Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT NA ABK] przekladka silnika z 90s na 115ps

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
SebzixD12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 21 lis 2012, 09:18
Lokalizacja: Lublin

[B4 2.0 ABT NA ABK] przekladka silnika z 90s na 115ps

Post autor: SebzixD12 » 07 lis 2013, 23:14

Witam.
Chce przełożyć silnik z audicy b4 90.ps i chce do niej wlozyc silnik 2.0 115ps, moje pytania są takie jak . Co będę musial zmienic chodzi o elektryke o całą instalacjie czy będzie musial czy nie ? Mocowania silnika są takie same ?? Czy jakoś problem będzie we wlozeniem 115 koni. Powiem że mam dwie audice kompletne tylko że ten 90ps zatarty a 115 po generalce. Szkrzynie też mam i taki taka , tlumniki i inne pierdole to wszystko będzie przelozone od 115. Czy w komorze silnika będzie coś przerabiać czy wszystko będziesz ładnie pasowac?? Czy kablownia od tej 90ps będzie pasowac do 115ps? Proszę o jakies rady co muszę przygotować aby to sprawnie poszlo , czego mam się obawiać itd może ktos ma jakies instrukcje od czego zaczac z góry dziekuje i zaprszam do komentowania . Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 07 lis 2013, 23:32

Mocowania silnika inne, okablowanie musi z kompem iść za 115 ps bo to wielo-punkt a 90ps mono.

Wydech to tam przelot możesz zrobić to najmniejszy problem, reszta gratów może wytrzymać bo to nie jest jakiś większy przeskok mocy, skrzynie można przekładać ale może i zostać, nie wiem czy masz tam tą długą czy krótką (do 90ps szły dwie wersje).

Mimo wszystko to jest do zrobienia ja głowię się bardziej bo będę chciał zamiast 90 ps wrzucać uturbiony silnik z a6, ponad 250 kucy ^^

SebzixD12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 21 lis 2012, 09:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: SebzixD12 » 07 lis 2013, 23:59

Calutka wiązkę kabli trzeba przekładać czy tylko jakies poszczególne i komputer??

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 08 lis 2013, 00:07

Dokładnie nie wiem, nie robiłem takiego swapa, chłopaki jutro pewnie coś więcej napiszą.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 08 lis 2013, 00:14

schack pisze:Mocowania silnika inne


Nie prawda, mocowania silnika pasują P&P.

Musisz przełożyć wiązkę silnika oraz komputer od dawcy. Potem to połączyć według schematów, zasilić itd.

Po za elektryką to w sumie wszystko pasuje P&P, będziesz musiał jeszcze przełożyć lub dorezać wiązkę do wentylatorów silnika, bo ABK ma chyba dwa dwu biegowe, a ABT jeden jedno biegowy. I to tyle.

SebzixD12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 21 lis 2012, 09:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: SebzixD12 » 08 lis 2013, 00:56

Wiazke silnikowa i.komputera jak chce przełożyć musowo zdejmować całą deskę rozdzielcza?? Caly kokpit?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 08 lis 2013, 15:23

SebzixD12 pisze:Wiazke silnikowa i.komputera jak chce przełożyć musowo zdejmować całą deskę rozdzielcza?? Caly kokpit?
Tak, bo kompa silnika masz pod nogami pasażera a wiązka wychodzi spod serwa, będzie o wiele łatwiej.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 08 lis 2013, 15:42

możesz też zmienić sam słupek ( blok ) bądź założyć kolektor z mono wtedy trzeba dorobić uszczelkę pod kolektor. W efekcie będzie mono a za razem trochę żywszy. No i ominie cię rozbieranie środka.

Awatar użytkownika
Lichy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 19 sie 2012, 14:38
Lokalizacja: Włoszczowa TLW

Post autor: Lichy » 08 lis 2013, 16:10

Pytanie tylko czy ta cała robota się opłaci? Pracy w 3 d*py a dużo mocy nie przybędzie. Tak czy siak powodzenia w przekładce :-D

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 08 lis 2013, 17:31

Jak komplet na miejscu to po co kombinować. Rozbebeszać i wymieniać wszystko co potrzebne.

W dodatku do ABK można założyć całkiem mądrą sekwencję.

Nie wiem czy ciśnienie paliwa wystarczy z ABT (moc pompy paliwa).

A luksus polega na tym, ze stawiasz oba auta obok siebie i sekwencyjnie przekładasz co potrzebne (a nie że dostajesz karton kabli i być mądry i pisz wiersze).

Bylebyś nie rozebrał wtyczki z kompa tylko przełożył jak najwięcej w całości.

SebzixD12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 21 lis 2012, 09:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: SebzixD12 » 08 lis 2013, 20:29

Chce przełożyć dlatego bo w tej ABK co mam to powoli leci blacha już zmęczonym blotnik i.nad szyba i jest poysowana cala i bita z przodu i z tylu. Przez babe co wczesniej jezdzila, a ta druga co mam tą ABT to jest z niemiec sprowadzona i jest w stanie idealnym. Tylko że silniku coś tlucze się na wale . A mój ABK jest po generalnym remoncie silnika , wszystko skladane na nowych orginalnych czesci nie zamieniki, i mam nowa skrzynie biegów i szkoda mi.to komuś oddać, silnik ma 6tysi przejechane po dotarciu12tysi na dotraciu jezdzilem, czyli lacznie ma 18tysi przejechane. ale to już będzie z gorki:-) dzieki Za odpowiedzi:-) ktos może mieszka w Gdansku i chetny był by do wspolpracy??
Ostatnio zmieniony 11 lis 2013, 17:25 przez SebzixD12, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 09 lis 2013, 00:40

po co przekładać numer nadwozia bo nie przyczaiłem ocb chyba :D

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 lis 2013, 01:13

schack pisze:po co przekładać numer nadwozia bo nie przyczaiłem ocb chyba :D
Nie wiesz? Prawdopodobnie ma drugie auto bez możliwości rejestracji i chce przebić numery z tego zarejestrowanego aby jeździć na papierach pierwszego auta. To niezbyt mądre informować na publicznie dostępnym forum że zamierza popełnić przestępstwo za które grozi do 3 lat pozbawienia wolności.

SebzixD12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 21 lis 2012, 09:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: SebzixD12 » 09 lis 2013, 11:55

aldi pisze:
schack pisze:po co przekładać numer nadwozia bo nie przyczaiłem ocb chyba :D
Nie wiesz? Prawdopodobnie ma drugie auto bez możliwości rejestracji i chce przebić numery z tego zarejestrowanego aby jeździć na papierach pierwszego auta. To niezbyt mądre informować na publicznie dostępnym forum że zamierza popełnić przestępstwo za które grozi do 3 lat pozbawienia wolności.
Nie do konca tak jak mowisz , ta druga jest normalnie zarejestrowana a niemieckich blachach . Ale pomijajac to .


Bez prądu zrobie to wszystko?? Bo na dzialce nie mam pradu tyko agregat tylko że agregat nie ciagnie spawarki. Man wyciagarke lancuchowa. Będzie. Kanal potrzebny do wyciągnięcia silnika?? Ma ktos schematy jak podlaczyc cala instalacjie?

Awatar użytkownika
Lichy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 19 sie 2012, 14:38
Lokalizacja: Włoszczowa TLW

Post autor: Lichy » 09 lis 2013, 18:27

Pompkę paliwa też będzie trzeba zmienić bo z tego co wiem to ABT ma mniejsze ciśnienie niż ABK

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl