Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 PP `89r] Jak sprawdzić komputer?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

Post autor: siejkers » 12 lis 2013, 20:34

aldi pisze:Tak, zgadza się jeśli wyskoczy rozpoznano usterek to znaczy że wszystko jest OK. Chociaż od jazdy na gazie powinno chociaż wywalić błąd sondy.
No właśnie dziś przemigowałem go na gazie po troche dłuższej jeździe i wyskoczyło 2-3-4-2 czyli "sonda nie daje sygnału do ECU" bo zamontowałem przekaźnik rozłączający sonde na gazie czyli dobrze zdiagnozował tą przeróbkę ale na PB nic nie widzi tylko 4-4-4-4

[ Dodano: 2013-11-12, 20:38 ]
aldi pisze: Może to falowanie na benzynie to problem z dostarczaniem paliwa. Pamiętam że jak silnik zaczynał gasnąć czy nawet zgasł to po ponownym odpaleniu podnosiło mu obroty na jakieś 1100.
No też o tym myślałem ale nie wiem jak to sprawdzić? u mnie nawet na rozgrzanym silniku jak przygazuje troche to szybko spadają na te 1100 i parę sekund trzyma te 1100 i powoli spada na 900 bardzo często tak sie wiesza na moment na te 1100 ale z odpalaniem nie ma żadnego problemu nigdy gorący czy zimny pali odrazu....

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 lis 2013, 20:41

Na gazie bez przekaźnika na sondzie też powinno wywalić błąd sondy bo komputer silnika nie będzie mógł osiągnąć reakcji sondy na próby zmiany dawki paliwa. Chyba że wystarczy mu że napięcie będzie się od czasu do czasu zmieniać i wtedy nic nie zauważy.

siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

Post autor: siejkers » 12 lis 2013, 20:54

Mam też trochę inną zagadkę, chciałem zrobić sobie ten check engine jak tu na forum pisaliście tzn tą kontrolkę do wymigiwania bezpeśrednio w zegarach licznika plus przycisk do wywołania zakłuceń wszystko jest ok tylko że jak wyłączę zapłon to cały czas pali mi się te żaróweczka tzn słabiej niż normalnie, jak zapale silnik to gaśnie, podłączenie jest napewno dobrze zrobione bez żadnych oporników czy czegoś tam, zmierzyłem miernikiem napięcie na tych łączach co zaznaczyłem na zdjęciu niżej na wyłączonym zapłonie i jest ok 3.5V? Czy u was też tam jest napięcie cały czas?



Obrazek



a jak na PB silnik pracuje to czasami tak bardzo delikatnie żarzy się ale ltak że tylko w ciemności delikatnie widać to żarzenie, kurde coś jest nie tak chyba bo według opisu na forum to nie powinno być tam napięcia chyba....

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 lis 2013, 21:03

Chyba na złącze masz stały plus. Podłącz sobie żarówkę pod plus po zapłonie i będzie po problemie.

siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

Post autor: siejkers » 12 lis 2013, 21:10

aldi pisze:Chyba na złącze masz stały plus. Podłącz sobie żarówkę pod plus po zapłonie i będzie po problemie.
a ten plus co jest na kostce zaznaczony jako plus to ( lewa kostka górny wtyk) to jest zwykły plus tzn z akumulatora czy czasem nie wychodzi ten plus z przez ECU?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 lis 2013, 21:12

To jest plus z akumulatora nawet idzie przez któryś z bezpieczników.

siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

Post autor: siejkers » 12 lis 2013, 21:23

aldi pisze:To jest plus z akumulatora nawet idzie przez któryś z bezpieczników.

o to sie chociasz jedna sprawucha wyjaśniła jutro zmienie a powiedz mi aldi skąd najlepiej "ukraść" ten plus po zapłonie? Ze stacyjki? Kurde tylko co podpiąć się "złodziejką" czy jak?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 lis 2013, 21:28

Gdzieś w kostkach obok kolumny kierowniczej powinien być jakiś kabel czarno niebieski, tam jest plus po zapłonie. Jeśli będziesz brał ze stacyjki to nie będzie to zabezpieczone żadnym bezpiecznikiem.
Ten kabel masz też na niebieskiej kostce liczników na pinie 3.

siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

Post autor: siejkers » 12 lis 2013, 21:31

aldi pisze:Gdzieś w kostkach obok kolumny kierowniczej powinien być jakiś kabel czarno niebieski, tam jest plus po zapłonie. Jeśli będziesz brał ze stacyjki to nie będzie to zabezpieczone żadnym bezpiecznikiem.
Ten kabel masz też na niebieskiej kostce liczników na pinie 3.
no to teraz wiem gdzie szukać ok big fenks <ok>

[ Dodano: 2013-11-12, 21:37 ]
a jeszcze jedno a to jest normalne że z ecu cały czas płynie małe napięcie jak zapłon off w tym drugim wejściu?

[ Dodano: 2013-11-15, 18:46 ]
Zwariuje chyba, dziś odczepiłem wtyczkę od czujnika temperatury wody co idzie do komputera i próbowałem odpalić z odłączoną wtyczką na ciepłym motorze ale nie chciał odpalić kręciłem chyba z 8 secund ale nic. Podłączyłem znów wtyczkę i odpalił i zero falowań równo trzymał z 5min elegancko na wolnych cały czas i ok a po ok 6min znów lekkie falowania 900-1100 już nie wiem o co chodzi. Podłączyłem drugi komp i to samo...

[ Dodano: 2013-11-15, 18:47 ]
kręcenie z odłączoną wtyczką temperatury pomaga mu na pare dobrych minut i zachowuje się ok

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl