Witam wszystkich,problem jak w temacie.
Auto z klimą.
Wymieniłem ostatnio ramię napinacza i pasek wielorowkowy o długości 1175 w/g etki ,
ASO i innych katalogów nie dał się założyć !.
Zakupiłem pasek o długości 1183(Gates) i założyłem go z trudem(luzowałem alternator).
Rolka napinacza napięta jest na maxa.
Na dniach zakupię pasek o długości 1200mm bo szkoda mi nowych tulei i łożysk alternatora.
Czy ktoś już miał z tym problem?
Proszę o pomoc.
Co może być nie tak?
[B4 1.9 1Z 90KM] Problem z długością paska wielorowkowego
- kubaaabee
- Forum Audi 80
- Posty: 268
- Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
- Imię: Jakub
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraków
Rozbierałem pasek w swoim 1Z ostatnio kilka razy i nie miałem tego problemu, w maju zakładałem nowy i dobierany był po katalogu, z tego co pamiętam to DAYCO ale dokładnej długości nie znam. U mnie po naciągnięciu napinacza na maksa jest trochę tego luzu żeby założyć pasek. Natomiast zmierzam do tego że paski są raczej uniwersalne czyli ten sam pasek może pasować do różnych marek, ważna jest tylko ilość rowków czyli np. "5p czy 6p" oraz długość. To samo dotyczy się rolek, ktoś wcześniej mógł założyć rolkę napinacza o dobrej szerokości, takim samym odsadzeniu ale większej średnicy i długość paska się zmieni. Zapytaj w sklepie o jakiej średnicy ma być rolka, zmierz swoją i będziesz wiedział czy jest ok.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Dzięki za podpowiedź , nie pomyślałem nawet o średnicy rolki.
Mam gdzieś starą ale ona faktycznie może być większa.
Tylko rolka może być nieodpowiednia ,bo średnice kół pasowych alternatora ,sprężarki i
koła pasowego są na pewno dobre.
Dzisiaj sprawdzę i napiszę.
Dzwoniłem do ASO na Połczyńskiej ,ale niestety nie mają w komputerze średnicy rolki.
Szukam dalej.
Mam gdzieś starą ale ona faktycznie może być większa.
Tylko rolka może być nieodpowiednia ,bo średnice kół pasowych alternatora ,sprężarki i
koła pasowego są na pewno dobre.
Dzisiaj sprawdzę i napiszę.
Dzwoniłem do ASO na Połczyńskiej ,ale niestety nie mają w komputerze średnicy rolki.
Szukam dalej.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Z paskami rożnie bywa <ok> Ja po kupnie samochodu też wymieniałem ten pasek i okazał się za krótki mimo iż powinien pasować według katalogu.Dopiero po zmierzeniu starego paska dokupiłem ten który powinien być i teraz kupuje taki wymiar a nie jak pisze katalog.Dlaczego tak jest nie mam pojęcia...
Co do rolki to wątpię by ktoś ci założył większą gdyż wszytki dostępnie maja średnicę 78mm...
Co do rolki to wątpię by ktoś ci założył większą gdyż wszytki dostępnie maja średnicę 78mm...
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Założyłem pasek 6PK1195! sam !.
Dziwne ale odniosłem wrażenie że silnik pracuje teraz inaczej, tzn. ciszej i równiej?.
Może jest mu lżej jak pasek nie jest naciągnięty extremalnie.
Mniej rano piszczy koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych(do wymiany).
Przypominam że kłopot z paskiem pojawił się po wymianie pręta napinacza, wymianie tulei na nowe, i oczywiście nowa rolka 78 mm.
Stary pręt napinacza był bardzo zjechany i można było założyć choć z trudem pasek 1175.
Dziwne ale odniosłem wrażenie że silnik pracuje teraz inaczej, tzn. ciszej i równiej?.
Może jest mu lżej jak pasek nie jest naciągnięty extremalnie.
Mniej rano piszczy koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych(do wymiany).
Przypominam że kłopot z paskiem pojawił się po wymianie pręta napinacza, wymianie tulei na nowe, i oczywiście nowa rolka 78 mm.
Stary pręt napinacza był bardzo zjechany i można było założyć choć z trudem pasek 1175.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
ech pół minuty szukania http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1