[80 B4 AAH] Gdzie jest ecu?
Jarewa, zrobiłem mostkowanie drucikiem, przejechałem kawałek i dalej lipa brak spalania, brak średniej prędkości, już mnie szlag trafia, czyli wychodzi że co licznik padł??
[ Dodano: 2013-01-08, 13:45 ]
Bo jak tak to mam do kupienia Licznik VDO to bym go wziął
[ Dodano: 2013-01-08, 18:36 ]
Zamówiłem nowy licznik vdo do mojej audiczki, tyle dobrze, że gość daje mi na to gwarancję, jak coś będzie nie halo to go oddam, ale mam nadzieje, że kupno nowego rozwiąże mój problem.
[ Dodano: 2013-01-08, 13:45 ]
Bo jak tak to mam do kupienia Licznik VDO to bym go wziął
[ Dodano: 2013-01-08, 18:36 ]
Zamówiłem nowy licznik vdo do mojej audiczki, tyle dobrze, że gość daje mi na to gwarancję, jak coś będzie nie halo to go oddam, ale mam nadzieje, że kupno nowego rozwiąże mój problem.
pimpam pisze:Jarewa, zrobiłem mostkowanie drucikiem, przejechałem kawałek i dalej lipa brak spalania, brak średniej prędkości, już mnie szlag trafia, czyli wychodzi że co licznik padł??
[ Dodano: 2013-01-08, 13:45 ]
Bo jak tak to mam do kupienia Licznik VDO to bym go wziął
[ Dodano: 2013-01-08, 18:36 ]
Zamówiłem nowy licznik vdo do mojej audiczki, tyle dobrze, że gość daje mi na to gwarancję, jak coś będzie nie halo to go oddam, ale mam nadzieje, że kupno nowego rozwiąże mój problem.
Nie nie nie
1 - przelutowałeś absolutnie wszystkie punkty lutownicze na płytce licznika ?
2 - do przelutowanie wszystkie punkty lutownicze na małej płytce prędkościomierza
Jak zrobisz dwa pierwsze punkty i to nic nie pomoże to wtedy dopiero myśl o nowym
Co do mostka - skąd wiecie że impuls przed licznikiem ma te same parametry co po liczniku ??? !!! może ma inne i dlatego mostkowanie nic nie daje !!!
ziemor,
Tak absolutnie wszystko przelutowałem tak na płytce licznika jak i na płytce prędkościomierza, sprawdzałem później po dwa razy i jedno i drugie, czy na pewno wszystkie luty poprawione mam.
Tak absolutnie wszystko przelutowałem tak na płytce licznika jak i na płytce prędkościomierza, sprawdzałem później po dwa razy i jedno i drugie, czy na pewno wszystkie luty poprawione mam.
Też sam myślałem na początku o puszczeniu sygnału prędkości bezpośrednio z kostki na pin w liczniku ten od bc, ale też jak ty myślałem, że jednak po przejściu sygnału po płytce może się on zmieniać i puszczenie go bezpośrednio na bc nic mi nie da, no ale kolega Jarewa zasugerował podobną opcje i spróbowałem - niestety bez rezultatu - przypuszczam, że raczej wartość się zmienia tego sygnału. Wiec zostaje mi chyba tylko zmienić licznik bo wszystkie opcje wyczerpałem.ziemor pisze:Co do mostka - skąd wiecie że impuls przed licznikiem ma te same parametry co po liczniku
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Ja wiem bo sprawdzałem, to prawie ten sam sygnał "prawie" bo jest wolny od wad "szumu" licznik tylko go filtruje i podaje dalej bo dodatkowe urządzenia nie posiadają filtracji.A jeśli się trochę znasz na elektronice to bramki logiczne "OR AND" powinny tobie być znane bo ta filtracja na jednej z tych bramek się odbywa.ziemor pisze:Co do mostka - skąd wiecie że impuls przed licznikiem ma te same parametry co po liczniku ??? !!! może ma inne i dlatego mostkowanie nic nie daje !!!
mam to samo co autor, do tego lekkie przekłamanie na obrotomierzu no i kropka nad i....VDO przestał naliczać kilometry.
mam starego UN4 bez AC/BC więc była szybka wymiana i VDO jest już na stole operacyjnym.
-muszę pewnie kupić taki trybuk: http://allegro.pl/zebatka-tryb-licznika ... 70954.html
- obrotomierz regulowałem już w każdą stronę i najlepsze co wyszło to obroty wolne 400 i odcinka przy 7500 wiec chyba juz nic nie zrobie( nawet na siłe podniosłem wskazówke żeby wolne obroty były 750 a na zgaszonym silniku 300obr, ale i tak przy 3500 rzeczywiste jest 3200)
no i ten BC
moze ktos ma?
mam starego UN4 bez AC/BC więc była szybka wymiana i VDO jest już na stole operacyjnym.
-muszę pewnie kupić taki trybuk: http://allegro.pl/zebatka-tryb-licznika ... 70954.html
- obrotomierz regulowałem już w każdą stronę i najlepsze co wyszło to obroty wolne 400 i odcinka przy 7500 wiec chyba juz nic nie zrobie( nawet na siłe podniosłem wskazówke żeby wolne obroty były 750 a na zgaszonym silniku 300obr, ale i tak przy 3500 rzeczywiste jest 3200)
no i ten BC
czy uwalony BC można naprawić....bo znaleźć coś takiego w przyzwoitej cenie pewnie graniczy z cudemJarewa pisze:Ta zjarał czujnik prędkości
Wszystko wskazuje na uwalony BC nie liczy średniej. A bez prędkości nie obliczy średniego spalania.
moze ktos ma?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
niekoniecznie, wazniejszy jest sygnal obrotow,Jarewa pisze:A bez prędkości nie obliczy średniego spalania.
zatrzymaj sie na krzyzowce, swiezo po wyzerowaniu sredniej spalania zobaczysz jak srednia spalania ci rosnie, w ogole po odpieciu bc od pradu, musi on chwili zaskoczyc, wiec od razu nie pokaze wartosci
Rychu82, co do obrotka, niewiem, wymien na inny, zobacz czy wszystko w nim kompletne, moze trafil ci sie egzemlarz co ktos wczesniej przerabial na dislowy
mozliwe ze jak niema prawidlowego sygnalu obrotow, to i bc nic nie wskaze, bo wedlug niego bc wie ze silnik pracuje, i ze jest zuzywane paliwo
w sumie to widze w innym temacie napisales ze nie wskazuje ci sredniej predkosci, piszesz tez o prawdopodobnym uszkodzeniu trybika, moze tak naprawde licznik sie zepsuli i ztad problemy z bc, w ogole do bc ida takie dlugie piny i one podaja wszelkie sygnaly potrzebne
Szara80tkaTdi, trybik od naliczania padł mi 3 dni temu BC nie działa od początku jak zamontował mi go WOJTEK26(a zna sie na tych sprawach) czyli od roku. Obrotomierz zmieniłem bo tamten co byl w liczniku ktory kupilem wraz z AC/BC/temometrem i manetką, byl od wersji 4/5 cyl. obrotomierz kupilem od V6(dziala ale przekłamuje, czyli sygnal dostaje.
jak pisalem, licznik mam na stole, gotowy do rozbiorki(założylem stareko un4 golasa na te chwile ) tylko nie wiem jak mocno mam go rozebrać. czy wyjac caly modół bc z plytką, czy szukac gdzies indziej. widze ze pimpam rozbierał to i tylko sie narobil bo sciezki i luty byly ok, a ma ten sam objaw co ja, wiec nie wiem czy jest sens zebym robil to samo....ale mogę, tylko czego dokładnie szukać?
jak pisalem, licznik mam na stole, gotowy do rozbiorki(założylem stareko un4 golasa na te chwile ) tylko nie wiem jak mocno mam go rozebrać. czy wyjac caly modół bc z plytką, czy szukac gdzies indziej. widze ze pimpam rozbierał to i tylko sie narobil bo sciezki i luty byly ok, a ma ten sam objaw co ja, wiec nie wiem czy jest sens zebym robil to samo....ale mogę, tylko czego dokładnie szukać?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
No tak tylko średnie wylicza z chwilowego, jeżeli skasujesz te oba średnie i chwilowe to nic nie ruszy się dopóki nie zrobisz odcina drogi i nie zaskoczy chwilowe wtedy dopiero oblicza średnie, a samo kasowanie średniego nie daje bo chwilowe jest to oblicza z tego na postoju.Szara80tkaTdi pisze:A bez prędkości nie obliczy średniego spalania. niekoniecznie, wazniejszy jest sygnal obrotow,
zatrzymaj sie na krzyzowce, swiezo po wyzerowaniu sredniej spalania zobaczysz jak srednia spalania ci rosnie, w ogole po odpieciu bc od pradu, musi on chwili zaskoczyc, wiec od razu nie pokaze wartosci
Weź drugi przykład po skasowaniu resetowaniu BC odłączeniu prądu zanim pokaże chwilowe spalanie i średnie trzeba się kawałek przejechać bo bez tego to nawet nie ruszą cyferki.
Wiec jedno z drugim jest połączone chwilowe z prędkością auta a średnie z chwilowym. Wiec bez prędkości nie wilczy średniej bo nie wyliczy chwilowej. A niestety nasz BC nie oblicza na postoju chwilowego.
BC nie posiada połączenia obrotów silnika tylko sekcja AC. Jak ktoś rozbierał to zauważy braku ścieżek przy pinie z obrotami w sekcji BC. Ten sygnał nie jest mu potrzebny.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu