[B4 1.9 TDI 1Z] Twarde węże układu chłodzenia
rece opadaja
Panowie nie wiem już co to może byc.
Chłodnica nowa
Termostat nowy
w zbiorniczku nie widać powietrza, poziom oleju nie rośnie
w układzie robi się duże ciśnienie na trasie, temperatura zatrzymuje się na 100'C a nawet i wiecej. Płyn sie gotuje....
Odpowietrzałem juz układ parę razy, mianowicie: rozgrzałem auto do 100C i odkręciłem opaskę od węża zasilającego nagrzewnice, najpierw wyleciało ciepłe powietrze potem zaczął lecieć płyn. Założyłem opaskę, przejechałem raptem 300m i dalej pusto w wężach nagrzewnicy...
Uszczelka? Pompa? kolejny termostat? od czego zacząć? jak wykluczyć pare mozliwości?
Chłodnica nowa
Termostat nowy
w zbiorniczku nie widać powietrza, poziom oleju nie rośnie
w układzie robi się duże ciśnienie na trasie, temperatura zatrzymuje się na 100'C a nawet i wiecej. Płyn sie gotuje....
Odpowietrzałem juz układ parę razy, mianowicie: rozgrzałem auto do 100C i odkręciłem opaskę od węża zasilającego nagrzewnice, najpierw wyleciało ciepłe powietrze potem zaczął lecieć płyn. Założyłem opaskę, przejechałem raptem 300m i dalej pusto w wężach nagrzewnicy...
Uszczelka? Pompa? kolejny termostat? od czego zacząć? jak wykluczyć pare mozliwości?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 lis 2011, 11:25
Witam mam ten sam problem co kolega Edas89 tyle ze w silniku 1.6 i u mnie problem troszke sie rozni poniewaz weze od nagrzewnicy sa gorace a ogrzewania w kabinie nie ma chociaz sama nagrzewnica jest drozna. W zbiorniczku wyrownawczym plynu chlodzacego nie czuje zapachu spalin auto nie kopci nie ubywa plynu nie przybywa oleju nie ma masla ani w zbiorniczku ani w korku wlewu oleju. Jak myslicie stawiac na pompe wody czy tez uszczelke glowicy. Układ byl odpowietrzany kilkanascie razy przez jeden dzien co nie dalo zadnego efektu bo auto i tak sie przegrzewa a waz dolny chlodnicy jest zimny a sama chlodnica czesciowo ciepla termostat w 100% sprawny i sprawdzany. Z góry dziekuje za odpowiedz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 lis 2011, 11:25
Byłem dziś u znajomego mechaniora i stwierdził że moż blok. Sprawdziłem również pompe i okazała się cała. Dodam że auto naprawde nie kopci i nie ma mieszanin w oleju i zbiorniczku. pojeżdze jeszcze kilka dni i zobacze czy woda nie ubywa ze zbirniczka. Zrobiłem jeszcze zabieg przewiercenia termostatu i jak na razie ok prócz ogrzewania kabiny. Czekam jeszcze na jakieś podpowiedzi. Pozdroglowsonix pisze:A węże twarde? jak tak to na bank pompuje Ci układ chłodzenia przez uszczelke pod głowicą i układ się zapowietrza a nagrzewnica jest najwyżej więc tam idzie całe powietrze.
[ Dodano: 2013-09-13, 22:51 ]
Witam Ponownie. Dziś przy próbie odpowietrzenia układu zauważyłem że gdy dodaje gazu to woda z nagrzewnicy przestaje lecieć a gdy silnik chodzi na wolnych obrotach to delikatnie leci z powrotu nagrzewnicy. Czy tak powinno być bo mi sie wydaje ze jak dodam gazu to powiinien płyn lecieć mocniej,i przez to nie mam grzania a silnik dostaje za duza temperature. Moze jednak pompa słabo podaje choć jest cała. Proszę o pomoc bo mam zamiar autkiem jechać za granice a jak narazie to o nie stoje w miejscu. Pozdrawiam
przeczytałem całe posty i mogę napisać co ja bym zrobił
podobny problem nie dawno miał mój kolega w sumie taki sam
oczywiście pojechał do jakiegoś magika najpierw i od razu diagnoza uszczelka pod głowicą na bank <ok>
a tu co uszczelka wymieniona i dupa
przyjechał do mnie i zrobiliśmy parę operacji i okazało się,że jest uszkodzona pompa wody,oczywiście magic tego nie sprawdził do końca
kolega w ostatnim poście napisał"Dziś przy próbie odpowietrzenia układu zauważyłem że gdy dodaje gazu to woda z nagrzewnicy przestaje lecieć a gdy silnik chodzi na wolnych obrotach to delikatnie leci z powrotu nagrzewnicy. Czy tak powinno być ??? "
Tak nie powinno być,woda-płyn musi lecieć dosyć intensywnie w miarę zwiększania obrotów,nagrzewnica jest wpięta w układ i przepływa płyn przez nią-odpowiedzialna za przepływ płynu jest pompa wody :!:
węże puchnąć benda bo zwiększa się temperatura :!: nie ma przepływu :?: nie ma chłodzenia :!:
powiem tobie tak na pewno wyjdzie taniej zmienić pompę niż zrobić głowicę-co na uszkodzenie głowicy mi nie wygląda :!:
możesz jeszcze odłączyć nagrzewnicę i zamknąć obieg czyli ominąć nagrzewnicę i zobaczyć,zawsze coś wykluczysz
podobny problem nie dawno miał mój kolega w sumie taki sam
oczywiście pojechał do jakiegoś magika najpierw i od razu diagnoza uszczelka pod głowicą na bank <ok>
a tu co uszczelka wymieniona i dupa
przyjechał do mnie i zrobiliśmy parę operacji i okazało się,że jest uszkodzona pompa wody,oczywiście magic tego nie sprawdził do końca
kolega w ostatnim poście napisał"Dziś przy próbie odpowietrzenia układu zauważyłem że gdy dodaje gazu to woda z nagrzewnicy przestaje lecieć a gdy silnik chodzi na wolnych obrotach to delikatnie leci z powrotu nagrzewnicy. Czy tak powinno być ??? "
Tak nie powinno być,woda-płyn musi lecieć dosyć intensywnie w miarę zwiększania obrotów,nagrzewnica jest wpięta w układ i przepływa płyn przez nią-odpowiedzialna za przepływ płynu jest pompa wody :!:
węże puchnąć benda bo zwiększa się temperatura :!: nie ma przepływu :?: nie ma chłodzenia :!:
powiem tobie tak na pewno wyjdzie taniej zmienić pompę niż zrobić głowicę-co na uszkodzenie głowicy mi nie wygląda :!:
możesz jeszcze odłączyć nagrzewnicę i zamknąć obieg czyli ominąć nagrzewnicę i zobaczyć,zawsze coś wykluczysz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 lis 2011, 11:25
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 lis 2011, 11:25
Ja kiedyś miałem podobny problem, też się głowiłem a okazało się że miałem spieprzony wskaźnik na desce, czujniki wszystkie sprawne. Węże będą twarde ale bez przesady oczywiście. Temperatura dopiero przy porządnym pałowaniu czasami u mnie przekracza 90stopni ale tylko trochę, przy obecnej pogodzie myślę że ok. Termostat też zmieniałem na GATES i wszystko działa świetnie, w środku tez grzeje bardzo elegancko.