Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] 1.9 tdi 1Z problem auto nie ma sily ruszyc

omenstg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 05 lis 2013, 08:09

[B4 1.9 1Z 90KM] 1.9 tdi 1Z problem auto nie ma sily ruszyc

Post autor: omenstg » 05 lis 2013, 19:34

Witam to moj pierwszy post chodz od dlugiego czasu sledze forum.
Problem w moim Audi b4 1.9 tdi 1Z 1993 rok polega na tym ze auto odpala tak jak powinno silnik pracuje idealnie. dopiero jak chce.nim ruszyc zachwuje sie tak jakgdyby nie mialo mocy i zaczyna gasnac. pszytszymujac go na spszegle mozna nim ruszyc ale po paru metrach.na spszegle zaczyna gasnac. jak.z gasnie to nie idzie go odpalic tak jakgdyby nie mial paliwa. po odczekaniu okolo1p0 odpala jak by sie nic nie dzialo. wymienilem juz filtr paliwa wyczyscilem zbiornik nie pomoglo. gdzie moge szukac usterki ? moze tos juz sie z tym spotkal prosze.o pomoc. sorki za bledy e lpisze z telefonu.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lis 2013, 20:07

Jak nie masz dużych ilości powietrza w przewodach paliwowych ,to "zalatuje " mi tu problemem z nastawnikiem potencjometrycznym :-/ A jesli mam rację ,to zbyt wiele tu nie zdziałasz niestety :roll: Tylko podmiana na sprawny ,Cię ratuje ...i wszystko będzie jasne 8-) Czy czasem jak nie możesz odpalić ,nie słychać cykania z zaworka n75 na prawym nadkolu :?: Bo jesli tak to na 100% wina nastawnika ;-)

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 05 lis 2013, 21:58

podłącz go pod vaga i sprawdź jak się zachowują dawki.
Z nastawnikiem damy rady ;-)

omenstg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 05 lis 2013, 08:09

Post autor: omenstg » 08 lis 2013, 00:25

ogólnie jestem za granicami kraju dokładniej w Wielkiej Brytanii. zacząłem się rozglądać za nastawnikiem ale ciężka sprawa co najwyżej cała pompa. więc szukałem pompy i takiej jak ja mam to również nie dostane. jest dużo innych z nowszych aut. np.
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-Passat-Gol ... 4178ce5318
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-AUDI-SEAT- ... 20d8e546d9
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-Passat-Gol ... 19e42b97c7
Jakiej pompy szukać?? czy wogóle mogę szukać innej?? i z czym to się wiąże?? Jeśli jest możliwość przy tej wymianie pompy zwiększenie mocy mojej miłości z chęcią dołoże pare złotych żeby to uczynić.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 lis 2013, 00:39

Te pompy sa z nowszym nastawnikiem indukcyjnym, a u Ciebie jest potencjometryczny z górnym przelewem paliwa,
Obrazek

omenstg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 05 lis 2013, 08:09

Post autor: omenstg » 08 lis 2013, 00:49

no i w tym leży problem że takiej tu nie dostane. czy mogę się rozglądać za inną pompą jak tak to jaką??

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 lis 2013, 09:58

omenstg pisze:no i w tym leży problem że takiej tu nie dostane. czy mogę się rozglądać za inną pompą jak tak to jaką??
Żeby to jezdziło to musi być konkretnie ten nastawnik, na nowszym auto nie bedzie chodziło bo jest inna zasada działania tego nastawnika i ECU też jest inne. U nas na forum mamy magików co przekładaja osprzęt na nowszy i juz wtedy mamy zlikwidowany problem padniętego nastawnika i możesz tez sobie zakładać nowsze pompy i wydajniejsze :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 lis 2013, 17:50

omenstg pisze:no i w tym leży problem że takiej tu nie dostane. czy mogę się rozglądać za inną pompą jak tak to jaką??
Niestety ,tak jak napisał ci Krzysiek 84,
Krzysiek 84 pisze:Żeby to jezdziło to musi być konkretnie ten nastawnik, na nowszym auto nie bedzie chodziło bo jest inna zasada działania tego nastawnika i ECU też jest inne
odezwij sie do tego uzytkownika https://audi80.pl/bozmek,u,20528.htm miał taki nastawnik ,w idealnym stanie ,o ile nie sprzedał 8-) bo taki ori sprawny nastawnik , to poszukiwany i chodliwy towar ;-) To jedyne i najtańsze wyjscie ,o ile sam sobie przełożysz ,inne raczej nie wchodza w rachubę ,biorąc pod uwagę gdzie jesteś :roll: Już widze miny tamtejszych "fahowców "...że o kosztach nie wspomnę :roll: Acha ,ten kolega ma jeszcze sprawny potencjometryczny wynalazek ;-) <ok> https://audi80.pl/rodzynek87,u,21161.htm
Ostatnio zmieniony 08 lis 2013, 20:23 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 08 lis 2013, 18:23

Najlepiej żeby ktoś wysłał Ci pompę z polski. Taki nastawnik można zregenerować, choć nie zawsze to długo chodzi. Można też zrobić swapa na nowszy, sam nastawnik pasuje P&P ale sterowanie całkiem inne....

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 lis 2013, 20:25

bartek18150 pisze:Najlepiej żeby ktoś wysłał Ci pompę z polski.
Chyba raczej sam nastawnik ;-) przerzucić nastawnik ,prosta sprawa i kilka minut .... przerzucić pompę ,troche dłużej :-P Choć ja ostatnio ,robiąc to nasty raz ,wyrabiam się z pompą w 30minut 8-)

omenstg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 05 lis 2013, 08:09

Post autor: omenstg » 08 lis 2013, 23:41

silnik ten był montowany również w innych autach czy to samo tyczy się tego nastawnika???

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 lis 2013, 23:55

omenstg pisze:silnik ten był montowany również w innych autach czy to samo tyczy się tego nastawnika???
1Z był tez w vw golfie i passacie, ale tam nie było tego nastawnika co szukasz.

Awatar użytkownika
Wertyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1403
Rejestracja: 02 lip 2012, 22:49
Lokalizacja: Pruszcz Gd

Post autor: Wertyn » 09 lis 2013, 08:27

rodzynek87 ma chyba jeszcze swój nastawnik bo zmieniał na indukcyjny, a tego chciał sie pozbyć chyba <ok>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 09 lis 2013, 09:08

omenstg pisze:silnik ten był montowany również w innych autach czy to samo tyczy się tego nastawnika???
Silnik nie, ale taki nastawnik był montowany np. w starszych BMW 525 TDS <ok> Więc możesz spróbować taki znaleźć.

A jak się zachowuje na postoju po dodaniu gazu :?: Wchodzi na obroty i po chwili gaśnie :?:

omenstg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 05 lis 2013, 08:09

Post autor: omenstg » 09 lis 2013, 14:24

na początku było tak że na postoju chodził idealnie na obrotach czy tez bez jedyne co to może mocniej kopci. gdy chciałem ruszyć zaczynał się dławić i gasł po czym nie szło go odpalić. po od czekaniu 10 min odpalał bez problemu i na luzie chodził ok. teraz po tym jak go na pare dni odstawiłem bo nie miałem czasu grzebać. odpala ale po chwili od razu gaśnie i nie idzie go odpalić trzeba odczekać 10 min i dopali ale po chwili zgaśnie.

bozmek już nie posiada nastawnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl