[B4 1.9 TDI 1Z] Problem z hamulcami
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
Dodam coś od siebie, bo zrobiłem wreszcie hamulce do porządku i tak... Jak zacisk nie cieknie to ktoś Cie chce naciągnąć na $$, jak Ci pompa nie przepuszcza na sekcjach i masz wszystko odpowietrzone na 100%, to sprawdź czy Ci nie puchną gumowe przewody hamulcowe. Ja sobie wymieniłem płyn, zregenerowałem wszystkie zaciski, wymieniłem komplet tarcz i klocków i dopiero wymiana przewodów dała dobry efekt. Zakładam, że gdyby wymienić jeszcze pompę to heble by były jak w nowym aucie. A odpowietrzałem zawsze na wyłączonym zapłonie i jest OK.
Najpierw odpowietrzali mi na wylaczaonym silniku, ale jako ze nie dalo to rezultatow to zrobili to ponownie na wlaczonym i niestety bylo jak przed odpowietrzeniem, dalej miekki hamulec. Co do naciagania to nie sadze, bo nie u nich bym to kupowal, a nawet gdybym wymienial to nie maja pewnosci ze u nich w warsztacie. Moze sprawdze te przewody, a co do tylnego zacisku to ja tez cos czulem ze z nim jest nie tak, ale nie sadze aby to moglo byc powodem miekkiego pedalu. Auto niby dobrze hamuje, ale boje sie ze ktoregos dnia moze sie okazac ze albo za slabo zahamuje, albo wcale W sumie juz sie nawet do tego przyzwyczailem, ale codziennie robie kolo 100km do pracy i z powrotem, a to calkiem sporo. Takze chcialbym zeby autko chodzilo jak igla, biorac pod uwage ze poza tymi hamulcami wreszcie wszystko pracuje jak trzeba i jak bym tego chcial
Galu, odpowietrzcie za pomocąpodciśnienia, jeśli dalej będzie kupa do wymiany pompa hamulcowa.
jeśli masz ABS bez możliwości wyłącznia to masz dławikowy korektor i on nie może wywołać tego zjawiska, w redukcyjnym czasem jak się zatną zaworki to możę byćtaki efekt,
odpowietrzcie najpierw za pomocą podciśnienia i wtedy powiedz jak sprawa wygląda, jak sobie zrezasz przyrząd to odpowietrzenie włącznie z podłączeniem do podciśneinia zajmie ci 20min, nawet przy całkowicie pustym układzie hamulcowym. koszt zrezania przyrządu jest wręcz śmieszny,
zerknij tutaj:
https://audi80.pl/80-b4-odpowietrzen ... ht=#895669
jak to zrobisz zdziwisz się jak łatwo się odpowietrza, tym że będzie cały czas spieniony płyn w przewodzie leciał się nie przejmuj, a jeśliu chcesz to zlikwidowaćżeby widzieć kiedy nie będzie już powietrza w danym zacisku to odpowietrzniki wkręć na smar do tłoczków, i wtedy nie będzie tego. można też na taśmę teflonową, ale ja wolę na smar do tłoczków.
nie potrzebujesz drugiej osoby do pomocy, tylko pilnuj stanu płunu w zbiorniczku bo inaczej zapowietrezysz ponownie, idąc tą metodą płyn jest błyskawicznie zaciągany do układu.
nie pieni się jak przy tradycyjnym odpoetrzaniu, jedynie jeśli mamy bębny w układzie trzeba robić to z odrobiną doświadczenia.
jeśli masz ABS bez możliwości wyłącznia to masz dławikowy korektor i on nie może wywołać tego zjawiska, w redukcyjnym czasem jak się zatną zaworki to możę byćtaki efekt,
odpowietrzcie najpierw za pomocą podciśnienia i wtedy powiedz jak sprawa wygląda, jak sobie zrezasz przyrząd to odpowietrzenie włącznie z podłączeniem do podciśneinia zajmie ci 20min, nawet przy całkowicie pustym układzie hamulcowym. koszt zrezania przyrządu jest wręcz śmieszny,
zerknij tutaj:
https://audi80.pl/80-b4-odpowietrzen ... ht=#895669
jak to zrobisz zdziwisz się jak łatwo się odpowietrza, tym że będzie cały czas spieniony płyn w przewodzie leciał się nie przejmuj, a jeśliu chcesz to zlikwidowaćżeby widzieć kiedy nie będzie już powietrza w danym zacisku to odpowietrzniki wkręć na smar do tłoczków, i wtedy nie będzie tego. można też na taśmę teflonową, ale ja wolę na smar do tłoczków.
nie potrzebujesz drugiej osoby do pomocy, tylko pilnuj stanu płunu w zbiorniczku bo inaczej zapowietrezysz ponownie, idąc tą metodą płyn jest błyskawicznie zaciągany do układu.
nie pieni się jak przy tradycyjnym odpoetrzaniu, jedynie jeśli mamy bębny w układzie trzeba robić to z odrobiną doświadczenia.