[1Z] Zablokowany silnik
[1Z] Zablokowany silnik
Witam , po odpaleniu auta w ciągu kilku sekund zaczęło coś mocno stukać w silniku .
Szybko zgasiłem silknik.Auto stało na luzie.
Samochód wcześniej chodziło bez problemu , nic nie stukało . Dymił troche na siwo niebiesko. Auto stało od trzech dni nie używane.
Olej był na miejscu , pasek rozrządu nie jest urwany.
Kołem pasowym mogę wykonać pełen jeden obrót, pózniej silnik się blokuje.
Ustawiłem koło zamachowe na kreske , otwór na kole pompy wtryskowej jest po przeciwnej stronie miejsca gdzie trzeba wsadzić blokade. To by znaczyło , że przeskoczył rozrzad ?
silnik 1.9TDI.
Szybko zgasiłem silknik.Auto stało na luzie.
Samochód wcześniej chodziło bez problemu , nic nie stukało . Dymił troche na siwo niebiesko. Auto stało od trzech dni nie używane.
Olej był na miejscu , pasek rozrządu nie jest urwany.
Kołem pasowym mogę wykonać pełen jeden obrót, pózniej silnik się blokuje.
Ustawiłem koło zamachowe na kreske , otwór na kole pompy wtryskowej jest po przeciwnej stronie miejsca gdzie trzeba wsadzić blokade. To by znaczyło , że przeskoczył rozrzad ?
silnik 1.9TDI.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
btn1990, najpierw piszesz to:
a później:
Ściąg jeszcze pokrywę zaworów, zobacz jak wygląda i gdzie jest znak z tyłu wałka rozrządu.
Tak jak radi88 obstawiam koło zębate rozrządu na wale. Po prostu "klin się ściął".
Dziwne że wcześniej nie miałeś z tym problemów, tzn. że auto od czasu do czasu nie chciało odpalać, po odpuszczaniu pedału gazu strzelało z wydechu...
Miejmy nadzieję, że szklanki są całe.
Napiszę tak, ustaw znaki na rozrządzie, jak się nie pokrywają, to uważam, że trzeba dobrać się do dolnego koła rozrządu na wale.
Pozdrawiam
Piotr
btn1990 pisze:Ustawiłem koło zamachowe na kreske , otwór na kole pompy wtryskowej jest po przeciwnej stronie miejsca gdzie trzeba wsadzić blokade. To by znaczyło , że przeskoczył rozrzad ?
a później:
Wał, pompa i wałek rozrządu robią jeden cały cykl. Nie można być tak, że znak na kole zamachowym nie pokrywa się ze znakiem na pompie.hmmm.. rozrząd chyba sie nie przestawił ponieważ po kolejnym obrocie wału znaki się pokryją skoro jest teraz dokładnie na przeciw.. .
Ściąg jeszcze pokrywę zaworów, zobacz jak wygląda i gdzie jest znak z tyłu wałka rozrządu.
Tak jak radi88 obstawiam koło zębate rozrządu na wale. Po prostu "klin się ściął".
Dziwne że wcześniej nie miałeś z tym problemów, tzn. że auto od czasu do czasu nie chciało odpalać, po odpuszczaniu pedału gazu strzelało z wydechu...
Miejmy nadzieję, że szklanki są całe.
Napiszę tak, ustaw znaki na rozrządzie, jak się nie pokrywają, to uważam, że trzeba dobrać się do dolnego koła rozrządu na wale.
Pozdrawiam
Piotr
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2013, 23:04 przez misiekdzwon, łącznie zmieniany 1 raz.
A nie jest tak ,że dwa obroty wału korbowego=jeden obrót wałka rozrządu?
Żeby na jeden obrót wału przypadał jeden obrót wałka rozrządu koła musiałyby mieć identyczną średnicę.
Jeżeli koło zamachowe ustawie na kreske to , znak na wałku rozrządu zgadza się natomiast miejsce na blokade w kole pompy wtryskowej jest naprzeciwko miejsca na blokade.
Problemów żadnych z paleniem nie było , tydzień wcześniej sprawdzałem kąt wtrysku równy 52.(sprawdzałem z czystej ciekawości)
Żeby na jeden obrót wału przypadał jeden obrót wałka rozrządu koła musiałyby mieć identyczną średnicę.
Jeżeli koło zamachowe ustawie na kreske to , znak na wałku rozrządu zgadza się natomiast miejsce na blokade w kole pompy wtryskowej jest naprzeciwko miejsca na blokade.
Problemów żadnych z paleniem nie było , tydzień wcześniej sprawdzałem kąt wtrysku równy 52.(sprawdzałem z czystej ciekawości)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Skoro tak ,to wygląda że z rozrządem wszystko jest ok...natomiast wygląda na to ,że stało się coś w pompie ,i się blokuje w pewnym momencie ...raczej rzadki przypadek i ja się z tym nie spotkałem ...ale przekonałem się już wielokrotnie ,że różne, mało prawdopodobne rzeczy się zdarzają i prawie wszystko jest możliwe :roll: Także moja rada <ok> ustawić sobie rozrząd na znaki,zwalić pasek rozrządu i sprawdzić kołem pompy wtryskowej , czy da się kręcić dookoła bez paska ...btn1990 pisze:
Jeżeli koło zamachowe ustawie na kreske to , znak na wałku rozrządu zgadza się natomiast miejsce na blokade w kole pompy wtryskowej jest naprzeciwko miejsca na blokade.
Jak kolega MUNIOR napisał do zwal pasek i sprawdź pompę. Ale wątpię by to było to. Napisałeś że zaczęło stukać coś w silniku więc stawiam na problem z wałem. Może byc panewka na korbie i ona może cię też blokować. Spotkałem się z takim przypadkiem. Do kolegi misiekdzwon to istotą pracy rozrządu jest przełożenie 2 do 1 na jeden obrót walka rozrządu i pompy przypadają 2 obroty wału. Dodam jescze że raczej nie ma kolizji z zaworem bo nie wykonalbys pełnego obrotu wału. Maximum co by ci się udało to pół obrotu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To też napisałem że to mało prawdopodobne ,...ale żeby się upewnić ,trzeba rozpiąć pasek i sprawdzić ...w pompie zwykle jak się coś rozj...ie ,to koło lata luzem zblokowania jeszcze nigdy nie miałem okazji widzieć ,ani na aucie ,ani na pompach które luzem przeszły przez moje łapki 8-)kamsta pisze:ak kolega MUNIOR napisał do zwal pasek i sprawdź pompę. Ale wątpię by to było to.
Miałem jakiś czas temu przypadek ,że dziwne i mocno nienaturalne stukanie ,dochodziło własnie z pompy ...nic się co prawda nie rozleciało ,ale po rozebraniu pompy ,okzało się że w skutek podtarcia ,zrobił się nienaturalnie duży luz na połaczeniu wałek pompy -krzyżak -fala ...skutkiem tego był mocno nienaturalny luz osiowy wałka i metaliczny stukot dochodzący z pompykamsta pisze: Napisałeś że zaczęło stukać coś w silniku
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Przepraszam za pomyłkę, już poprawiam błąd...kamsta pisze: istotą pracy rozrządu jest przełożenie 2 do 1 na jeden obrót walka rozrządu i pompy przypadają 2 obroty wału
A może, coś z zaworami się stało? Widziałem przypadek, że kawałek metalu wpadł przez kolektor ssący i zablokował zawór. Silnik tłukł się okropnie. Być może odpalony silnik daje radę kręcić wałem, a podczas kręcenia ręcznego kluczem czuć opór stawiany przez jakiś blokowany element.
Koledzy powyżej mają rację, sprawdź samą pompę. Tak będzie najłatwiej coś wyeliminować. Jak będzie sprawna, to trzeba szukać dalej...
Pozdrawiam
Zablokowany silnik
U mojego kolegi w aucie codziennie eksploatowanym stało się coś podobnego . Rano odpalił auto wyjechał z garażu gdy zamykał drzwi garażu nagle dziwne stukanie ? . Po rozbiórce silnika okazało się że wał pękł na pół , precyzyjne równiutkie pęknięcie jak ktoś go przeciął czymś ostrym . Ale ja nic nie sugeruje tylko informuje o takim dziwnym przypadku . Po wymianie wału auto jeździ do dziś a miało to miejsce z dwa lata temu .