Witam
Silnik 1, 9 TDI z klimą, 1994r. -po włączeniu zapłonu nawet przy wyłączonej klimie i zimnym silniku od razu kręcą się wentylatory chłodnicy -normalnie by mi to nie przeszkadzało, ale po jakichś 10 minutach pali się bezpiecznik od wentylatorów i robi się problem, bo na tym bezpieczniku są też kierunkowskazy. Po ponownej wymianie bezpiecznika (25A) dalej od razu chodzą wentylatory i znów po kilku minutach pali bezpiecznik. Dodam jeszcze że pękł mi trójnik od płynu chłodniczego przy silniku i wszystko po tamtej stronie jest zalane, ale jakiejśtam instalacji elektrycznej za dużo w tamtym miejscu nie ma. Na odpiętych czujnikach od głowicy i od wymienionego trójnika wentylatory nadal chodzą. Problem z wentylatorami pojawił się jakąś godzinkę wcześniej, zanim pękł trójnik, więc nie podejrzewam związku, no chyba że było jakieś sączenie które zalało jakieś czujniki. Zanim w ogóle kierunkowskazy padły po raz pierwszy, to zaczęło strzelać w stycznikach gdzieś pod kierownicą albo w puszcze bezpieczników od strony silnika -trudno mi teraz określić, ale zaśmierdziało w kabinie, więc raczej coś pod kierownicą.
Gdzie szukać przyczyny? Które styczniki podejrzewać przy takich objawach? Czy może być tak, że jakiś czujnik mógł zostać zalany i wariuje, przez co może dawać sygnały jakby był silnik przegrzany i załącza wentylatory?
Spróbuję wyjąć spod półki pod kierownicą stycznik 217 i wentylatory nie będą chodziły. Do puki nie rozwiążę problemu to przynajmniej kierunkowskazy będą działały... może się silnik nie przegrzeje -praktycznie w jesienną pogodę i tak wentylatory się nie załączają.
[1.9 TDI 1Z] wentylatory się nie wyłączają, pali bezp. kier.
Mnie zastanawia czemu pali bezpiecznik dopiero po kilku minutach? A nie od razu? Albo np. w momencie jak załącza się sprzęgło klimy?
Klima manualna i dobrze chłodzi, do puki nie walnie bezpiecznik.
edytowany:
Sprawdzone -po wyjęciu wspomnianego stycznika wentylatory nie chodzą, ale dalej pali bezpiecznik, co więcej -wentylatory się załączają przy włączeniu klimy i klima dobrze chłodzi.
Klima manualna i dobrze chłodzi, do puki nie walnie bezpiecznik.
edytowany:
Sprawdzone -po wyjęciu wspomnianego stycznika wentylatory nie chodzą, ale dalej pali bezpiecznik, co więcej -wentylatory się załączają przy włączeniu klimy i klima dobrze chłodzi.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
ajus38, mam pytanie, obejrzales dokladnie skrzynke bezpiecznikow z dwoch stron?
twoj przypdaek mi wyglada ze chinski bezpiecznik ktory sie nie chce przepalic i spowodowal przetopienie izolacji sasiedich kablow, bylo juz tu na forum kilka takich przypadkow, fragmety instalacji co niemaja nic ze soba wspolnego nagle sie polaczyly
twoj przypdaek mi wyglada ze chinski bezpiecznik ktory sie nie chce przepalic i spowodowal przetopienie izolacji sasiedich kablow, bylo juz tu na forum kilka takich przypadkow, fragmety instalacji co niemaja nic ze soba wspolnego nagle sie polaczyly
Skrzynka bezpieczników wygląda dobrze, na tym bezpieczniku normalnie są podpięte wentylatory, wycieraczki i kierunkowskazy, więc to normalne, że spięcie na wiatrakach może wywalać kierunkowskazy.
Przy włączeniu klimy bez bezpiecznika wentylatory się załączają na "kilka obrotów" i po chwili je rozłącza. Klima oczywiście chłodzi bo jest chłodno więc wiatraki nie są potrzebne w taką pogodę, żeby skroplić czynnik.
Nie mam już pomysłów, trzeba pojechać na komputer...
Czy czujniki temperatur są zwierne czy rozwierne? mają zasadę działania zero-jedynkową? Chodzi mi o to, że np. sprawny czujnik temperatury w trójniku przy silniku przy "dobrej" temperaturze zamyka obwód? czy odcina? Jak zdejmę kabelki to jest tak jakby temperatura była max. czy min.? czy jest to może jakiś opornik termiczny? stwarzający różne opory w zależności od temperatury?
Przy włączeniu klimy bez bezpiecznika wentylatory się załączają na "kilka obrotów" i po chwili je rozłącza. Klima oczywiście chłodzi bo jest chłodno więc wiatraki nie są potrzebne w taką pogodę, żeby skroplić czynnik.
Nie mam już pomysłów, trzeba pojechać na komputer...
Czy czujniki temperatur są zwierne czy rozwierne? mają zasadę działania zero-jedynkową? Chodzi mi o to, że np. sprawny czujnik temperatury w trójniku przy silniku przy "dobrej" temperaturze zamyka obwód? czy odcina? Jak zdejmę kabelki to jest tak jakby temperatura była max. czy min.? czy jest to może jakiś opornik termiczny? stwarzający różne opory w zależności od temperatury?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
przeciez zwarcia w instalacji kierunkow czy wiatrakow tam nie zobaczyszajus38 pisze:Nie mam już pomysłów, trzeba pojechać na komputer...
ten czujnik niebieski im zimniej ma wieksza rezystancje, jak zdejmiesz mu wtycze to np swiece beda sie grzaly b,dlugo bo komp zrozumie ze jest duzy mrozajus38 pisze:Czy czujniki temperatur są zwierne czy rozwierne?