[ABT] Wymiana przednich amortyzatorów
odgrzewam ponownie, te tulejki centrujące można dorobić samemu z cienkiej blachy kątówką, albo podłożyć coś na amor z otworem na tłoczysko i docisnąć przez tą podkładkę - stosując podkładki możemy mocniej docisnąć samego amora do denka kolumny. A i gwint na kolumnie nie zaszkodzi smarem potraktować.
wymiana amortyzatorów bez ściągaczy
Witam forumowiczów i dziękuję za podpowiedź jak wymienić amortyzator bez rujnowania geometrii i zaoszczędzając mnóstwo czasu i kasy, szczególna podziękowania dla Pio80tr!
W innym poście znalazłem pytanie czy da się wymienić amortyzator bez ściągacza (ściskacza) sprężyn, tamten temat został zamknięty więc odpowiedź tutaj - oczywiście że się da!
Wystarczy w punkcie 1 opisanym przez Piotra zamiast zakładania ściągacza, ściągnąć koło, podeprzeć wahacz kołkiem, opuścić auto na kołek, posadzić kumpla na aucie z przodu (tym razem im większy tym lepszy ) i powiązać sprężynę sznurkiem (ja użyłem do tego pasów transportowych z ikei - http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/79306696/), dalej działamy tak jak pisze Piotr. Zamiast inwestować w ściągacz który czasem potrafi się przesunąć można zainwestować w pas który przyda się w bagażniku czy na dachu.
Pozdrowienia dla forumowiczów!
Grzegorz.
W innym poście znalazłem pytanie czy da się wymienić amortyzator bez ściągacza (ściskacza) sprężyn, tamten temat został zamknięty więc odpowiedź tutaj - oczywiście że się da!
Wystarczy w punkcie 1 opisanym przez Piotra zamiast zakładania ściągacza, ściągnąć koło, podeprzeć wahacz kołkiem, opuścić auto na kołek, posadzić kumpla na aucie z przodu (tym razem im większy tym lepszy ) i powiązać sprężynę sznurkiem (ja użyłem do tego pasów transportowych z ikei - http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/79306696/), dalej działamy tak jak pisze Piotr. Zamiast inwestować w ściągacz który czasem potrafi się przesunąć można zainwestować w pas który przyda się w bagażniku czy na dachu.
Pozdrowienia dla forumowiczów!
Grzegorz.
U mnie stukało na zakrętach (konkretnie w pewnym ułożeniu koła na zakręcie), diagnostyka nic nie pokazała, aż trafiłem na doświadczonego mechanika który przez sprężynę dokręcił amortyzator i podpowiedział żeby następnym razem na dno kolumny wrzucić podkładkę (ja wrzuciłem ciut mniejszą niż wkład na dnie) i dokręcić.bialas1 pisze:Odświeżę temat, czy są gdzieś dostępne te nakładki centrujące amortyzator pod tą główną nakrętkę która przykręca się amora do kolumny? Wkładając amory Sachsa nie miałem żadnej tulei centrującej i mam wrażenie, że tam mi coś stuka.
panowie powiedzcie mi czy do wymiany całej kolumny wystarczy odkręcić 2 śruby przy zwrotnicy drążek stabilizatora i koncówke drążka kierowniczego? to jest dość proste. Ale głównie chodzi mi o góre, czy wystarczy tylko śruba pod maską ta pod kapturkiem 22 albo 24 to jest chyba, czy po odkręceniu tych wszystkich śrub kolumna wyjdzie?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no wydaje się proste chodź dość często jest problem z poodkręcaniem śrub tej o góry trzymające łożysko amora + problem z wybiciem końcówki drążka(ja zaopatrzyłem się w specjalne narzędzie) + toShark pisze:to jest dość proste.
gdzie ta śrubka często się urywa o trzeba kombinować - rozwiercając.MIM pisze:jeszcze jest blaszka na kluczyk 10 która trzyma przewody hamulcowe
to jest wersja łatwiejsza ale po odkreceniu zwrotnicy bedziesz musiał jechać na ustawienie ,ja zawsze odkręcałem całą kolumne razem ze zwrotnicą.Shark pisze:panowie powiedzcie mi czy do wymiany całej kolumny wystarczy odkręcić 2 śruby przy zwrotnicy drążek stabilizatora i koncówke drążka kierowniczego? to jest dość proste. Ale głównie chodzi mi o góre, czy wystarczy tylko śruba pod maską ta pod kapturkiem 22 albo 24 to jest chyba, czy po odkręceniu tych wszystkich śrub kolumna wyjdzie?
całkiem niedawno wymieniałem obydwie końcówki i nie było z nimi większego problemuPieterB pisze:+ problem z wybiciem końcówki drążka(ja zaopatrzyłem się w specjalne narzędzie) + to
wiem wiem że będe musiał jechać na kąty, gwint wjeżdża dlatego pytamtomek1982 pisze:to jest wersja łatwiejsza ale po odkreceniu zwrotnicy bedziesz musiał jechać na ustawienie ,ja zawsze odkręcałem całą kolumne razem ze zwrotnicą.
topics127/audi-80-b4-20-abk-lpg-avant-t99084.html
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Panowie wymieniałem kilka lat temu amorki ale od jakiegoś czasu odkręca mi sie na tulejka u góry z dwoma wycięciami. Na razie co kilka dni dokręcałem je ale niestety są już lekko zmęczone i wyskakuje mi z nich klucz przez co mam problem z mocnym dociągnięciem. Patrzyłem w ASO to takie tulejki kosztują 39zł sztuka :shock: Jakie zamienniki warto kupić tzn jaka firma robi je z dobrych materiałów gdyż kiedyś kumpel kopił te nakrętki to przy pierwszym dokręceniu się rozjechały. Wyglądały jak by były z aluminium.