zserty, chyba już wiem dlaczego nawet mimo najlepszego odpowietrzania w naszych 80-tkach pedał jest jak z gumy, winna jest konstrukcja serva.
narazie oczekuję na pompę ABS i pompę hamulcową i się okaże czy mam racje ale jeśli tak to zamieszczę również foto poradę jak ten problem rozwiązać, miekkość pedału po tym modzie będzie już tylko zależeć od stopnia elastyczności przewodów giętkich, i tego jak bardzo będą pracować same korpusy zacisków.
a szybkość reakcji na wciśnięcie pedału można poprawić wyjmując gąbki które są wokół trzpienia który przenosi nacisk z pedału na servo.
w każdym bądź razie zapowiada się ciekawy spektakl jak już po zmieniam tarcze, bo wracam do setapu z golfa czyli 4x280mm chyba że na przód uda mi się wcisnąć coś większego w felgę 15" i zostać przy ori zaciskach z KV.
powinna się poprawić i szybkość działania ABS'u i szybkość reakcji od zacisku zluzowanego do pełnego zaciśnięcia.
relacje w ciągu kilku dni.
[Audi All] Duże hamulce tył
nie utrudnia szybkiego napływu powietrza do serwa, tam oprócz gąbki jest jeszcze dodatkowo filc i to właściwie on najbardziej bruźdz, przy szybkim napowietrzaniu serwa.
potem jest pod trzpieniem od pompki hamulcowej gumowy krążek. i to właśnie on jest przyczyną gumowatego pedału hamulca po tym jak już odpalimy, w serwie od A4 też jest taki krążek gumowy ale jest i cieńszy i twardszy.
ja zastąpiłem jak narazie podkładką metalową i kawałkiem gumy aby zapewnić szczelność i możliwość dozowania siły hamowania, przewidywane zmiany to bardzo czuły hamulec i w dodatku lekko działający, bo żeby uruchomić serwo nie będziemy musieli zgniatać tej gumy w centralnej części aby otworzyć zawór napowietrzający serwo,
poszukuję jeszcze dodatkowego zbiornika podciśnienia po to aby po jednym czy dwóch naciśnięciach nie gineło podciśnienia, jak ma to miejsce przy Vacu pompie od 2.5TDI ale tylko jednostronnego tłoczenia, później były stosowane podwójne i one już szybciej produkowały podciśnienie.
potem jest pod trzpieniem od pompki hamulcowej gumowy krążek. i to właśnie on jest przyczyną gumowatego pedału hamulca po tym jak już odpalimy, w serwie od A4 też jest taki krążek gumowy ale jest i cieńszy i twardszy.
ja zastąpiłem jak narazie podkładką metalową i kawałkiem gumy aby zapewnić szczelność i możliwość dozowania siły hamowania, przewidywane zmiany to bardzo czuły hamulec i w dodatku lekko działający, bo żeby uruchomić serwo nie będziemy musieli zgniatać tej gumy w centralnej części aby otworzyć zawór napowietrzający serwo,
poszukuję jeszcze dodatkowego zbiornika podciśnienia po to aby po jednym czy dwóch naciśnięciach nie gineło podciśnienia, jak ma to miejsce przy Vacu pompie od 2.5TDI ale tylko jednostronnego tłoczenia, później były stosowane podwójne i one już szybciej produkowały podciśnienie.
więc tak dużo myślałem kombinowałem i moja konkluzja jest chyba taka;
Przesunąć w mocowaniach pompę ABS, zastosować serwo 2x10" pompa hamulcowa 23mm lub 25,4, w drugim przypadku zastosować większe przewody hamulcowe pomiędzy pompą ABS'u a pompą hamulcową, zlikwidować złączki z przewężeniami przewodów hamulcowych pod nogami kierowcy, zastosować korektor hamulcowy Redukcyjny a nie dławikowy, przód tarcze 300x22mm tył 280x13mm z racji dostępności zacisków i jarzm od audi C4 w wersji quattro, choć nie mam skąd porównać rozstawu otworów mocujących jarzma tylnych zacisków w T5, tam są podobne zaciski do tych z C4, i wtedy byłoby ciekawie.
generalnie miałbym układ o małej zwłoce zadziałania, ABS pracowałby na niższym ciśnieniu, co powinno poprawić jego prace, tzn, skrócić w czasie cykl: zablokowanie koła- odpuszczenie- zablokowanie, bo na tej zasadzie ABS działa, z tym że robi to nie zależnie dla każdego koła.
myślę żę będzie wesoło, ma ktoś może informacje jakie rozmiary tarcz są możliwe do zastosowania przy konkretnych rozmiarach felg 15", 16" i 17" ?
dla potomnych wrażie gdyby drugi temat przepadł w czeluściach forum
przytoczę tutaj fragment korespondencji mojej z jednym z użytkowników,
co przemawia na korzyść jednego tłoczka hamulcowego
większość osób które się zachwycają hamulcami S2 przesiadała się najczęściej albo z małych wentylowanych tarcz z małą średnicą tłoczka, albo częśto wręcz z najmniejszych hamulców, i to w dodatku z małym serwem.
co do serwa to owszem czym większe tym lepsze, pompa hamulcowa, większa powoduje że hamulec bierze wyżej niżna mniejszej, ale już trzeba mocniej naciskać na pedał, i czym większa tym mniej brutalna jest jest reakcja na kopnięcie hamulca ponieważ na większej pompia mamy mniejsze ciśnienie płynu,
co łatwo policzyć, jakiej siły trzeba użyć aby uzyskać ciśnienie 30bar.
tłoczek pompy 23,8mm ma powierchnię ~ 4,45cm3 co daje nam prosty rachunek
4,45cm2 x 30kg/1cm2 = 133,5kg nacisku potrzebnego do do wywałania ciśnienia 30bar.
a teraz pompa 25,4mm ma powierzchnię 5,07cm2
i znów prosty rachunek:
5,07cm2 X 30kg/1cm2 = 152kg
i teraz prosto policzymy siłę nacisku na trzpień pompy hamulcowej, dla określonego zacisku okładzin dla zestawu pompa 23,8mm i zaciski z tłoczkiem 57,
żądana siła zacisku okładzin powiedzmy = 500kg
500kg / 25,52cm2 = 19,59kg/cm2 i teraz:
4,45cm2 x 19,59kg/cm2 = 87,2kg
teraz dla zestaw pompa 25,4mm i zacisku Girling 60 bdzie powierchnia łączna tłoczków jest równa powierzchni tłoczka 60mm
tłoczek o średnicy 60mm ma powierchnię 28,27cm2
500kg / 28,27cm2 = 17,68kg/1cm2
5,07cm2 x 17,68kg/1cm2 = 89,64kg
teraz postawcie te hamulce w kategoriach, średnicy tarczy, promienia roboczego klocka hamulcowego i powierzchni ciernej klocków.
jak masz większą średnicę tarczy to masz i większy promień roboczy klocków, teraz obejrzyj klocki hamulcowe, dla zacisków ATE, 52,54,57mm dla tarcz 288mm, 300mm, 312mm, 320mm.
czy już teraz wiecie o co mi chodzi?
nie sztuką jest założyć na koła grzałki do płynu hamulcowego, tylko stworzyć hamulce które będą skutecznie mogły hamować jaknajdłużej z jak najwyższą skutecznością,, zresztą nawet jak już rozżarzymy tarcze hamulcowe to też lepiej mieć się czym zatrzymać, i tutaj już powyżej temp 600stC ( temperatura czerwonego żaru) jużtylk ow zasadzie ma znaczenie materiał z jakiego zostały klocki wykonane i średnica tarczy.
a czym więcej tłoczków tym większa powierzchnia przekazywania ciepła z okładzin za pośrednictwem tłoczków do płynu hamulcowego.
Przesunąć w mocowaniach pompę ABS, zastosować serwo 2x10" pompa hamulcowa 23mm lub 25,4, w drugim przypadku zastosować większe przewody hamulcowe pomiędzy pompą ABS'u a pompą hamulcową, zlikwidować złączki z przewężeniami przewodów hamulcowych pod nogami kierowcy, zastosować korektor hamulcowy Redukcyjny a nie dławikowy, przód tarcze 300x22mm tył 280x13mm z racji dostępności zacisków i jarzm od audi C4 w wersji quattro, choć nie mam skąd porównać rozstawu otworów mocujących jarzma tylnych zacisków w T5, tam są podobne zaciski do tych z C4, i wtedy byłoby ciekawie.
generalnie miałbym układ o małej zwłoce zadziałania, ABS pracowałby na niższym ciśnieniu, co powinno poprawić jego prace, tzn, skrócić w czasie cykl: zablokowanie koła- odpuszczenie- zablokowanie, bo na tej zasadzie ABS działa, z tym że robi to nie zależnie dla każdego koła.
myślę żę będzie wesoło, ma ktoś może informacje jakie rozmiary tarcz są możliwe do zastosowania przy konkretnych rozmiarach felg 15", 16" i 17" ?
dla potomnych wrażie gdyby drugi temat przepadł w czeluściach forum
przytoczę tutaj fragment korespondencji mojej z jednym z użytkowników,
co przemawia na korzyść jednego tłoczka hamulcowego
większość osób które się zachwycają hamulcami S2 przesiadała się najczęściej albo z małych wentylowanych tarcz z małą średnicą tłoczka, albo częśto wręcz z najmniejszych hamulców, i to w dodatku z małym serwem.
co do serwa to owszem czym większe tym lepsze, pompa hamulcowa, większa powoduje że hamulec bierze wyżej niżna mniejszej, ale już trzeba mocniej naciskać na pedał, i czym większa tym mniej brutalna jest jest reakcja na kopnięcie hamulca ponieważ na większej pompia mamy mniejsze ciśnienie płynu,
co łatwo policzyć, jakiej siły trzeba użyć aby uzyskać ciśnienie 30bar.
tłoczek pompy 23,8mm ma powierchnię ~ 4,45cm3 co daje nam prosty rachunek
4,45cm2 x 30kg/1cm2 = 133,5kg nacisku potrzebnego do do wywałania ciśnienia 30bar.
a teraz pompa 25,4mm ma powierzchnię 5,07cm2
i znów prosty rachunek:
5,07cm2 X 30kg/1cm2 = 152kg
i teraz prosto policzymy siłę nacisku na trzpień pompy hamulcowej, dla określonego zacisku okładzin dla zestawu pompa 23,8mm i zaciski z tłoczkiem 57,
żądana siła zacisku okładzin powiedzmy = 500kg
500kg / 25,52cm2 = 19,59kg/cm2 i teraz:
4,45cm2 x 19,59kg/cm2 = 87,2kg
teraz dla zestaw pompa 25,4mm i zacisku Girling 60 bdzie powierchnia łączna tłoczków jest równa powierzchni tłoczka 60mm
tłoczek o średnicy 60mm ma powierchnię 28,27cm2
500kg / 28,27cm2 = 17,68kg/1cm2
5,07cm2 x 17,68kg/1cm2 = 89,64kg
teraz postawcie te hamulce w kategoriach, średnicy tarczy, promienia roboczego klocka hamulcowego i powierzchni ciernej klocków.
jak masz większą średnicę tarczy to masz i większy promień roboczy klocków, teraz obejrzyj klocki hamulcowe, dla zacisków ATE, 52,54,57mm dla tarcz 288mm, 300mm, 312mm, 320mm.
czy już teraz wiecie o co mi chodzi?
nie sztuką jest założyć na koła grzałki do płynu hamulcowego, tylko stworzyć hamulce które będą skutecznie mogły hamować jaknajdłużej z jak najwyższą skutecznością,, zresztą nawet jak już rozżarzymy tarcze hamulcowe to też lepiej mieć się czym zatrzymać, i tutaj już powyżej temp 600stC ( temperatura czerwonego żaru) jużtylk ow zasadzie ma znaczenie materiał z jakiego zostały klocki wykonane i średnica tarczy.
a czym więcej tłoczków tym większa powierzchnia przekazywania ciepła z okładzin za pośrednictwem tłoczków do płynu hamulcowego.
Kuswa chlopie ale dorabiasz sobie teorie.
Zalozylem do swojej Coupejki 2.8 tarcze 360mm przod na 6 tloczkach z Q7 a z tylu mam 312mm na 4 tloczkach z BMW E38. W koncu mam hamulce !! dzialaja rewelacyjnie...oczywiscie wszystko zasila pompa z A8 4.2 z oryginalnym serwem z A8.
Jeszcze nie zalozylem przewodow w stalowym oplocie bo chwile trwalo ich dorobienie ale wiem ze bedzie jeszcze lepiej.
Ze wzgledu na ABS nie mam najmniejszego problemu ze zbyt mocno dzialajacym tylem.
Sprawdzane na lukach i na sliskim)
W najblizszym czasie wjedzie ABS (z A8/A6/A4 zalezy ktory mniejszy zeby nie zajmowal za duzo miejsca) bo drazni mnie ten pojedynczy przewod biegnacy do tylu.
pozdrawiam
Zalozylem do swojej Coupejki 2.8 tarcze 360mm przod na 6 tloczkach z Q7 a z tylu mam 312mm na 4 tloczkach z BMW E38. W koncu mam hamulce !! dzialaja rewelacyjnie...oczywiscie wszystko zasila pompa z A8 4.2 z oryginalnym serwem z A8.
Jeszcze nie zalozylem przewodow w stalowym oplocie bo chwile trwalo ich dorobienie ale wiem ze bedzie jeszcze lepiej.
Ze wzgledu na ABS nie mam najmniejszego problemu ze zbyt mocno dzialajacym tylem.
Sprawdzane na lukach i na sliskim)
W najblizszym czasie wjedzie ABS (z A8/A6/A4 zalezy ktory mniejszy zeby nie zajmowal za duzo miejsca) bo drazni mnie ten pojedynczy przewod biegnacy do tylu.
pozdrawiam
MNICH, to może porównaj na takich samych tarczach ale z klockami o co najmniej podobnym polu powierchni i dopiero wtedy powiedz jaki masz odczucia?
ja już trochę kombinacji z heblami przerobiłem w golfie, więc wiem o czym mówię, a apropo, stalowego oplotu, czym większa pompa hamulcowa tym mniejszy sens stosowania oplotu, ponieważ przy jednoczesnym stosowaniu zacisków o większej pojemności spada ciśnienie robocze płynu a więc przewody nie pracujątak bardzo
po drugie fizyki choćbyś bardzo chciał nie zmienisz, a najprostsze wyliczenia maszz parę postów wyżej, jeśli stwierdzisz że są złe, proponujęiśc ponownie do szkoły, i zwróć uwagę z łaski swojej dla jakich zestawów było liczone
ja już trochę kombinacji z heblami przerobiłem w golfie, więc wiem o czym mówię, a apropo, stalowego oplotu, czym większa pompa hamulcowa tym mniejszy sens stosowania oplotu, ponieważ przy jednoczesnym stosowaniu zacisków o większej pojemności spada ciśnienie robocze płynu a więc przewody nie pracujątak bardzo
po drugie fizyki choćbyś bardzo chciał nie zmienisz, a najprostsze wyliczenia maszz parę postów wyżej, jeśli stwierdzisz że są złe, proponujęiśc ponownie do szkoły, i zwróć uwagę z łaski swojej dla jakich zestawów było liczone
O ten cytat w Twojej wypowiedzi mi chodzilo. Nie odnioslem sie szczegolowo wiec masz prawo miec "focha". Obliczen sie nie czepiam. Tez przerabialem temat hebli w golfie...nawet kilku. Wszystko zalezy od tego kto co lubi. Najlepsze efekty w tamtym przypadku osiagalem przy zastosowaniu serwa i ABSu z mk4 + 4 tloczek Brembo na tarczach 312mm. Raz tylko zmienilem hamulce z 239mm na 254 bo wlasciciel chcial koniecznie zostac na malych kolach (14"). Jemu wzrost wydajnosci ukladu odpowiadal...roznica byla odczuwalna...mi nie. Oczywiscie przy pozostawieniu oryginalnej pompy i serwa.więc tak dużo myślałem kombinowałem i moja konkluzja jest chyba taka;
Przesunąć w mocowaniach pompę ABS, zastosować serwo 2x10" pompa hamulcowa 23mm lub 25,4, w drugim przypadku zastosować większe przewody hamulcowe pomiędzy pompą ABS'u a pompą hamulcową, zlikwidować złączki z przewężeniami przewodów hamulcowych pod nogami kierowcy, zastosować korektor hamulcowy Redukcyjny a nie dławikowy, przód tarcze 300x22mm tył 280x13mm z racji dostępności zacisków i jarzm od audi C4 w wersji quattro, choć nie mam skąd porównać rozstawu otworów mocujących jarzma tylnych zacisków w T5, tam są podobne zaciski do tych z C4, i wtedy byłoby ciekawie
MNICH, spróbuj zastosować przy takich samych tarczach jak masz na obecnym setupie, układ pompa - zacisk o takim samym przełożeniu ( chodzi o stosunek średnic tłoczków pompiędzy pompą a zaciskami) ale z zaciskami o pojedynczych tłoczkach, masz może średnice swoich tłoczków w pompie i w zaciskach?
myślę że mógłbyś być mocno zaskoczony.
nie bez znaczenia jest też cena. po prostu nie każdego stać na takie zaciski.
daj średnicę pompy i tłoków i policzymy jaka masz siłe zacisku okładzin przy określonej sile nacisku na trzpień pompy.
i takie pytanie, przy tak pojemnych tłoczkach hamulec nie bierze Ci w dole?
a takie podchwytliwe pytanie: Dla Ciebie
na którym zacisku bedzie większa siła zacisku okładzin przy takim samym ciśnieniu płynu?
trzy tłoczkowym gdzie średnica tłoczków będzie powiedzmy 30mm ale wszystkie tłoczki są po jednej stronie tarczy, czy w zacisku sześcio tłoczkowym o takich samych średnicach tłoczków 30mm, ale z trzema tłoczkami po każdej ze stron tarczy?
ciekaw jestem czy zgadniesz
[ Dodano: 2013-11-01, 08:34 ]
a jeśli już mowa o korektorze siły hamowania, to przy najmniej na tym ABS który ja mam przy włączonym ABS jest lekko wyczuwalna tendencja do lekkiego zacieśniania zakrętów, nie zarzucanie, natomiast sięgnięcie do przycisku z napisem ABS, i hamowanie na łuku powoduje że tył ożywa własnym życiem.
jeśli masz ABS bez możliwości wyłącznia to możesz sobie pozwiloć na to żeby nawet całkiem wywaliż korektor z układu.
u mnie ze względu na możliwość wyłącznia Musi się znajdować w układzie korektor redukcyjny, a nie dławikowy bo to powoduje że tyła przy wyłączony ABS zachowuje się nie przewidywalnie.
myślę że mógłbyś być mocno zaskoczony.
nie bez znaczenia jest też cena. po prostu nie każdego stać na takie zaciski.
daj średnicę pompy i tłoków i policzymy jaka masz siłe zacisku okładzin przy określonej sile nacisku na trzpień pompy.
i takie pytanie, przy tak pojemnych tłoczkach hamulec nie bierze Ci w dole?
a takie podchwytliwe pytanie: Dla Ciebie
na którym zacisku bedzie większa siła zacisku okładzin przy takim samym ciśnieniu płynu?
trzy tłoczkowym gdzie średnica tłoczków będzie powiedzmy 30mm ale wszystkie tłoczki są po jednej stronie tarczy, czy w zacisku sześcio tłoczkowym o takich samych średnicach tłoczków 30mm, ale z trzema tłoczkami po każdej ze stron tarczy?
ciekaw jestem czy zgadniesz
[ Dodano: 2013-11-01, 08:34 ]
MNICH pisze:Ze wzgledu na ABS nie mam najmniejszego problemu ze zbyt mocno dzialajacym tylem.
Sprawdzane na lukach i na sliskim)
W najblizszym czasie wjedzie ABS (z A8/A6/A4 zalezy ktory mniejszy zeby nie zajmowal za duzo miejsca) bo drazni mnie ten pojedynczy przewod biegnacy do tylu.
a jeśli już mowa o korektorze siły hamowania, to przy najmniej na tym ABS który ja mam przy włączonym ABS jest lekko wyczuwalna tendencja do lekkiego zacieśniania zakrętów, nie zarzucanie, natomiast sięgnięcie do przycisku z napisem ABS, i hamowanie na łuku powoduje że tył ożywa własnym życiem.
jeśli masz ABS bez możliwości wyłącznia to możesz sobie pozwiloć na to żeby nawet całkiem wywaliż korektor z układu.
u mnie ze względu na możliwość wyłącznia Musi się znajdować w układzie korektor redukcyjny, a nie dławikowy bo to powoduje że tyła przy wyłączony ABS zachowuje się nie przewidywalnie.