Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT 90KM] Zapalająca się kontolka oleju.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
drag_op
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 05 maja 2012, 09:18
Lokalizacja: DMI

[B4 2.0 ABT 90KM] Zapalająca się kontolka oleju.

Post autor: drag_op » 03 paź 2013, 14:21

Witam
Jako, że lubię sobie czasami dobrze pocisnąć po zakrętach przydażyła mi się pewna sytuacja. Podczas jazdy w zakręcie zapala się kontrolka na 2-3sek i wraz z nią pikanie.
Po pierwszym takim zdarzeniu szybko sprawdziłem stan oliwy, wydawał się OK. W dzień następny rano na zimny silnik sprawdziłem olej - stan nadal OK (ok 3/4 stanu), więc temat jest dla mnie conajmniej dziwny.
Po odpaleniu zimnego silnika kontrolka oleju gasnie po jakiś 1-2sek więc w normie.

Jakaś porada?
Przejmować się tym czy to jest "norma" w tego typu aucie?

Awatar użytkownika
Sasaku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lis 2012, 15:08
Lokalizacja: Reda

Post autor: Sasaku » 03 paź 2013, 15:11

miałem tak samo ;) i też na zakrętach na lekkim wzniesieniu. oleju norma podejrzewam, że wina leży w czujniku poziomu oleju jak wlecisz w zakręt z dużą prędkością to na chwile czujnik wyłapuje niski poziom i dlatego tak się dzieje. takie jest moje zdanie choć mogę się mylić

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Zapalająca się kontolka oleju.

Post autor: Francis1982 » 03 paź 2013, 19:42

drag_op pisze: Jakaś porada?
Przejmować się tym czy to jest "norma" w tego typu aucie?
Sucha miska olejowa.... <ok>

A tak na poważnie ABT ma "wrodzone" problemy z ciśnieniem oleju. Lubią szklanki stukać itp...
Dużo ludzi na forum ma ze szklankami problem (ich stukaniem). Nie wiem czy to pompa oleju czy panewki na wałku pośrednim (bo główne i korbowodowe mogą być ok)a szukanie rozwiązania takiego problemu to gra nie warta świeczki.

Jak zimny fajnie odpala i szybko cichnie po nagrzaniu to lepiej to zostawić.

drag_op
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 05 maja 2012, 09:18
Lokalizacja: DMI

Post autor: drag_op » 15 paź 2013, 18:41

Póki co cichnie dość szybko, zobaczymy co się będzie działo przy mrozach, chociaż strasznie denerwująca jest ta kontrolka - trochę strachu potrafi napędzić ;D
Poprzedni TDI w Golfie zimą potrafił 6-7sekund grać na szklankach i jakoś żył i miał się z tym dobrze.

[ Dodano: 2013-10-15, 18:40 ]
No i chyba pompę oleju szlag nagły trafił.. Auto dzisiaj pół dnia jeździło całkiem normalnie, zero dziwnych oznak, klepania zaworów i piszczenia kontrolki. Podchodzę jakieś 30min temu do auta, odpalam a tu kontrolka oleju nie gaśnie i jakby klepanie zaworów/szklanek - czekam 10 sekund - klepanie nie ustaję. Zgasiłem auto, dolałem dla pewności ok setkę oleju i nadal to samo ;/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl