[B3 2.0 3A] pare problemów,luźne wężyki,nie chodzi na Pb
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 16:33
[B3 2.0 3A] pare problemów,luźne wężyki,nie chodzi na Pb
witam.pare tyg temu zostałem posiadaczem B3 Coupe 2.0 i pomału ja ogarniam bo stan pozostawia wiele do zyczenia i natrafilem na problem przy okazji szukania powodu nie pracowania na Pb.mianowicie pewien weżyk wychodzący od silnika jest luzny a widac ze byla na nim kiedys opaska,a drugi problem to ze mam wrazenie ze do pewnej czesci powinnny dochodzic dwa kabelki a jest jeden-wszystko na zdj przedstawie.wiem ze problem glupi,ale niestety zamiast uczyc sie na mechanika uczylem sie na kucharza i za duzo pojecia o tym nie mam i byłbym wdzieczny za kazda pomoc.na jednym zdj jest ten magiczny wężyk,a na drugim w kółku to coś z tym kabelkiem...
Ostatnio zmieniony 07 paź 2013, 19:56 przez GhostDogZSZ, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Mógłbyś dać zdjęcie albo opisać gdzie dochodzi ten wąż ze zdjęcia? Podejrzewam że to wyjście odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Mógłbyś też pokazać gdzie ta druga wtyczka jest podłączona tym pojedynczym kabelkiem.
I popraw temat bo jest niezgodny z dwoma punktami regulaminu forum:
Mógłbyś też pokazać gdzie ta druga wtyczka jest podłączona tym pojedynczym kabelkiem.
Jeśli byś poszedł do szkoły na mechanika to co najwyżej potrafiłbyś naprawić malucha albo wcześniejsze wersje poloneza.,ale niestety zamiast uczyc sie na mechanika uczylem sie na kucharza i za duzo pojecia o tym nie mam i byłbym wdzieczny za kazda pomoc.
I popraw temat bo jest niezgodny z dwoma punktami regulaminu forum:
15. Jeśli nie uda Ci się odnaleźć odpowiedzi w archiwum napisz nowy temat w odpowiednim ku temu dziale ( patrz opisy działów na forum ) w sposób jasny, zrozumiały, opisujący problem i za razem krótki. Zabronione jest pisanie tytułów typu: POMOCY, MaM PrObLem !!!!!!!, !!!! help !!!!! itp. Nie używaj wielu znaków interpunkcyjnych pisanych po sobie zarówno w tytułach jak i samych postach.
10. Tematy należy nazywać wykorzystując odpowiednie tagi, które opisane są na każdym podforum. Niepoprawnie tytuły zostaną skasowane, a użytkownik nagminnie źle nazywające tematy zostanie ukarany ostrzeżeniem. (przyp. tutaj opisane tytułowanie tematów: https://audi80.pl/-zanim-cos-tu-napi ... vt9608.htm )
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 16:33
Coupe 2.0 113km lpg
Przepraszam za błędy przy zakładaniu tematu-po prostu juz mi sił na nią brakuje-przy zakupie troche inaczej to wyglądało,no ale cóż auto swoje lata ma i wymaga trochę serca.
a więc ten wąż wychodzi zaraz przy pokrywie zaworów w sumie w tym miejscu co widac na zdj-kiedyś musiał gdzieś dochodzić a nie być luźny bo na wężu jest ślad po opasce,ale juz tak kupiłem.Co do tego kabelka-wtyczka przedastawiona na zdj jest pod akumulatorem i z wiązki przewodów dochodzi do niej tylko jeden(czarno-czerwony)a z drugiej str tez jeden wychodzi i idzie gdzies pod spód silnika(brak kanalu,żeby dokładnie stwierdzić).Jutro będe dalej działał bo nie może auto tylko na gazie latać,ale pewnie skończy sie tym,ze bedę musiał do mechanika oddac i wywalic troche zł.narazie szukam schematu z jakimiś opisami właśnie różnych kabelków itp zeby to poogarniać trochę.
"Jeśli byś poszedł do szkoły na mechanika to co najwyżej potrafiłbyś naprawić malucha albo wcześniejsze wersje poloneza."
ale chociaż jakieś pojęcie bym miał.jak z wymianą przegubu,sworznia wachacza i końcówkami drążków kier. nie miałem problemu tak pod maską dla mnie czarna magia:/
a więc ten wąż wychodzi zaraz przy pokrywie zaworów w sumie w tym miejscu co widac na zdj-kiedyś musiał gdzieś dochodzić a nie być luźny bo na wężu jest ślad po opasce,ale juz tak kupiłem.Co do tego kabelka-wtyczka przedastawiona na zdj jest pod akumulatorem i z wiązki przewodów dochodzi do niej tylko jeden(czarno-czerwony)a z drugiej str tez jeden wychodzi i idzie gdzies pod spód silnika(brak kanalu,żeby dokładnie stwierdzić).Jutro będe dalej działał bo nie może auto tylko na gazie latać,ale pewnie skończy sie tym,ze bedę musiał do mechanika oddac i wywalic troche zł.narazie szukam schematu z jakimiś opisami właśnie różnych kabelków itp zeby to poogarniać trochę.
"Jeśli byś poszedł do szkoły na mechanika to co najwyżej potrafiłbyś naprawić malucha albo wcześniejsze wersje poloneza."
ale chociaż jakieś pojęcie bym miał.jak z wymianą przegubu,sworznia wachacza i końcówkami drążków kier. nie miałem problemu tak pod maską dla mnie czarna magia:/
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie sprecyzowałem, chodzi mi o to gdzie gdzie jest podłączony jego drugi koniec.GhostDogZSZ pisze:a więc ten wąż wychodzi zaraz przy pokrywie zaworów w sumie w tym miejscu co widac na zdj-kiedyś musiał gdzieś dochodzić a nie być luźny bo na wężu jest ślad po opasce
Co do naprawy mechanicznego wtrysku to raczej będzie ciężko o kogoś kto to ogarnie, na pewno część speców może całkiem odmówić naprawy bo zazwyczaj naprawa tego wtrysku to walka z wiatrakami. Pochłania dużo czasu a efekty zazwyczaj są mizerne lub/i krótkotrwałe.GhostDogZSZ pisze:nie może auto tylko na gazie latać,ale pewnie skończy sie tym,ze bedę musiał do mechanika oddac i wywalic troche zł.
Mechaniczny nawet taki z elektroniką jak w AAD po rozgrzaniu silnika może pracować bez większości czujników. Może odpiąć wtyczkę od różnicowego regulatora ciśnienia (odpowiedzialny za korygowanie dawki paliwa) i jeśli zespół wtrysku (rozdzielacz, przepływomierz) jest sprawny, pompa paliwa podaje benzynę pod odpowiednim ciśnieniem i wtryski są niezapieczone to powinien pracować.
Zaglądałeś do przepływomierza? "Talerz" nie jest pogięty, nie ociera o brzegi? Na benzynie coś się odzywa silnik czy gaśnie tak jakby wyłączyć zapłon?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 16:33
Tak przepływke czyściłem dzis i wygląda na dobrą.na LPG pali bez problemu,obroty i cała reszta dosłownie idealnie,ale zima idzie i pewnie zaczną sie problemy z odpalaniem na LPG,a i silnika szkoda:/tem weżyk z jednej stronie jest polączony z silnikiem-stojać przy samochodzie to zaraz za ostatnią rurką od wtrysku i ma moze 10cm i nie widze nigdzie miejsca gdzie mógł byc.teraz tak przeglądam forum i widze ze niektóre 3A maja różnie krokówke podłączono.ogolnie troche wkopałem sie w to auto chyba bo narazie same problemy-mial być padniety rozrusznik-kupiłem,pół dnia stracilem na wymianie bo lipny dostęp,a okazało sie ze to kostka stacyjki a nie rozrusznik,z tym ze nie chodzi na Pb miała być pompka,ale okazalo sie ze stara była odłączona tylko i po czyszczeniu itp chodzi.ehhhh chyba poczeka do wiosny bo za troche ponad dwa tyg za granice za chlebem jade,a do tej pory wątpie ze ją na tyle ogarne zeby tyle km bez obaw jechac:D więć na gwiazdke trzeba chyba pomyśleć nad swapem,bo sprzedac mi sie jej nie oplaca teraz i w sumie zbyt mi się spodobało to auto i jazda nim bo na tle rdzewiejacych golffffów itp wyglada sympatycznie no i w sumie grosze za nią dałem
na gazie odpala bez problemu,ale jak przełączę na Pb to obroty od razu idą w dół i gaśnie :?
[ Dodano: 2013-10-06, 11:45 ]
Kolejna sprawa,ale to tylko dla ludzi cierpliwych,to mógłby mi ktoś wytłumaczyć dlaczego no u mnie jest troche inaczej podłączony silnik krokowy,niż widziałem na innych zdj na necie??tylko chodzi mi nie o odpowiedz"bo tak i juz" tylko o uzasadnienie bo troche mnie to zastanawia,tak samo jak to ze mam "wolne miejsca" na tej gumie od przepływki-nic nie jest podłączone i nie są zaśleponione.kurcze najdziwniejsze jest to ze mimo tego iz nie chodzi na Pb i tych dziwnych rozwi,ązań pod maską na gazie wszystko chodzi idealnie,spalanie naprawde małe.byłbtym wdzięczny gdyby ktos miał cierpliwość i mi wyjaśnił-pewnie są to podstawy,ale to moje pierwsze audi i dopiero sie ucze.na zdj pozaznaczam o co mi chodzi
na czerwono zaznaczyłem krokowca,a na zielono te "puste dziury",drugie zdj przedstawia to jak większość silników ktore na necie widzialem maja to rozwiązane.skąd ta różnica???
na gazie odpala bez problemu,ale jak przełączę na Pb to obroty od razu idą w dół i gaśnie :?
[ Dodano: 2013-10-06, 11:45 ]
Kolejna sprawa,ale to tylko dla ludzi cierpliwych,to mógłby mi ktoś wytłumaczyć dlaczego no u mnie jest troche inaczej podłączony silnik krokowy,niż widziałem na innych zdj na necie??tylko chodzi mi nie o odpowiedz"bo tak i juz" tylko o uzasadnienie bo troche mnie to zastanawia,tak samo jak to ze mam "wolne miejsca" na tej gumie od przepływki-nic nie jest podłączone i nie są zaśleponione.kurcze najdziwniejsze jest to ze mimo tego iz nie chodzi na Pb i tych dziwnych rozwi,ązań pod maską na gazie wszystko chodzi idealnie,spalanie naprawde małe.byłbtym wdzięczny gdyby ktos miał cierpliwość i mi wyjaśnił-pewnie są to podstawy,ale to moje pierwsze audi i dopiero sie ucze.na zdj pozaznaczam o co mi chodzi
na czerwono zaznaczyłem krokowca,a na zielono te "puste dziury",drugie zdj przedstawia to jak większość silników ktore na necie widzialem maja to rozwiązane.skąd ta różnica???
Masz LPG i stąd ta różnica.skąd ta różnica???
Jeśli chodzi o dziury to dolot powietrza musi być absolutnie szczelny co jest napisane prawie w każdym temacie. Zaznacz jeszcze dokładnie w którym miejscu jest ten nie podpięty wężyk, jeżeli w okolicach krokowca (pod spodem) i jest cienki to powinien być połączony w trojak.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 16:33
no w okolicy krokowca,a dokładniej to pod nim tyle ze tam nie ma gdzie go podłączyć właśnie w tym problem:/ 3dni walcze i dalej lipa:/
tylko moment...z tego co gdzieś wyczytałem to gdyby to była wina dolotu i nieszczelnośći to na gazie tez bym miał problemy typu falowanie obrotów itp...a tylko na benzynie wogole nie współpracuje jakby wogóle nie było paliwa,dziś jeszcze raz pompke,i całą reszte,az po sprawdzenie czy wtrysk startowy czy jakos tak pompuje paliwko i wszystko smiga,a jak chce odpalić na Pb to nawet nie "zagada":/
czyli rozumiem ze jak ma być całkowicie szczelny to te dziury wolne w tej gumie od przepływki co idzie też musza być zaślepione tak??
o i jeszcze jedno bo właśnie byłem po tą gume zeby w nocy ja uszczelniac-czy możliwe zeby ten wężyk miał być podłączony do tej gumy od przepływki bo to w sumie jedyne miejsce gdzie mógłby być...sorki bo pewnie głupie pytania,ale dopiero sie ucze i wole zapytać posiadaczy z doświadczeniem niż prowadzić na warszxtat bo mam naprawde złe doświadczenia z poprzedniego auta z mechanikami u nas:/
tylko moment...z tego co gdzieś wyczytałem to gdyby to była wina dolotu i nieszczelnośći to na gazie tez bym miał problemy typu falowanie obrotów itp...a tylko na benzynie wogole nie współpracuje jakby wogóle nie było paliwa,dziś jeszcze raz pompke,i całą reszte,az po sprawdzenie czy wtrysk startowy czy jakos tak pompuje paliwko i wszystko smiga,a jak chce odpalić na Pb to nawet nie "zagada":/
czyli rozumiem ze jak ma być całkowicie szczelny to te dziury wolne w tej gumie od przepływki co idzie też musza być zaślepione tak??
o i jeszcze jedno bo właśnie byłem po tą gume zeby w nocy ja uszczelniac-czy możliwe zeby ten wężyk miał być podłączony do tej gumy od przepływki bo to w sumie jedyne miejsce gdzie mógłby być...sorki bo pewnie głupie pytania,ale dopiero sie ucze i wole zapytać posiadaczy z doświadczeniem niż prowadzić na warszxtat bo mam naprawde złe doświadczenia z poprzedniego auta z mechanikami u nas:/
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Niekoniecznie. W mechanicznych wtryskach układ zasilania benzyną jest bardziej czuły na wszelkie nieszczelności niż LPG. Druga sprawa, że przy gazie krokowca masz bezpośrednio pod mikser podłączone.GhostDogZSZ pisze:tylko moment...z tego co gdzieś wyczytałem to gdyby to była wina dolotu i nieszczelnośći to na gazie tez bym miał problemy typu falowanie obrotów itp
Jeśli chcesz z tym dojść do ładu to:
1. odłącz gaz i zrób dolot tak jak fabryka przewidziała.
2. regulacja regulacja i jeszcze raz regulacja KE-jetronica (nawet na zwykłym AFR wpiętym w wydech)
3. po tym jak zrobisz benzynę na cacy zabiersz się za ogarnianie gazu od podstaw
Jest jeszcze inna opcja...wywalić mechaniczny wtrysk, wstawić EFI i mieć problemy z głowy lub wywalić całkowicie PB - kilka takich aut już jeździ co mają tylko LPG w silnikach gdzie wcześniej był mechaniczny wtrysk.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 16:33
ciąg dalszy
dolot uszczelniony na tip-top i dalej to samo,nawet nie chce "zagadać"...dostałem dziwną rade,ale jutro chyba spróbuje-czy możliwe jest ze jeśli poprzedni właściciel jeździł tylko na gazie a w zbiorniku jest ok 10l paliwa zeby to paliwo po jakimś czasie "utleniło" sie albo coś w tym stylu??
Raczej jedynie straciło na jakości.paliwo po jakimś czasie "utleniło"
Pompka pracuje a podaje odpowiednie ciśnienie?
Czy benzyna pojawia się w ogóle na wtryskach.
Podczas jazdy na LPG noga z gazu i manualnie przełącz na benzynę może wtedy pociągnie paliwa.
Jak znajdę chwile czasu to pstryknę fotkę jak ma być podłączony ten luźny wężyk.