[80 B4 2,0 ABT] pompa paliwa
[80 B4 2,0 ABT] pompa paliwa
Witam Wszystkich!
W ostatnim czasie w moim audi padła pompa paliwa. Nie mam kompletnie pojęcia czemu ??
Zbiornik cały czas był zalany do połowy. Ale mniejsza z tym.
Pompa która była założona miała oznaczenie 0580 453 956
teraz mam pytanie czy mogę założyć pompę o takim numerze 0580 453 966 ???
wymiary zewnętrzne są te same,
czy pompki te mają takie same ciśnienia??
Czy w necie jest dostępny jakiś konkretny katalog pomp paliwa
i drugie pytanie
Jeżdżąc na LPG pompka cały czas pracuje, odcięcie paliwa jest na wtrysku, czy założenie automatycznego wyłącznika pompki( takie co odcina napięcie na pompie jak samochód jeździ na LPG) to dobry pomysł?
W ostatnim czasie w moim audi padła pompa paliwa. Nie mam kompletnie pojęcia czemu ??
Zbiornik cały czas był zalany do połowy. Ale mniejsza z tym.
Pompa która była założona miała oznaczenie 0580 453 956
teraz mam pytanie czy mogę założyć pompę o takim numerze 0580 453 966 ???
wymiary zewnętrzne są te same,
czy pompki te mają takie same ciśnienia??
Czy w necie jest dostępny jakiś konkretny katalog pomp paliwa
i drugie pytanie
Jeżdżąc na LPG pompka cały czas pracuje, odcięcie paliwa jest na wtrysku, czy założenie automatycznego wyłącznika pompki( takie co odcina napięcie na pompie jak samochód jeździ na LPG) to dobry pomysł?
do ABT były montowane nastepujące pompy paliwa:
443 906 091 D (do numeru nadwozia 8C-N-200000) Bosch
oraz
4A0 906 091 (od numeru nadwozia 8C-N-200001) Bosch
jak kupisz orygiał to nie musisz sie martwić o wydajność pompy jej wymiary itp itd
z zamiennikami jest różnie, jedne działają inne nie. producent zamiennika zapewnia ze jego pompa ma te same paramtery jak orygiał a czesto jest tak ze daje za słabe ciśnienie i efekt jest wiadomy -> zamulone auto na PB lub szarpanie ...
co do katalogu to producent zamienników musi podać czy jego pompka jest zgodna z orygianałami
co do montażu wyłącznika pompy podchodzę do tego sceptycznie.
z jednej strony oszczędza on pompe paliwa, ale w sytuacji kryzysowej tj niski poziom gazu w butli gdy dajemy gaz a auto stoi w miejscu a jest nagła potrzeba przejscia na paliwo to bedzie pewne opóźnienie z powodu tego ze pompka potrzebuje trochę czasu aby napompować cały układ paliwowy (szarpanie auta-> możliwość przeskoczenia paskarozrządu).
istnieje także pewne ryzyko ze paliwo scieknie z całego układu do baku i bedzie powietrze przy monowtrysku. jak sie przełączy na paliwo a benzynka nie dojdzie na czas to można spalić wtrysk bo działa on podobnie jak pompa (chłodzona i smarowana paliwem)
443 906 091 D (do numeru nadwozia 8C-N-200000) Bosch
oraz
4A0 906 091 (od numeru nadwozia 8C-N-200001) Bosch
jak kupisz orygiał to nie musisz sie martwić o wydajność pompy jej wymiary itp itd
z zamiennikami jest różnie, jedne działają inne nie. producent zamiennika zapewnia ze jego pompa ma te same paramtery jak orygiał a czesto jest tak ze daje za słabe ciśnienie i efekt jest wiadomy -> zamulone auto na PB lub szarpanie ...
co do katalogu to producent zamienników musi podać czy jego pompka jest zgodna z orygianałami
co do montażu wyłącznika pompy podchodzę do tego sceptycznie.
z jednej strony oszczędza on pompe paliwa, ale w sytuacji kryzysowej tj niski poziom gazu w butli gdy dajemy gaz a auto stoi w miejscu a jest nagła potrzeba przejscia na paliwo to bedzie pewne opóźnienie z powodu tego ze pompka potrzebuje trochę czasu aby napompować cały układ paliwowy (szarpanie auta-> możliwość przeskoczenia paskarozrządu).
istnieje także pewne ryzyko ze paliwo scieknie z całego układu do baku i bedzie powietrze przy monowtrysku. jak sie przełączy na paliwo a benzynka nie dojdzie na czas to można spalić wtrysk bo działa on podobnie jak pompa (chłodzona i smarowana paliwem)
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
W nr czesci powinna byc jeszcze litera. Jak podasz nr z literami to sprawdze ich wydajnosci i CI powiem. Z reguly wiem ze nie powino sie instalowac pomp o innych nr, z tego wzgledu ze nie odpowiednie cisnienie i wydajnosc pomy ruznie wplywa na uklad wtryskowy.
[ Dodano: 2008-05-10, 00:22 ]
widmo, uprzedzil mnie, wiec juz wiesz co i jak z pompa, a co do zamienikow to sobie daruj..... juz przeszedlem historie z pompami, az w koncu oddalem do regeneracji, i dziala jak nowka orginal!! poszukaj na allegro, a jak nie to pisz do mnie na gg to podam Ci namiary, firma naprawde solidna i bedziesz mial wsiety spokuj za niskie pieniadze <ok>
Z jednej strony tak, poniewaz zaoszczedzisz pompe paliwa, z drugiej strony nie ma smarowania rozdzielacz. Znajomy elektryk zrobil mi kiedys na zamowienie taki ukladzik, ze wlanczal pompe na 10sekund co 1,5 minuty, co pozwalalo na oszczedzanie pompy i ukladu paliwowego.wilk100 pisze:czy założenie automatycznego wyłącznika pompki( takie co odcina napięcie na pompie jak samochód jeździ na LPG) to dobry pomysł?
[ Dodano: 2008-05-10, 00:22 ]
widmo, uprzedzil mnie, wiec juz wiesz co i jak z pompa, a co do zamienikow to sobie daruj..... juz przeszedlem historie z pompami, az w koncu oddalem do regeneracji, i dziala jak nowka orginal!! poszukaj na allegro, a jak nie to pisz do mnie na gg to podam Ci namiary, firma naprawde solidna i bedziesz mial wsiety spokuj za niskie pieniadze <ok>
bartek18150 pisze:W nr czesci powinna byc jeszcze litera. Jak podasz nr z literami to sprawdze ich wydajnosci i CI powiem. Z reguly wiem ze nie powino sie instalowac pomp o innych nr, z tego wzgledu ze nie odpowiednie cisnienie i wydajnosc pomy ruznie wplywa na uklad wtryskowy.
Na tej uszkodzonej są takie oznaczenia
0580 453 956
169 26
444 906 091 D
i nic więcej na boku obudowy( nie licząc znaczka audi, Nazwy Bosch)
na tej drugiej którą dostałem jest tylko to
0580 453 956
172 05
nie ma tego trzeciego oznaczenia
chyba że są jeszcze w innym miejscu oznaczenia na pomce oprócz boku obudowy
Też to jest pompka Bosch, tylko coś mi mówi że to będzie wyjęta z golfa
A co do tej regeneracji to odezwe się na gg
Ostatnio zmieniony 10 maja 2008, 22:44 przez wilk100, łącznie zmieniany 2 razy.
Wilk100
Ty podałeś numery zwyczajowe stosowane przez Boscha
wiec tak:
0580 453 956 (Bosch) -> 443 906 091D (do numeru nadwozia 8C-N-200000) Bosch
I jest to na 100% pompa stosowana w Audi 80 i niektórych wersjach A100 z silnikami 1,8
0580 453 065 (wg Bosch) -> 4A0 906 091 (od numeru nadwozia 8C-N-200001) Bosch
stosowana w okresie 04.1992-07.1993 i również pasuje do A80 1.6-2.0 (bez ABK)
0580 314 155 (wg Bosch) to też pompa do A80 1.6-2.0 (91-96), A6 2.0 (94-96)
[ Dodano: 2008-05-10, 12:07 ]
[ Dodano: 2008-05-10, 12:08 ]
tylko sprawdź czy zgadza się z numerem Twojego nadwozia bo do mojego sie zgadza
Ty podałeś numery zwyczajowe stosowane przez Boscha
wiec tak:
0580 453 956 (Bosch) -> 443 906 091D (do numeru nadwozia 8C-N-200000) Bosch
I jest to na 100% pompa stosowana w Audi 80 i niektórych wersjach A100 z silnikami 1,8
0580 453 065 (wg Bosch) -> 4A0 906 091 (od numeru nadwozia 8C-N-200001) Bosch
stosowana w okresie 04.1992-07.1993 i również pasuje do A80 1.6-2.0 (bez ABK)
0580 314 155 (wg Bosch) to też pompa do A80 1.6-2.0 (91-96), A6 2.0 (94-96)
[ Dodano: 2008-05-10, 12:07 ]
i napewno bedzie pasowała do A80 z ABTwilk100 pisze:na tej drugiej którą dostałem jest tylko to
0580 453 956
172 05
nie ma tego trzeciego oznaczenia
chyba że są jeszcze w innym miejscu oznaczenia na pomce oprócz boku obudowy
Też to jest pompka Bosch, tylko coś mi mówi że to będzie wyjęta z golfa
[ Dodano: 2008-05-10, 12:08 ]
tylko sprawdź czy zgadza się z numerem Twojego nadwozia bo do mojego sie zgadza
a co jeśli nie zgadza się np. z numerem nadwozia? bo ja np. kupiłem pompe z audi z silnikiem abt a tez mam abt i co? okazało się najpierw, ze nie pasuje do mojego kosza, wiec pojewchalem i dokupiłem kosz, no i moja była taka z jakby taka warga a ta jest gladka i moja ma większe srubki do zamocowania kabli od zasilania a ta :noiwa mniejsze" Po pokonaniu wszystkich niedogodności, czyli wymianie kosza i zmianie koncowek kabli po zlozeniu wszystkiego okazuje się ze pompe slychac al.;e nie podaje paliwa :\\ nie wiem może trzeba plus z minusem zamiecic jeszcze już w ogole zglupialem ale nie miałem sily dzisiaj tego robic, ma ktoś jakiś pomysl na to?
[ Dodano: 2013-11-12, 00:32 ]
PS
Sorry za bledy ;P
[ Dodano: 2013-11-12, 00:32 ]
PS
Sorry za bledy ;P
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
No i wymieniłem plusa z minusem, kumpel zakladal i nie zwrocil uwagi, jednak jest kolejny problem ponieważ auto odpalilo ale dusi się i krztusi a wtrysk mam i pompke mam z auta które smigalo na tym zestawie az milo, zamowilem jeszcze filtr paliwa bo z tego co wiem to nie był wymieniany od nowości, mam nadzieje ze to będzie to.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
skontroluje to za chwile dzięki dam znac co i jak
[ Dodano: 2013-11-15, 00:37 ]
No i już smiga na benzyce Wymienilem filtr paliwa, okazało się ze był oryginalny.. no i auto już zaczelo się lepiej wkrecac ale jednak przerywalo i wydawalo się jakby go zalewalo, zrobiłem reset i co? i jest idealnie dzięki Aldi
[ Dodano: 2013-11-15, 00:37 ]
No i już smiga na benzyce Wymienilem filtr paliwa, okazało się ze był oryginalny.. no i auto już zaczelo się lepiej wkrecac ale jednak przerywalo i wydawalo się jakby go zalewalo, zrobiłem reset i co? i jest idealnie dzięki Aldi
Witam, żeby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj.
Mam problem z pracą silnika na benzynie. Odpala, ale praktycznie od razu gaśnie. Byłem u mechanika, który stwierdził zbyt niskie ciśnienie paliwa (ok. 1.8 bar). Zakładając, że jest to pompa paliwa to opłaca się ją regenerować, czy pomimo kosmicznej ceny lepiej kupić nową?
Pozdrawiam.
Mam problem z pracą silnika na benzynie. Odpala, ale praktycznie od razu gaśnie. Byłem u mechanika, który stwierdził zbyt niskie ciśnienie paliwa (ok. 1.8 bar). Zakładając, że jest to pompa paliwa to opłaca się ją regenerować, czy pomimo kosmicznej ceny lepiej kupić nową?
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak dobrze kojarzę to dobre ciśnienia jak na monowtrysk, nawet za dobre bo chyba powinno być 0,8-1,2 bara. Może regulator ciśnienia w monowtrysku daje za duże ciśnienie i przez to zalewa silnik.
Zobacz czy po odłączeniu akumulator na 10 minut dobrze odpali.
Zobacz czy po odłączeniu akumulator na 10 minut dobrze odpali.
Chińczyk za 100zł powinien też popracować jakiś czas.Zagond pisze: czy pomimo kosmicznej ceny lepiej kupić nową?