[B4 ABK] Problem z odpaleniem/zamula po odpaleniu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 paź 2013, 15:04
[B4 ABK] Problem z odpaleniem/zamula po odpaleniu
Witam
jestem posiadaczem Audi 80 B4 2.0e 115 + LPG Sekwencyjne, odkad a kupilem jets w niej problem, ze na zimnym silniku ciezko pali, musz epokrecic z 5 sekund, jak sie ogrzeje i zgasze i zaraz po tym od razu odpale to na pol obrotu, a postoji z 20 min i juz ciezko paliu, nie tak ciezko jak jest na maksa zimna ale ciezko. 2 sprawa ostatnio urwala mi sie poducha od silnika (ta z przodu) zrobilem to i po podlaczeniu sterownika gazuy mialem blad sondy lambdy, zrestetowalem mapy i znalazlem usterke (gdy spadl silnik wtyczka od sondy sie wypiela, ta druga niejsza chyba do gazu) no i teraz mam klopoty , jak silnik jest zimny to jak go odpale na benyznie to czasem przez chwile chodzi jakby na 3 cylindry i ma mula, chwile przegazuje i jest okej, czasem sie tez tak zdarzy w trasie (na lpg czesciej). czy to wina sondy lamby? po skasowaniu mapy benzyny i lpg zrobilem najpierw mape a pozniej dopiero zobaczylem ze wtyczka od sondy sie wypiela.
3. Jak go czasem odpalam to obroty spadaja gdzies do 300 Rpm pozniej do 1200 do 500 i stabilizuja sie na okolo 900 rpm, slychac przy tym taki jakby metaliczny odglos , slyszalem ze to moze byc wina zbyt wczesnego zaplonu. co o tym myslicie? z gory dzieki za rady, pozdrawiam
jestem posiadaczem Audi 80 B4 2.0e 115 + LPG Sekwencyjne, odkad a kupilem jets w niej problem, ze na zimnym silniku ciezko pali, musz epokrecic z 5 sekund, jak sie ogrzeje i zgasze i zaraz po tym od razu odpale to na pol obrotu, a postoji z 20 min i juz ciezko paliu, nie tak ciezko jak jest na maksa zimna ale ciezko. 2 sprawa ostatnio urwala mi sie poducha od silnika (ta z przodu) zrobilem to i po podlaczeniu sterownika gazuy mialem blad sondy lambdy, zrestetowalem mapy i znalazlem usterke (gdy spadl silnik wtyczka od sondy sie wypiela, ta druga niejsza chyba do gazu) no i teraz mam klopoty , jak silnik jest zimny to jak go odpale na benyznie to czasem przez chwile chodzi jakby na 3 cylindry i ma mula, chwile przegazuje i jest okej, czasem sie tez tak zdarzy w trasie (na lpg czesciej). czy to wina sondy lamby? po skasowaniu mapy benzyny i lpg zrobilem najpierw mape a pozniej dopiero zobaczylem ze wtyczka od sondy sie wypiela.
3. Jak go czasem odpalam to obroty spadaja gdzies do 300 Rpm pozniej do 1200 do 500 i stabilizuja sie na okolo 900 rpm, slychac przy tym taki jakby metaliczny odglos , slyszalem ze to moze byc wina zbyt wczesnego zaplonu. co o tym myslicie? z gory dzieki za rady, pozdrawiam
Po pierwsze - wymień podstawowe rzeczy, tj. kopułka, palec, przewody, świece, filtry (także od gazu). Sprawdź szczelność całego dolotu, nigdzie nie może być nawet najmniejszej dziurki, sprawdź pracę przepływomierza i w jakim stanie jest klapka, mało prawdopodobne skoro masz sekwencję, ale może kiedyś był strzał i mogło uszkodzić przepływomierz.
Po drugie - Skoro falują Ci obroty, przelutuj przekaźnik nr. 30 (znajduje się za półką nad nogami kerowcy (taka fajna, czarna kosteczka z dużym napisem 30 :mrgreen: ), na forum znajdziesz instrukcję jak go przelutować. Zdemontuj regulator biegu jałowego i zamocz go na noc, czy też na 1 dobę w nitro, ew. czymś mocniejszym. Najlepiej w słoiku, tak aby nie zamoczył się układ elektroniczny.
Napisałem tyle ile wiem z własnych doświadczeń.
Po drugie - Skoro falują Ci obroty, przelutuj przekaźnik nr. 30 (znajduje się za półką nad nogami kerowcy (taka fajna, czarna kosteczka z dużym napisem 30 :mrgreen: ), na forum znajdziesz instrukcję jak go przelutować. Zdemontuj regulator biegu jałowego i zamocz go na noc, czy też na 1 dobę w nitro, ew. czymś mocniejszym. Najlepiej w słoiku, tak aby nie zamoczył się układ elektroniczny.
Udaj się do kumatego mechanika (lub sprawdź sam jeśli się orientujesz co i tak) z lampą stroboskopową, niech sprawdzi czy masz dobrze ustawiony rozrząd, a potem niech Ci dobrze wyreguluje zapłon (Tylko i wyłącznie przy użyciu lampy stroboskopowej na zablokowanym komputerze!), procedurę regulacji znajdziesz na forum. A co do odgłosów metalicznych mogą to być też panewki, no ale najpierw zapłon, a potem się zobaczy czy przestanie hałasować, jak nie - będziemy kombinować dalej. ;>slychac przy tym taki jakby metaliczny odglos , slyszalem ze to moze byc wina zbyt wczesnego zaplonu. co o tym myslicie?
Napisałem tyle ile wiem z własnych doświadczeń.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sprawdź czy reduktor nie puszcza gazu przez wężyk podciśnienia lub wtryskiwacze nie wypuszczają ci gazu do kolektora po zgaszeniu.
Najłatwiej to sprawdzić zostawiając samochód na noc aby gaz wyleciał do kolektora, później odpalić, pojeździć tylko na benzynie i zostawić go na kolejną noc. Następnego dnia sprawdzić jak odpala.
Najłatwiej to sprawdzić zostawiając samochód na noc aby gaz wyleciał do kolektora, później odpalić, pojeździć tylko na benzynie i zostawić go na kolejną noc. Następnego dnia sprawdzić jak odpala.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 paź 2013, 15:04
No wlasnie z tymi obrotami to popatrze ten przekaznik 30 bo wlasnie jak spadaja te obroty, to slychac jakby stamtad takie tykanie przekaznika nie wiem czy to dokladnie to ale bardzo prawdopodobne dzieki, bede dzialal powoli z tym, zaczne chyba od sprawdzenia szczelnosci filtra powietrza oraz instalacji gazowej, pozniej wymienie swiece +kable oraz filtry gazu, kopulke czyscilem przedwczoraj ale nic nie dalo:)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 paź 2013, 15:04
problem zamulenia okazala sie zle ustawiona mapa PB iLPG ustawilem i juz jest okej;).
Zostalo ciezkie odpalenie na zimnum silnik lub gdy postoji dluzej niz 10 minut, tak jk pisalem, jak odpale i pojezdze, zgasze go i od razu odpale to od strzala i od razu obroty ladnie trzyma a postoji juz 10 min to juz ciezko ma, i jak odpali to przez chwile faluja obroty, normalnie jakby go zalewalo bo benzyna smierdzi ale to przeciez niemozliwe na tym wtrysku zeby go zalewalo chyba co nie?
[ Dodano: 2013-10-16, 16:22 ]
Zamowilem wlasnie Przewody, kopulke oraz palec firmy BERU, swiece kupie na miejscu, zobaczymy czy cos pomoze:) jak nie to bede z wasza pomoca szukac dalej:)
Zostalo ciezkie odpalenie na zimnum silnik lub gdy postoji dluzej niz 10 minut, tak jk pisalem, jak odpale i pojezdze, zgasze go i od razu odpale to od strzala i od razu obroty ladnie trzyma a postoji juz 10 min to juz ciezko ma, i jak odpali to przez chwile faluja obroty, normalnie jakby go zalewalo bo benzyna smierdzi ale to przeciez niemozliwe na tym wtrysku zeby go zalewalo chyba co nie?
[ Dodano: 2013-10-16, 16:22 ]
Zamowilem wlasnie Przewody, kopulke oraz palec firmy BERU, swiece kupie na miejscu, zobaczymy czy cos pomoze:) jak nie to bede z wasza pomoca szukac dalej:)
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 paź 2013, 15:04
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
Na końcu listwy wtryskowej od strony akumulatora pod guma przepływomierza masz ten regulator, zabezpieczony jest zawleczką,odchodzi od niego wężyk, wystarczy sprawdzić czy po zgaszeni silnika czy jest mokry od spodu ten regulator na wysokości dolnej części tej zawleczki w kołnierzu tej listwy wtryskowej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 paź 2013, 15:04
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 paź 2013, 15:04
sciagnalem te weze od odmy, ten od filtra i okazalo sie ze ten od odmy byl pekniety (pokaze zaraz gdzie byl pekniety na foto przykladowym) no i zakleilem narazie to tasma, wyczyscilem te weze, wtyczki, a co do tego regulatora to dzis nie ruszalem, bo nie mialem czasu, ale tak popatrzylem tylko to nie byl mokry a ten maly wezyk co od niego odchodzi to do czego idzie? byl lekko pekniety ale to bede wymienial wsyzstkei wezyki od gazu rowniez.
Jak zakleilem to i tak nic nie dalo, dalej ciezko pali, w sumie nie wiem czy to moze byc wina tego regulatora bo na gazie tez ciezko pali... co wy na to?
Jak zakleilem to i tak nic nie dalo, dalej ciezko pali, w sumie nie wiem czy to moze byc wina tego regulatora bo na gazie tez ciezko pali... co wy na to?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
marynarz1993, kolegom chodziło o regulator ciśnienia paliwa z nie odmę ale wsumie dobrze że znalazłeś nieszczelność i ją uszczelniłeś bo każda nieszczelność źle wpływa na pracę silnika.
Tu masz temat i są nawet jakieś fotki https://audi80.pl/b4-abk-wymiana-regulatora-cisnienia-paliwa-vt14225.htm
Tu masz temat i są nawet jakieś fotki https://audi80.pl/b4-abk-wymiana-regulatora-cisnienia-paliwa-vt14225.htm
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój