Witam mam problem w z moim Audi 80 B4 2.6 otóż mam nową instalacje która ma przejechane ok. 3 000 km i samochód na gazie co raz bardziej zamula. Wtryskiwacze to Czerwone Hana reduktor AC sterownik stag 300 instalacja zalozona w autoryzowanym serwisie stag.
Pierwsza sprawa to taka ,że raz chodzi normalnie i nie odczuwam różnicy między jazdą na gazie a benzynie a po przejechaniu paru kilometrów zaczyna zamulać i tak jest na zmianę raz chodzi normalnie a raz do dupy.Jeżeli chodzi o jazdę na benzynie to wszytko jest w najlepszym porządku autko zbiera się jak powinno.
Drugi objaw to taki ,że na gazie przy dodaniu gazu na czwartym lub piątym biegu zaczyna szarpać samochodem ale dzieje się to wtedy gdy np. jadę sobie spokojnie na piątym biegu i mam 2800 obrotów i przy dodaniu gazu zaczyna dosyć mocno szarpać przy 3000 obrotów.Można uniknąć tego szarpania jeżeli bardzo wolno i płynnie dodaję gazu wtedy się po woli wkręca na obroty i już ponad 3200 obr można śmiało depnąć i nic nie szarpie.
Byłem na komputerze i pokazało błędy sondy ,że nie działają a dokładnie to błąd 00537 sterowanie lambda i 00554 regulacja lambda .
Czy to wszystko może być spowodowane przewodami i świecami zapłonowymi ??
Dodam ,że przewody mam jeszcze oryginalne chyba fabryczne z logo Audi ale na benzynie samochód dobrze chodził i nie czułem potrzeby wymiany przewodów.
Dodam jeszcze ,że mam wycięty katalizator.
[Audi 80 B4 ABC] Spadek mocy i szarpanie na LPG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
No i panowie sprawa wygląda tak ,że wymieniłem przewody,świece i Autko chodzi jak powinno. Po wymianie przewodów i świec pojechałem na wizytę u gazownika i wszystko jest dobrze z wyjątkiem sondy. Gazownik stwierdził ,że nie działają sondy i mam do was jeszcze pare pytań:
Czy na działanie sond mają wpływ bardzo stare przewody i świece ?
Czy jeżeli stare przewody i świece nie przepalają wszystkiego tak jak powinny to czy mogło to spowodować wyłączenie sond ?
I co tu zrobić żeby sondy zaczeły działać czy wystarczy odpiąć akumulator na jakiś czas aby zresetować komputer czy trzeba jechać i wykasować błędy na kompie u mechanika ?
Czy na działanie sond mają wpływ bardzo stare przewody i świece ?
Czy jeżeli stare przewody i świece nie przepalają wszystkiego tak jak powinny to czy mogło to spowodować wyłączenie sond ?
I co tu zrobić żeby sondy zaczeły działać czy wystarczy odpiąć akumulator na jakiś czas aby zresetować komputer czy trzeba jechać i wykasować błędy na kompie u mechanika ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli wypadały zapłony na którymś cylindrze to może być błąd sondy tego rzędu cylindrów.
Mógł sprawdzić tylko poprawność montażu bo bez sond nie da się od tak sprawdzić czy instalacja jest poprawnie ustawiona. Nawet niektórzy pseudo fachowcy jak zamontują gaz do samochodu z niesprawną sondą i punkty służące do pomocy przy ustawianiu instalacji się idealnie się pokrywają są przeszczęśliwi. A punkty pokrywają się tylko dlatego, że sterownik silnika przy zasilaniu gazem i benzyną daje takie same nie korygowane przez sondę czasy wtrysku.Mieszek pisze:pojechałem na wizytę u gazownika i wszystko jest dobrze z wyjątkiem sondy. Gazownik stwierdził ,że nie działają sondy