[B4 2.0 ABK 115KM] Czujnik spalania stukowego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 40
- Rejestracja: 12 sty 2012, 10:38
- Lokalizacja: Boguchwała
[B4 2.0 ABK 115KM] Czujnik spalania stukowego
Witam Moderatorów i doradców .Temat czujnik stuku w silniku ABK 2.0 115KM w Audi 80 B4. W czasie kontroli silnika przyrządem VAG okazało się, że czujnik stuku wyświetlił błąd. Elektryk go skasował i powiedział, że nie wie czy silnik źle pracuje czy jest uszkodzony ten czujnik. W związku z tym proszę mi wyjaśnić jaki wpływ ma uszkodzony czujnik stuku na pracę silnika i co należy zrobić jeżeli czujnik jest sprawny a sygnalizuje niewłaściwą pracę silnika. Proszę podpowiedzcie mi Panowie gdzie ten czujnik w silniku jest zamontowany. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam Edward.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2013, 19:32 przez Edward Cz., łącznie zmieniany 1 raz.
- BlackAngel
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 mar 2009, 18:41
- Imię: Krzysztof
Cześć.
Czujnik stukowy wykrywa spalanie stukowe i przekazuje sygnał do ECU. Na tej podstawie ECU zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu, żeby zapobiec spalaniu detonacyjnemu. Jeśli słychać takie dzwonienie silnika, to znaczy, że takie spalanie występuje.
Czujnik znajduje się w okolicy 2 cylindra. Jest przykręcony mniej więcej na wysokości aparatu zapłonowego. Ma taki gruby ekranowany kabel i jest w plastikowej okrągłej obudowie.
Żeby go sprawdzić, to trzeba stuknąć czymś w silnik w jego pobliżu. Komputer powinien zareagować zmieniając kąt wyprzedzenia zapłonu. Oscyloskopem fajnie widać czy czujnik reaguje czy nie. Ważny jest moment dokręcenia tego czujnika. Powinien wynosić około 20 Nm.
Czujnik stukowy wykrywa spalanie stukowe i przekazuje sygnał do ECU. Na tej podstawie ECU zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu, żeby zapobiec spalaniu detonacyjnemu. Jeśli słychać takie dzwonienie silnika, to znaczy, że takie spalanie występuje.
Czujnik znajduje się w okolicy 2 cylindra. Jest przykręcony mniej więcej na wysokości aparatu zapłonowego. Ma taki gruby ekranowany kabel i jest w plastikowej okrągłej obudowie.
Żeby go sprawdzić, to trzeba stuknąć czymś w silnik w jego pobliżu. Komputer powinien zareagować zmieniając kąt wyprzedzenia zapłonu. Oscyloskopem fajnie widać czy czujnik reaguje czy nie. Ważny jest moment dokręcenia tego czujnika. Powinien wynosić około 20 Nm.
Re: [ Audi 80 B4 ABK 2,0 ] Czujnik stuku
W przypadku uszkodzenia czujnika spalania stukowego w silniku wystąpi spalanie detonacyjne. Sterownik silnika ECU nie zmieni kąta wyprzedzenia zapłonu i spalanie detonacyjne może doprowadzić do znacznego obciążania korbowodu, tłoka oraz innych elementów. Będą występowały charakterystyczne stuki, gdyż spalanie następuje nieprawidłowo z o wiele większą prędkością niż w przypadku prawidłowego wybuchu.Edward Cz. pisze:Witam Moderatorów i doradców .Temat czujnik stuku w silniku ABK 2.0 115KM w Audi 80 B4. W czasie kontroli silnika przyrządem VAG okazało się, że czujnik stuku wyświetlił błąd. Elektryk go skasował i powiedział, że nie wie czy silnik źle pracuje czy jest uszkodzony ten czujnik. W związku z tym proszę mi wyjaśnić jaki wpływ ma uszkodzony czujnik stuku na pracę silnika i co należy zrobić jeżeli czujnik jest sprawny a sygnalizuje niewłaściwą pracę silnika. Proszę podpowiedzcie mi Panowie gdzie ten czujnik w silniku jest zamontowany. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam Edward.
Sprawdź, czy czujnik reaguje na uderzenie w jego okolicy.
[B4 2.0 ABK 115KM] Czujnik spalania stukowego?
Witam,
Czas rozwiązać kolejny problem. 8-)
Swego czasu mechaniory przekopali mi całą instalację elektryczną - powodem była padnięta cewka. Od tego czasu z silnika dobiegają dziwne delikatne stuki, "szmery" - efekt podobny do iskrzenia. Zjawisko jest tym bardziej intensywne, im silnik jest mocniej nagrzany i bardziej obciążony, np. w czasie jazdy pod górkę na wyższym biegu. Co więcej, podczas tzw. "przegazówek" nie dochodzą żadne niepokojące dźwięki. Zauważyłem wczoraj, że obudowa czujnika spalania stukowego jest pęknięta w dwóch miejscach - tak jak by ktoś za mocno go dokręcił (mechaniory podczas przekopywania instalacji?). Za mocne lub za słabe dokręcenie tego czujnika sprzyja jego nieprawidłowej pracy. A może w ogóle padł... - chociaż na VAGu żadnego błędu nie mam.
Czas rozwiązać kolejny problem. 8-)
Swego czasu mechaniory przekopali mi całą instalację elektryczną - powodem była padnięta cewka. Od tego czasu z silnika dobiegają dziwne delikatne stuki, "szmery" - efekt podobny do iskrzenia. Zjawisko jest tym bardziej intensywne, im silnik jest mocniej nagrzany i bardziej obciążony, np. w czasie jazdy pod górkę na wyższym biegu. Co więcej, podczas tzw. "przegazówek" nie dochodzą żadne niepokojące dźwięki. Zauważyłem wczoraj, że obudowa czujnika spalania stukowego jest pęknięta w dwóch miejscach - tak jak by ktoś za mocno go dokręcił (mechaniory podczas przekopywania instalacji?). Za mocne lub za słabe dokręcenie tego czujnika sprzyja jego nieprawidłowej pracy. A może w ogóle padł... - chociaż na VAGu żadnego błędu nie mam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt: