[B4 2.0 ABT 90KM] Zatarty
[B4 2.0 ABT 90KM] Zatarty
Witam
Jakiś czas temu zatarłem w swoim Audi silnik ,nie wiem jakim sposobem gdyż olej był w porządku.
Mechanik stwierdził ze zatarty ,auto zaholowałem do domu.Minął tydzień stania na dworze gdy dziś wziąłem kluczyk i poszedłem po coś do samochodu.Podkuszony bliżej nieznaną siłą wsiadłem do samochodu i przekręciłem stacyjkę. Za pierwszym razem rozrusznik chechłał i kręcił ale nie dał rady. Za drugim razem auto odpaliło.Praca silnika była bardzo nierówna, całym samochodem telepało, obstawiałem że może nie pracuje na któryś gar. Po chwili zacząłem gazować-po kilku wciśnięciach pedała gazu samochód zgasł.Zapewne przez tydzień stania tłoki się skurczyły a teraz po przygazowaniu i nagrzaniu spuchły. Po zgaśnięciu rozrusznik nie miał już siły zakręcic tylko bzyczał. Co polecacie robić w tej sytuacji, ew moze ktos ma jakąś inną diagnozę? Wymienić silnik? Czy moze na warsztat ,okaże się że jest zapieczony na panewkach ,założą nowe i po kłopocie?
Jakiś czas temu zatarłem w swoim Audi silnik ,nie wiem jakim sposobem gdyż olej był w porządku.
Mechanik stwierdził ze zatarty ,auto zaholowałem do domu.Minął tydzień stania na dworze gdy dziś wziąłem kluczyk i poszedłem po coś do samochodu.Podkuszony bliżej nieznaną siłą wsiadłem do samochodu i przekręciłem stacyjkę. Za pierwszym razem rozrusznik chechłał i kręcił ale nie dał rady. Za drugim razem auto odpaliło.Praca silnika była bardzo nierówna, całym samochodem telepało, obstawiałem że może nie pracuje na któryś gar. Po chwili zacząłem gazować-po kilku wciśnięciach pedała gazu samochód zgasł.Zapewne przez tydzień stania tłoki się skurczyły a teraz po przygazowaniu i nagrzaniu spuchły. Po zgaśnięciu rozrusznik nie miał już siły zakręcic tylko bzyczał. Co polecacie robić w tej sytuacji, ew moze ktos ma jakąś inną diagnozę? Wymienić silnik? Czy moze na warsztat ,okaże się że jest zapieczony na panewkach ,założą nowe i po kłopocie?
Opisałem to żebyś dokładnie sprawdził czy faktycznie jest zatarty ale jak wcześniej na wolnych obrotach zapalała Ci się kontrolka to faktycznie silnik pożegnał się z tym światem.
Gdybyś wymieniał na taki sam silnik to jeżeli masz choćby podstawowe pojęcie o mechanice i podstawowe narzędzia śmiało możesz to zrobić sam.
Gdybyś wymieniał na taki sam silnik to jeżeli masz choćby podstawowe pojęcie o mechanice i podstawowe narzędzia śmiało możesz to zrobić sam.
A skąd pochodzisz to może ktoś z forumowiczów pomoże. Przecież taka podmianka jest na jedno popołudnie, oczywiście jak masz narzędzia.
Co do wymiany silnika na inny to też bym odradzał skoro potrzebujesz samochodu. Miałem Audi z silnikiem ABT i mam z ABK teraz, w prędkościach do 100 km/h nie ma żadnej różnicy, nie wiem jak ze spalaniem bo zarówno ABT był i ABK mam w gazie.
Co do wymiany silnika na inny to też bym odradzał skoro potrzebujesz samochodu. Miałem Audi z silnikiem ABT i mam z ABK teraz, w prędkościach do 100 km/h nie ma żadnej różnicy, nie wiem jak ze spalaniem bo zarówno ABT był i ABK mam w gazie.
Powiem tak: Szukam ABT. I proszę nie doradzać mi ABK ,AAE bo przecież są podobne ,dodatkowa przyjemność w postaci kucy pod maską etc etc. Ja potrzebuję ABT żeby było tanio, prosto i szybko to raz a dwa że ja w domu jestem tylko w weekendy a to też nie każdy mam wolny. A samochód jest mi potrzebny bo nie mam czym dojeźdżać do internatu a tak to jeszcze kasa by była za wożenie innych. O modyfikacjach będę myślał kiedyś, o przepustnicah z AAE i wałkach z ABK. Na razie potrzebuję ABT-i w sumie to już chyba znalazłem