[B4 TDI 1Z 94] Problem ze wskźnikiem temperatury.
[B4 TDI 1Z 94] Problem ze wskźnikiem temperatury.
Witam, padły mi zegary VDO z zegarem (podświetlenie) i zakupiłem też VDO oryginalne do TDI z obrotomierzem. Wszystko jest super cacy, ale nie działa/ poprawnie, zatrzymuje sie a 50 stopniach wskaźnik temperatury. Wskaźnik i czujnik są na 100% dobre. Bardzo proszę o pomoc gdzie szukać przyczyny.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
b4-80-all-regulator-napiecia-w-liczniku-t3534.html
a tu masz fotkę gdzie najczęściej poprawa lutów pomaga
a tu masz fotkę gdzie najczęściej poprawa lutów pomaga
U mnie był taki problem z zegarami, że nie działał mi wskaźnik temperatury oraz prędkościomierz. Na każdym liczniku jaki podpinałem było to samo. Wymieniłem czujnik w skrzyni od prędkościomierza oraz stabilizator i nadal nic... Licznik został oddany do elektryka w celu wyeliminowania zimnych lutów. Jednak i to nie pomogło. Dałem koledze żeby podłączył mój licznik u siebie i co? Wszystko działa jak należy ;/ Przynajmniej wiedziałem, że zegary mam prawne. Szukamy dalej. Zacząłem dziś kombinować i patrze w schemat i okazało się że przewody idą bezpośrednio do zegarów od czujników. Tak więc podłączyłem czujniki do zegarów osobnymi przewodami i wskaźniki ożyły ;D na żółtą i niebieską wtykę dałem dodatkowe przewody z masą oraz do czujnika prędkościomierza w skrzyni. Rozwiązaniem okazał się kabelek podłączony z masą z silnika do pinu masy w czujniku prędkości ;D i wszystko bangla jak dawniej ;D
Panowie mam następujący problem podczas jazdy wskaźnik temperatury jak i paliwa wychylają się ponad swoje wartości czyli temp ponad 90 stopni a paliwa ponad pół baku a wiem że jest mniej paliwa i niższa temp. dopiero po przejechaniu 15-20 kilosów wskaźniki wracają do swojej prawidłowej pozycji, czy to może być związane z zimny lutami ?
U mnie kompletnie nic nie chciało pomóc. Musiałem rozebrać licznik, i rozpaprać wskaźniki paliwa i temperatury. Przelutowanie rozwiązało problem, jedynie borykam się teraz ze wskazaniami temperatury, żeby dobrze wyskalować. termostat otwiera się, jak wskazówka schodzi z białego pola 90 stopni, także nie jest już źle. ogólnie zegary uważam za uzdrowione :mrgreen:
Edit:
Ręce opadają. Mimo przelutowania te wskaźniki żyją swoim życiem i nadal wskazują - co chcą <buu>
Jedyne rozwiązanie wymiana obydwu <ok>
Różnicy chyba nie ma między UN a VDO ?????
Edit:
Ręce opadają. Mimo przelutowania te wskaźniki żyją swoim życiem i nadal wskazują - co chcą <buu>
Jedyne rozwiązanie wymiana obydwu <ok>
Różnicy chyba nie ma między UN a VDO ?????