[B4 ABT] termostat czy uszczelka pod głowicą?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
[B4 ABT] termostat czy uszczelka pod głowicą?
Witam.
Zauważyłem że płyn chłodzący mi szybko się nagrzewa ostatnio.
Wcześniej mineło troche czasu zanim temperatura zaczeła rosnąć, teraz wystarczy jakieś 5 min jazdy i wszystko ciepłe, nawiew itp.
wskazówka dochodzi do ok 80-85 stopni (na postoju) i załącza się wentylator. Między pierwszym a drugim cyklem pracy wentylatora mija ok 5 min.
W zbiorniczku wyrównawczym nie widze znacznych ubytków płynu, też nie bąbelkuje podczas pracy.
Olej ma kolor taki jak powinien być, chyba, ciemny. Nie przybywa.
Silnik poci mi się na jednym cylindrze ale delikatnie.
Czy to wina termostatu?? Mógł się sam przestawić, naprawić??
Wcześniej nie dogrzewał się silnik teraz grzeje dość szybko.
Wskazówka temp nie przekracza 90 stopni.
Proszę o radę
Zauważyłem że płyn chłodzący mi szybko się nagrzewa ostatnio.
Wcześniej mineło troche czasu zanim temperatura zaczeła rosnąć, teraz wystarczy jakieś 5 min jazdy i wszystko ciepłe, nawiew itp.
wskazówka dochodzi do ok 80-85 stopni (na postoju) i załącza się wentylator. Między pierwszym a drugim cyklem pracy wentylatora mija ok 5 min.
W zbiorniczku wyrównawczym nie widze znacznych ubytków płynu, też nie bąbelkuje podczas pracy.
Olej ma kolor taki jak powinien być, chyba, ciemny. Nie przybywa.
Silnik poci mi się na jednym cylindrze ale delikatnie.
Czy to wina termostatu?? Mógł się sam przestawić, naprawić??
Wcześniej nie dogrzewał się silnik teraz grzeje dość szybko.
Wskazówka temp nie przekracza 90 stopni.
Proszę o radę
-
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 07 gru 2011, 17:22
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Mortiis, dzięki za uwagę ale według tych postów twarde węże to normalka.
https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-tward ... t59278.htm
https://audi80.pl/b4-1z-gorace-tward ... t80772.htm
Jedno co mogę powiedzieć to nie bulgocze w zbiorniczku. Wąż górny nie jest aż tak twardy jak się silnik rozgrzeje, ale ścisnąć jest ciężkawo, temperatura pozwala je dotknąć.
Jutro sprawdzę ciśnienie w zbiorniku i węźe na zimnym silniku.
https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-tward ... t59278.htm
https://audi80.pl/b4-1z-gorace-tward ... t80772.htm
Jedno co mogę powiedzieć to nie bulgocze w zbiorniczku. Wąż górny nie jest aż tak twardy jak się silnik rozgrzeje, ale ścisnąć jest ciężkawo, temperatura pozwala je dotknąć.
Jutro sprawdzę ciśnienie w zbiorniku i węźe na zimnym silniku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Więc dziś rano sprawdziłem.
Zatkałem zbiorniczek ręką i czekałem ok 2 min. lekko, prawie nie wyczuwalnie, ciśnienie wzrosło, ale to wiem tylko i wyłącznie dlatego bo bardzo delikatnie dmuchneło mi w rękaw. Nie czuć spalin w wodzie. Węże są gorące i twarde, tylko w tedy gdy osiągną temperaturę optymalną ok 80-90 stopni, ale da się je lekko ścisnąć.
Wąż od termostatu, nagrzewa się od początku, ale ma o wiele niższą temperaturę niż wąż od krućca, na górze.
Chłodziwo nagrzewa się szybciej niż kiedyś, ale na trasie temp spada do 60-70.
Wymienie termostat i zobaczymy jak będzie.
Jeśli przychodzi wam coś jeszcze na myśl to był bym wdzięczny za pomoc.
Zatkałem zbiorniczek ręką i czekałem ok 2 min. lekko, prawie nie wyczuwalnie, ciśnienie wzrosło, ale to wiem tylko i wyłącznie dlatego bo bardzo delikatnie dmuchneło mi w rękaw. Nie czuć spalin w wodzie. Węże są gorące i twarde, tylko w tedy gdy osiągną temperaturę optymalną ok 80-90 stopni, ale da się je lekko ścisnąć.
Wąż od termostatu, nagrzewa się od początku, ale ma o wiele niższą temperaturę niż wąż od krućca, na górze.
Chłodziwo nagrzewa się szybciej niż kiedyś, ale na trasie temp spada do 60-70.
Wymienie termostat i zobaczymy jak będzie.
Jeśli przychodzi wam coś jeszcze na myśl to był bym wdzięczny za pomoc.
Może być wszystko w porządku bo zaczął ci wariować czujnik temperatury bądź zegary i dlatego masz wrażenie że nagrzewa się szybciej. Wentylatory są załączane z czujnika na chłodnicy a te objawy co opisujesz nie wskazują na uszczelkę pod głowicą. Jak będziesz wymieniał termostat to wsadź taki sam gdyż są trzy rodzaje ze względu na temp. otwarcia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Chciałem odświerzyć temat, gdyrz wymieniłem termotat i jest problem.
Dalej silnik się nie dogrzewa. Termostat otwiera się później niż ten wcześniejszy ale staje gdzieś na 60-70 podczas jazdy i tyle. Wąż od dołu na termostacie jest ciepły gdzieś w okolicach tej właśnie temp.
Termostat walnięty czy tak jak kolega jony pisał, inny rodzaj?
Dalej silnik się nie dogrzewa. Termostat otwiera się później niż ten wcześniejszy ale staje gdzieś na 60-70 podczas jazdy i tyle. Wąż od dołu na termostacie jest ciepły gdzieś w okolicach tej właśnie temp.
Termostat walnięty czy tak jak kolega jony pisał, inny rodzaj?
Podbije pod temat. Mam trochę inny problem. Czy zapowietrzony układ może utrudniać otwarcie termostatu ??
Wymieniłem termostat, gdyż uważałem, że przez niego temperatura podnosi mi się ponad 100'C (odczyt z dodatkowego czujnika).
Termostat w garnku otwiera się i zamyka wg mnie dobrze. Natomiast w aucie 100- 115 i nic.
Nie mam u siebie odpowietrznika, więc ściągam przewód powrotny z nagrzewnicy, płyn leci bardzo wolna; tak powinno być ?
Wymieniłem termostat, gdyż uważałem, że przez niego temperatura podnosi mi się ponad 100'C (odczyt z dodatkowego czujnika).
Termostat w garnku otwiera się i zamyka wg mnie dobrze. Natomiast w aucie 100- 115 i nic.
Nie mam u siebie odpowietrznika, więc ściągam przewód powrotny z nagrzewnicy, płyn leci bardzo wolna; tak powinno być ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
z jakiego dodatkowego czujnika :?:skwaromir pisze:Wymieniłem termostat, gdyż uważałem, że przez niego temperatura podnosi mi się ponad 100'C (odczyt z dodatkowego czujnika).
może sam czujnik Cię okłamuje.skwaromir pisze:Termostat w garnku otwiera się i zamyka wg mnie dobrze. Natomiast w aucie 100- 115 i nic.
Mam skalibrowany czujnik boscha do świnki Digital Ecu Cheater-a.
Tak myślałem o tym czujniku bo ten w aucie to nic specjalnego ale dochodzi do 100'C, natomiast na laptopie mam 115 i nawet 120.
Przewody prawie parzą, z Oil Catch Tanka zasuwa para czyli i olej też ma już ciepło.
Dziś kilka razy zdejmowałem przewód powrotny od nagrzewnicy, ściskałem przewody i nic.
Myślałem, że może pompa wody, ale po zdjęciu w/w przewodu i dodaniu gazu, przepływ płynu przyśpiesza.
Wyjmę termostat i zobaczę jak działa układ bez niego, a jego jeszcze raz do garnka.
Tak myślałem o tym czujniku bo ten w aucie to nic specjalnego ale dochodzi do 100'C, natomiast na laptopie mam 115 i nawet 120.
Przewody prawie parzą, z Oil Catch Tanka zasuwa para czyli i olej też ma już ciepło.
Dziś kilka razy zdejmowałem przewód powrotny od nagrzewnicy, ściskałem przewody i nic.
Myślałem, że może pompa wody, ale po zdjęciu w/w przewodu i dodaniu gazu, przepływ płynu przyśpiesza.
Wyjmę termostat i zobaczę jak działa układ bez niego, a jego jeszcze raz do garnka.
Skąd ma wynikać różnica w otwieraniu ??
Też mam zamiar wziąć jeszcze jeden ori (tylko opinie o nich też znalazłem różne).
Dodatkowo muszę sprawdzić "stycznik" do wentylatorów, Przekroczyłem 100'C i nie włączyły się.
Chcę kupić jakiś termometr, żeby mieć go i na później do sprawdzania różnych rzeczy. Myślę o takim czymś:
Auto gauge na krokowym
Lub
Pirometr DT-380
Tylko nie jestem pewnie jak on się sprawdza na powierzchni płynu.
Lub
Regulator temperatury
Tylko mała skala.
Może ktoś ma jakiś sprawdzony typ do ok 200 zł ?
Oraz namiary na ori części w dobrej monecie ?
Też mam zamiar wziąć jeszcze jeden ori (tylko opinie o nich też znalazłem różne).
Dodatkowo muszę sprawdzić "stycznik" do wentylatorów, Przekroczyłem 100'C i nie włączyły się.
Chcę kupić jakiś termometr, żeby mieć go i na później do sprawdzania różnych rzeczy. Myślę o takim czymś:
Auto gauge na krokowym
Lub
Pirometr DT-380
Tylko nie jestem pewnie jak on się sprawdza na powierzchni płynu.
Lub
Regulator temperatury
Tylko mała skala.
Może ktoś ma jakiś sprawdzony typ do ok 200 zł ?
Oraz namiary na ori części w dobrej monecie ?