Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 afn] swap do b4 quattro 2.0 16v

walles
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 cze 2012, 22:10

[1.9 afn] swap do b4 quattro 2.0 16v

Post autor: walles » 04 lis 2013, 20:45

Witam właśnie rozbieram z kumplem audi b4 quattro avant z silnikiem 2.0 16v . i mamy zamiar go zastąpić silnikiem z audi b5 1.9 tdi 110km afn i napędem na ośkę .Czy ktoś to kiedyś przerabiał, chciał bym się dowiedzieć na jakie problemy napotkamy , nie chodzi mi tutaj o elektrykę bo wiadomo że trzeba ją całkowicie przerobić , ale o stronę techniczną . Najbardziej interesuje mnie czy skrzynia od silnika ACE podejdzie pod tdi jeśli zastapić koło dwumasowe, jednomasem , oraz czy turbina zmieści się przy podłużnicy od b4 . Z góry dziękuje za wszelką pomoc

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 04 lis 2013, 21:31

walles pisze:Najbardziej interesuje mnie czy skrzynia od silnika ACE podejdzie pod tdi
Podejdzie. Tylko pewnie Vmax bedzie ze 150km/h i biegi mega krótkie. Przemysl to.
walles pisze: oraz czy turbina zmieści się przy podłużnicy od b4
Zmieści się bez problemu, ta turbina jest wielkości pięści <ok>

Awatar użytkownika
dr.lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1111
Rejestracja: 11 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: dr.lolek » 04 lis 2013, 23:04

skrzynia jak wyzej padaczka v max niskie itd, z miejsca szukaj jakiejs z tdi

a reszta bedzie pasowac przeciez to audi i to audi :mrgreen:

walles
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 cze 2012, 22:10

Post autor: walles » 05 lis 2013, 18:21

dzięki panowie , o taką odpowiedź mi chodziło

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 05 lis 2013, 18:30

Jeśli masz quattro i chciałbyś mieć quattro to bierz silnik razem ze skrzynia od audi A4 B5 1,9 TDIQuattro AFN. Silnik to to samo co 1Z tylko rożni się przede wszystkim turbina i innymi częściami ale gabarytowo to to samo :)

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 05 lis 2013, 21:53

audki pisze:Jeśli masz quattro i chciałbyś mieć quattro to bierz silnik razem ze skrzynia od audi A4 B5 1,9 TDIQuattro AFN. Silnik to to samo co 1Z tylko rożni się przede wszystkim turbina i innymi częściami ale gabarytowo to to samo :)
W takim razie pytanie mam nie wiem czemu ale mam wyrwane mocowanie lapy ze swojej skrzyni nie bardzo da sie to naprawic raczej nowa skrzynia jak bym taka kupil od a4 b5 1.9 tdi w quattro - rozumiem ze bez wiekszych zezb powinno podejsc do 1z? i wstawił bez napedu dało by sie jezdzic? jakie ma oznaczenie ta skrzynia

Awatar użytkownika
dr.lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1111
Rejestracja: 11 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: dr.lolek » 05 lis 2013, 22:50

a jak wlozysz skrzynie od oski do quattro to masz juz 4x4?

albo ja nie rozumie pytania, albo nie wiem

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 05 lis 2013, 22:58

rodzynek87 pisze:mam wyrwane mocowanie lapy ze swojej skrzyni
Kumpel blachaż jak ma auto po wypadku, i wyrwane mocowanie skrzyni, to w pozostalości wkręca stalowe śruby (aby stały na skrzyni) obspawuje do okoła aluminiowym drutem, wykręca śrubę i ma gotowe <ok> Tylko zależy jak wyrwane :-/

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 06 lis 2013, 00:13

bartek18150 pisze:
rodzynek87 pisze:mam wyrwane mocowanie lapy ze swojej skrzyni
Kumpel blachaż jak ma auto po wypadku, i wyrwane mocowanie skrzyni, to w pozostalości wkręca stalowe śruby (aby stały na skrzyni) obspawuje do okoła aluminiowym drutem, wykręca śrubę i ma gotowe <ok> Tylko zależy jak wyrwane :-/
jak sie uda to jutro zrobie zdjecie :)


Pytanie jest takie bo swap na quattro kiedys szykuje sie wiec jak mam zakladac bba skrzynie o moge odrazu zalozyc od quattro i jezdzic narazie na osce? aby dwa razy nie wydawac kasy. <piwo>

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 06 lis 2013, 12:09

rodzynek87 pisze:
bartek18150 pisze:
rodzynek87 pisze:mam wyrwane mocowanie lapy ze swojej skrzyni
Kumpel blachaż jak ma auto po wypadku, i wyrwane mocowanie skrzyni, to w pozostalości wkręca stalowe śruby (aby stały na skrzyni) obspawuje do okoła aluminiowym drutem, wykręca śrubę i ma gotowe <ok> Tylko zależy jak wyrwane :-/
jak sie uda to jutro zrobie zdjecie :)


Pytanie jest takie bo swap na quattro kiedys szykuje sie wiec jak mam zakladac bba skrzynie o moge odrazu zalozyc od quattro i jezdzic narazie na osce? aby dwa razy nie wydawac kasy. <piwo>

Jak nie połączysz tego z mostem to będziesz miał oske :) i napęd na przód, a jeśli chodzi o skrzynie to nie wiem jakie ma oznaczenia musisz poszukać ja mam A4 B5 1,9TDI Avant Quattro z 1997 r oznaczenia silnika to AFN, czym się rożni od 1Z już na pewno wiesz. Z tym że w AFN już masz dwu mas, ale skrzynia na 1Z podejdzie bo to ten sam blok.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 06 lis 2013, 12:27

audki pisze: Jak nie połączysz tego z mostem to będziesz miał oske :) i napęd na przód
Pytałem się kiedyś o to arwama i mówił, że w ten sposób torsen szlag trafi od razu. Nie da się używać skrzyni Q jako FWD.

[ Dodano: 2013-11-06, 12:30 ]
No i trzeba dobrać przełożenia skrzyni do dyfra z tyłu... tak więc sama skrzynia nie załatwi problemu. Czyli do sprawdzenia czy dyfer Quattro jest taki sam w PB i ON. Inaczej do zakupu komplet skrzynia-most.

[ Dodano: 2013-11-06, 14:19 ]
No i dochodzi fakt, że skrzynia obowiązkowo musi być z TDI ponieważ masz tam inne przeguby wewnętrzne a zabieraki nie są wymienne. W benzynie zwykle są na zatrzaski a w TDI przykręcane.

Najłatwiej chyba będzie według mnie zakupić skrzynię i most plus sanie z V6 2.5 TDI (A4 B5).

Inaczej trzeba będzie dopasowywać.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 06 lis 2013, 19:09

rodzynek87 pisze:Pytanie jest takie bo swap na quattro kiedys szykuje sie wiec jak mam zakladac bba skrzynie o moge odrazu zalozyc od quattro i jezdzic narazie na osce? aby dwa razy nie wydawac kasy. <piwo>
Nie da rady. Auto nie ruszy.
Francis1982 pisze:No i dochodzi fakt, że skrzynia obowiązkowo musi być z TDI ponieważ masz tam inne przeguby wewnętrzne a zabieraki nie są wymienne. W benzynie zwykle są na zatrzaski a w TDI przykręcane.
Nie musi być z TDI. Przeguby krzyżakowe ( trójrolkowe ) są tylko w ośkach w B4. Każde quattro bez względu na silnik ma zwykły wewnętrzny przegub.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 06 lis 2013, 19:24

sagem pisze: Nie musi być z TDI. Przeguby krzyżakowe ( trójrolkowe ) są tylko w ośkach w B4. Każde quattro bez względu na silnik ma zwykły wewnętrzny przegub.
Ale przełożenia skrzyni do mostu i tak trzeba dograć mi sie wydaje

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 06 lis 2013, 22:34

Francis1982 pisze:sagem napisał/a:

Nie musi być z TDI. Przeguby krzyżakowe ( trójrolkowe ) są tylko w ośkach w B4. Każde quattro bez względu na silnik ma zwykły wewnętrzny przegub.


Ale przełożenia skrzyni do mostu i tak trzeba dograć mi sie wydaje
Na szczęście i w A4 i w A6 i wszędzie indziej występują pokrywające się przełożenia i wiele skrzyń/dyfrów więc jest z czego wybierać.

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 06 lis 2013, 22:54

No to chłopaki narazie mnie zachamowaliscie z działaniami bo skrzynie musze zrobic w najblizszym czasie łapa jest uwalona i skrzynia opadła około 5 cm wali to cholernie podczas jazdy, a kasy i czasu brak- dzidzia w drodze:) . W takim razie jakies propozycje dłuzszej skrzyni lub 6 biegowej dluzszej co podejdzie p&p do 1z?

[ Dodano: 2013-11-06, 22:57 ]
Dzisiaj wymieniałem tuleje wachaczy i widziałem jak wisi wyglada to masakra - wkur*** mnie- akurat nie miałem tel przy sobie aby foto zrobic do tego uszczelnienie szlak trafil :( i mam dosc tych stuków.
Nienawidze jak jest jakas popelina w aucie cholernie zle mi sie z tym jezdzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl