuwać tłoczka :cry: Co to może być :?: czy da sie to jakoś naprawić czy nie warto i lepiej poszukać nowego zacisku :evil:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 gru 2007, 20:34

DYZIO, raczej szukaj zacisku. Jeśli ośka normalnie się obraca to prawdopodobnie urwało ten trzpień blokujący mechanizm ręcznego wewnątrz obudowy zacisku, a tego już nie naprawisz :-( .

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 16 gru 2007, 03:30

O to właśnie chodzi że ośka chodzi bardzo lekko czyli zacisk do wymiany :cry: szkoda bo naprawdę jest bardzo dobry nie przecieka tłoczek idealny, zero rdzy. A nie można dokupić samego mechanizmu tego całego z ośką i wymienić:?:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 gru 2007, 12:35

W tym wypadku - najprawdopodobniej, bo pewności nie ma dopóki nie rozbierzesz zacisku - należałoby wymienić obudowę, a nie środek. Myślę, że samej obudowy nie kupisz, tylko z całym zaciskiem. Poszukaj na alledrogo.

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 16 gru 2007, 15:39

witam! mam takie pytanie czy zaciski hamulcowe na tyle są takie same we wszystkich B4 z tarczami, tzn. czy od mniejszych pojemności będą pasowały do 2.6
Mam taki sam problem ręczny mi łapie tylko na prawe koło wiec dzisiaj postanowiłem sie za to zabrać. A wiec linka ładnie lekko chodzi wiec rozebrałem zacisk i co się okazało że ten mechanizm od ręcznego nie chce wysuwać tłoczka :cry: Co to może być :?: czy da sie to jakoś naprawić czy nie warto i lepiej poszukać nowego zacisku :evil:
wymień na nowy lub regenerowany, w moim przypadku nowy to ok. 400 zł ale zastanawiam się nad regenerowanym z alleg.. za 200 zł

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 gru 2007, 17:37

Wg ETKA zaciski na tył są takie same we wszystkich B4. Inaczej sprawa ma się jeśli chodzi o przód. Tu są różnice w zależności od modelu i numeru nadwozia. Różnice polegają na rodzaju tarczy (zwykła, wentylowana) i jej średnicy (256mm oraz 280mm i 276mm - jedynie w AAH).

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 16 gru 2007, 20:29

dzięki Danek przynajmniej nie będę musiał szukać specjalnie do V-ki. Pytałem się jeszcze w jednym sklepie o ten zacisk to rzekli: 450 zł :shock: i że trzeba z Niemiec sprowadzać :shock: :shock: kosiarze :evil:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl