[B4 ALL] Regulacja tomasetto at07
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
[B4 ALL] Regulacja tomasetto at07
Witam czy mogl by mi ktos wytlumaczyc ktora sruba reguluje sie wolne obroty ?
Bo jedni pisza ze ta mala na gorze drudzy ze ta czarna z boku ?
Bo jedni pisza ze ta mala na gorze drudzy ze ta czarna z boku ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ta mała na górze na bypass ona głównie służy do regulacji dawki na wolnych obrotach. Ta czarna to napięcie membrany, jedna i druga wpływa na dawkę gazu na biegu jałowym. Jednak kręcąc drugą zmieniasz w dużym stopniu zmianiasz liniowość pracy reduktora, czyli im wyższe obroty tym mieszanka może być uboższa albo bogatsza.
Duże rozkręcenie bypassu też może w pewnym stopniu zaburzyć liniowość podawania gazu.
Duże rozkręcenie bypassu też może w pewnym stopniu zaburzyć liniowość podawania gazu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
Czyli ustawiac wolne obroty ta mala u gory ? Bo u mnie jest dziwna akcja odplalam samochod ma 800 obrotow przejade sie z 5 km i wolne oborty wynasza 1000 wolne oborty nie faluja. Co to moze byc ? dodam ze na paliwie obroty zawsze wynosza okolo 800
przyjrzalem sie dzisiaj krokowemu od lpg i powiedzcie mi w ktora strone ma byc skierowana ta strzalka na krokowym ? Bo u mnie byla skierowana w strone reduktora. a nie powinna byc w strone miksera ?
oraz czy krokowy w momencie dodania gazu powinien sie wsunac czyli zwiekszyc swiatlo otworu czy zamknac i zwiezic swiatlo otworu ?
Na jakims forum wyczytalem ze powinien sie zamykac ? Dla mnie jest to dziwne bo w momencie dodania gazu powinien sie on otwierac bo silnik przeciez potrzebuje wiecej gazu ?
Oraz czy ma jakies znaczenie jak jest wlozona ta gorna czesc krokowego ta czesc w ktora wciska sie wtyczke na 4 kable
przyjrzalem sie dzisiaj krokowemu od lpg i powiedzcie mi w ktora strone ma byc skierowana ta strzalka na krokowym ? Bo u mnie byla skierowana w strone reduktora. a nie powinna byc w strone miksera ?
oraz czy krokowy w momencie dodania gazu powinien sie wsunac czyli zwiekszyc swiatlo otworu czy zamknac i zwiezic swiatlo otworu ?
Na jakims forum wyczytalem ze powinien sie zamykac ? Dla mnie jest to dziwne bo w momencie dodania gazu powinien sie on otwierac bo silnik przeciez potrzebuje wiecej gazu ?
Oraz czy ma jakies znaczenie jak jest wlozona ta gorna czesc krokowego ta czesc w ktora wciska sie wtyczke na 4 kable
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2013, 13:36 przez kyuubi1990, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Krokowy masz/miałeś założony w złą stronę ale nie powinno to wpłynąć na jego pracę.
Krokowy bez ustawienia wzbogacenia po TPS (którego w NG zazwyczaj nikt nie podłącza i ustawia) po dodaniu gazu najprędzej się przymknie w reakcji na sygnał z sondy o bogatej mieszance. Nie powinien się zbytnio przymykać chyba że ktoś ustawił w programie mega duże zamykanie tłoczka przy bogatej mieszance.
Jaki masz sterownik od tego silniczka krokowego? Jeśli masz taki do którego można podłączysz kabel to w programie będzie jasno widoczne czy falowanie to wina złej regulacji gazu. I regulacja z podglądem pracy silniczka krokowego to przyjemność.
Krokowy bez ustawienia wzbogacenia po TPS (którego w NG zazwyczaj nikt nie podłącza i ustawia) po dodaniu gazu najprędzej się przymknie w reakcji na sygnał z sondy o bogatej mieszance. Nie powinien się zbytnio przymykać chyba że ktoś ustawił w programie mega duże zamykanie tłoczka przy bogatej mieszance.
Jaki masz sterownik od tego silniczka krokowego? Jeśli masz taki do którego można podłączysz kabel to w programie będzie jasno widoczne czy falowanie to wina złej regulacji gazu. I regulacja z podglądem pracy silniczka krokowego to przyjemność.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
Sterownik Bingo M, u mnie w momencie gdy dodaje gazu krokowiec sie otwiera, sprawdzalem to na sucho wkladajac srube w miejsce krokowego.
Dodam ze na srubie (wtedy elektronika nie ma nic do tego)z obrotami dzieje sie tak samo.
Chce kupic kabel do Lpg i powiedz mi czego powinienem szukac w programie zwiazanego z tym rosnieciem obrotow ?
Dodam ze na srubie (wtedy elektronika nie ma nic do tego)z obrotami dzieje sie tak samo.
Chce kupic kabel do Lpg i powiedz mi czego powinienem szukac w programie zwiazanego z tym rosnieciem obrotow ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Czy się otworzy czy zamknie zależy czy sonda stoi na bogato czy ubogo, jeśli na tymczasowo wstawionej śrubie miałeś ustawioną mieszankę na ubogą to sterownik otworzył silniczek do maksymalnej wartości ustawionej w programie dla wolnych obrotów i jeśli mieszanka nie wskoczyła na bogatą to został w skrajnym ustawieniu możliwe że masz ustawiony większy zakres otwarcia dla wyższych obrotów i wtedy sterownik otworzył krokowiec bardziej.kyuubi1990 pisze:Sterownik Bingo M, u mnie w momencie gdy dodaje gazu krokowiec sie otwiera, sprawdzalem to na sucho wkladajac srube w miejsce krokowego.
1. Zobaczysz czy sterownik gazu może utrzymać mieszankę korzystając z dostępnego zakresu pracy jeśli będzie skrajnie ubogo albo bogato wtedy obroty zaczynają spadać poniżej właściwych obrotów i wtedy sterownik silnika próbuje je podnieść.kyuubi1990 pisze:powiedz mi czego powinienem szukac w programie zwiazanego z tym rosnieciem obrotow ?
Chociaż myślałem że falują Ci te obroty dopiero teraz przeczytałem jeszcze raz.
2. Ogólnie podejrzenie parametrów pomaga wyregulować czułość membrany i bypass aby instalacja dobrze pracowała, aby krokowiec w każdych warunkach pracował w okolicach PWA.
Podnoszenie się obrotów może też być związane z tym że klapa przepływomierza bez paliwa wyżej się podnosi i wtedy sterownik silnika odbierając sygnał z przepływomierza wyłącza sterowanie obrotami biegu jałowego. Zobacz czy gdy obroty podnoszą się na gazie odpięcie silniczka krokowego zmieni pracę silnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Z tego co pamiętam to wkręcając zmniejsza się czułość bo wtedy sprężyna zaczyna bardziej podpierać membranę. jest w sterowniku gazu masz ustawiony duży zakres pracy silniczka krokowego to i tak sobie skoryguje. Jeśli chcesz zejść poniżej normalnego spalanie nie zdziw się że obniżone spalanie zwróci ci się w postaci wystrzału albo wypalonych zaworów.
Regulacja gazu II generacji bez podglądu parametrów ogólnie mija się z celem.
Regulacja gazu II generacji bez podglądu parametrów ogólnie mija się z celem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
Nie chce obnizac spalania w drastyczny sposob po prostu jestem ciekawy dobra jak kabel przyjdzie to sie pobawie z tym wszystkim i dam znac jak mi wyszlo
Narazie dzieki Ci wielkie aldi,
[ Dodano: 2013-09-28, 17:22 ]
Udalo mi sie wyregulowac gaz ze ladnie sie zbiera i chyba nawet nie duzo pali, ali zostal jeden problem w momencie gdy jade i wcisne sprzeglo obroty przysiadaja z 800 np do 500 i potem wracaja na 800 taki objaw nie zawsze wystepuje.
Krecilem troche mala gorna srubka i duza od membrany ale to nic nie daje jakies pomysly ?
Narazie dzieki Ci wielkie aldi,
[ Dodano: 2013-09-28, 17:22 ]
Udalo mi sie wyregulowac gaz ze ladnie sie zbiera i chyba nawet nie duzo pali, ali zostal jeden problem w momencie gdy jade i wcisne sprzeglo obroty przysiadaja z 800 np do 500 i potem wracaja na 800 taki objaw nie zawsze wystepuje.
Krecilem troche mala gorna srubka i duza od membrany ale to nic nie daje jakies pomysly ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 sie 2013, 00:01