Witam przeczytałem trochę tu o naprawie tych klapek w mieszalniku nagrzewnicy i wszędzie podany sposób na piankę pod panele ale szukając dalej natknąłem się na ten filmik i tu co prawda passat ale sposób naprawy teki sam i tu pytanie czy ten sposób na tą taśmę zda egzamin? Osobiście wolał bym na piankę ale może ktoś naprawiał z was na taśmę i jest wszystko ok na dłuższą metą i nie ma "przedmuchów" na sterowaniu dól góra kratka?
A czy ten ewentualny klej cyjano-akrylowy do pianki to sprawdzi się tak zwany superglue? Bo on jest właśnie cyjano-akrylowy czy trzeba poszukać bardziej "wyselekcjonowanego" kleju?
[B3 1.6 `89r] Regeneracja mieszalnika nagrzewnicy
Ja zrobiłem pianką od paneli podłogowych. Jest to sztuczne tworzywo i wytrzyma wszystko. Kleiłem zwykłym budaprenem, ale dawałem piankę z dwóch stron tej blachy. Przykleiła się do blachy , a poprzez otwory skleiła się ze sobą. Jest tak szczelnie, że jak dam nawiew na max, skierowany na kratkę to ciśnienie nie pozwoli przekręcić na szyby, trzeba wyłączyć albo zmniejszyć do 1 dmuchawę bo byś gałkę urwał. Jest idealnie.
A powiedz mi czy wyciąłeś po prostu dwa prostokąty i nakleiłeś z obydwu stron tej klapki czy bardziej owinąłeś tą klapkę z z obydwu stron jedno częściowym dużym prostokątem? Czy ta pianka musi wystawać po za klapkę czy może się kończyć tak jak klapka? I czy do tego trzeba rozebrać ten mieszalnik z nagrzewnicą czy da rade to zrobić bez rozbierania? Ja muszę zregenerować każdą klapkę nie tylko ciepło-zimno ale i te od sterowania strumienia góra dół kratka. Jeszcze tego nie wyciągnąłem i nie wiem zbytnio jak to tam jest z tym dojściem do tych klapek.koral351 pisze:Ja zrobiłem pianką od paneli podłogowych. Jest to sztuczne tworzywo i wytrzyma wszystko. Kleiłem zwykłym budaprenem, ale dawałem piankę z dwóch stron tej blachy. Przykleiła się do blachy , a poprzez otwory skleiła się ze sobą. Jest tak szczelnie, że jak dam nawiew na max, skierowany na kratkę to ciśnienie nie pozwoli przekręcić na szyby, trzeba wyłączyć albo zmniejszyć do 1 dmuchawę bo byś gałkę urwał. Jest idealnie.
Byłbym wdzięczny za jakieś szczegółowe podpowiedzi <ok>
ja wymieniałem nagrzewnicę to miałem wszystko wyjęte, ale myślę, że nie zrobisz tego dokładnie jak nie zdemontujesz całości. przy okazji sobie wszystko wyczyścisz. ładnie widać które klapki się okleja do krawędzi jak będziesz zamykał i otwierał, ale chyba jedna musi być oklejona więcej ok 2cm (pianka musi wystawać), bo jest blacha za krótka i nie byłoby szczelności. ja oklejałem każdą z dwóch stron dwoma prostokątami dlatego ,że klej nie łapie od razu i pianka się prostowała. być może np. superglu złapie od razu, ale nie wiadomo jak się zachowa w przyszłości bo ten klej twardnieje i może się wykruszyć, a budapren jest elastyczny.
no ja też będę wymieniał nagrzewnicę i chciałbym te klapki zrobi dobrze ale wiadomo jak najmniej się przy tym namęczyć ale wygląda na to że i tak będę musiał rozebrać cały ten mieszalnik. Chciałbym to zrobić dobrze by później już nie wyjmować tego mieszalnika bo kupa roboty z tym jest.
[ Dodano: 2013-09-30, 21:46 ]
A czy te klapki od sterowania powietrzem to da się wyjąć do oklejenia czy trzeba oklejać je w środku w tych tunelach?
[ Dodano: 2013-09-30, 21:46 ]
A czy te klapki od sterowania powietrzem to da się wyjąć do oklejenia czy trzeba oklejać je w środku w tych tunelach?