Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TD AAZ] Wycieki płynu chłodzenia z pod głowicy-zimą

jackowy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 03 lip 2007, 23:36

[B4 1.9 TD AAZ] Wycieki płynu chłodzenia z pod głowicy-zimą

Post autor: jackowy » 21 lis 2007, 15:22

Witam. Chciałbym opisać dość ciekawy, aczkolwiek denerwujący problem. Zauważyłem wycieki płynu chłodzącego. Płyn wycieka spod uszczelki głowicy i sączy się po bloku silnika. W czasie zimy ubywa tego płynu ze 2 litry może więcej. Trzeba go co jakiś czas dolewać. Co ciekawe płyn wycieka tylko zimą, w lecie to wszystko jakoś ładnie się uszczelnia i nie widać ani ubytków płynu, ani wycieków spod głowicy. Tłumacze sobie to większymi różnicami temperatur, gwałtowniejszym stygnięciem silnika na postoju zimą co skutkuje rozszerzaniem się i kurczeniem głowicy i silnika. W lecie nie ma aż takich różnic temperatur. Płyn nie miesza się z olejem ani nie jest wyrzucany przez wydech. Płyn wycieka tak w zasadzie punktowo (jutro dołączę zdjęcie). To mi już tak cieknie ze dwa lata, jak większy mróz to bardziej. Chciałbym wlać jakiś porządny koncentrat uszczelniający ale obawiam się żeby nie pozalepiał nagrzewnicy czy chłodnicy. Jak się na to zdecyduje to rozgrzeje silnik przy zamkniętym ogrzewaniu, żeby nie szedł do nagrzewnicy, a na wszelki wypadek wleje tego mniej niż zaleca producent. Skoro w lecie się samoistnie uszczelnia to powinno wystarczyć tylko trochę. Jaki koncentrat uszczelniający polecacie? Czy ktoś z was dolewał już coś do uszczelniania układu chłodzenia. Jakie macie sugestie rozwiązania tego problemu. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 lis 2007, 16:01

Ja co do wszelkiego rodzaju zageszczaczy płynów i innych tego pokroju specyfików jest przeciw. Sensowne roziwązanie problemu - wymiana uszczelki.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 lis 2007, 18:48

jackowy pisze:Jaki koncentrat uszczelniający polecacie?
żaden. Jak to na pewno uszczelka to do wymiany, a nie jakieś wynalazki sypać.
jackowy pisze:Jak się na to zdecyduje to rozgrzeje silnik przy zamkniętym ogrzewaniu, żeby nie szedł do nagrzewnicy
nie ma takiej możliwości. W Audi nie ma zaworu przed nagrzewnicą, płyn krąży w całym układzie cały czas. Ogrzewaniem sterują klapy kierujące powietrzem.
Zanim jednak dobierzesz się do głowicy to bardzo dokładnie się przyjrzyj czy to aby na pewno spod uszczelki cieknie, może gdzieś w pobliżu jest króciec wodny, albo korek czy coś w tym stylu i z niego powoli skapuje Ci płyn, a Ty myślisz, że to uszczelka.

marder
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:57

Post autor: marder » 21 lis 2007, 20:19

Kolego wrzuć fotkę w którym miejscu dokładnie cieknie ten płyn. Mam taki sam silniczek i taki sam problem. Niewiele tego ucieka,ale zawsze. Mam małą stróżkę na bloku silnika. Sprawdziłem wszystkie węże,połączenia i opaski,wszystko suche i ok. Tak jak koledzy pisali prawdopodobnie to uszczelka pod glowicą,ale myśle ze fotka pomoże w lokalizacji wycieku. Ja też swojego nie jestem pewien.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 22 lis 2007, 09:08

Koledzy jak cieknie to nie ma co kombinowac tylko wymienić ta uszczelke. Ciekniecie może być spowodowane przegrzaniem silnika (wydmuchało uszczelke) bądź nawet mikropeknieciami głowicy co w AAZetach sie zdażało dość czesto z powodu słabego uwodnienia głowicy). A tak na marginesie kiedyś bardzo mało mi sączyło z pod uszczelki to najnormalniej w swiecie dociągnołem delikatnie mocniej głowice (nie zalezało mi na silniku i tak do sprzedania szedł) i przestało, a koleś jeździ do disia i jest ok, jednak takich "napraw" nie polecam.

jackowy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 03 lip 2007, 23:36

Post autor: jackowy » 22 lis 2007, 19:23

Na prośbę kolegi"Mardera" wysyłam zdjęcie wycieków. Tam jest plastykowy trójnik z czujnikami temperatury i z przewodem idącym do pompy. Ten przewód też jest trochę mokry ale po nim nie cieknie. Szczerze mówiąc to już nie wiem skąd cieknie. Spuszczę kiedyś płyn i pozdejmuje przewody, zobaczę jaki jest ich stan, pozakładam nowe opaski i wtedy zobaczymy. Jak to wszystko jest pozakładane to tam jest ciężki dostęp i trudno tak ze 100% pewnością stwierdzić skąd to wycieka. dziwne jest że zawsze w lecie przestaje, nie ubywa płynu. Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 22 lis 2007, 19:31

U mnie w benzynce jeszcze ciekło z trójnika,była taka mikro-szczelina w miejscu gdzie taka tulejka jest w trójniku co się wkręca śróbę.Normalnie po sróbie ciekło.Wymieniłem trójnik i uszczelki pod czujniki po 1 zł.Jak ręką odjął.A może opaska przecieła Ci przewód :?:
Ja też myślałem ze to uszczelka.Dosypałem jeszcze do zbiorniczka wyrównawczego taki proszek srebrno siwy nie pamiętam nazwy,taka małą fiolka <ok>

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 22 lis 2007, 21:38

jackowy, moim zdaniem przyczyna leży w króćcu, a nie w uszczelce pod głowicą. Te króćce są bardzo nietrwałe, dość łatwo pękają już przy montażu. Spuść trochę płynu, zdejmij krócieć i dokładnie go obejrzyj pod lupą. Myślę, że znajdziesz jakieś ślady uszkodzenia i przecieku. Załóż nowy (dobrej firmy), powymieniaj opaski i obserwuj co się dzieje.

Robert_Gda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 13 mar 2007, 08:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Robert_Gda » 22 lis 2007, 22:01

tak jak pisze Danek, wymień platikowy króciec wraz z gumowym oringiem powinno przestać ciec (nie dokręcaj za mocno nakrętek gdyż zmiażdżysz za bardzo oring i po pewnym czasie problem powróci)

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 22 lis 2007, 22:52

Przecież o tym napisałem. :-x

Grzegorz-DTR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2007, 19:12

Post autor: Grzegorz-DTR » 23 lis 2007, 07:21

jackowy zainteresowało mnie to coś na drugim zdjęciu
co to masz podpięte do tej wtyczki na dole zdjęcia ?? u mnie czegoś takiego nie ma. mam tylko dwie takie okrągłe gumowe obejmy.

marder
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:57

Post autor: marder » 23 lis 2007, 15:35

Koledzy u mnie płyn wycieka w miejscu pokazanym na zdjęciu. Jest to pod filtrem oleju (ale nie w miejscu wkrecania filtra). Akurat w tej chwili jest tam naciapane olejem bo wymieniałem filtr i troche popryskałem. W rzeczywistosci jest to mała stróżka płynu na bloku silnika. Wypływa właśnie gdzieś pod mocowaniem filtra oleju. Tam są dwa imbusy. Czy jest tam jakaś uszczelka? Nigdy tego elementu nie rozkrecałem. Dodaje fotki i proszę o poradę.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/897 ... bfbac.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fe0 ... d97e0.html

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 23 lis 2007, 17:12

u mnie jest podobna sytuacjia.wymieniłem płyn chłodniczy pare dni temu i od tego czasu widze ze z jednego miejsca na uszczelce głowicy lekko sączy się płyn.dziwna sprawa bo wcześniej nic takiego sie nie działo.nie wiem czy płyn mógł coś tam rozpuścić i teraz lekko cieknie.wczesniej było wiecej wody niz płynu ;-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 lis 2007, 17:52

marder, jeśli to jest przy samym filtrze to być może tam jest gdzieś nieszczelność przy chłodniczce oleju i tam spitala płyn ściekając na blok. Jakoś nie sądzę by walnięta uszczelka sama się naprawiała latem a puszczała tylko zimą :-( . Mogę się oczywiście mylić.

marder
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:57

Post autor: marder » 23 lis 2007, 18:01

Te naprawy letnio-zimowe występują u kolegi który zakładał temat. Ja sie tylko podpiąłem ze swoją usterką. U mnie płyn ścieka po bloku silnika spod elementu (chłodniczka oleju...chyba) w który wkręcony jest filtr oleju. Czy jest tam jakaś uszczelka którą należy wymienić ewentualnie dociągnąć dwa imbusy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl