[B4 2.0 ABK 115KM] [80 B4 1.6 ABM] Swap z 1.6 ABM na 2.0 ABK
[B4 2.0 ABK 115KM] [80 B4 1.6 ABM] Swap z 1.6 ABM na 2.0 ABK
Witam od razu przepraszam za jakiekolwiek błędy
Mam silnik 1.6 71 km i ostatnio nadarzyła się okazja kupna 2.0 115 km ABK za okazyjną cene z komputerem wiązką itd.Ogólnie silnik w bardzo dobrej kondycji dobre sprężanie ma i nie spala oleju co można potwierdzić
1.Czy swap jest warty świeczki (stary silnik chce sprzedać)
2.Mam gaz zamontowany 1 gen z parownikiem do 100 km czy da rade przerobić żeby został w nowym silniku
3. Co trzeba przerobić żeby wsadzić i uruchomić silnik
Z góry dziękuje za każde porady
Jak coś nr gg 16146231 chętnie porozmawiam na ten temat
Mam silnik 1.6 71 km i ostatnio nadarzyła się okazja kupna 2.0 115 km ABK za okazyjną cene z komputerem wiązką itd.Ogólnie silnik w bardzo dobrej kondycji dobre sprężanie ma i nie spala oleju co można potwierdzić
1.Czy swap jest warty świeczki (stary silnik chce sprzedać)
2.Mam gaz zamontowany 1 gen z parownikiem do 100 km czy da rade przerobić żeby został w nowym silniku
3. Co trzeba przerobić żeby wsadzić i uruchomić silnik
Z góry dziękuje za każde porady
Jak coś nr gg 16146231 chętnie porozmawiam na ten temat
Moje auto oryginalnie było z silnikiem ADA 1,6 l - 103 KM. Teraz jest 2.0 ABK 115 KM
Swapa dokonał poprzedni właściciel, nie było mnie przy tym.
ABK wymaga co najmniej instalacji 2 generacji, ponieważ mamy tu do czynienia z wielopunktem. Obawiam się, że parownik też się nie nada, będzie dusił auto. Możesz (powinieneś w zasadzie) zainstalowac sekwencję, ale czy warto wydawać 3 Kzł na instalację? Kiedy to się zwróci?
Ja mam u siebie LandiRenzo II generacji - przy odpowiednim dbaniu o układ zapłonowy (czyli nie jeździmy na 10-letniej kopułce rozdzielacza) strzałów nie ma i auto chodzi bardzo żwawo. Ja tam specjalnej różnicy między B a G nie odczuwam.
Czy to jest warte świeczki? Jak masz padnięty silnik i chcesz coś mocniejszego, ABK jest dość dobrym wyborem. Rakieta to nie jest, ale ja nie muszę być 1-wszy spod świateł. Jeździ się dość dynamicznie, ale nie ma co porównywac z nowoczesnymi TDI. Silnik ma 2 zawory w przepustnicy, i gdy wciśniesz głębiej gaz otwiera się drugi zawór a silnik nabiera "drugiego oddechu". Jeździ się sprawnie. Spalanie gazu 10-14l.
Na ostatnie pytanie ci nie odpowiem, bo nie wiem.
Swapa dokonał poprzedni właściciel, nie było mnie przy tym.
ABK wymaga co najmniej instalacji 2 generacji, ponieważ mamy tu do czynienia z wielopunktem. Obawiam się, że parownik też się nie nada, będzie dusił auto. Możesz (powinieneś w zasadzie) zainstalowac sekwencję, ale czy warto wydawać 3 Kzł na instalację? Kiedy to się zwróci?
Ja mam u siebie LandiRenzo II generacji - przy odpowiednim dbaniu o układ zapłonowy (czyli nie jeździmy na 10-letniej kopułce rozdzielacza) strzałów nie ma i auto chodzi bardzo żwawo. Ja tam specjalnej różnicy między B a G nie odczuwam.
Czy to jest warte świeczki? Jak masz padnięty silnik i chcesz coś mocniejszego, ABK jest dość dobrym wyborem. Rakieta to nie jest, ale ja nie muszę być 1-wszy spod świateł. Jeździ się dość dynamicznie, ale nie ma co porównywac z nowoczesnymi TDI. Silnik ma 2 zawory w przepustnicy, i gdy wciśniesz głębiej gaz otwiera się drugi zawór a silnik nabiera "drugiego oddechu". Jeździ się sprawnie. Spalanie gazu 10-14l.
Na ostatnie pytanie ci nie odpowiem, bo nie wiem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Nie wiem tylko dlaczego zastanawia mnie nazwa silnika ABM. przecież takiego w B4 nie ma (przynajmniej na forum się nie spotkałem). Jest ADA owszem.
Ani allegro ani ebay nie wysypał mi żadnego silnika o tym oznaczeniu. Daj zdjęcie pod maską to wtedy się okaże co masz dokładnie.
Skąd wiesz, że to ABM?
Jeżeli masz B4 i było tam ori 1.6 wsadzone to na pewno masz ADA.
I jak aldi wspomniał:
Only sekwencja (jak reszta jest montaż sterownika i listwy dla gazownika nie powinien stanowić problemu a na upartego sam to mógłbyś opanować bo więcej kabli niż fizycznej roboty).
Ani allegro ani ebay nie wysypał mi żadnego silnika o tym oznaczeniu. Daj zdjęcie pod maską to wtedy się okaże co masz dokładnie.
Skąd wiesz, że to ABM?
Jeżeli masz B4 i było tam ori 1.6 wsadzone to na pewno masz ADA.
I jak aldi wspomniał:
Only sekwencja (jak reszta jest montaż sterownika i listwy dla gazownika nie powinien stanowić problemu a na upartego sam to mógłbyś opanować bo więcej kabli niż fizycznej roboty).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wg tego był taki silnik: http://www.audiklub.org/silniki/abm/all ... x/all.html
Zresztą jeśli ABM jest podobne do ADA to na jego osprzęcie nie odpalisz ABK bo niema w nim miejsca na indukcyjny czujnik wału.
Najlepiej jakbyś przerzucił cały osprzęt silnika (przepływomierz, wiązkę elektryczną, komputer silnika itd.)No dobra a co potrzebował bym konkretnie do swapu oba silniki są prawie bliźniacze
Zresztą jeśli ABM jest podobne do ADA to na jego osprzęcie nie odpalisz ABK bo niema w nim miejsca na indukcyjny czujnik wału.
Przepływkę można zabezpieczyć przed skutkami wystrzału - klapka uchylna w jedną stronę, przelotka z gumowym kołnierzem, dodatkowy zawór na sprężynie do szybkiego odprowadzenia namiaru ciśnienia - takie trzy zabezpieczenia mam, i przepływka jest cała. A kilka strzałów było, i owszem.
Wystarczyło zmienić palec + kopułkę i problem zniknął na dobre. Wniosek - dbaj o instalację elektryczną bardziej, niż gdyby to była benzyna.
Wystarczyło zmienić palec + kopułkę i problem zniknął na dobre. Wniosek - dbaj o instalację elektryczną bardziej, niż gdyby to była benzyna.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jak chcesz coś zmieniać ze swojego punktu widzenia polecam swap na 1Z. Jest to TDi jednak rokuje większe możliwości. Typu KM rzędu ACE lub NG ale moment za to większy niż ABC lub AAH. Wszystko zależy od budżetu.
Wolnossące benzyniaki szału nie robią. I z elektryką są problemy.
[ Dodano: 2013-10-21, 14:30 ]
P.S.
jak chcesz coś wstawiać z VW jakiś poprzeczny silnik dokładnie sprawdź numery bloków bo może się okazać, że nie będziesz miał jak przykręcić łap. Reszta jest zawsze do ogarnięcia.
Najważniejsze to mocowanie i flansza do skrzyni. Czy silnik siedział na łapach z gumowymi czy gumowo-hydraulicznymi poduszkami.
Wolnossące benzyniaki szału nie robią. I z elektryką są problemy.
[ Dodano: 2013-10-21, 14:30 ]
P.S.
jak chcesz coś wstawiać z VW jakiś poprzeczny silnik dokładnie sprawdź numery bloków bo może się okazać, że nie będziesz miał jak przykręcić łap. Reszta jest zawsze do ogarnięcia.
Najważniejsze to mocowanie i flansza do skrzyni. Czy silnik siedział na łapach z gumowymi czy gumowo-hydraulicznymi poduszkami.