[B4 2.3 NG 133KM] wymiana silnika na 2.2 turbo
[B4 2.3 NG 133KM] wymiana silnika na 2.2 turbo
Cześć wszystkim,
obecnie mam audi 80 1992r. cabrio z silnikiem 2.3L (manual)
chciał bym zmienić silnik na 2.2 turbo który był np. w audi s2.... tylko nie wiem jakie są koszty i problemy związane z tym tematem... czy jest tu ktoś kto może zrobił taką wymianę?
A może jesteście w stanie mnie uświadomić czy w ogóle da się to zrobić?
Czy mocowania na 2.3 w tej budzie będą pasować do 2.2 turbo?
Czy trzeba wymieniać skrzynie biegów? itp...
obecnie mam audi 80 1992r. cabrio z silnikiem 2.3L (manual)
chciał bym zmienić silnik na 2.2 turbo który był np. w audi s2.... tylko nie wiem jakie są koszty i problemy związane z tym tematem... czy jest tu ktoś kto może zrobił taką wymianę?
A może jesteście w stanie mnie uświadomić czy w ogóle da się to zrobić?
Czy mocowania na 2.3 w tej budzie będą pasować do 2.2 turbo?
Czy trzeba wymieniać skrzynie biegów? itp...
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Cześć..amati pisze:Cześć wszystkim,
Są są, i na pewno zechcą pomóc. Dobrze napisał Ci Leo, najpierw zastanów się czy chcesz mieć w ośce silnik który wali momentem po wyżej 3 tysięcy rpm i w ośce szału nie będzie na pierwszym i drugim biegu. Najrozsądniej jest szukać z S4/6 ponieważ jest ich najwięcej, oznaczenie AAN, ABY był montowany w S2 i z tym silnikiem będzie trudniej, ale to praktycznie to samo co AAN. Był jeszcze 3B który był we wcześniejszych coupe i Audi 200.amati pisze:chciał bym zmienić silnik na 2.2 turbo który był np. w audi s2.... tylko nie wiem jakie są koszty i problemy związane z tym tematem... czy jest tu ktoś kto może zrobił taką wymianę?
Oczywiście, i to bez żadnego problemu - kwestia pieniędzy.amati pisze:A może jesteście w stanie mnie uświadomić czy w ogóle da się to zrobić?
Owszem, będą, jednak to jak wspomniał Leo najmniejszy problem jaki Cie będzie czekał.amati pisze:Czy mocowania na 2.3 w tej budzie będą pasować do 2.2 turbo?
Nie, nie trzeba zmieniać skrzyni, może zostać Twoja.amati pisze:Czy trzeba wymieniać skrzynie biegów? itp...
Ja bym proponował jak już chcesz coś z R5 albo starsze MC/KG. Wszystkie te silniki są specjalnej troski, a taki MC w zupełności wystarczy do Cabrio, będzie fajny, kultowy i pięknie brzmiący silnik. Mocowo tez da sobię radę. A pieniądze które by miały pójść w zakup 20V możesz przeznaczyć na kompletny remont silnika bez którego i tak się nie obejdzie...
Powodzenia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 442
- Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.3 7A
- Lokalizacja: Bochnia
też się zastanawiałem na zmianą na jakieś ''turbo'' bo już mam dość tego nieszczęsnego NG :evil: i teraz ja miał bym pytanko bo czytałem że 2.8 i 2.2T w 80-tkach miały mocniejsze skrzynie i dyferencjały, i jeśli bym chciał zmienić na silnik turbo to na początek wystarczyły by ''napędy'' od ori quattro NG ??
Leo, spoko dam sobie rade z tym silnikiem jeśli chodzi o moc ponieważ jeszcze nie dawno jeździłem audi a4 b5 1.8T 350hp.... i niestety też osiówka a nie quatro..
Myślę że z przerobieniem na quatro osiówki może być kosztowne i trudne...
[ Dodano: 2013-10-10, 08:33 ]
jakie osiągi ma taki MC...? i ile pieniędzy można za taki zapłacić żeby nie przepłacić?
jaki był by całkowity koszt wymiany silnika na ten MC lub AAN... od a do z.. około..?
[ Dodano: 2013-10-10, 08:36 ]
że tak sobie ułatwię.. :mrgreen:
http://allegro.pl/silniki-i-osprzet-sil ... string=AAN
Myślę że z przerobieniem na quatro osiówki może być kosztowne i trudne...
[ Dodano: 2013-10-10, 08:33 ]
sagem jeszcze mi wytłumacz czym się różni MC od AAN..? a może to jest to samo ?Ja bym proponował jak już chcesz coś z R5 albo starsze MC/KG. Wszystkie te silniki są specjalnej troski, a taki MC w zupełności wystarczy do Cabrio
jakie osiągi ma taki MC...? i ile pieniędzy można za taki zapłacić żeby nie przepłacić?
jaki był by całkowity koszt wymiany silnika na ten MC lub AAN... od a do z.. około..?
[ Dodano: 2013-10-10, 08:36 ]
że tak sobie ułatwię.. :mrgreen:
http://allegro.pl/silniki-i-osprzet-sil ... string=AAN
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Ja bym się mocno zastanowił czy oby na pewno chcesz AANa...silnik specjalnej troski. Nie jest "niepełnosprawny" ale wymaga cierpliwości i dobrego podejścia oraz portfela. Również sugerowałbym Ci np. MCka, dlaczego:
- trakcja
- sztywnośc budy i wpływ nagłego dość wysokiego niuta (to nie jest sedes w A4 czy choćby 80 B4 - Cabrio jest mniej zwarte)
- jazda raczej na wprost
- dla kruzingu spokojnie MC+ wystarczy a tym bardziej, że łagodniej jedzie z dołu
- koszty
- trakcja
- sztywnośc budy i wpływ nagłego dość wysokiego niuta (to nie jest sedes w A4 czy choćby 80 B4 - Cabrio jest mniej zwarte)
- jazda raczej na wprost
- dla kruzingu spokojnie MC+ wystarczy a tym bardziej, że łagodniej jedzie z dołu
- koszty
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
To zależy, wiadomo, że najlepiej mieć dawcę i wszystko pod ręką. Ale nie ma się co nastawiać na dobry stan silnika, lepiej szukać coś tańszego, bo i tak trzeba robić.krs pisze:a nie lepiej by było poszukać całego audi z AAN np. rozbitego z tyłu lub jakiegoś anglika czy lepiej kupić kompletny swap??