Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi Avant 2.2T Q]rodzinne kombi, MTM

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 14 paź 2013, 22:37

i28 pisze:Bierz 205-tki, na 8 calach najlepiej się rozłożą.
Przekonuje mnie zdecydowanie 205, jednak gdy na prawdę fajna opona będzie w rozmiarze 215 to wybiorę to co lepsze.
tadeuszm pisze:Witam ja polecam w rozmiarze 205/40R18 z wyższej półki, opony nowej generacji Dunlop SP SportMaxx RT , można je wyciągnąć w tej chwili po sezonie za około 600 zł za sztukę
Dunlopy sport maxx miałem kiedyś w ośce jeszcze i bardzo sobię te oponki chwalę, ale chyba yokohama s drive ma więcej dobrych opini. Zobaczymy, w każdym razie dzięki.
MIODEK pisze:A szukałeś Uniroyala
?
Mioduś, ja patrze według ceny, i Uniroyal mi nie wpadł akurat. Przeglądam allegro i oponeo, innych dobrych miejsc nie znam ;-)

Powie ktoś jak to jest z tymi dystansami? bo to że będa potrzebne to pewnie, tylko czy wyliczyć je jakoś z et, czy po prostu kupować jakieś 20mm i potem frezować aż do najbardziej zadowalającego efektu ?

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 14 paź 2013, 22:44

lepiej wyliczyć, po co się babrać z frezowaniem :-)

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3693
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 14 paź 2013, 22:49

sagem pisze:Powie ktoś jak to jest z tymi dystansami? bo to że będa potrzebne to pewnie, tylko czy wyliczyć je jakoś z et, czy po prostu kupować jakieś 20mm i potem frezować aż do najbardziej zadowalającego efektu ?
najlepiej obliczyć.
Albo założyć na auto koła zobaczyć ile brakuje aby było git i takie kupić. Po co dorabiać sobie roboty.
Jakie jest ET w tych Avusach twoich?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 14 paź 2013, 22:53

Ale ja nie umieć liczyć ET, ja być prosty człowiek i znać cm :-D

Avusy mają ET 48, tylko że ja przednie piasty mam inne, przez co ET się zmienia. Dokładnie to piasta jest o 2mm w głąb auta w porównaniu z serią.

W takim razie jak je założę już z oponami to muszę na "oko" zmierzyć odległość i dobrać dystanse. Szkoda, bo chciałem mieć już komplecik.

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3693
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 14 paź 2013, 22:57

jaka szerokość felgi jeszcze.
Borbety miałeś na dystansach?
Chcesz aby Avus leżał tak jak borbet?
Ostatnio zmieniony 14 paź 2013, 22:58 przez eSPe, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 14 paź 2013, 22:58

eSPe pisze:jaka szerokość felgi jeszcze.
No przecież 8J ma Avus ;-)
Borbety były bez dystansów.
Chce koła prawie na równo z błotnikami, a auto podnieść wyżej. To musi jeździć a nie się toczyć.

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3693
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 14 paź 2013, 23:04

Borbet jak się domyślam ma tyle co moje Borbety czyli ET35.
Avus mają ET48 czyli przy tej samej szerokości (jak pamiętam Twoje borbety też były 8J) to koło ci się chowa względem tego co miałeś 13mm.
Do tego dochodzą 2mm na innej piaście.
Więc już łącznie koło będzie chowane względem tego co miałeś na borbecie 15mm.
Jeżeli na borbetach miałeś jakieś dystanse to aby zachować "wystawalność" kół na tym samym poziomie dodaj do 15mm grubość dystansów jakie miałeś na borbetach.

Ja u siebie też na 8J na Borbetach latałem tył bez dystansu a przód na 15mm.
ET 35.
Lekutelko wystawało z przodu.

Na "słoneczkach" zostawiłem tak samo ale słoneczka są 7,5J (czyli 0,25" na stronę się schowało grubością - jakieś 6mm) i dodatkowo słoneczka mają ET42 czyli dodatkowe 7mm do środka.
Łącznie schowało mi się względem Borbetów jakieś 7+6mm czyli 13mm.
Jakiś centymetr ale w sumie teraz mi pasuje i nic nie wystaje.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 15 paź 2013, 06:54

przeciez mozesz przymierzyc kolo bez opony przylozyc pionowo łate i sprawdzic gdzie felga wyladuje po opuszczeniu auta z lewarka, mierzysz w ktorym miejscu ma byc felga i taki dystans toczysz, moim zdaniem na 8J i takim et 20mm to zdecydowanie za malo, ale jak piszesz nie chcesz miec idealnie rowno z blotnikami to luz, bo gdybys chcial to potrzebowalbys jakies 5cm dystansu :mrgreen:

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 paź 2013, 08:14

sagem, chcesz mieć tak samo jak na borbetach? Tzn chodzi o szerokość. Powiedz ile im brakowało do kantu błotnika to Ci powiem jaki dystans Ci trzeba dla avusów ;-)

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 15 paź 2013, 08:35

Rozpal wyobraźnię jakimś podniecającym filmikiem z wortersree, w dłoń weź kotlet i www.willtheyfit.com.

U mnie działa :mrgreen:

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3693
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 15 paź 2013, 09:52

Mabrothrax pisze:www.willtheyfit.com.
Dobre je to.
Avus względem Borbeta z uwzględnieniem 2mm na innej piaście.
http://www.willtheyfit.com./index.php?w ... mit=Submit
Obrazek
Z dystansem 20mm.
http://www.willtheyfit.com./index.php?w ... mit=Submit
Obrazek

i28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 308
Rejestracja: 19 sty 2009, 18:17
Lokalizacja: Wroc/Gubin
Kontakt:

Post autor: i28 » 15 paź 2013, 10:58

sagem pisze:
i28 pisze:Bierz 205-tki, na 8 calach najlepiej się rozłożą.
Przekonuje mnie zdecydowanie 205, jednak gdy na prawdę fajna opona będzie w rozmiarze 215 to wybiorę to co lepsze.
tadeuszm pisze:Witam ja polecam w rozmiarze 205/40R18 z wyższej półki, opony nowej generacji Dunlop SP SportMaxx RT , można je wyciągnąć w tej chwili po sezonie za około 600 zł za sztukę
Dunlopy sport maxx miałem kiedyś w ośce jeszcze i bardzo sobię te oponki chwalę, ale chyba yokohama s drive ma więcej dobrych opini. Zobaczymy, w każdym razie dzięki.
MIODEK pisze:A szukałeś Uniroyala
?
Mioduś, ja patrze według ceny, i Uniroyal mi nie wpadł akurat. Przeglądam allegro i oponeo, innych dobrych miejsc nie znam ;-)

Powie ktoś jak to jest z tymi dystansami? bo to że będa potrzebne to pewnie, tylko czy wyliczyć je jakoś z et, czy po prostu kupować jakieś 20mm i potem frezować aż do najbardziej zadowalającego efektu ?
Tak wygląda Dunlop Sport Maxx 205/40 z szerokością 8".

Obrazek
Obrazek

Albo starsze felgi 8" bez gleby:

Obrazek

A ET teraz nie licz, załóż koła i zmierz suwmiarką moment zejścia z błotnikiem. Potem kup właściwy dystans. Szkoda się pieprzyć z frezowaniem, jeśli można kupić od razu takie, których szukasz. Co więcej, ustaw najpierw na zbieżności minimalny negatyw po 1,5 stopnia na każdym kole i wtedy daj dystans odpowiedni.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 16 paź 2013, 18:16

Kupię opony, założę, zmierzę i dobiorę dystanse. 205 wygląda świetnie.

Teraz pytanie, chce u siebie całkowicie wyrzucić układ ABS, ktoś może dać wskazówki od czego się zabrać, jak połączyć kable i co wywalic po za kompem ABS, pompa i sterownikiem ?

Pozdro

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3693
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 16 paź 2013, 19:59

a nie możesz go po prostu odłączyć czy chcesz koniecznie go wypruć?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 17 paź 2013, 20:26

aha...

Zablokowany

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl