Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8] Zamiana silnika 1.8 na 2.0

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
spun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2013, 21:37
Lokalizacja: Racek

[B3 1.8] Zamiana silnika 1.8 na 2.0

Post autor: spun » 16 lis 2013, 21:55

Witam.
Tydzień temu zatarł mi się silnik, dokładniej panewka na wale, stąd też temat o tym.
Potrzebuję nowy silnik, ale dowiedziałem się że 2.0 na elektronicznym wtrysku, podejdzie bez przeróbek do mojego, bo podobno nie ma wtryskiwaczy bezpośrednio do cylindrów, a na kolektorze ssącym, przez co wystarczy tylko wsadzić mój stary kolektor z gaziorem i śmiga wszystko.
Stąd też pytanie i prośba.
Mogli byście mi dać zdjęcia głowic bez kolektorów z silników 2.0 abk, abt, aad, 3a, albo po prostu powiedzieć w który mam celować żeby wszystko grało.
Szukałem i na forum i na google, ale tam do głowic abk, aad są te same zdjęcia..
Ostatnio zmieniony 20 gru 2013, 20:48 przez spun, łącznie zmieniany 5 razy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 lis 2013, 23:33

spun pisze:Potrzebuję nowy silnik, ale dowiedziałem się że 2.0 na elektronicznym wtrysku, podejdzie bez przeróbek do mojego, bo podobno nie ma wtryskiwaczy bezpośrednio do cylindrów,
Ale pewnie chodzi o 2.0 ABT (90KM) bo 2.0 ABK (115KM) ma elektroniczny wtrysk i wtryskiwacze podobnie jak w mechanicznym wtrysku mają otwory w głowicy.

Druga sprawa to łapy mogą nie pasować. Sam nigdy nie sprawdzałem a z tego co ludzi pisali na forum to niektórym pasowały a niektórym nie. W B3 silniki 4 cylindrowe leżą na sankach a w B4 na podłużnicach.

Trzecia sprawa to silnika dwulitrowe (przynajmniej te w B3) mają otwór na większy aparat więc musiałbyś wytoczyć przejściówkę na ten z silnika 1.8. Chyba że zostawisz oryginalny bez przeróbek ale ten niema mechanicznej regulacji konta wyprzedzenia zapłonu bo tam zapłon reguluje sterownik silnika). Tutaj jak sobie poradził inny użytkownik, https://audi80.pl/b3-18sf-i-20-abk-u ... t53821.htm
Nawet wrzucił gaźnik do głowicy z wcięciami na wtryski, chyba że wsadził sam duł a ABK.

I popraw tytuł tematu
_uwaga
Ostatnio zmieniony 17 lis 2013, 11:58 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 lis 2013, 08:09

aldi pisze:Ale pewnie chodzi o 2.0 ABT (90KM) bo 2.0 ABT (115KM) ma elektroniczny wtrysk i wtryskiwacze podobnie jak w mechanicznym wtrysku mają otwory w głowicy.
aldi, pomyłek nastąpił ABK ma 115 :-P

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 lis 2013, 11:58

No racja.

spun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2013, 21:37
Lokalizacja: Racek

Post autor: spun » 17 lis 2013, 17:01

Druga sprawa to łapy mogą nie pasować. Sam nigdy nie sprawdzałem a z tego co ludzi pisali na forum to niektórym pasowały a niektórym nie. W B3 silniki 4 cylindrowe leżą na sankach a w B4 na podłużnicach.
Łapy na 90proc. będą pasować, a nawet gdyby, to to małe piwo.
Trzecia sprawa to silnika dwulitrowe (przynajmniej te w B3) mają otwór na większy aparat więc musiałbyś wytoczyć przejściówkę na ten z silnika 1.8. Chyba że zostawisz oryginalny bez przeróbek ale ten niema mechanicznej regulacji konta wyprzedzenia zapłonu bo tam zapłon reguluje sterownik silnika). Tutaj jak sobie poradził inny użytkownik
Pewnie zrobię tak jak kolega z linku. Toczenie to nie problem.
spun napisał/a:
Potrzebuję nowy silnik, ale dowiedziałem się że 2.0 na elektronicznym wtrysku, podejdzie bez przeróbek do mojego, bo podobno nie ma wtryskiwaczy bezpośrednio do cylindrów,
Ale pewnie chodzi o 2.0 ABT (90KM) bo 2.0 ABK (115KM) ma elektroniczny wtrysk i wtryskiwacze podobnie jak w mechanicznym wtrysku mają otwory w głowicy.
Co do tego to pewien pan mechanik powiedział mi właśnie to, że ten elektroniczny wtrysk nie ma tych wyżłobień nad kanałami ssącymi w głowicy, tylko właśnie na kolektorze i wystarczy wyrzucić ten z wtryskiwaczami i wsadzić mój z karburatorem.

Co do tego ssącego to mam dwa pomysły, tylko nie wiem czy wypalą..
Pierwsza opcja to zrobienie kolektora ssącego, tak by pasował na te wyżłobienia z wtryskiwaczy, pod mój gaźnik, albo hardcorowo pod gaźniki z moto :mrgreen:

Druga opcja to kupienie jakiegoś 2.0, nie patrząc na wtryski i dokupienie głowicy po regeneracj, żeby mój oryginalny kolektor podszedł bez problemu, lub też moją głowicę zregenerować. Wtedy mam większą pewność że bezawaryjnie pojeżdżę. Z tym, że nie wiem jak z komorami spalania.. Czy tłoki nie zaj*bią.

Co o tym myślicie?
Ostatnio zmieniony 17 lis 2013, 17:08 przez spun, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 lis 2013, 17:07

spun, kolega aldi, prosił o poprawienie tematu
zapoznaj się z tym ogloszenia/zanim-cos-tu-napiszesz-przec ... t9608.html

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 lis 2013, 18:11

spun pisze:
spun napisał/a:
Potrzebuję nowy silnik, ale dowiedziałem się że 2.0 na elektronicznym wtrysku, podejdzie bez przeróbek do mojego, bo podobno nie ma wtryskiwaczy bezpośrednio do cylindrów,
Ale pewnie chodzi o 2.0 ABT (90KM) bo 2.0 ABK (115KM) ma elektroniczny wtrysk i wtryskiwacze podobnie jak w mechanicznym wtrysku mają otwory w głowicy.
Co do tego to pewien pan mechanik powiedział mi właśnie to, że ten elektroniczny wtrysk nie ma tych wyżłobień nad kanałami ssącymi w głowicy, tylko właśnie na kolektorze i wystarczy wyrzucić ten z wtryskiwaczami i wsadzić mój z karburatorem.
Ma te wyżłobienie, chyba że chodziło mu o wersje 90KM na monowtrysku która ma kolektor podobny do gaźnikowego.

Nawet mając głowicę z tymi gniazdami można sobie z tym poradzić robiąc metalową podkładkę między kolektor a głowicę zasłaniającą te otwory.

spun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2013, 21:37
Lokalizacja: Racek

Post autor: spun » 17 lis 2013, 20:08

Czyli wychodzi na to, że nie będę musiał zmieniać głowicy. Nawet nie będę musiał robić całego kolektora, wystarczy ta podkładka zasłaniająca te wyżłobienia :-D
Z tego wszystkiego wychodzi tylko, że jedynym poważniejszym problemem jest to mechaniczne sterowanie wyprzedzeniem zapłonu,ale i to jest do ogarnięcia.

Narazie tyle z problemów. Jak się coś napatoczy to będziemy dalej pytać ;)
Co do nazwy tematu to będę wiedział na przyszłość ;)

EDIT:

Panowie kupiłem silnik 3A :D
Jest z nim sporo kłopotów.. Niby wchodzi bez przerabiania, ale trzeba przerobić aparat zapłonowy, zrobić jakąś pompkę paliwa, bo wałek w tym silniku nie ma wykorbienia, jakieś dziury zaślepić nie wiadomego pochodzenia, i ten kolektor dolotowy.. Ogólnie kupa.

[ Dodano: 2013-11-25, 15:10 ]
Natrafiłem na pewien problem.
Po kupnie silnika 2.0 3A i powolnym montowaniu wszystkiego z powrotem, doszedłem do układu paliwowego. Problemem jest pompa paliwa. W starym silniku JV była pompa mechaniczna na bloku silnika napędzana wałkiem. W silniku 3A wałek ten w miejscu mocowania pompy nie ma wykorbienia, przez co ta pompa mech. nic by nie dała.

Moje pytanie jest takie, czy jak kupię pompę elektryczną będę potrzebował jakiś przekaźnik, czujnik położenia przepustnicy, potencjometr? Wydaje mi się że tak, ale słyszałem że trzeba by jeszcze komputer do sterowania tą pompą..
Wg. mnie wystarczyło by ten przekaźnik podłączyć pod obrotomierz, żeby cały czas nie dawał max paliwa, jednak gdy chcę zostawić gaźnik, to on powinien dawkować paliwo, czyli pompa by mogła cały czas kręcić.. Nie wiem jak to ugryźć..
Czekam na Wasze opinie..

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 lis 2013, 12:27

Możesz kupić elektryczną pompkę paliwa do gaźnika dającą max 0,3bara ciśnienia. Jak dasz zwykłą elektryczną od wtrysku to akumulator ciśnienia od gaźnika powinien spokojnie upuszczać ciśnienie powrotem do zbiornika.

Co do podłączenie to możesz zrobić aby chodziło cały czas po zapłonie. Albo kupić dodatkowy przełącznik od gazu i podłączyć go tylko do pompki aby załączał ją gdy silnik zacznie pracować. Możesz też wsadzić sterownik od mechanicznego wtrysku i podłączyć mu zasilanie po zapłonie i podłączyć do jakiegoś przekaźnika od pompki paliwa.

Bym wcześniej odpowiedział ale po dopisaniu nowej zwartości do swojego postu niema żadnego powiadomienia (patrz link w moim podpisie).
Ale miałem otwarty temat w innej grupie zakładek i tak zobaczyłem przypadkowo.

spun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2013, 21:37
Lokalizacja: Racek

Post autor: spun » 30 lis 2013, 23:21

Dobra już sobie wałek pośredni z starego silnika napawałem i przełożyłem do 2.0. Teraz szukam opcjonalnie jakiegoś gaźnika. Jak na razie wszystko hula w środę odpalam :D

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 01 gru 2013, 21:20

Poza tymi kwestiami jest jeszcze problem samej pracy silnika.

Jak już radzę dać słupek ABT bo w ABK masz za duże sprężanie i tam potrzebna jest obsługa czujnika spalania stukowego odpowiedzialnego za opóźnianie zapłonu gdy dochodzi do niebezpiecznych dla silnika sytuacji.

Dokładnie nie pamiętam ale na forum był temat kiedyś, że ktoś włożył ABK i chciał go wysterować innym wtryskiem paliwa niż Digifant. Ze spalaniem stukowym będziesz walczył i raczej przegrasz. A spalanie stukowe rozsypuje silnik :-(

A ABK jest bardzo wrażliwy jeżeli chodzi o układ korbowo-tłokowy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 gru 2013, 21:48

Był już produkowany w audi 80 silnik o stopniu sprezania 10:1 bez czujników spalania stukowego. Był to NE w B3, producent zalecał paliwo 98 oktanowe. Miałem taki i nie było problemu ze spaleniem stukowym na polskim 95 + przyspieszonym zapłonu pod lpg. Dopiero na ruskiej benzynie grzechotalo przy przyspieszania z niższych obrotów.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 02 gru 2013, 16:12

aldi, Jednak dobrze pamiętałem:

https://audi80.pl/abt-abk-spalanie-s ... t70201.htm

Zapewne w NE się sprawdzało ale znając życie autor spróbuje sięgnąć po ABK. Sam tego nie doświadczyłem ale ww link raczej wyczerpuje temat walki z spalaniem stukowym...

Jak wkładać ABK to tylko z wiązką, sterownikiem i czujnikami...takie moje skromne zdanie

spun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2013, 21:37
Lokalizacja: Racek

Post autor: spun » 04 gru 2013, 16:07

Tylko problem w tym że nie mam ABK tylko 3A ;)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 gru 2013, 17:18

3A ma praktycznie ten sam stopień sprężania co ABK (10,5:1-ABK; 10,4:1-3A) oraz kontrole spalania stukowego w oryginale.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl