Witajcie klubowicze.
Mam w sumie niby niewielki,ale dla mnie istotny problem z moim licznikiem.Rzecz wygląda następująco:od jakiegoś czasu nie działa mi licznik kilometrów(różnie się go widzę nazywa-licznik dzienny,podlicznik,itp)Dokładniej mówiąc nie działa "kasowanie",tzn wciskam i wciskam i nie chce się wyzerować.Coś przeskoczyło ale nie chce się ustawić na zera,jakby się zawiesił,ale podczas jazdy słychać że w środku coś "chrabocze"i cyferki lekko drgną,ale jakby nie miało siły ich obrócić .Prędkościomierz i licznik km ogólny pracują.
Myślę sobie naprawie usterkę no i.....narobiło się:(
Po kolei:
najpierw rzecz oczywista-wyciągnąłem licznik z auta i wziąłem się za jego rozbiórkę.Odkręciłem wszystkie wkręty trzymające płytkę drukowaną.Żeby ją zdjąć trzeba jeszcze ściągnąć "nakładkę" od obrotomierza-czarno-biała skrzyneczka przytwierdzona trzema wkrętami.Odkręciłem wkręty i zdjąłem "skrzynkę" choć łatwo nie było bo dobrze się trzymała na długich bolcach.W każdym bądź razie udało się.Ale pojawił się problem-w dalszym ciągu nie mogłem zdjąć płytki.Mam wrażenie,że trzymają ją krótkie bolce(6szt)które sąsiadują z tymi długimi.Nie chciałem ciągnąć na siłę żeby nic nie uszkodzić,próbowałem lekko podważać,ale niestety nie było efektów więc odpuściłem:( i rozczarowany porażką zacząłem składać licznik.
Zamontowałem Czarno-białą skrzynkę,przykręciłem wkręty,włożyłem licznik do auta i........nie świecą mi dwie żarówki od podświetlenia-górna lewa w obrotomierzu i środkowa lewa w prędkościomierzu-patrząc na licznik z pozycji kierowcy.Wyciągnąłem licznik,zamieniłem żarówki z innymi i ta od prędkościomierza działa,a ta od obrotomierza nie.I nie jest to wina żarówki,bo jeszcze raz zamieniłem na sprawną,później zmieniłem na nowa i dalej nic:( Nie lubię kiedy mi coś nie działa więc wpadłem na pomysł podłączenia nieświecącej żarówki kabelkami z sąsiednią świecącą ale to chyba był kiepski pomysł,bo po podłączeniu licznika nie miałem podświetlenia w ogóle!Wywaliło bezpiecznik.Zmieniłem go na nowy i wszystko działa oprócz tej nieszczęsnej żarówki od obrotomierza.Wyczytałem że to może być uszkodzona,w sensie przerwana ścieżka i przyjrzałbym się temu,tylko jak ściągnąć tą płytkę???A wszystko to dzieje się w liczniku UN4.Podobno jest nierozbieralny-co to znaczy,co dokładnie jest nie do rozebrania???
[80 B4 2.0 ABK] problem z licznikiem
jestem przekonany ze odkręciłem wszystkie.Mówię Ci że wyglada to tak jakby trzymały ją te krótkie bolce pod obrotomierzem
[ Dodano: 2013-10-14, 15:59 ]
Wczoraj tego nie zauważyłem ,ale dziś rano okazało się,że oprócz tej jednej żarówki nie działa mi też kontrolka prawego kierunkowskazu-trochę dziwne,bo z tego co zauważyłem to podświetlenie zegarów jest podzielone na dwie strony,a tu nie świeci jedno z lewej(podświetlenie) a drugie z prawej(kierunek)O co kaman???
[ Dodano: 2013-10-14, 15:59 ]
Wczoraj tego nie zauważyłem ,ale dziś rano okazało się,że oprócz tej jednej żarówki nie działa mi też kontrolka prawego kierunkowskazu-trochę dziwne,bo z tego co zauważyłem to podświetlenie zegarów jest podzielone na dwie strony,a tu nie świeci jedno z lewej(podświetlenie) a drugie z prawej(kierunek)O co kaman???