[80, B3,B4]Pomocy Przekręcony gwint śruby przy alternatorze!
[80, B3,B4]Pomocy Przekręcony gwint śruby przy alternatorze!
Witam. Odrazu uprzedzam, iż jestem nowy na forum i nie mam za dużego pojęcia o autach. A więc postanowiłem wymienić w swojej 80-tce alternator ( powód - bieżący niesprawny ) nie wiem czy wina szczotek, łożysk czy jeszcze czegoś innego, nieważne, nie jest to aż taka droga rzecz. Więc odłączyłem klemy od akumulatora, odpiąłem przewody, odkręciłem śrubę od napinacza paska no i została ostatnia śruba za osłoną paska rozrządu. I tutaj pojawia się problem. Dojście jest niezbyt dobre, a śruba tam jest imbusowa. Problem tkwi w tym, że gwint śruby jest przekręcony ! Czy ma ktoś jakieś rady ? Co mogę zrobić ? Bardzo proszę o pomoc. W załączniku załączam dokładne zdjęcie. Proszę o pomoc i pozdrawiam.
Niestety, ale jest na pewno. Posłużyłem się tym tematem przy demontażu ---> https://audi80.pl/b41z-wymiana-oslon ... w=previous
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
tylko ze uciecie lepka nic nie daje bo zostanie gwint po drugiej stronie mcoawania a i tak nie da cie wyciagnac alternatora, niestety gdybys mial wyjeta chlodnice to albo ruski klucz albo wspawanie imbusa do sruby wiecej opcji nie ma, ja taki problem mialem u siebie ale to juz silnik mialem na wierzchu przy demontazu auta, jeszcze pozostanie ci wymiana tulei lub predzej szczotek w tym starym altku
Czyli pozostaje mi ruski klucz ( właściwie to co to jest ? jak on wygląda i jak działa ? )albo wspawanie imbusa w śrubę ? Jakby użyć jakiś mocny klej i przykleić klucz do śruby ? Ewentualnie posiadam żywicę epoksydową, jest ona b. mocna, lecz nie wiem czy wytrzyma przy takim eksperymencie, nie ma nikt więcej pomysłów ? Może zasięgnąć rady w miejscowym warsztacie ? Chociaż wolałbym zrobić to sam, bo wiadomo jak jest z kosztami niektórych " mechaników "
Ostatnio zmieniony 09 paź 2013, 21:47 przez watek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
ruski klucz:) mlodek i przecinak-srubokret:) wbijasz w glowke az sie zaczepi i walisz az sie sruba przekreci:)
[ Dodano: 2013-10-10, 18:09 ]
ja mam abk'a siilnik najwyzej jutro oblookam jak u mnie jest montowane i czy wogole da sie wykrecic ta srube nr 2 ale wydaje mi sie ze moze byc ciezko wlasnie ze wzgledu na umiejscowienie i pozycje altka
[ Dodano: 2013-10-10, 18:09 ]
ja mam abk'a siilnik najwyzej jutro oblookam jak u mnie jest montowane i czy wogole da sie wykrecic ta srube nr 2 ale wydaje mi sie ze moze byc ciezko wlasnie ze wzgledu na umiejscowienie i pozycje altka