Witam koledzy mam taką przypadłość do której moja wiedza śię kończy i nie moge sobie poradzić. Czy wie może ktoś jak naprawić taką przypadłość jak nierówne obroty tzn. odpalę jest 900 jak ciepły silnik!. Zimny 1100,1000 rozgrzeje śię jest 900 czyli ok,ale problem jest w tym że jadę dojeżdżam do świateł np. wciskam sprzęgło obroty spadają na 500 odbijają się do 1800 i powoli spadają na te 900,1000 i jest ok najgorsze jak w korku podjeżdżam ruszam na 1,wciskam sprzęgło obr spadaja,ale nie do 900 i STOP tylko spadają ddo 500 nie mówię że czasami mniej niż 500 bo czasami aż kontrolki zaczynają się jarać i mało nie zgaśnie czyli blisko do 0 obr spadają,odbijają się 1800 i powoli na 900,1000 cóż to może być gdzie szukać ??
Dodam że ost mi czas wymieniłem:
-przepływke na nową bo tamta była po strzale.
-parownik gazu nowy nowy Landi Renzo
-kable Beru
-palec Beru
-kopułka Beru
-świece do kompletu też
nie powiem jak się ustabilizują obr to pracuje bardzo równo!!!,no ale czemu to podnoszenie i opadanie?? :evil:
Ktoś mi powiedział żebym spr czy lewego powietrza nie dostaje no i spr wszystko co możliwe o czym wyczytałem.
Zastanwia mnie jedna sprawa a mianowicie przy listwie wtryskowej jest takie urządzenie nie pamietam jaksię nazywa,wyczytałem że może być przewód pęknięty i powietrze lewe,faktycznie był wymieniłem odp no i bez zmian:(
[AUDI 80 B4 ABK] Spadanie obr do 0 podczas wciskania sprzęgł
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
1. Skoro był strzał to być może nerka jeszcze oberwała i gdzieś puszcza powietrze.
2. Strzał świadczy o starszej generacji LPG. Do gruntownego wyczyszczenia (kąpiel w nafcie) i nasmarowania (najlepiej smar w sprayu) silniczka krokowego.
3. Miernik w zakres 2000 mV i wpinasz się w czarny przewód sygnałowy sondy i masę z aku. Ma skakać od 0-1V podczas pracy na PB. Na białych ma być 12V (zasilanie).
4. Można jeszcze na noc odłączyć akumulator celem resetu kompa (ECU).
5. Przelutować przekaźnik 30 (odkręcić trzeba schowek u kierowcy).
6. Na ciepłym niebieski czujnik na króćcu przy głowicy ma mieć około 190-220 omów.
7. Do wyczyszczenia grzybek odmy.
To tak na początek <ok>
2. Strzał świadczy o starszej generacji LPG. Do gruntownego wyczyszczenia (kąpiel w nafcie) i nasmarowania (najlepiej smar w sprayu) silniczka krokowego.
3. Miernik w zakres 2000 mV i wpinasz się w czarny przewód sygnałowy sondy i masę z aku. Ma skakać od 0-1V podczas pracy na PB. Na białych ma być 12V (zasilanie).
4. Można jeszcze na noc odłączyć akumulator celem resetu kompa (ECU).
5. Przelutować przekaźnik 30 (odkręcić trzeba schowek u kierowcy).
6. Na ciepłym niebieski czujnik na króćcu przy głowicy ma mieć około 190-220 omów.
7. Do wyczyszczenia grzybek odmy.
To tak na początek <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
na spalanie... nie wiem ale wiem, że w nim jest zaworek. Ów zaworek pomaga w odprowadzaniu oparów ze skrzyni korbowej. To właśnie za jego sprawką przepustnica i silnik krokowy jest w środku brązowy.
Z jednej strony minus bo syfi. Ale na plus bo smaruje przepustnicę oraz silniczek krokowy.
Jak pilnujesz filtra powietrza (oraz szczelności dolotu) to "brąz" nie szkodzi bo żadne śmieci nie kleją się do ruchomych elementów i ich nie blokują.
Ale syf z kurzem to już problem. Gdzieś się zbiera, odrobinkę blokuje a ABK akurat nie lubi takich rzeczy.
Tyle jeżeli chodzi o dolot.
Co do samego mechanizmu korbowo-tłokowego. Owe opary to szkodliwe substancje, które nie powinny się znaleźć z powrotem w oleju na skutek niesprawnego grzybka odmy. Rozrzedzają go i źle wpływają na jego właściwości smarne. A po naszemu pomagają przytrzeć panewki, pompę oleju itp.
TDi nowsze (chyba A4 ) mają tzw. separator (zwykle wolną odme puszcza się luzem i idzie sobie to do atmosferki co jest raczej mało ekologiczne i to co zbiera się tam to prawdziwa trucizna). To co w nim się zbiera "powinno" być utylizowane.
Długotrwałe skutki zepsutego grzybka odmy na pewno odbiją się na spalaniu (z brudnym powietrzem) lub kosztownym remoncie z równoczesnym zaniedbaniem wymiany oleju.
Wspominam o extremum ale takie zadanie ma grzybek odmy by upuszczać nagromadzone opary z oleju, doprowadzić je do dolotu i później spalić.
Po drodze jest jeszcze smarowanie zaworów dolotowych, które się przycierają w głowicach z silnikami TSI bądź TFSI (nowsze jednorazowe auta), gdzie nie ma żadnej odmy, która by smarowała dolot.
Chyba starczy o tym grzybku <ok> o jego poprawnym mocowaniu nie wspominając
Z jednej strony minus bo syfi. Ale na plus bo smaruje przepustnicę oraz silniczek krokowy.
Jak pilnujesz filtra powietrza (oraz szczelności dolotu) to "brąz" nie szkodzi bo żadne śmieci nie kleją się do ruchomych elementów i ich nie blokują.
Ale syf z kurzem to już problem. Gdzieś się zbiera, odrobinkę blokuje a ABK akurat nie lubi takich rzeczy.
Tyle jeżeli chodzi o dolot.
Co do samego mechanizmu korbowo-tłokowego. Owe opary to szkodliwe substancje, które nie powinny się znaleźć z powrotem w oleju na skutek niesprawnego grzybka odmy. Rozrzedzają go i źle wpływają na jego właściwości smarne. A po naszemu pomagają przytrzeć panewki, pompę oleju itp.
TDi nowsze (chyba A4 ) mają tzw. separator (zwykle wolną odme puszcza się luzem i idzie sobie to do atmosferki co jest raczej mało ekologiczne i to co zbiera się tam to prawdziwa trucizna). To co w nim się zbiera "powinno" być utylizowane.
Długotrwałe skutki zepsutego grzybka odmy na pewno odbiją się na spalaniu (z brudnym powietrzem) lub kosztownym remoncie z równoczesnym zaniedbaniem wymiany oleju.
Wspominam o extremum ale takie zadanie ma grzybek odmy by upuszczać nagromadzone opary z oleju, doprowadzić je do dolotu i później spalić.
Po drodze jest jeszcze smarowanie zaworów dolotowych, które się przycierają w głowicach z silnikami TSI bądź TFSI (nowsze jednorazowe auta), gdzie nie ma żadnej odmy, która by smarowała dolot.
Chyba starczy o tym grzybku <ok> o jego poprawnym mocowaniu nie wspominając
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt: