Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 Avant] Nowy nabytek A6 C4 TDI AEL by Vigo

Prezentacja w/w innych samochodów Audi.
vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

[A6 C4 Avant] Nowy nabytek A6 C4 TDI AEL by Vigo

Post autor: vigo1984sz » 27 wrz 2013, 20:54

No i pojawił się kolejny "władca pierścieni" pod garażem...

Auto to Avant w tdi 5 cyl AEL 140ps ze skrzynią manualną 6 sp... Rok prod. 1995. Jasny środek, klima, 8 głośników aktywnych, tempomat... szkoda tylko, że bez AC/BC ale z czasem się nadrobi:D

Kolorek : LZ1T cashmeregrau perleffect

Obrazek Obrazek

Powiem tak, auto 5 lat przebywało w rękach kobiety, fakt, że utrzymany w oryginale ale nie koniecznie jest wzorem stanu technicznego...

Obrazek Obrazek Obrazek

Auto licznikowo ma przebieg 251tys km, ale jest kręcony ponieważ już pod maską jest metka z wymiany oleju z 2007r gdzie miał 258 tys :P

Kupiłem szczerze mówiąc za przysłowiową "skrzynkę vodki"... a to z powodu takiego, że zerwał się pasek rozrządu i kobieta już go nie chciała naprawiać...

Więc oczywiście teraz trzeba czas poświeć na uruchomienie Dieselka przy okazji robiąc wszystkie możliwe zabiegi ulepszające...

Najpierw rozpoczęło się rozbieranie silnika aby sprawdzić co i jak się powyginało itp..

Obrazek Obrazek Obrazek

Widać na pierwszy rzut oka co robi pęknięcie paska z silnikiem, a dodam tylko, że pasek pękł podczas ruszania spod świateł więc przy naprawdę minimalnej prędkości...

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Oprócz zaworów ewidentnie dostały dwa tłoki i wszystkie popychacze strzeliły...

Obrazek Obrazek Obrazek

To co mnie przeraziło to jak zobaczyłem kanały ssące po zdjęciu kolektora bardziej zabrudzone niż wydechowe... jak się szybko okazało EGR był tak zarośnięty, że pozostał na stałe w pozycji uchylonej... Pierwsze co to zamówiłem zaślepki z blachy 4,5mm :P Trzeba będzie jeszcze ładnie wyczyścić cały kolektor wewnątrz. Słyszałem o różnych metodach, od moczenia w ropie i myjki ciśnieniowej po wypalanie... jeszcze zobaczymy co się da zrobić:P

Obrazek

Ściągnąłem też turbinę aby zobaczyć w jakim jest stanie
Obrazek Obrazek Obrazek

I tu pytanie do fachowców: dostane samą tą rurkę od podciśnienia widoczną na ostatnim zdjęciu razem z redukcją wchodzącą w WG ? bo u mnie po wykręceniu rurka się rozpadła, w ogóle nie miało to drożności i głowiczka po wykręceniu z tej redukcji do WG okazała się nie mieć już gwintu:/

Na chwilę obecną jestem na etapie gdzie udało mi się wybić wszystkie popychacze i wyciągnąć zawory z głowicy... 4 tylko są proste :P Na dniach całość oczyszczę aby sprawdzić czy odlew nie ma pęknięć i idzie głowica do obróbki...

Obrazek Obrazek Obrazek

W miarę wolnego czasu postaram się ten temat uzupełniać o kolejne kroki:)

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2013, 22:57 przez vigo1984sz, łącznie zmieniany 1 raz.

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 27 wrz 2013, 21:25

Powodzenia w reanimacji :P czekamy na efekty :P

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 27 wrz 2013, 22:44

eee tylko się odznaczyły zawory.... dół silnika jest tak pancerny, że moim zdaniem nie musisz sie o niego obawiać.... głowice proonuje zrobić całą od nowa a nie 4 zawory zostawaić a 6 nowych wkładac.... wszystkiego po 10 na nowo, szlif i spokój na lata....

sprawdza wałek rozrządu oraz czopy.... niestety w tych modelach po uderzeniu tłoka w zawory może wygiąc wałek lub nastapić pęknięce czopu.... wtedy tylko inna głowaca bo ta już do niczego sie nie nada....


po uszczecle pod głowicą widać, że tylko raz była zdejmowana i tylko 1 szlif miała głowica.... ;-)

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 27 wrz 2013, 23:01

Dzięki za pocieszenie co do tłoków:) Zawory i popychacze już zamówione nowe, tak jak piszesz icemerc, wszystkie bebechy nowe pójdą bo ma to służyć dłuższy czas:) Myślę czy przy okazji turbinę nie oddać do regeneracji i zakupić nowe końcówki wtrysków... tylko może odrazu 216tki ?:D

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 27 wrz 2013, 23:16

vigo1984sz, 0,216 to tylko nazwa.... otowroki i tak będa 0,210....

[ Dodano: 2013-09-27, 23:18 ]
z początku wtryskiwacze stosowane w AEL i D5252T miały otworki 0,216mm jednak póżniej zmniejszono je do średnicy 0,210.
wtryskiwacze od AHY AXG od początku miały średnicę 0,210mm co było spowodowane wymogami norm czystości spalin.
popatrzcie jakie średnice dysz były stosowane dla silników wysokoprężnych za oceanem...


jak bedziesz miał ochote i czas zapraszam do lektury mojego tematu o srebrnym quattro - tam co nieco bedzie o zerwanym pasku itp...

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 27 wrz 2013, 23:28

Właśnie skończyłem czytać twój temat:D hehe Ja akurat robotę wykonuję sam... a ten text czytałem już gdzieś na innym forum chyba, ale racja dobrze, że mi przypomniałeś;) Ps soft robiłeś bez żadnych mechanicznych zmian na silniku?

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 27 wrz 2013, 23:36

vigo1984sz,

po remoncie głowicy poszedł tylko wydech do obróbki, wywalony w sumie egr, kąt wtrysku na 2.2 stopnia btc i tyle.... nic więcej nie kombinowałem....

w zielonej też tylko program i ma blisko 500 tys licznikowe i lata aż miło...

Awatar użytkownika
Fanthom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 638
Rejestracja: 26 maja 2010, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Fanthom » 14 paź 2013, 21:06

Co tam Panie Łukasz?Przysnąłeś z A6?:P

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 24 gru 2013, 04:50

No więc może nieco odświezę temat:D Wiem, że trochę czasu minęło, ale wiadomo $ z nieba nie spada a i są po drodzę inne ważne wydatki... Póki co latam 90tką ale sprawa z dieslem wygląda następująco:

Głowica została w pełni obrobiona i dostła nowe podzespoły:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Następnie musiałem zebrać wszystkie potrzebne graty, bo przy rozbieraniu okazało się również, że do wymiany jest koło pasowe z tłumiekiem drgań. I tu było najwięcej roboty, bo trzy dni w chwilach wolnych zajęło odkręcanie samego starego koła pasowego:/

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Przy okazji sprawdzone zostały korby czy są ok no i rozruszany dół silniczka:)
Również zmieniłem wizję lamp i grilla na black, ale póki co zdjęć nie robiłem.

Za to postanowiłem się zaopatrzyć na dzień dobry w komplet kół zimowych na stalówkach oraz zestaw na letnie eskapady, 18x8" ET35 RONAL oraz springi -60/-45:
Obrazek Obrazek

No i z racji tego, ze są Święta i masa wolnego czasu to sądzę, że niedługo zagości tu filmik z pierwszego odpalania:D tzn mam taką nadzieję;P

Martwi mnie tylko jedna rzecz. Czy pompa wtryskowa jak ma zdjęty pasek powinna się kręcić luźno? Bo moja robi ok 60st i czuć wyrażnie dość mocny opór i teraz nie wiem czy kręcić dalej na siłę, czy może coś z pompą się spierdziliło? :/

Pozdrawiam!

[ Dodano: 2014-01-04, 20:10 ]
No więc Audi poskładane:)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Wszystko wygląda ładnie pięknie, jednak dzisiaj nie udało się go w pełni uruchomić. Tzn odpalił doslownie na ok 10s po tym jak przyspieszyliśmy nieco pompę wtryskową po czym się zadusił. Aku też padł więc póki co stoi do jutra i czeka na prąd:P

Ustawialem rozrząd na znaki, pompę na punkt "0" i coś mu tam brakowało... później jak zaklekotał to dość szybko sam zgasł ale za to dość dużo powietrza było widać w wężyku z filtra do pompy (ten przezroczysty). Fakt, że nigdy nie ustawiałem diesla poprzednio w życiu, ale postaram się coś powalczyć jeszcze zanim się poddam;)

Pozdrawiam!

[ Dodano: 2014-01-07, 18:48 ]
No więc auto odpaliło, jednak nie do końca prawidłowo... podczas składania był jeden wielki błąd... rozrząd był ustawiony na znaki ale koło pasowe na głowicy nie było na sztywno skręcone i podczas wyciągania kostki od stacyjki zakręcił rozrusznik... niby nic się nie stało, ustawione zostały ponownie znaki, zakrecone kilka razy ręcznie rozrządem i wsio niby ok... aaaa jednak... auto odpaliło ale słychać było stukanie metaliczne na 4 cyl....



Objaw oprócz stukania dał mi odrazu do myślenia o zaworach bo czuć było wyraźnie, że powietrze jest cyklicznie wypychane przez dolot !! dziwny efekt szczerz mówiąc, ale już chwilę po zdjęciu osłony głowicy dało się zauważyć miejsce awarii....

Obrazek

Dzisiaj głowica trafiła do naprawy tzn wymiany tego popychacza i zaworu:)

Także jeszcze parę dni do szczęścia z jazdy TDI zostało:(

Pozdrawiam!

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 24 sty 2014, 13:54

no ładne autko, co do rozrzadu to ci wspolczuje bo juz tez przerabiałem z remault scenic 1.5cdi.. tzn zmieniałem silnik ale ten nowy silnik niemiał pompy wtryskowej i pasek rozrzadu i napinaczem musiałem dan nowy i wedle znakow ustawiłem ale co sie okazało nie te fazy były i niechiał mi zapalic ale juz ogarnołem temat i teraz chodzi...

ale wracajac do audi to przy rozrzadzie trzeba uwazac bo pozniej mozna tak wpasc w koszta ze szkoda gadac....

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 24 sty 2014, 16:43

kiedyś miałem sedana 2.6 automat w tym kolorze i bananowych skórach kupionego w polskim salonie przez pewnego Pana adwokata teraz troche żałuje, że go sprzedałem wtedy .. kolor jak dla mnie jest bajka :!:

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 24 sty 2014, 17:08

Więc tak... auto zostało złożone ponownie, wszystko ustawione na znaki i odpaliło:) poklekotało na początku dość sucho i już po ok godzinie był tylko przyjemny klekot diesla. Poskładałem wszystko, jeżdżę nim na co dzień. Zrobiłem już ok 700km i póki co narzekać nie mogę.... no chyba, że na zawiechę, ale to się zrobi jak zima odpuści:)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Zostaje wiadomo kilka pilnych spraw do dokończenia, np wymiana przedniego błotnika od kierowcy bo ta dziura mnie przeraża:/ Szukam obecnie w dobrym stanie i najlepiej w takim kolorze, niby dużo tego jeździ ale jakoś trafić ciężko:/

Na dzień dobry do wymiany też miałem regulator napięcia, który dosłownie rozsypał mi się w rękach przy odkręcaniu:P

Był też problem z regulacją pompy, więc musiałem skorzystać z pomocy fachowców, ale nie żałuję bo sam w ten mróz bym pewnie nie miał ochoty się dalej bawić i auto by stało nieco dłużej...

Założyłem wskaźnik boost... nie robiłem jeszcze logów bo zimno jak cholera, ale zastanawia mnie, że turbo wg wskaźnika pcha max do ok 0,7 bar :/

No ale ważne, ze Audi już działa i tanio jeździ:)

Teraz muszę wyciągnąć ostry wałek z 90tki, przywrócić Audi 90 bardziej do wersji Ori i niestety ale ze srebrną będzie trzeba się rozstać... Może komuś przyda się do latania po wsi, albo na części ;)

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Fanthom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 638
Rejestracja: 26 maja 2010, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Fanthom » 24 sty 2014, 17:32

Vigo co Ty na zimno narzekasz?Zwolnij reczny w 80 lekko pchnij do przodu i A6 wstaw , tylko drzwi od garazu mozesz nie domknąć :)
Ostatnio zmieniony 25 sty 2014, 11:28 przez Fanthom, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 24 sty 2014, 22:27

mnie dmucha 1.5 bar ale w sumie zbytnio nie ma co porównywać silników i Turbinek....

Fajnie ,że kolejne C4 uratowane bo coraz mniej tego na drogach jak i w ogłoszeniach...

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 24 sty 2014, 22:33

Fajny audik, dbaj o niego <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl