[B3 2.0 AAD] zamiana wtrysku mechanicznego na gaźnik pomocy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 paź 2013, 10:36
[B3 2.0 AAD] zamiana wtrysku mechanicznego na gaźnik pomocy
Witam
Chciałbym zmienić wtrysk mechaniczny na gaźnik tylko nie wiem jak się za to zabrać a mechanik za dużo mi policzył (ponad 1000) więc postanowiłem sam się pomęczyć i chciałbym poznać pare wskazówek tzn jakie części będe potrzebował czy coś będe musiał przerobić ręcznie. posiadam audi 80 b3 AAD.
Chciałbym zmienić wtrysk mechaniczny na gaźnik tylko nie wiem jak się za to zabrać a mechanik za dużo mi policzył (ponad 1000) więc postanowiłem sam się pomęczyć i chciałbym poznać pare wskazówek tzn jakie części będe potrzebował czy coś będe musiał przerobić ręcznie. posiadam audi 80 b3 AAD.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2014, 19:52 przez wojciech946, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 180
- Rejestracja: 27 lut 2013, 19:33
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Aparat będzie potrzebny jak chcesz przerabiać zapłon ta taki z mechaniczną regulacją. Ale to też nie łatwe bo AAD ma aparat na większą dziurę a aparaty z mechaniczną regulacją kąta są na mniejszą.
Może zamiast wstawiać gaźnik wrzuć wtrysk z ABK. Choć jeśli masz zwykły gaz to nie jest dobry pomysł.
I popraw tytuł tematu.
_uwaga
Może zamiast wstawiać gaźnik wrzuć wtrysk z ABK. Choć jeśli masz zwykły gaz to nie jest dobry pomysł.
I popraw tytuł tematu.
_uwaga
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 paź 2013, 10:36
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
wojciech946, zostałeś poproszony o poprawne nazwanie tematu :!:
ogloszenia/zanim-cos-tu-napiszesz-przec ... t9608.html
ogloszenia/zanim-cos-tu-napiszesz-przec ... t9608.html
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 paź 2013, 10:36
Przerabiałem to w swojej B3 1.8s JN. Na gazie jako tako chodziła, a na PB nie chciała za żadne skarby. Teraz chodzi i na LPG i PB tez wyśmienicie. Spalanie gazu w trasie około 8/100km litrów do 9. miasto 10l/100km. Pewnego dnia znajomy powiedział żeby przerobić na gaźnik. Zacząłem więc szukać i czytać. Zbierałem elementy takie jak:
-Gaźnik kompletny keihin I z filtrem powietrza itd.
-kolektor dolotowy pod w/w gaźnik,
-poduszka gaźnika,
-głowica pod gaźnik ( za auta seryjnie z gaźnikiem, ponieważ w głowicy od wtrysku zostałyby dziury po wtryskach, a nie łatwo to zakleić aby nie było przelotów)
-zbiorniczek zwrotny paliwa,
-pompa paliwa mechaniczna do bloku lub elektryczna do 0.2 bara do gaźnika (osobiście polecam elek. lepiej się spisuje. )
-linka ssania,
-dłuższa linka gazu,
Gdy masz już te wszystkie elementy zaczyna się zabawa z montażem. Trzeba pamiętać że w gaźniku jest wtyczka na prawdopodobnie zawór podciśnienia bez którego się nie odpali. Ja podłączyłem tam prąd z pompy paliwa i śmiga cud, miód malina. Trochę było zachodu z tą przeróbką ale było warto. Polecam !
A i jeszcze jedno. Trochę kosztów się zwraca. Ja po przeróbce sprzedałem Głowicę, pompę paliwa i byłem jakieś 250 zł mniej stratny : ) W razie pytań pisz na priv to wszystko podpowiem jak będzie trzeba.
-Gaźnik kompletny keihin I z filtrem powietrza itd.
-kolektor dolotowy pod w/w gaźnik,
-poduszka gaźnika,
-głowica pod gaźnik ( za auta seryjnie z gaźnikiem, ponieważ w głowicy od wtrysku zostałyby dziury po wtryskach, a nie łatwo to zakleić aby nie było przelotów)
-zbiorniczek zwrotny paliwa,
-pompa paliwa mechaniczna do bloku lub elektryczna do 0.2 bara do gaźnika (osobiście polecam elek. lepiej się spisuje. )
-linka ssania,
-dłuższa linka gazu,
Gdy masz już te wszystkie elementy zaczyna się zabawa z montażem. Trzeba pamiętać że w gaźniku jest wtyczka na prawdopodobnie zawór podciśnienia bez którego się nie odpali. Ja podłączyłem tam prąd z pompy paliwa i śmiga cud, miód malina. Trochę było zachodu z tą przeróbką ale było warto. Polecam !
A i jeszcze jedno. Trochę kosztów się zwraca. Ja po przeróbce sprzedałem Głowicę, pompę paliwa i byłem jakieś 250 zł mniej stratny : ) W razie pytań pisz na priv to wszystko podpowiem jak będzie trzeba.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
aldi pisze:Zrobić przekładkę z grubszej blachy (aby się nie gięła) zasłaniającą otwory i powinno być po problemie.mazak pisze:-głowica pod gaźnik ( za auta seryjnie z gaźnikiem, ponieważ w głowicy od wtrysku zostałyby dziury po wtryskach, a nie łatwo to zakleić aby nie było przelotów)
Tak. Oczywiście tak można zrobić tylko, że nie ma gwarancji na to że nie będzie przelotów. Najlepiej użyć jeszcze jakiegoś sylikonu lub kleju odpornego na wysokie temperatury. Ale moim zdaniem Szybsza opcja jest z głowicą. Koszt 100zł, a ile mniej zabawy.