[80 B4 Avant ABK] Opony 195/70R15 - dostawcze?
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
[80 B4 Avant ABK] Opony 195/70R15 - dostawcze?
Witam.
Przymierzam się do nowego kompletu zimowek.
Do tej pory turlałem 195/65R15.
Jako że chcę "allroada" zrobić to wyplanowałem opony 195/70R15 8-)
I tutaj pojawia się enigmatyczna klasyfikacja tego rozmiaru jako "dostawcze". Nadadzą się do osiemdziesiątki? Np. Barum SnoVanis 2 195/70 R15 97 T ...
Pozdrawiam!
Przymierzam się do nowego kompletu zimowek.
Do tej pory turlałem 195/65R15.
Jako że chcę "allroada" zrobić to wyplanowałem opony 195/70R15 8-)
I tutaj pojawia się enigmatyczna klasyfikacja tego rozmiaru jako "dostawcze". Nadadzą się do osiemdziesiątki? Np. Barum SnoVanis 2 195/70 R15 97 T ...
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 02 lis 2013, 21:00 przez HeavenQueen, łącznie zmieniany 1 raz.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Licznik nie spacjalnie mnie interesuje. Aktualnie przy 70km/h pokazuje 80km/h.karolas123 pisze:i osiagniesz przekłamanie licznika
Przy większych oponach przekłamanie się zmniejszy
Temat był o tym że opony które mnie interesują są w kategorii "dostawcze" zamiast "osobowe".
Są to jakieś toporne gumy dla busiarza czy ze względu na rozmiar (zastosowany w dostawczych) są tak kategoryzowane?
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Opony te posiadają wyższy indeks nośności i mniejszy indeks prędkości, więc opony takie są stosowane do pojazdów dostawczych bo posiadają inną budowę strukturalną niż opony w tym samym rozmiarze i z tą samą rzeźbą bieżnika, które mają przeznaczenie do osobówki. Ogólnie kolego przy zakupie opony kierujmy się zaleceniami producenta auta, ponieważ to on określa jaki rodzaj ogumienia należy stosować w danym modelu pojazdu. Opony takie generalnie mogą powodować pewne zmiany w prowadzeniu pojazdu oraz, z racji większej sztywności, mogą np zmniejszyć komfort jazdy. 8-)HeavenQueen pisze:Gdyż, ponieważ?szaakaal pisze:opon z przeznaczeniem dla dostawczych, teoretycznie nie wrzuca sie na osobówkę.
Muszę przyznać że pomimo wieku jesteś mało rozgarnięty ale mam nadzieję że treść zrozumiesz... pozdro.
szaakaal, tylko bez obrażania kogokolwiek :!:
Ostatnio zmieniony 06 lis 2013, 07:26 przez szaakaal, łącznie zmieniany 1 raz.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Kolego szaakaal widzę że miewasz silne urojenia adekwatności swoich wynurzeń. Dziękuję ci za zainteresowanie: tyle wystarczy - twoje wypowiedzi utwierdziły mnie w przekonaniu że daleko mi jeszcze do poziomu twojej wiedzy w zakresie opon. <lol>
Odnośnie indeksów nośności to opony o których pisałem (MICHELIN AGILIS ALPIN 195/70R15C 104R [EB1]) posiadają ten indeks o wartości 104 (900kg na oponę) a opony standardowe dla 80 B4 91 (615kg na oponę). Producent nie zaleca stosować do samochodów opon o niższym indeksie nośności niż minimalny określony w instrukcji pojazdu. W drugą stronę nie znalazłem nic konkretnego co zabraniało by stosować opony z wyższym indeksem. Doszukałem się natomiast wypowiedzi że opony takie wykazują zdecydowanie wyższą odporność na udary dynamiczne.
Minusem opon dostawczych jest niższy indeks prędkości maksymalnej. Mianowicie R (170km/h) zamiast T (190km/h).
Odnośnie indeksów nośności to opony o których pisałem (MICHELIN AGILIS ALPIN 195/70R15C 104R [EB1]) posiadają ten indeks o wartości 104 (900kg na oponę) a opony standardowe dla 80 B4 91 (615kg na oponę). Producent nie zaleca stosować do samochodów opon o niższym indeksie nośności niż minimalny określony w instrukcji pojazdu. W drugą stronę nie znalazłem nic konkretnego co zabraniało by stosować opony z wyższym indeksem. Doszukałem się natomiast wypowiedzi że opony takie wykazują zdecydowanie wyższą odporność na udary dynamiczne.
Minusem opon dostawczych jest niższy indeks prędkości maksymalnej. Mianowicie R (170km/h) zamiast T (190km/h).