Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4] odpowietrzenie hamulców

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DonQuattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 04 maja 2013, 11:53

[80 b4] odpowietrzenie hamulców

Post autor: DonQuattro » 07 paź 2013, 18:29

witam,

wiem wiem było tych tematów w diobła ale wszystkie przeczytałem i nic.

wiec tak..
miałem wymienić klocki wymieniłem i trzeba było odpowietrzyć no i oberwały się z przodu odpowietrzniki - kupiłem nowe zaciski

wszystko jak powinno być i nie da się odpowietrzyć.
zaczynam od tylnego prawego pompuje pompuje.. trzymam leci sobie płyn zakręcam
a hamulce nadal słabe.

cały dzisiejszy piękny dzień przy tym spędziłem proszę o pomoc.
niech każdy napisze co wpadnie mu do głowy.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 529
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 08 paź 2013, 13:46

Wszystko sie rozchodzi o to czy masz ABS. Jak masz to to się robi nieco inaczej. Trzeba poczytać. Ale przy wymianie klocków żeby było trzeba odpowietrzać??

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 08 paź 2013, 13:55

odpowietrznik zrywa się głównie w jego górnej części tam gdzie przykłada się klucz, już dwa razy rozwiązałem to przypasowując tam nakrętkę i odkręcając większym kluczem, a potem wymiana odpowietrznika na nowy- to ustrzega przed wymianą całych zacisków.

Powiedz co rozumiesz pod pojęciem słabych hamulców? Klocki po wymianie muszą się ułożyć a do tego czasu efektywność hamowania może być niższa.

Jeśli odpowietrzasz układ z ABS, rób to na włączonym zapłonie- wtedy pompa abs dostaje napięcie i czasami słychać jak buczy podczas pompowania pedałem hamulca. Można odpowietrzać nawet bez włączonego zapłonu ale wtedy ryzyko zapowietrzenia pompy abs jest większe.

Awatar użytkownika
DonQuattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 04 maja 2013, 11:53

Post autor: DonQuattro » 08 paź 2013, 15:59

Jarek3601,

auto podczas odpowietrzania chodzi cały czas i cały czas pedał od hamowania jest miękki a ze wszystkich odpowietrzników wylewa się płyn.
wygląda to jakby cylinderki nie chciały dalej wyjść albo było małe ciśnienie.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 08 paź 2013, 16:32

Prosta sprawa, pedał a raczej dźwignię hamulca masz miękką dalej bo NIE ODPOWIETRZYŁEŚ HAMULCÓW WYSTARCZAJĄCO.

Robisz dokładnie tak:
WSZYSTKO NA WYŁĄCZONYM ZAPŁONIE, WŁĄCZONY ZAPŁON NIE JEST KONIECZNY NAWET JEŚLI MASZ ABS.
1. Kupujesz cztery piwa i zapraszasz kolegę na godzinkę do garażu.
2. Ściągasz koło, kolega pompuje, porządnie, długo. Odkręcasz odpowietrznik ale nie delikatnie, żeby tylko ciekło tylko aż koledze, który pompuje dźwignia hamulca opadnie do samego dołu.

POWTARZASZ TO KILKA RAZY, nawet jeśli bąbelków nie widzisz to dla pewności robisz to koniecznie kilka razy, koniecznie bo szkoda tylko koło założyć jak i tak trzeba będzie powtarzać.

3. To samo robisz z każdym kołem (wiem, że część na pewno już wiesz ale piszę wszystko) prawe koło tył, lewe tył, prawe przód, lewe przód.
4 Składasz wszystko, dźwignia powinna stwardnieć.
5.Uważaj, żeby odpowiednia ilość płynu znajdowała się w układzie cały czas.
6.Sprawa z pompą ABS wygląda tak, rozpędzasz się i walisz po heblach porządnie aż abs zacznie działać, on sobie poradzi, jeśli zacznie działać (co czuć) to będziesz wiedział, że w układzie powietrza nie ma i wszystko jest ok.

JEŚLI MASZ NOWE KLOCKI TO OSTRE HAMOWANIE NIE JEST POLECANE, KLOCKI SIĘ ZAGOTUJĄ I MOGĄ POTEM PISZCZEĆ WIĘC DOTRZYJ JE PRZEZ OKOŁO 200 KM.



Powodzenia, na pewno wszystko będzie dobrze, jeśli nie to pozostaje Ci sprawdzenie szczelności układu, może gdzieś dostaje się lewo powietrze ale jeśli wszystko było ok przed wymianą to nie powinno.

Awatar użytkownika
DonQuattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 04 maja 2013, 11:53

Post autor: DonQuattro » 08 paź 2013, 18:54

wiem co jest nie tak, trzeba oddać tylne zaciski do regeneracji bo wgl nie chcą ściskać klocków.
a na dodatek przedziurawił się 'Przewód hamulcowy elastyczny' w prawym z przodu
ta blaszka co trzyma przewody się urwała i gdzieś ją majtnęło ;(

jutro będzie piękny dzień ; D

schack,

dzięki robiłem tak jak pisałeś i było coś nie tak dlatego założyłem temat.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 08 paź 2013, 19:19

nie ma co oddawać do regeneracji jeśli to tylko uszczelki są do wymiany, rozbierz te zaciski, jeśli tłoczki są ok to szkoda tylko płacić bo 30 minut MAX na jeden zacisk i wszystko gotowe.

Awatar użytkownika
DonQuattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 04 maja 2013, 11:53

Post autor: DonQuattro » 01 lis 2013, 14:47

trzeba było wymienić pompkę i serwo

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 04 lis 2013, 18:10

najlepiej jest odpowietrzać za pomocą podciśnienia, można łatwo przyrząd zrobić z kilku metrów wężyka 3,5-4mm i słoika z pokrywką, a jako źródła podciśnienia możemy użyć pompki VACU w naszym silniku lub kolektora ssącego jeśli mamy benzyniaka.
podłączamy się do podciśnienia odpalamy i zakładamy na odpowietrznik przewód i odkręcamy go po czym płyn nam sam przyrząd zaciąga do słoiczka.

[ Dodano: 2013-11-05, 20:01 ]
dziś sobie zrezałem przyrządzik podciśnieniowy do odpowietrzania.
składa się ze słoika i pokrywki, w pokrywce osadzone wężyki 4mm i 5mm cieńszy wężyk o długości 6m pozwala na swobodne poruszanie się wokół auta.
cieńszy podłączany do pompy VACU lub do kolektora ssącego, jeśli mamy silnik benzynowy.
odpalamy po czym nalewamy płyn do zbiorniczka pompy hamulcowej, idziemy do tylnego koła, nakładamy klucz na odpowietrznik, nakładamy wężyk po czym odkręcamy odpowietrznik, i czekamy aż zacznie lecieć płyn, jak zacznie lecieć to zakręcamy odpowietrznik czekamy jakieś 20-30s po czym ponownie odkręcamy odpowietrznika ale tym razem tylko trochę po to żeby powietrze miało się czas zebrać na górze zacisku.
zakręcamy odpowietrznik i idziemy do następnego koła, i powtarzamy czynność, kończąc na kole najbliższym pompie hamulcowej jeśli nie mamy ABS'u lubjeśli mamy ABS, to robimy to na krzyż .
przy przednich zaciskach jeśli są sprawne to przy podłączonym przyrządzie jeśli mocniej odkręcimy odpowietrznik tłoczek powinien zostać wciągnięty do środka zacisku.


ważne żeby kończąc przy przednich zaciskach tłoczki były wciągnięte, do zacisków, ale kasujemy luzy po skończeniu odpowietrzania, jeśli odpowietrzamy za pomocąnadcisnienia, to po skończonym odpowietrzaniu, wciskamy ponownie tłoczki w zaciski i dopiero wtedy kasujemy luzy, a to dlatego żeby pompka hamulcowa cofnęła zaciski.

Ważne, przy odpowietrzaniu hamulców bębnowych, odpowietrzniki odkręcamy minimalnie, a to dlatego że w tłoczkach rozpieraczy, stosowanych w bębnach są przeważnie uszczelniacze o przekroju "V" przez co jeśli w układzie pojawi się podciśnienie, to uszczelniacze się "zmniejszą i wpuszczą do układu powietrze, przez co nie będzie możliwe odpowietrzenie, dlatego należy w tym wypadku robić to powoli

[ Dodano: 2013-11-10, 16:18 ]
a tak wygląda przyrząd do podpowietrzania podciśnieniem:

Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga