[B3 1.6 PP `89r] Oporność czujnika na wtyczce
[B3 1.6 PP `89r] Oporność czujnika na wtyczce
Witam potrzebuję znać oporność na wtyczce od czujnika temperatury wody tą dla Ecotronika co idzie, w króćcu na dole dwu wtykowy czujnik (nie ten przy kolektorze) Jak byktóś kto ma 1.6 PP B3 i mógł by odpiąć tą wtyczkę i zmierzyć oporność na tych dwóch stykach to był bym wdzięczny :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Raczej oporności nie zmierzysz bo jeden to masa na drugim masz napięcie puszczone przez rezystor Więc taki pomiar niema sensu.
Odczyt czujnika można więc zbadać (na podłączonej wtyczce i włączonym zapłonie) sprawdzając napięcie na kablu z którego odczytywana jest temperatura. Gdy jest wypięty miernik powinien pokazać około 5V. Gdy wpięty jest czujnik on swoim oporem zmniejsza napięcie przed opornikiem w sterowniku a z napięcia odczytywane jest wskazanie temperatury.
Jeszcze możesz sprawdzić czy jest przejście z wtyczki czujnika na wtyk sterownika.
Co do twojego problemu z obrotami to sprawdź jeszcze czy nie ssie ci lewego powietrza przez wąż odciągania oparów benzyny podłączony do kolektora. Może zawór zamykający drogę do filtra węglowego jest nieszczelny.
Odczyt czujnika można więc zbadać (na podłączonej wtyczce i włączonym zapłonie) sprawdzając napięcie na kablu z którego odczytywana jest temperatura. Gdy jest wypięty miernik powinien pokazać około 5V. Gdy wpięty jest czujnik on swoim oporem zmniejsza napięcie przed opornikiem w sterowniku a z napięcia odczytywane jest wskazanie temperatury.
Jeszcze możesz sprawdzić czy jest przejście z wtyczki czujnika na wtyk sterownika.
Co do twojego problemu z obrotami to sprawdź jeszcze czy nie ssie ci lewego powietrza przez wąż odciągania oparów benzyny podłączony do kolektora. Może zawór zamykający drogę do filtra węglowego jest nieszczelny.
ok dzięki teraz wiem jak to zmierzyć, tylko jak zmierzyć czy jest dobre połączenie między ecu a czujnikiem? tzn wiem ale wtyczka kompa jest w kabinie a czujnik pod maską. przedłużyć kable od miernika?
Zwariuje chyba, dziś odczepiłem wtyczkę od czujnika temperatury wody co idzie do komputera i próbowałem odpalić z odłączoną wtyczką na ciepłym motorze ale nie chciał odpalić kręciłem chyba z 8 secund ale nic. Podłączyłem znów wtyczkę i odpalił i zero falowań równo trzymał z 5min elegancko na wolnych cały czas i ok a po ok 6min znów lekkie falowania 900-1100 już nie wiem o co chodzi. Podłączyłem drugi komp i to samo...
kręcenie z odłączoną wtyczką temperatury pomaga mu na pare dobrych minut i zachowuje się ok
Zwariuje chyba, dziś odczepiłem wtyczkę od czujnika temperatury wody co idzie do komputera i próbowałem odpalić z odłączoną wtyczką na ciepłym motorze ale nie chciał odpalić kręciłem chyba z 8 secund ale nic. Podłączyłem znów wtyczkę i odpalił i zero falowań równo trzymał z 5min elegancko na wolnych cały czas i ok a po ok 6min znów lekkie falowania 900-1100 już nie wiem o co chodzi. Podłączyłem drugi komp i to samo...
kręcenie z odłączoną wtyczką temperatury pomaga mu na pare dobrych minut i zachowuje się ok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
tak tylko na pb na gazie minimalne prawie nie wyczuwalne
[ Dodano: 2013-11-15, 20:20 ]
dlatego chciałby sprawdzić to połączenie czujnika tego bo coś może tam nie grać. Co prawda sprawdzałem czujnik i miał chyba dobrą oporność ale może warto go zmienić? jak myślisz?
[ Dodano: 2013-11-15, 20:22 ]
[ Dodano: 2013-11-15, 20:53 ]
Jak to sprawdzić? można zdjąć ten wąż i zatkać wejście od kolektora?
[ Dodano: 2013-11-15, 20:20 ]
dlatego chciałby sprawdzić to połączenie czujnika tego bo coś może tam nie grać. Co prawda sprawdzałem czujnik i miał chyba dobrą oporność ale może warto go zmienić? jak myślisz?
[ Dodano: 2013-11-15, 20:22 ]
A powiedz mi jak to sprawdzić?aldi pisze:
Co do twojego problemu z obrotami to sprawdź jeszcze czy nie ssie ci lewego powietrza przez wąż odciągania oparów benzyny podłączony do kolektora. Może zawór zamykający drogę do filtra węglowego jest nieszczelny.
[ Dodano: 2013-11-15, 20:53 ]
aldi pisze:Co do twojego problemu z obrotami to sprawdź jeszcze czy nie ssie ci lewego powietrza przez wąż odciągania oparów benzyny podłączony do kolektora. Może zawór zamykający drogę do filtra węglowego jest nieszczelny.
Jak to sprawdzić? można zdjąć ten wąż i zatkać wejście od kolektora?