Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Twarde węże układu chłodzenia

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 26 paź 2011, 17:24

bo przy tych temperaturach normalnej jeździe i sprawnym termostacie nie dojdzie do 90st. i tak ma być.
Przypałuj dobrze auto i zobaczysz że wtedy przekroczy ;-)

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 27 lis 2011, 19:55

moja przy normalnej jezdzie trzyma temp 92-93st i sprawdzałem czujniki wskaznik wszystko ok .......a jak dojdzie do 100 wentylatory chlodza

Edas89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:11

rece opadaja

Post autor: Edas89 » 06 gru 2011, 20:28

Panowie nie wiem już co to może byc.
Chłodnica nowa
Termostat nowy
w zbiorniczku nie widać powietrza, poziom oleju nie rośnie
w układzie robi się duże ciśnienie na trasie, temperatura zatrzymuje się na 100'C a nawet i wiecej. Płyn sie gotuje....
Odpowietrzałem juz układ parę razy, mianowicie: rozgrzałem auto do 100C i odkręciłem opaskę od węża zasilającego nagrzewnice, najpierw wyleciało ciepłe powietrze potem zaczął lecieć płyn. Założyłem opaskę, przejechałem raptem 300m i dalej pusto w wężach nagrzewnicy...
Uszczelka? Pompa? kolejny termostat? od czego zacząć? jak wykluczyć pare mozliwości?

damian10011991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 11 lis 2011, 11:25

Post autor: damian10011991 » 10 wrz 2013, 22:43

Witam mam ten sam problem co kolega Edas89 tyle ze w silniku 1.6 i u mnie problem troszke sie rozni poniewaz weze od nagrzewnicy sa gorace a ogrzewania w kabinie nie ma chociaz sama nagrzewnica jest drozna. W zbiorniczku wyrownawczym plynu chlodzacego nie czuje zapachu spalin auto nie kopci nie ubywa plynu nie przybywa oleju nie ma masla ani w zbiorniczku ani w korku wlewu oleju. Jak myslicie stawiac na pompe wody czy tez uszczelke glowicy. Układ byl odpowietrzany kilkanascie razy przez jeden dzien co nie dalo zadnego efektu bo auto i tak sie przegrzewa a waz dolny chlodnicy jest zimny a sama chlodnica czesciowo ciepla termostat w 100% sprawny i sprawdzany. Z góry dziekuje za odpowiedz

Awatar użytkownika
glowsonix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 06 lip 2010, 21:21
Lokalizacja: Końskie

Post autor: glowsonix » 11 wrz 2013, 10:07

A węże twarde? jak tak to na bank pompuje Ci układ chłodzenia przez uszczelke pod głowicą i układ się zapowietrza a nagrzewnica jest najwyżej więc tam idzie całe powietrze.

damian10011991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 11 lis 2011, 11:25

Post autor: damian10011991 » 11 wrz 2013, 22:36

glowsonix pisze:A węże twarde? jak tak to na bank pompuje Ci układ chłodzenia przez uszczelke pod głowicą i układ się zapowietrza a nagrzewnica jest najwyżej więc tam idzie całe powietrze.
Byłem dziś u znajomego mechaniora i stwierdził że moż blok. Sprawdziłem również pompe i okazała się cała. Dodam że auto naprawde nie kopci i nie ma mieszanin w oleju i zbiorniczku. pojeżdze jeszcze kilka dni i zobacze czy woda nie ubywa ze zbirniczka. Zrobiłem jeszcze zabieg przewiercenia termostatu i jak na razie ok prócz ogrzewania kabiny. Czekam jeszcze na jakieś podpowiedzi. Pozdro

[ Dodano: 2013-09-13, 22:51 ]
Witam Ponownie. Dziś przy próbie odpowietrzenia układu zauważyłem że gdy dodaje gazu to woda z nagrzewnicy przestaje lecieć a gdy silnik chodzi na wolnych obrotach to delikatnie leci z powrotu nagrzewnicy. Czy tak powinno być bo mi sie wydaje ze jak dodam gazu to powiinien płyn lecieć mocniej,i przez to nie mam grzania a silnik dostaje za duza temperature. Moze jednak pompa słabo podaje choć jest cała. Proszę o pomoc bo mam zamiar autkiem jechać za granice a jak narazie to o nie stoje w miejscu. Pozdrawiam

sob1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 16 sty 2009, 21:49
Lokalizacja: warszawa

Post autor: sob1 » 14 wrz 2013, 08:28

Miałem to samo.Węże puchną -uszczelka pod głowicą.
Niestety.

czarny286

Post autor: czarny286 » 14 wrz 2013, 10:32

przeczytałem całe posty i mogę napisać co ja bym zrobił

podobny problem nie dawno miał mój kolega w sumie taki sam

oczywiście pojechał do jakiegoś magika najpierw i od razu diagnoza uszczelka pod głowicą na bank <ok>

a tu co uszczelka wymieniona i dupa :-(

przyjechał do mnie i zrobiliśmy parę operacji i okazało się,że jest uszkodzona pompa wody,oczywiście magic tego nie sprawdził do końca

kolega w ostatnim poście napisał"Dziś przy próbie odpowietrzenia układu zauważyłem że gdy dodaje gazu to woda z nagrzewnicy przestaje lecieć a gdy silnik chodzi na wolnych obrotach to delikatnie leci z powrotu nagrzewnicy. Czy tak powinno być ??? "

Tak nie powinno być,woda-płyn musi lecieć dosyć intensywnie w miarę zwiększania obrotów,nagrzewnica jest wpięta w układ i przepływa płyn przez nią-odpowiedzialna za przepływ płynu jest pompa wody :!:

węże puchnąć benda bo zwiększa się temperatura :!: nie ma przepływu :?: nie ma chłodzenia :!:

powiem tobie tak na pewno wyjdzie taniej zmienić pompę niż zrobić głowicę-co na uszkodzenie głowicy mi nie wygląda :!:

możesz jeszcze odłączyć nagrzewnicę i zamknąć obieg czyli ominąć nagrzewnicę i zobaczyć,zawsze coś wykluczysz

damian10011991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 11 lis 2011, 11:25

Post autor: damian10011991 » 15 wrz 2013, 14:04

I takie sformułowanie mnie interesowało. Wielkie dzięki też nie myśle o uszczelce ponieważ nie ma objawów wskazujących na nią. Dziś odłącze nagrzewnice i zobaczę.

czarny286

Post autor: czarny286 » 17 wrz 2013, 10:36

jeszcze dodam,że po zdemontowaniu pompy układu chłodzenia miała pękniętą jedną łopatkę też,więc pracowała tym bardziej nie wydajnie.

damian10011991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 11 lis 2011, 11:25

Post autor: damian10011991 » 25 wrz 2013, 11:37

Witam ponownie. W aucie zmieniłem nagrzewnice i problem znikł jak ręką odjął. Dziś właśnie wróciłem z trasy 2600kilometrowej i auto sprawowało się idealnie temperatura 90* i nic więcej a przy tym znakomite ogrzewanie. Dzięki za wszystkie porady.

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 03 gru 2013, 16:55

Ja kiedyś miałem podobny problem, też się głowiłem a okazało się że miałem spieprzony wskaźnik na desce, czujniki wszystkie sprawne. Węże będą twarde ale bez przesady oczywiście. Temperatura dopiero przy porządnym pałowaniu czasami u mnie przekracza 90stopni ale tylko trochę, przy obecnej pogodzie myślę że ok. Termostat też zmieniałem na GATES i wszystko działa świetnie, w środku tez grzeje bardzo elegancko. :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl