[B4 sedan] Opony zimowe - kilka podstawowych pytań
[B4 sedan] Opony zimowe - kilka podstawowych pytań
Przeczytałem temat o wyborze opon zimowych, ale dyskutujecie tu jaka marka i model, ja mam nieco inne pytania. Mam pierwszy samochód i po prostu się nie znam zupełnie na oponach.
1. Obecnie mam letnie DUNLOP 205/55 R16 na felgach aluminiowych. I tu problem jest taki że nie wiem jakie w zasadzie mam rozmiaru felgi, ale z tego jakie opony mam założone wynika że 16', mam konkretne pytanie, czy szukać zimówek w takim rozmiarze jak mam letnie? Chodzi o to że pewien człowiek powiedział mi że na zimę kupuje się opony o rozmiar mniejsze niż letnie - nie wiem czy to prawda czy głupota, czyli w moim przypadku R15 - jednak na 100% nie pamiętam czy miał na myśli felgi o rozmiar mniejszy bo przekonywał mnie że muszę kupić i stalówki.
2. Tak więc poczytałem że aluminiowe mogą być na cały rok i że stalowe felgi to raczej mit , o co tym sądzicie?
3. Tygodniowo robię tylko około 100km a w zimę będę jeździć z prędkością nie większą niż 70 km , także nie wiem czy ten samochód będę miał jeszcze na kolejną zimę, więc wybór opon jak dla mnie nie musi być chyba rewelacją Dlatego w tej sytuacji jak myślicie co by mi wystarczyło by było tanio?
4. Takie podstawowe pytanie, z jakim bieżnikiem kupować jeżeli myślę o 1 sezonie, ewentualnie dwóch?
5. Czy w moim przypadku jeżdżąc 70 km mogę myśleć o oponach bieżnikowanych - chodzi mi o to ze chcę zaoszczędzić, ale nie chcę by miało to wpływ na bezpieczeństwo.
1. Obecnie mam letnie DUNLOP 205/55 R16 na felgach aluminiowych. I tu problem jest taki że nie wiem jakie w zasadzie mam rozmiaru felgi, ale z tego jakie opony mam założone wynika że 16', mam konkretne pytanie, czy szukać zimówek w takim rozmiarze jak mam letnie? Chodzi o to że pewien człowiek powiedział mi że na zimę kupuje się opony o rozmiar mniejsze niż letnie - nie wiem czy to prawda czy głupota, czyli w moim przypadku R15 - jednak na 100% nie pamiętam czy miał na myśli felgi o rozmiar mniejszy bo przekonywał mnie że muszę kupić i stalówki.
2. Tak więc poczytałem że aluminiowe mogą być na cały rok i że stalowe felgi to raczej mit , o co tym sądzicie?
3. Tygodniowo robię tylko około 100km a w zimę będę jeździć z prędkością nie większą niż 70 km , także nie wiem czy ten samochód będę miał jeszcze na kolejną zimę, więc wybór opon jak dla mnie nie musi być chyba rewelacją Dlatego w tej sytuacji jak myślicie co by mi wystarczyło by było tanio?
4. Takie podstawowe pytanie, z jakim bieżnikiem kupować jeżeli myślę o 1 sezonie, ewentualnie dwóch?
5. Czy w moim przypadku jeżdżąc 70 km mogę myśleć o oponach bieżnikowanych - chodzi mi o to ze chcę zaoszczędzić, ale nie chcę by miało to wpływ na bezpieczeństwo.
Ostatnio zmieniony 27 paź 2013, 09:44 przez takun, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
naprawdę nie ma odpowiedzi na twoje pytania?
http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
Jak już mówiłem czytałem parę tematów, ale np jedyni mówią że bieżnikowane broń boże , tym czasem ktoś wypowiedział się że do 90 km na godzinę jak się jeździ to można, tak więc widzisz mam dwie opinie tylko w jednym pytaniu , a chciałbym mieć więcej
co do 1/2 pytania niestety nie mogę znaleźć pewnej odpowiedzi bo jak wpisuję w wyszukiwarkę słowa kluczowe akurat konkretnej odpowiedzi nie ma
I np w 3 pytaniu podałem indywidualne zużycie - co myślę że w przypadku innych jest bardzo małe i chciałbym ogólnie by odpowiedzi były akurat na moje indywidualne wymagania
co do 1/2 pytania niestety nie mogę znaleźć pewnej odpowiedzi bo jak wpisuję w wyszukiwarkę słowa kluczowe akurat konkretnej odpowiedzi nie ma
I np w 3 pytaniu podałem indywidualne zużycie - co myślę że w przypadku innych jest bardzo małe i chciałbym ogólnie by odpowiedzi były akurat na moje indywidualne wymagania
Po pierwszej aluminiowych felg na zimę szkoda, sól, temperatura czyli ogólnie kiepskie warunki atmosferyczne negatywnie działają na ich stan. Kolejnym argumentem za stalówkami w zimie jest taki, ze są cięższe przez co po prostu auto pewniej siedzi na ziemi i teoretycznie powinno się jeździć lepiej (ja poczułem różnicę). Co do rozmiaru to dedykowane do b4 koła to 15" i o ile w lecie możesz założyć i 18" to ja na zimę ja zawsze wracam do 15" stalówek choć nie wiem czy to tak na prawdę ma znaczenie, czym większe koło tym szersze raczej, szersza opona i mniejszy jej profil, teoretycznie jak szersze opony to powinny się lepiej po śniegu turlać ale to już niech ktoś bardziej obeznany powie co i jak.
A co sądzicie o tych, warto? Problem w tym że w poprzednich dwóch aukcjach sprzedawca sprzedał podobne opony za 400zł z bieżnikiem 6-7 , teraz podaje 7 i chce 500 (myślę ża za tyle da się dogadać)
http://allegro.pl/show_item.php?item=3662518499
Ale czy ogólnie warto?
http://allegro.pl/show_item.php?item=3662518499
Ale czy ogólnie warto?
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
AD.1 Na zimę najlepiej założyć opony węższe niż na lato - proponuje 195/65 lub 185/65, szersza opona pogarsza trakcje na sniegu/lodzie. I powietrza tez nie za dużo.
AD.2 Jak najbardziej aluminiowe felgi na zimę, nic im się nie będzie działo.
AD.3 Zdecydowanie bieżnikowane nowe opony.
AD.4 jak CI się tylko podoba, poczytaj, opinii jest wiele, a to wszystko i tak jeden kit.
AD.5 Nie rozumiem do czego odnosi się prędkość 70, ale chyba stoisz nadal 20 lat wstecz. Opony są robione dobrze, technika poszła do przodu i nie wiem co ludzie mają w głowach. Na zimę zawsze będę zakładał bieżniki, robie dużo kilometrów i jeżdze normalnie, nie po 70, i nigdy nic złego mi w żadnym aucie się nie przydarzyło.
AD.2 Jak najbardziej aluminiowe felgi na zimę, nic im się nie będzie działo.
AD.3 Zdecydowanie bieżnikowane nowe opony.
AD.4 jak CI się tylko podoba, poczytaj, opinii jest wiele, a to wszystko i tak jeden kit.
AD.5 Nie rozumiem do czego odnosi się prędkość 70, ale chyba stoisz nadal 20 lat wstecz. Opony są robione dobrze, technika poszła do przodu i nie wiem co ludzie mają w głowach. Na zimę zawsze będę zakładał bieżniki, robie dużo kilometrów i jeżdze normalnie, nie po 70, i nigdy nic złego mi w żadnym aucie się nie przydarzyło.
na zimę opony powinny być węższe niż letnie, żeby lepiej wcinały się w śnieg, ale to różnie teraz mówią, jedni że lepsza węższa żeby się wgryzała w śnieg, a jedni żeby była taka jak szerokość opony przewidziana przez producenta żeby powierzchnia styku była taka sama co ma polepszyć właściwości trakcyjne i hamowanie na mokrej nawierzchni.
Czy węższe opony na zimę są lepsze?
ja mam bieżnikowane MHK4 195/65/R15 (4 sezony przejechane, a bieżnika jeszcze dużo) i ani raz jeszcze się nie zakopały mimo że auto nie raz jechało przez niezłe zaspy, wyciągało auta z zasp (czasem cięższe od siebie). nie są bardzo głośne, przy 130km/h nie jest źle.
Czy węższe opony na zimę są lepsze?
ja mam bieżnikowane MHK4 195/65/R15 (4 sezony przejechane, a bieżnika jeszcze dużo) i ani raz jeszcze się nie zakopały mimo że auto nie raz jechało przez niezłe zaspy, wyciągało auta z zasp (czasem cięższe od siebie). nie są bardzo głośne, przy 130km/h nie jest źle.
Druga sprawa to taka - czy mógłbym kupić np na tył opony innej firmy niż z przodu? Pytam bo widzę czasem dobre ogłoszenia na 2 sztuki opon.
I generalnie odradzacie nawet opony używane z bieżnikiem 7mm?
Widzę że jedni odradzają bieżnikowe, inni używane i tak już pewnie zostanie, zależnie od kierowcy. Ja myślę jednak że co do markowych używek to można zawsze sprzedać, są tacy co sprzedają nawet poniżej 5mm.
Natomiast nie wiem czy kupiłby ktoś bieżnikowe używki. Więc tu na plus dla używek
I generalnie odradzacie nawet opony używane z bieżnikiem 7mm?
Widzę że jedni odradzają bieżnikowe, inni używane i tak już pewnie zostanie, zależnie od kierowcy. Ja myślę jednak że co do markowych używek to można zawsze sprzedać, są tacy co sprzedają nawet poniżej 5mm.
Natomiast nie wiem czy kupiłby ktoś bieżnikowe używki. Więc tu na plus dla używek
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Możesz na tylną oś dać innej firmy.takun pisze:Druga sprawa to taka - czy mógłbym kupić np na tył opony innej firmy niż z przodu? Pytam bo widzę czasem dobre ogłoszenia na 2 sztuki opon.
I generalnie odradzacie nawet opony używane z bieżnikiem 7mm?
Kwestia Twoje podejścia, co wybierzesz. Ja kiedyś też kupowałem opony używane, jednak tak na prawdę to są opony na jeden - góra dwa sezony, i albo są spękane, albo się kończą. Kupisz nowe, wiesz co masz.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Stosuje się tak głównie dlatego aby zwiekszyć nacisk na powierzchnię styku opony z podłożem.sagem pisze:AD.1 Na zimę najlepiej założyć opony węższe niż na lato - proponuje 195/65 lub 185/65, szersza opona pogarsza trakcje na sniegu/lodzie. I powietrza tez nie za dużo.
Popieram. Na polskie warunki nie ma nic lepszego. Mtóryś rok z rzędu upalam zimą markgumy i na tą chwilę nie zmienię na nic innego.sagem pisze:AD.3 Zdecydowanie bieżnikowane nowe opony.