[B4 1.9 1Z 90KM] Tnie pasek rozrządu w audi 80 1.9 tdi
[B4 1.9 1Z 90KM] Tnie pasek rozrządu w audi 80 1.9 tdi
Witam. Mam na imię Wojtek, posiadam Audi 80 1.9 tdi 1Z i niestety mam problem. Wiem, że kilka razy pojawił sie ten temat na forum lecz żadna porada nie przyniosła efektu. Otóż tnie mi pasek rozrządu, mechanik powymieniał mi wszystko co było do wymiany, pompa tez była robiona, planowana głowica a mimo tego dalej tnie pasek. Pytanie mam takie, czy możliwe jest , że wał jest skrzywiony? Miałem wymianę skrzyni i kolega tak ją jakoś włożył że samochód nie mógł odpalić taki opór miał silnik. Pozdrawiam.
najprościej zobaczyć jak pracuje silnik czy rolki, koła pasowe itp itd nie mają odchyleń. Może być, że wałek rozrządu jest krzywy, albo wał korbowy, gdzie między kołem a czołem wałka nagromadził sie syf, jakaś rdza bądź ktoś zbił czoło młotkiem i nie jest idealnie płaska. Miałem raz taki przypadek na warsztacie, tylko wtedy cięło pasek wielorowkowy (tyle dobrze)
pytanie o mechanika
Czy w okolicach Zamościa jest jakiś dobry fachowiec od 1Z? Męczy mnie ten rozrząd bo w okolicy byłem u dobrego mechanika i nic mi nie mógł poradzić bo jeżeli wał skrzywiony to chyba nie opłaca się robić silnika. Jak myślicie? Doradźcie.pozdrawiam
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
MUNIOR no niestety i tu sie mylisz bo gdy założysz pasek na wał bardzo blisko bloku a na wałku teoretycznie prosto to i tak podczas kręcenia rozrusznikiem czy chodzenia silnika pasek przesunie sie na całej dlugości bliżej silnika i czasami ma prawo trzeć o obudowę (osłonę) wewnętrzną rozrządu co skutkuje jego scieraniem "przycinaniem" jak kto woli.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie mam w zwyczaju się mylić 8-) ,jak coś pisze ,to wiem to ,z całą pewnością ,jak nie wiem ,to nie pisze i Tobie tak radzę Wpadnij do mnie ,to ci udowodnię ,kto się tu myli 8-) Mogę zdejmować (i zdejmuję bardzo często ) pasek i zakładać go gdzie chcę ,czy to bliżej wału ,czy na samym brzegu koła pasowego ,w zasadzie wcale go nie ustawiam ,bo nie ma takiej potrzeby <ok> pasek i tak ustawi się tak ,jak mu pasuje ,a raczej tak jak "ułożą" go koła prowadzące ...wystarczy że któreś z nich ma duży luz poprzeczny ,ewentualnie coś się dzieje z rolką -napinaczem i mamy darcie paska .To ,gdzie go ustawiłeś ,nie ma najmniejszego znaczenia.Więc nie pleć głupot ,bo jeszcze ktoś gotów uwierzyć w twoją teorię :roll:damianek1234561 pisze:MUNIOR no niestety i tu sie mylisz bo gdy założysz pasek na wał bardzo blisko bloku a na wałku teoretycznie prosto to i tak podczas kręcenia rozrusznikiem czy chodzenia silnika pasek przesunie sie na całej dlugości bliżej silnika
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
Jeżeli uwarzasz kolego w tej chwili że post pod tytułem staram sie udowodnić swoje jest na mniejscu.... poza tym nic nie wnosi - nie wiem też po co tak często sciągasz pasek ale ok to twoja sprawa. Ja nie neguje ani twojej wiedzy teorii ani opini ale akurat w tym się mylisz co ja akurat jestem w stanie ci udowodnić. Przepraszam władzę za OT ale nie pozwolę aby ktoś szydził z mojej osoby - jeśli czegoś nie wiem - pytam jeśli coś wiem staram sie pomóc i nie opowiadam głupot wyssanych z palca.
do sprawdzenia rolki: napinająca i prowadząca, czy nie są szpilki od nich sprzywione, czy pompa wtryskowa nie ma luzu na wałku, czy jest łapa mocująca pompę wtryskową dokręcona, i czy wałek pośredni nie ma luzu.
pasek schodzi do przodu auta czy do tyłu bliżej bloku.
damianek1234561, odnośnie krzywego zakładania paska to niestety muszę Cię zmartwić,
MUNIOR, nie jest z pierwszej łapanki i wiedzę ma naprawdę sporą.
ma rację pisząc że pasek i tak będzie chodził jak go rolki będą kierować.
jeśli wszystkie są współosiowe to nie będzie cieło paska.
a i jeszcze warto sprawdzić czy się gdzieś obudowa rozrządu nie wygieła i czy to nie ona uszkadza pasek.
pasek schodzi do przodu auta czy do tyłu bliżej bloku.
damianek1234561, odnośnie krzywego zakładania paska to niestety muszę Cię zmartwić,
MUNIOR, nie jest z pierwszej łapanki i wiedzę ma naprawdę sporą.
ma rację pisząc że pasek i tak będzie chodził jak go rolki będą kierować.
jeśli wszystkie są współosiowe to nie będzie cieło paska.
a i jeszcze warto sprawdzić czy się gdzieś obudowa rozrządu nie wygieła i czy to nie ona uszkadza pasek.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Miałem coś Ci odpowiedzieć ,ale wiesz co :?: Szkoda mi klawiatury i nie chce mi się twórz sobie dalej ,swoje radosne teorie ,jak ta ,o założonym krzywo pasku rozrządu :mrgreen:damianek1234561 pisze:Jeżeli uwarzasz kolego w tej chwili że post pod tytułem staram sie udowodnić swoje jest na mniejscu.... poza tym nic nie wnosi - nie wiem też po co tak często sciągasz pasek ale ok to twoja sprawa. Ja nie neguje ani twojej wiedzy teorii ani opini ale akurat w tym się mylisz co ja akurat jestem w stanie ci udowodnić.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
w dalszym ciagu komentujesz moje posty nie pomagajac koledze z forum mi rowniez szkoda klawiatury zeby sie rozpisywac a jesli chcesz mi cos powiedziec to musimy sie spotkac bo na forum mozna ewentualnie napisac tak na marginesie i jesli chcesz sie dalej sprzeczac na "madre" aluzje to zapraszam na pw bo pisanie w tej cheili nie na temat
odpowiedź
Dzięki Panowie za radę, sprawdzimy to z mechanikiem jeszcze raz i zobaczymy co da się zrobić. Co do pompy to miałem robioną i zmienialiśmy mocowanie pompy i mechanik mówił że zmieniał koło na wale ale coś mi się wydaje, że to może być przyczyna bo nie do końca wierze w tą wymianę.
[ Dodano: 2013-10-31, 09:48 ]
Pasek tnie od strony osłony rozrządu.
[ Dodano: 2013-10-31, 09:48 ]
Pasek tnie od strony osłony rozrządu.