Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 wrz 2013, 10:05

Połącz wężyk od zimnej strony turbo do gruszki WG

Awatar użytkownika
silnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 19 mar 2008, 11:58
Lokalizacja: Puławy

Post autor: silnik » 24 wrz 2013, 10:27

Dziś miałem troszkę czasu i pobawiłem sie trochę z moim autem.
Zabrałem kompa wraz z Audi na wieś gdzie robiłem wszystko, niestety okazało się ze bateria słaba a zasilacz w domu został wiec nawet nie z czytałem błędów nie mówiąc o logach.
Podłączyłem manometr i pojeździłem trochę.
Moje obserwacje:
-na bajpasie N75 turbo ładuję ok 0,6 bar
-na podłączonym N75 turbo ładowało na 3 biegu powyżej 3000 obr nawet do 1,5bara
wiec podmieniłem N75 bo miałem na stanie i turbo ładowało na 2 biegu powyżej 1 bara
na 3 i 4 biegu ok 0,8-0,9 bara wiec doszedłem do wniosku że N75 był walnięty. Wymieniłem.
Z początku było OK lecz po paru próbach znowu auto przy 3000 obr szarpnęło parę razy, wtedy doładowanie spada. Podmieniłem map sensor, wymieniłem nawet wężyki i nadal od czasu do czasu szarpnie. Nie tak jak wcześniej ale jednak.
Co myślicie o tym ?? Czyżby nastawnik, gdzies czytałem o tym.
Zrobię jeszcze logi statyczne i dynamiczne i podrzucę tutaj, może z tego coś wyniknie

[ Dodano: 2013-09-26, 12:18 ]
Zrobiłem logi statyczne, basic seting oraz dynamiczne. Proszę o analizę.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10d ... 67bed.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/52e ... 43f9b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aa6 ... f2dae.html

dartweider

prośba o interpretację logow

Post autor: dartweider » 15 paź 2013, 16:51

Witam. Proszę tych którzy mają większą wiedzę na ten temat, niż ja o interpretację moich logów. Nie jestem pewien co do ich poprawnego wykonania więc jeśli coś by było nie tak proszę mnie poprawić. Dodam, że są to tylko logi statyczne gdyż nie posiadam drugiej chęten osoby do przeprowadzenia próby dynamicznej.

link
http://www.fotosik.pl/u/dartweider89/album/1518413

Pozwolę sobie jeszcze opisać mój problem który skłonił mnie do tej próby. Niedawno autko zaczęło zamulać np jak mogłem na III-cim biegu jechać powyżej 60 zbliżając się do 80 i ładnie czuć jak autko ciagnie tak teraz ledwie 50 i brak doładowania. Co prawda da się pojechać więcej niż 50 na III-ce ale z tyłu dym i silnik wyje. Myślałem że to przez wyciek z pompy ale uszczelniłem ją i dalej nic. Jak ktoś ma pomysł co to niech pisze

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 paź 2013, 17:12

dartweider pisze:Proszę tych którzy mają większą wiedzę na ten temat,
Logi umieszcza się tu http://vaglog.rtnet.pl/ bo na fotosiku nikt nie będzie miał nerwów ,by to obejrzeć :roll: mnie puściły po pierwszym zdjęciu :-P A po drugie ,logi statyczne są w tym przypadku mało przydatne ,i na pewno nie odpowiedzą na twoje pytanie ,dlaczego coś jest nie halo w czasie jazdy 8-) Dynamiczne 003 ,004 ,008 i 011 zrób i powinna być odpowiedż dlaczego nie jedzie ;-) A tak poza tematem to masz automat :?: bo sterownik AQ był w automacie 8-)

dartweider

Post autor: dartweider » 15 paź 2013, 17:22

był automat bo teraz jest manual a to coś zmienia?

logi z vaglog statyczne
Log (0 - 000)
Log (1 - 003)
Log (2 - 013)
Log (3 - 004)
Log (4 - 000)
Log (5 - 004)
Log (6 - 007)
Log (7 - 001)
Log (8 - 003)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 paź 2013, 17:38

dartweider pisze:był automat bo teraz jest manual a to coś zmienia?
W zasadzie nic ,o ile przekodowałeś sterownik na manual ;-)
dartweider pisze:logi z vaglog statyczne
Jak mówiłem,nic się z nich ciekawego nie dowiesz 8-)

dartweider

Post autor: dartweider » 15 paź 2013, 17:41

MUNIOR pisze:
dartweider pisze:był automat bo teraz jest manual a to coś zmienia?
W zasadzie nic ,o ile przekodowałeś sterownik na manual ;-)
dartweider pisze:logi z vaglog statyczne
Jak mówiłem,nic się z nich ciekawego nie dowiesz 8-)
czy był przekodowany to nie wiem bo nie ja robiłem przekładki a fachowiec od seatów ale po spapranej robocie z przekładką nie zdziwił bym się jak by nie był

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 paź 2013, 17:48

<ok> Soft coding po odczycie vagiem , dla 8 bitowego kompa ma być 0000 dla manuala
czy był przekodowany to nie wiem bo nie ja robiłem przekładki a fachowiec od seatów ale po spapranej robocie z przekładką nie zdziwił bym się jak by nie był
Ciekawe czy czujnik sprzegła założył i podpiął ;-)

dartweider

Post autor: dartweider » 15 paź 2013, 17:54

MUNIOR pisze:<ok> Soft coding po odczycie vagiem , dla 8 bitowego kompa ma być 0000 dla manuala
czy był przekodowany to nie wiem bo nie ja robiłem przekładki a fachowiec od seatów ale po spapranej robocie z przekładką nie zdziwił bym się jak by nie był
Ciekawe czy czujnik sprzegła założył i podpiął ;-)
ooo widzę że ciekawych rzeczy się jednak dowiem:) co to za czujnik bo z tego co wiem jedyne co tam założył to wysprzęglik ale nie dał za to lewej podpory skrzyni choć poducha był dołączona do przekładki i mi przez 8 miechów latał uciekając na prawo

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 paź 2013, 18:00

dartweider pisze:ooo widzę że ciekawych rzeczy się jednak dowiem:) co to za czujnik
Normalny :mrgreen: dla kompa ,jak przy pedale stopu ,żeby komp widział kiedy wciskamy hamulec czy sprzęgło i mógł odpowiednio zareagować
dartweider pisze:z tego co wiem jedyne co tam założył to wysprzęglik ale nie dał za to lewej podpory skrzyni choć poducha był dołączona do przekładki i mi przez 8 miechów latał uciekając na prawo
Takich mamy fuszerów :roll: rozumiem jakby nie wiedział ,ale miał dołączone ...nie chciało się po co ''Gość się nie skuma ,co się będę produkował ,ja tym nie będę jezdził ...czujnik sprzegła :?: a po co ...i bez tego normalnie jezdzi " Hehe , w sumie normalnie ,ale ja się poznam jak się przejadę ,że ktoś ma nie podłaczony ;-) różnica subtelna ,ale da się wyczuć

dartweider

Post autor: dartweider » 15 paź 2013, 18:09

MUNIOR pisze:
dartweider pisze:ooo widzę że ciekawych rzeczy się jednak dowiem:) co to za czujnik
Normalny :mrgreen: dla kompa ,jak przy pedale stopu ,żeby komp widział kiedy wciskamy hamulec czy sprzęgło i mógł odpowiednio zareagować
dartweider pisze:z tego co wiem jedyne co tam założył to wysprzęglik ale nie dał za to lewej podpory skrzyni choć poducha był dołączona do przekładki i mi przez 8 miechów latał uciekając na prawo
Takich mamy fuszerów :roll: rozumiem jakby nie wiedział ,ale miał dołączone ...nie chciało się po co ''Gość się nie skuma ,co się będę produkował ,ja tym nie będę jezdził ''
dlatego wychodzę z założenia, że lepiej robić samemu bo tylko pieniądze się traci a i można się czegoś nowego nauczyć. Co do tego czujnika to raczej go nie ma stwierdzam to po tym że jak zakładał mi półosie to nawet nie patrzał czy maja wieńce abs czy nie i jeździłem zastanawiajac się dlaczego przy ruszaniu pedał hamulca się blokuje dopiero później powiedział że nawet nie spojrzał na nie to samo z wysprzeglikiem po pewnym czasie w zbiorniczku sucho "aa bo nie spojrzałem czy się z węza nie leje"

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 paź 2013, 18:22

dartweider pisze:dlatego wychodzę z założenia, że lepiej robić samemu
O wlasnie 8-)
dartweider pisze:Co do tego czujnika to raczej go nie ma stwierdzam to po tym że jak zakładał mi półosie to nawet nie patrzał czy maja wieńce abs czy nie i jeździłem zastanawiajac się dlaczego przy ruszaniu pedał hamulca się blokuje dopiero później powiedział że nawet nie spojrzał na nie to samo z wysprzeglikiem po pewnym czasie w zbiorniczku sucho "aa bo nie spojrzałem czy się z węza nie leje"
Niezły magik :roll: że też ktoś wogóle prowadza do niego auto ...z takim podejsciem powinien taczki naprawiać ;-) ale co się dziwić .... pewnie całe życie naprawiał stare fiaty ,polonezy i inne proste PRL- owskie pojazdy .Dobra koniec tej jazdy ,bo temat o diagnostyce ,a nie o panu Tadku ,co nie wie co to ABS,czy czujnik sprzegła w tdi :-P

dartweider

Post autor: dartweider » 15 paź 2013, 18:26

MUNIOR pisze:
dartweider pisze:dlatego wychodzę z założenia, że lepiej robić samemu
O wlasnie 8-)
dartweider pisze:Co do tego czujnika to raczej go nie ma stwierdzam to po tym że jak zakładał mi półosie to nawet nie patrzał czy maja wieńce abs czy nie i jeździłem zastanawiajac się dlaczego przy ruszaniu pedał hamulca się blokuje dopiero później powiedział że nawet nie spojrzał na nie to samo z wysprzeglikiem po pewnym czasie w zbiorniczku sucho "aa bo nie spojrzałem czy się z węza nie leje"
Niezły magik :roll: że też ktoś wogóle prowadza do niego auto ...on powinien taczki naprawiać ;-) ale co się dziwić .... pewnie całe życie naprawiał stare fiaty ,polonezy i inne proste PRL- owskie pojazdy
a zdziwił byś sie bo ma bardzo dobrą opinie i ludzie tam walą do niego drzwiami i oknami żeby tylko im auto naprawił, może ja po prostu miałem pecha. Dobra postaram sie zrobić te logi dynamiczne i będziemy myśleć tzn będziecie bo ja będę słuchać:)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 paź 2013, 18:28

dartweider pisze:a zdziwił byś sie bo ma bardzo dobrą opinie i ludzie tam walą do niego drzwiami i oknami żeby tylko im auto naprawił,
Wielokrotnie miałem okazję poprawiać po takich co to ''mają dobrą opinie i ludzie walą do nich drzwiami i oknami " ;-) Zwykle ''walą ''do nich ,bo niema nikogo innego w okolicy :-P ...Zrób te logi ,albo wpadnij do mnie :mrgreen: ,to ci szybciutko znajdę i usunę przyczynę tego "niejechania " 8-)

dartweider

Post autor: dartweider » 15 paź 2013, 18:36

jak byś bliżej mieszkał to bym przyjechał i to bardzo chętnie ale 300km to za dużo;p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl