[B4 2.0 ABT 90KM] Zgasł podczas jazdy i nie odpala.
[B4 2.0 ABT 90KM] Zgasł podczas jazdy i nie odpala.
Witam.
Dzisiaj podczas jazdy w trasie zgasło mi auto i nie może zaskoczyć. Zgasło podczas jazdy na LPG, chociaż na butli było przejechane od pełnego tankowania jakieś 100km, na benzynie przy 1/4 baku też nie chce zakręcić.
Gaz jak i benzyna dochodzi do monowtrysku, iskra jest również wydaje się odpowiednia. Jakaś podpowiedź co mogło się popsuć? Obstawiam czujnik halla lub przeskoczony rozrząd, chociaż do wymiany rozrządu jest jakieś 30 tys km.
Świece wyglądają na takie po niewielkim przebiegu - NGK 3 elektrodowe; tak samo kable Sentecha wyglądają na nowe jak i Kopułka z Palcem, jedyne co cewka możliwe, że nie była wymieniana - lecz iskra jest.
Auto udało nam się odpalić na "holu", lecz problem był taki, że kopciło na czarno i trzeba było je trzymać na obrotach bo inaczej zgasło ;/
Dzisiaj podczas jazdy w trasie zgasło mi auto i nie może zaskoczyć. Zgasło podczas jazdy na LPG, chociaż na butli było przejechane od pełnego tankowania jakieś 100km, na benzynie przy 1/4 baku też nie chce zakręcić.
Gaz jak i benzyna dochodzi do monowtrysku, iskra jest również wydaje się odpowiednia. Jakaś podpowiedź co mogło się popsuć? Obstawiam czujnik halla lub przeskoczony rozrząd, chociaż do wymiany rozrządu jest jakieś 30 tys km.
Świece wyglądają na takie po niewielkim przebiegu - NGK 3 elektrodowe; tak samo kable Sentecha wyglądają na nowe jak i Kopułka z Palcem, jedyne co cewka możliwe, że nie była wymieniana - lecz iskra jest.
Auto udało nam się odpalić na "holu", lecz problem był taki, że kopciło na czarno i trzeba było je trzymać na obrotach bo inaczej zgasło ;/
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Miernikiem czy między środkowym pinem wtyki halla (zamontowanej na aparacie) a plusem będzie zmieniać się napięcie 0-12V przy powolnym kręceniu silnikiem (kręcąc kluczem albo popychając na biegu).drag_op pisze:Jak go sprawdzić można oprócz podmianki na inny?
BTW. zobacz czy ta kostka łączy.
Możesz też zdjąć kostkę i na środkowy pin zdjętej dotykać szybko kabelkiem podłączonym do masy wtedy powinien zacząć pracować wtrysk, włączyć się pompka paliwa i przeskakiwać iskra.
EDIT
Doczytałem, jak masz iskrę to hall jest dobry.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
jak by walnął hal raczej by nie miał iskry, najpierw sprawdź rozrząd ( ustawienie czy ząbki są wszystkie )
[ Dodano: 2013-10-06, 11:46 ]
choć miałem przypadek w vw że raz działał ( długo dość ) a czasami nie odpalał, aż z czasem zdarzało mu się gasnąć w czasie jazdy. Tylko że jak zapalił to wszystko było ok. A tu nie jest
[ Dodano: 2013-10-06, 11:46 ]
choć miałem przypadek w vw że raz działał ( długo dość ) a czasami nie odpalał, aż z czasem zdarzało mu się gasnąć w czasie jazdy. Tylko że jak zapalił to wszystko było ok. A tu nie jest
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A z bezpiecznikiem na benzynie nie chciał palić?
Może wysiadł przekaźnik odcinający benzynę, wtedy na benzynie powinien dać radę odpalić ale np. od jazdy na gazie rozstroił się komputer benzyny (co zdarza się w ABT) i przez to nie pali na benzynie.
Odłącz akumulator na 15 minut, podłącz i zobacz czy nie zacznie chodzić na benzynie.
Przekaźnik odcinający benzynę wygląda mniej więcej tak: http://archi.inosak.org/db/item3594126835_1.html i powinien być zamontowany gdzieś pod maską. Jeśli go nie masz to możesz mieć sterownik z gazu z wbudowanym takim przekaźnikiem.
Może wysiadł przekaźnik odcinający benzynę, wtedy na benzynie powinien dać radę odpalić ale np. od jazdy na gazie rozstroił się komputer benzyny (co zdarza się w ABT) i przez to nie pali na benzynie.
Odłącz akumulator na 15 minut, podłącz i zobacz czy nie zacznie chodzić na benzynie.
Przekaźnik odcinający benzynę wygląda mniej więcej tak: http://archi.inosak.org/db/item3594126835_1.html i powinien być zamontowany gdzieś pod maską. Jeśli go nie masz to możesz mieć sterownik z gazu z wbudowanym takim przekaźnikiem.
Z akumulatorem próbowałem już odrazu po pierwszym zgaśnięciu. A z wsadzonym bezpiecznikiem od benzyny nie chciał odpalić. Zrobiłem dzisiaj na gazie 440km więc wszystko działa bez bezpiecznika 13 (of kors bez beny).
Komputer od gazu to BRC, nie wiem czy ma funkcje przekaźnika paliwowego czy nie.
A takie jeszcze pytanie odnośnie odcinania, podczas przełączania na LPG pompa paliwa w baku powinna się wyłączać? U mnie działa cały czas, czy to na LPG czy benzin.
Komputer od gazu to BRC, nie wiem czy ma funkcje przekaźnika paliwowego czy nie.
A takie jeszcze pytanie odnośnie odcinania, podczas przełączania na LPG pompa paliwa w baku powinna się wyłączać? U mnie działa cały czas, czy to na LPG czy benzin.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Pompę paliwa odcina się tylko w przypadku mechanicznego wtrysku, przy elektronicznie sterowanym wtryskiwaczu (jak w ABT) odcina się tylko wtryskiwacz a pompa pracuje cały czas.
Nie bardzo orientuje się jak w przypadku BRC odcinana jest benzyna jakbyś napisał jaki to model przełącznika/sterownika to bym poszukał schematu.
Dobrze jakbyś zdjął górę obudowa filtra powietrza i zobaczył co tam się dzieje. Czy to wtryskiwacz leje benzynę czy regulator ciśnienia paliwa (obok wtryskiwacza) jest nieszczelny.
Nie bardzo orientuje się jak w przypadku BRC odcinana jest benzyna jakbyś napisał jaki to model przełącznika/sterownika to bym poszukał schematu.
Dobrze jakbyś zdjął górę obudowa filtra powietrza i zobaczył co tam się dzieje. Czy to wtryskiwacz leje benzynę czy regulator ciśnienia paliwa (obok wtryskiwacza) jest nieszczelny.
Kolejna dzisiejsza zagadka i obrót delikatny sprawy. Rozbierając monowtrysk w celu wyczyszczenia przepustnicy mówie sobie, a sprawdzę jak tam benzyną leje. No nic wsadziłem bezpiecznik, przełączyłem na PB, włączam zapłon a tam nic - zero - null oO, kręcąc rozrusznikiem również nic się nie pojawia we wtrysku. Pompke słychać, że się na chwile włącza po przekręceniu stacyjki. Auto teraz z wsadzonym bezpiecznikiem 13 normalnie na gazie jeździ, na PB nadal nie.
Brałem wężyk paliwowy który doprowadza paliwo do wtrysku, wsadziłem do butelki i zacząłem kręcić to paliwo pojawia się raptem tylko na 1-2sek po przekręceniu stacyjki na zapłon, przy próbie odpalenia z wężyka nic nie leci.
Brałem wężyk paliwowy który doprowadza paliwo do wtrysku, wsadziłem do butelki i zacząłem kręcić to paliwo pojawia się raptem tylko na 1-2sek po przekręceniu stacyjki na zapłon, przy próbie odpalenia z wężyka nic nie leci.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Z tym wężykiem naprawdę niezła zagadka. Bo jeśli pompa włącza się tuż po przekręcaniu na zapłon a przy próbie odpalania nie leci to oznaczyłoby uszkodzenie czujnika halla a co za tym idzie brak iskry itd.drag_op pisze:Brałem wężyk paliwowy który doprowadza paliwo do wtrysku, wsadziłem do butelki i zacząłem kręcić to paliwo pojawia się raptem tylko na 1-2sek po przekręceniu stacyjki na zapłon, przy próbie odpalenia z wężyka nic nie leci.
Masz benzynę w zbiorniku?