[80 B3 1.6D] Przejście z tarczy 256mm na tarcze 280mm
[80 B3 1.6D] Przejście z tarczy 256mm na tarcze 280mm
Witam tak jak w temacie, posiadam lite tarcze niewentylowane 256/13 i zacisk 1 tłoczkowy Girlinga a chciałbym przejść na 280/13 lub wentylowane. Hamulce chcę zeswapować ze względu na to, że często jeżdżę z dużym obciążeniem w moim klekocie i czuję, że zwykłe są za słabe (czuje się niepewnie podczas hamowania a to przecież ważna kwestia) no i wiadomo 280 ładniej wypełni 15' felgę. Co trzeba kupić na pewno jarzma, a co dalej z zaciskami i osadzeniem tarcz 280 ?
PieterB, temat dotyczy B3 a tematy w linku niestety wszystkie schodzą do B4
w B3 mamy wysokość tarczy 48mm jak dobrze pamiętam, a w B4 już 56mm także bez zmiany kopytek niestety sięnie obejdzie jeśli chcesz zrobić na w pełni ori elementach,
opcje masz dwie,
jeśli masz zużyte tarcze to zmień na tarcze wentylowane ale z B3, średnica jest co prawda ta sama ale za to pojemność cieplna tarczy już zdecydowanie większa co się daje już przy pierwszym hamowaniu, z większej prędkości odczuć.
można założyć tarcze od B4 ale trzeba będzie zrobić dystans pomiędzy jarzmo a mocowanie na zwrotnicy, proste do wykonania ale lepiej żeby to był dobry materiał inaczej może się nie ciekawie skończyć.
trzeba zmienić tarcze, jarzma i zaciski ponieważ nie pomieszczą tarczy wentylowanej z klockami od audi, chyba że kupisz klocki z golfa te cieńsze, ale tego nie polecam,trzeba częściej klocki zmieniać a po za tym cieńszy klocek bardziej przekazuje ciepło z tarczy do tłoczków a te z kolei podgrzewają skutecznie płyn.
zostaje Ci też ewentualnie pójść moimi śladami, i zaswapować tarcze z alhambry, ale zaciski polecałbym polecałbym a golfa GTI 2.0 150KM pod tarcze 288mm
konkretnie te zaciski ponieważ mają średnicę tłoczka 52mm, w alhambrze, czy audi 100 z którego ja mam zaciski tłoczki mają 57mm i przy Twojej ori pompie zaczynałby dopiero hamować przy podłodze, jeśli chcesz zaciski z audi 100 to pompa hamulcowa 23,8mm już zrobi robotę, od biedy wystarczy też i 22mm ale będzie pełna skuteczność hamowania przy samej podłodze, zakładając że wszystko będzie sprawne, przy pompie 23,8mm pedał wchodzi dość głęboko.
koszt zaswapowania tarcz prezednich z alhambry to mniej więcej tak wypada: 300zł tarcze TEXTAR, 150zł klocki REMSA, 150zł zaciski ATE 57 wraz z wymianą uszczelnień, 50zł przewody hamulcowe TRW, 80zł toczenie piesty w tarczach po to żeby tarcze siadły głębiej, teraz bym wolał zebrać troszkę materiału z mocowania jarzm, sprężyny zacisków 30zł,
drogo ale efekt jest warty zachodu.
w lecie jak uda mie się zdobyć jarzma pod tarcze 321mm lub 340mm to będę chciał na lato na takich śmigać.
na Twoim miejscu, proponuję, albo zmianę tarczy na 256mm ale wentylowaną, albo jeśli już tak bardzo chcesz większe tarcze to 280x22mm z B4 plus dystans pomiędzy jarzmo a mocowanie na zwrotnicy.
Ty masz lżejsze auto, a szczególnie lżejszy silnik R4 więc moim zdaniem wystarczą spokojnie tarcze 256x22mm + zaciski Girling 54 i nowe klocki.
jak chcesz mam taki komplet na luzie, bo został z mojego auta, ewentualnie mogę pomóc skompletować swap na takie same tarcze jak mam teraz w swoim.
co do odpowietrzania proponuję odpowietrzać za pomocą podciśnienia, przyżąd możesz zrobić za mniej niż 10zł wliczając to słoik i pokrywkę
odpowietrza się bardzo łatwo i przyjemnie.
jeśli masz problem z nieodbijającymi hamulcami to zdejmij z auta zacisk nie odkręcając przewodu hydraulicznego. jak się daje w palcach wcisnąć to powodem nieodbijania zacisku będzie pompa hamulcowa.
jeśli się nie daje, odkręć odpowietrznik, jak się daje wcisnąć tłoczek, to do wymiany przewód elastyczny.
jeśli nie to do regeneracji zaciski,
masz ABS?
jeśli masz to tym bardziej ważne jest żeby tarcze były wentylowane jeśli chcesz żaby układ był skuteczniejszy, bo czym hamulce się bardziej nagrzewać tym bardziej spada ich skuteczność, a nagrzewać się będą na skutek tego że ABS nie pozwoli na zablokowanie kół.
jeśli teraz zaciski daje się wcisnąć w palcach, a prowadnice chodzą lużno bez zacięć to do wymiany pompka hamulcowa.
podczas puszczania wciśniętego trzpienia, na króćcach ma być wyraźnie wyczuwalne podciśnienie. jeśli tak nie jest to problem trzymania zacisków będzie ciągle powracał.
w B3 mamy wysokość tarczy 48mm jak dobrze pamiętam, a w B4 już 56mm także bez zmiany kopytek niestety sięnie obejdzie jeśli chcesz zrobić na w pełni ori elementach,
opcje masz dwie,
jeśli masz zużyte tarcze to zmień na tarcze wentylowane ale z B3, średnica jest co prawda ta sama ale za to pojemność cieplna tarczy już zdecydowanie większa co się daje już przy pierwszym hamowaniu, z większej prędkości odczuć.
można założyć tarcze od B4 ale trzeba będzie zrobić dystans pomiędzy jarzmo a mocowanie na zwrotnicy, proste do wykonania ale lepiej żeby to był dobry materiał inaczej może się nie ciekawie skończyć.
trzeba zmienić tarcze, jarzma i zaciski ponieważ nie pomieszczą tarczy wentylowanej z klockami od audi, chyba że kupisz klocki z golfa te cieńsze, ale tego nie polecam,trzeba częściej klocki zmieniać a po za tym cieńszy klocek bardziej przekazuje ciepło z tarczy do tłoczków a te z kolei podgrzewają skutecznie płyn.
zostaje Ci też ewentualnie pójść moimi śladami, i zaswapować tarcze z alhambry, ale zaciski polecałbym polecałbym a golfa GTI 2.0 150KM pod tarcze 288mm
konkretnie te zaciski ponieważ mają średnicę tłoczka 52mm, w alhambrze, czy audi 100 z którego ja mam zaciski tłoczki mają 57mm i przy Twojej ori pompie zaczynałby dopiero hamować przy podłodze, jeśli chcesz zaciski z audi 100 to pompa hamulcowa 23,8mm już zrobi robotę, od biedy wystarczy też i 22mm ale będzie pełna skuteczność hamowania przy samej podłodze, zakładając że wszystko będzie sprawne, przy pompie 23,8mm pedał wchodzi dość głęboko.
koszt zaswapowania tarcz prezednich z alhambry to mniej więcej tak wypada: 300zł tarcze TEXTAR, 150zł klocki REMSA, 150zł zaciski ATE 57 wraz z wymianą uszczelnień, 50zł przewody hamulcowe TRW, 80zł toczenie piesty w tarczach po to żeby tarcze siadły głębiej, teraz bym wolał zebrać troszkę materiału z mocowania jarzm, sprężyny zacisków 30zł,
drogo ale efekt jest warty zachodu.
w lecie jak uda mie się zdobyć jarzma pod tarcze 321mm lub 340mm to będę chciał na lato na takich śmigać.
na Twoim miejscu, proponuję, albo zmianę tarczy na 256mm ale wentylowaną, albo jeśli już tak bardzo chcesz większe tarcze to 280x22mm z B4 plus dystans pomiędzy jarzmo a mocowanie na zwrotnicy.
Ty masz lżejsze auto, a szczególnie lżejszy silnik R4 więc moim zdaniem wystarczą spokojnie tarcze 256x22mm + zaciski Girling 54 i nowe klocki.
jak chcesz mam taki komplet na luzie, bo został z mojego auta, ewentualnie mogę pomóc skompletować swap na takie same tarcze jak mam teraz w swoim.
co do odpowietrzania proponuję odpowietrzać za pomocą podciśnienia, przyżąd możesz zrobić za mniej niż 10zł wliczając to słoik i pokrywkę
odpowietrza się bardzo łatwo i przyjemnie.
jeśli masz problem z nieodbijającymi hamulcami to zdejmij z auta zacisk nie odkręcając przewodu hydraulicznego. jak się daje w palcach wcisnąć to powodem nieodbijania zacisku będzie pompa hamulcowa.
jeśli się nie daje, odkręć odpowietrznik, jak się daje wcisnąć tłoczek, to do wymiany przewód elastyczny.
jeśli nie to do regeneracji zaciski,
masz ABS?
jeśli masz to tym bardziej ważne jest żeby tarcze były wentylowane jeśli chcesz żaby układ był skuteczniejszy, bo czym hamulce się bardziej nagrzewać tym bardziej spada ich skuteczność, a nagrzewać się będą na skutek tego że ABS nie pozwoli na zablokowanie kół.
jeśli teraz zaciski daje się wcisnąć w palcach, a prowadnice chodzą lużno bez zacięć to do wymiany pompka hamulcowa.
podczas puszczania wciśniętego trzpienia, na króćcach ma być wyraźnie wyczuwalne podciśnienie. jeśli tak nie jest to problem trzymania zacisków będzie ciągle powracał.
arwam, dzięki za super wypowiedź fajnie, że przybliżyłeś mi konkrety dotyczące B3 właśnie, większość tematów jakie przeglądałem dotyczyła właśnie B4. Chyba jednak zmienię tak jak piszesz na wentylowane, auto jest lekkie to fakt ale przy litych hamowanie przy 4 osobach i bagażach jest... no można się domyślić jakie hamując na trasie z tych 120-130km/h czuje jak stopniowo pedał wpada głębiej (najgorsza jest końcówka od 50 w dół) a siła hamowania spada stąd pomyślałem o swap'ie hamulców tarcze i tak już mówią powoli papa. Odnośnie tarczy 256x22 czy wystarczy tylko wymiana jarzm ? czy również zacisk będzie potrzebny większy ? W moim niby jest trochę luzu, ale czy aż centymetr nie wiem. Nie ukrywam, że pomysł swap'u na 280 zrodził się nie tylko z kwestii bezpieczeństwa ale też wyglądu 280 ładnie wypełnia 15'calówkę. Moje obecne zaciski mają się dobrze, tłoczki cofają się pod użyciem dość sporej siły, pompa hamulcowa jest ok, pedał działa jak należy - innym problemem oprócz tarcz jest dość mocno zardzewiałe serwo które mnie nieco martwi i najprawdopodobniej oprócz wymiany tarcz+klocków będzie mnie jeszcze czekał wydatek na serwo i przy okazji zapobiegawczo uszczelnienie pompy hamulcowej.
jeśli pedał wpada w dół to masz walniętą pompę hamulcową, z tyłu masz bęben czy tarcze?
ale raczej bęben podjedź sobie na diagnostykę i poproś o sprawdzenie hamulców na rolkach, u mnie za darmo takie rzeczy robią, ale do rzeczy, jeśli tył nie będzie hamował prawidłowo to przy hamowaniu samym przodem będziesz miał wrażenie że ciśniesz na hamulec, auto nie hamuje, koła się szybko blokują a siła hamowania jest znikoma, co do stopniowego jeszcze wpadania pedału hamulca w podłogę to sprawdź jeszcze korektor siły hamowania przy tylnym prawym kole.
najlepiej daj foto, jeśli masz dławikowy to jest to jak najbardziej normalny objaw,
a co do zmiany serwa, i pompki hamulcowej proponuję się wstrzymać, chwilkę, za parę dni będę zmieniał u siebie serwo z pompą hamulcową z LT, i moje będzie na zbyciu.
tyle że potrzebuję trochę czasu żeby przesunąć w mocowaniach pompę ABS. a to już trochę bardziej pracochłonne jest, ty masz pompę o średnicy tłoczka chyba 22,4mm, zastosowanie pompy 23,8mm da Ci to że hamulec będzie brał wyżej, i nie będzie odczuwalne tak wpadanie hamulca przy obecności korektora dławikowego.
jeśli mam rację i masz dławikowy korektor to pownineś mieć abs albo miało auto w przeszłości usterkę korektora i ktoś zmienił na to co siępod rękę nawinęło bo akurat pasowało...
napisz jeszcze czy masz przednie zaciski girling, lucas, czy ATE
co do zestawu całego na swap tarcza na 256x22mm wentylowane to wal na PW, mam cały komplet po regeneracji zacisków. tłoczki wciska się w palcach.
ale raczej bęben podjedź sobie na diagnostykę i poproś o sprawdzenie hamulców na rolkach, u mnie za darmo takie rzeczy robią, ale do rzeczy, jeśli tył nie będzie hamował prawidłowo to przy hamowaniu samym przodem będziesz miał wrażenie że ciśniesz na hamulec, auto nie hamuje, koła się szybko blokują a siła hamowania jest znikoma, co do stopniowego jeszcze wpadania pedału hamulca w podłogę to sprawdź jeszcze korektor siły hamowania przy tylnym prawym kole.
najlepiej daj foto, jeśli masz dławikowy to jest to jak najbardziej normalny objaw,
a co do zmiany serwa, i pompki hamulcowej proponuję się wstrzymać, chwilkę, za parę dni będę zmieniał u siebie serwo z pompą hamulcową z LT, i moje będzie na zbyciu.
tyle że potrzebuję trochę czasu żeby przesunąć w mocowaniach pompę ABS. a to już trochę bardziej pracochłonne jest, ty masz pompę o średnicy tłoczka chyba 22,4mm, zastosowanie pompy 23,8mm da Ci to że hamulec będzie brał wyżej, i nie będzie odczuwalne tak wpadanie hamulca przy obecności korektora dławikowego.
jeśli mam rację i masz dławikowy korektor to pownineś mieć abs albo miało auto w przeszłości usterkę korektora i ktoś zmienił na to co siępod rękę nawinęło bo akurat pasowało...
napisz jeszcze czy masz przednie zaciski girling, lucas, czy ATE
co do zestawu całego na swap tarcza na 256x22mm wentylowane to wal na PW, mam cały komplet po regeneracji zacisków. tłoczki wciska się w palcach.
- Apocalipto
- Forum Audi 80
- Posty: 641
- Rejestracja: 30 cze 2009, 21:28
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
Witam. Mam pytanko do arwam,
Mam tarcze od cabrio 2.3 10V o wymiarach 280mm na 22mm i piasty, niestety niemam zacisków do tych hebli. Przymierzałem zaciski od passata b5 1.9tdi pod tarczę 288 lecz klocek ma za dużą płaszczyznę i wystaje. Trochę siedzisz w tych hamulcach i może wiesz od czego mogło by przypasić zacisk do tej tarczy lub są jakieś mniejsze klocki.
Mam tarcze od cabrio 2.3 10V o wymiarach 280mm na 22mm i piasty, niestety niemam zacisków do tych hebli. Przymierzałem zaciski od passata b5 1.9tdi pod tarczę 288 lecz klocek ma za dużą płaszczyznę i wystaje. Trochę siedzisz w tych hamulcach i może wiesz od czego mogło by przypasić zacisk do tej tarczy lub są jakieś mniejsze klocki.
sam zacisk pasuje od audi B3 i B4 z tarczami 256mm pod warunkiem że są wentylowane
natomiast zestaw zacisk-jarzmo pasują od golfa G60 passatów TDI 110KM i VR6 z tarczami 280x22m.
ważne żeby zaciski były od tarczy wentylowanej inaczej trzeba cieńsze klocki zakładać, koszt taki sam jak tych grubych a trzeba sporo częściej zmieniać, i do tego cieńszy klocek znacznie mocniej przekazuje ciepło do tłoczka, i za jego pośrednictwem do płynu.
jak chcesz to mam komplet takich hamulców, włączając w to zacisk, jarzmo i nawet klocki z Remsy.
Remsa dobra jest, klocki sądość miękkie ale się świetnie sprawują.
w golfie trochę różnych konfiguracji przerabiałem i mogę co nieco z doświadczenia powiedzieć
natomiast zestaw zacisk-jarzmo pasują od golfa G60 passatów TDI 110KM i VR6 z tarczami 280x22m.
ważne żeby zaciski były od tarczy wentylowanej inaczej trzeba cieńsze klocki zakładać, koszt taki sam jak tych grubych a trzeba sporo częściej zmieniać, i do tego cieńszy klocek znacznie mocniej przekazuje ciepło do tłoczka, i za jego pośrednictwem do płynu.
jak chcesz to mam komplet takich hamulców, włączając w to zacisk, jarzmo i nawet klocki z Remsy.
Remsa dobra jest, klocki sądość miękkie ale się świetnie sprawują.
w golfie trochę różnych konfiguracji przerabiałem i mogę co nieco z doświadczenia powiedzieć
- Apocalipto
- Forum Audi 80
- Posty: 641
- Rejestracja: 30 cze 2009, 21:28
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
Rybson91 z litych tarcz musisz zmienić zaciski i jarzma, dystans koniecznie z jednego kawałka metalu, inaczej przy hamowaniu będą jeśli użyjesz podkładek, na śruby działać duże siły zginające, a to już grozi zerwaniem ich.
to dotyczy przejścia na wentyl.
jak chcesz na lite przejść to musisz koniecznie wziąć jarzma od tarcz 280mm litych, zgłoś się do kolegi Francis_1982, on będzie nie długo zmieniał tarcze z litych 280 na wentyle
to dotyczy przejścia na wentyl.
jak chcesz na lite przejść to musisz koniecznie wziąć jarzma od tarcz 280mm litych, zgłoś się do kolegi Francis_1982, on będzie nie długo zmieniał tarcze z litych 280 na wentyle
dla litych tarcz zarówno 256 jak i 280mm jest takie sam zacisk w przepadku zacisków girling i lucas.
jeśli masz ATE, trzeba również i zaciski zmienić, ale ATE w 80-tkach żadko występowało i to przeważnie z pierwszysch rocznikowo B3
jeśli masz ATE, trzeba również i zaciski zmienić, ale ATE w 80-tkach żadko występowało i to przeważnie z pierwszysch rocznikowo B3
Ostatnio zmieniony 05 sty 2014, 17:31 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
jeśli stosujesz tarczę od B4 280x15mm to dajesz jarzmo od tarcz 280x15mm i dystans pomiędzy jarzmo a mocowanie jarzma na zwrotnicy,
na upartego można by dać i podkładki ale wtedy na śruby działałyby duże siły zginające, a to już jest ryzyko, właśnie dlatego powinno się takie rzeczy robić z jednolitego kawałka metalu.
napisz jakie masz zaciski obecnie, przeczytaj mój powyższy post.
na upartego można by dać i podkładki ale wtedy na śruby działałyby duże siły zginające, a to już jest ryzyko, właśnie dlatego powinno się takie rzeczy robić z jednolitego kawałka metalu.
napisz jakie masz zaciski obecnie, przeczytaj mój powyższy post.