[B3 2.0 3A 113KM] problem z kontrolką oleju
[80 b3] Brzeczek powyzej 3 tysiecy obrotow
Ostatnio mialem auto u mechanika.. i po odbiorze.. gdy jade powyzek 3 tysiecy wlacz asie jakis brzeczek , podobny ten do swiatel.. co to znaczy ? ;//
Kolego to jest poważny problem! (choć niekoniecznie)
Podstawowa sprawa to nie zmuszać silnika do pracy.
Następnie ze zrozumieniem poczytać tekst na fotkach i dopiero zabrać się za sprawdzanie przyczyn.
Zaopatrz się w manometr do pomiaru ciśnienia oleju, może być własnej produkcji tak ak ten:
rada: jeżeli wykonasz manometr na wzór mojego pamiętaj, że przewód/wąż musi być zalany olejem. W przeciwnym wypadku wskaówka będzie podskakiwać.
Podstawowa sprawa to nie zmuszać silnika do pracy.
Następnie ze zrozumieniem poczytać tekst na fotkach i dopiero zabrać się za sprawdzanie przyczyn.
Zaopatrz się w manometr do pomiaru ciśnienia oleju, może być własnej produkcji tak ak ten:
rada: jeżeli wykonasz manometr na wzór mojego pamiętaj, że przewód/wąż musi być zalany olejem. W przeciwnym wypadku wskaówka będzie podskakiwać.
po tej pseudo naprawie to kosmos w tym aucie.. jako ze poszlo mi sprzeglo to go tam oddalem a ze silnik dziwnie chodzil to
postanowilem zmienic inny i tak sie zaczelo , wymieniony silnik sprzeglo rozrzad olej no i 1800 zl mniej w portfelu teraz miga mi kontrolka plynu i nie dziala temp olej nie pali sie cos brzdecy i biegi ciezko wchodza..
postanowilem zmienic inny i tak sie zaczelo , wymieniony silnik sprzeglo rozrzad olej no i 1800 zl mniej w portfelu teraz miga mi kontrolka plynu i nie dziala temp olej nie pali sie cos brzdecy i biegi ciezko wchodza..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 gru 2012, 18:34
- Lokalizacja: Cybinka
witaj kolego i chcę ci odrazu powiedzieć że ja mam taki sam problem z moją audi a też ma b3 ale 2.0 i jak se z tym już poradzisz to daj znać bo ja powymieniałem czujniki oleju,sprawdzałem ciśnienie pompy nawet licznik inny zamontowałem i wiele innych rzeczy wymieniłem i dalej było bez zmian tylko że u mnie się zawsze odzywał ten bzęczyk razem z kontrolką oleju na rozgrzanym silniku bo na zimnym był spokój aż w końcu z tyłu za licznikiem jest przekażnik który jest od tego o nazwie old bruck czy coś tam i se go wyciągłem i mam spokój ale to nie jest naprawienie usterki tak więc tym zbytnio się nie sugeruj bo u ciębie może wystarczy wymienić czujniki oleju albo masz za małe ciśnienie oleju i jak kolega wyżej pisze musisz to sprawdzić bo jak tak jest to siedzi ci pompa oleju a jak jej nie wymienisz to mogą paść ci panewki bo mają za słabe smarowanie
Ludzie używajcie interpunkcji, bo naprawdę ciężko zrozumieć takie posty :shock: Podstawą w takich przypadkach jest jak najszybszy pomiar ciśnienia oleju dobrym manometrem. I nie powinno się do tego czasu jeździć samochodem, jeśli podejrzewamy zbyt niskie ciśnienie. Jak mamy ciśnienie dobre, to oddychamy z ulgą i w spokoju przyglądamy się czujnikom.
Za zbyt słabe ciśnienie oleju wcale nie musi odpowiadać pompa, może to również być wina panewek, jak również panewek na wałku pośrednim. Ogólnie temat słabego ciśnienia jest niestety nieciekawy.
Za zbyt słabe ciśnienie oleju wcale nie musi odpowiadać pompa, może to również być wina panewek, jak również panewek na wałku pośrednim. Ogólnie temat słabego ciśnienia jest niestety nieciekawy.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
jak nie ma kontrolki oleju sprawdź żarówkę. Brzęczyk jest gdy czujnik wysokiego ciśnienia nie działa nie musi to być zawsze może wina kabli bądź licznika, Za to mi w jednym motorze padł zawór w pompie co okazało się po zajechaniu silnika ( ale lubię to i mam zawsze coś na zapas ). Ale zacznę od początku czasami po przekroczeniu 2.5 tyś obrotów włączał się brzęczyk + kontrolka oleju a po prze gazowaniu był spokój, był okres że nic się nie działo, mimo to zmieniłem olej a po czasie znów brzęczało aż w końcu wywaliło uszczelkę filtra oleju wraz z olejem. Myślę coś zapchane rozebrałem silnik wymyłem wydmuchałem zalałem znów nowym olejem+ filtr co dało trochę spokoju ( jakieś 1000km ) i znów brzęczy i bum olej przez uszczelkę filtra oleju na ziemi ( wtedy nie wytrzymałem i silnik skończył z dwiema dziurami a korbowód zawisł na kablach od świec ) a wina tkwiła w pompie oleju a dokładnie w zaworku który jest w jej obudowie. Silniki grupy VAG są wyposażone w 2 czujniki oleju niskiego ( chyba 0,3 ) i wysokiego ( nie pamiętam dokładnie chyba 1.8 ) i tak po zapaleniu kontrolka gaśnie ale przy wyższych obrotach się zapala i brzęczy bo nie osiąga górnego ciśnienia. Kwestia też w którym miejscu je sprawdzano na pomiarze
-
- Forum Audi 80
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 gru 2012, 18:34
- Lokalizacja: Cybinka
[B3 2.0 3A 113KM] problem z kontrolką oleju
witam klubowiczów i powiem tak bo wcześniej opisywałem już problem z kontrolką oleju i myślałem że już naprawiłem a tu wczoraj i dzisiaj pojawił się taki problem że podczas jazdy ze 3 razy zapaliła mi się kontrolka oleju i podczas palenia delikatnie bzęczało i tu moje pytanie od czego tu zacząć coś sprawdzać żeby gorzej się nie stało bo od panewek i pompy oleju to już chyba wszystko wymieniłem i nie chce więcej do tego wracać.Z góry dzięki za jakieś dobre rady
-
- Forum Audi 80
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 gru 2012, 18:34
- Lokalizacja: Cybinka