Tak, tam jest tylko jeden i o nim jest mowa <ok>radek997 pisze:a co mówicie węzyk na gruszce odpiąć to który to węzyk?? na tej gruszcze co ma to takie cięgiełko?
[B4 1Z]Niskie doładowanie turbiny
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
[B4 1Z]Niskie doładowanie turbiny
Witam , z powodu niskiej mocy założyłem manometr do sprawdzenia ciśnienie dołoadowania.
No jak się okazało ciśnienie jest bardzo małe i maxymalnie wynosi 0.3-0.4 bara.Turbina wstaje około 2300obr.Do 2300 obrotów praktycznie nic się nie dzieję.
Na początek wymieniłem wszystkie przewody od N75 plus sprawdziłem szczeloność przewodów od turbiny.Wyczyściłem także intercooler , po to operacji nic się nie zmieniło dalej maxymalne doładowanie 0.3-0.4bara.
W przewodach od turbiny były tylko śladawo ilości oleju.Sztanga turbiny nie jest zapieczona.Luzów wzdłużnych na wirniku nie ma , tylko minimalne poprzeczne.
Mostkowałem przewody od N75 , odpinałem przewód od gruszki i dalej to samo.
Niestety przepływka Bosha i nie zrobie logów dynamicznych , dawka paliwa jest ustawiona na 17.
Manometr sprawdzany na drugim aucie i dobrze pokazywał doładowanie.
Jakieś pomyśły??
No jak się okazało ciśnienie jest bardzo małe i maxymalnie wynosi 0.3-0.4 bara.Turbina wstaje około 2300obr.Do 2300 obrotów praktycznie nic się nie dzieję.
Na początek wymieniłem wszystkie przewody od N75 plus sprawdziłem szczeloność przewodów od turbiny.Wyczyściłem także intercooler , po to operacji nic się nie zmieniło dalej maxymalne doładowanie 0.3-0.4bara.
W przewodach od turbiny były tylko śladawo ilości oleju.Sztanga turbiny nie jest zapieczona.Luzów wzdłużnych na wirniku nie ma , tylko minimalne poprzeczne.
Mostkowałem przewody od N75 , odpinałem przewód od gruszki i dalej to samo.
Niestety przepływka Bosha i nie zrobie logów dynamicznych , dawka paliwa jest ustawiona na 17.
Manometr sprawdzany na drugim aucie i dobrze pokazywał doładowanie.
Jakieś pomyśły??
Ostatnio zmieniony 16 lis 2013, 16:28 przez btn1990, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Żaden tam nastawnik :roll: Skoro zrobiłeś wszystko co opisałeś ,to została tylko jedna możliwość <ok> Uchylona klapa WG ...odkręć dwie nakrętki wspornika gruszki i sprawdż ,a najlepiej od razu dociągnij klapę ...wyklepane gniazdo klapy ,częsta przypadłość w styranych "boschach " ....jak to nie klapa ,to albo dziura w dolocie,albo nie szczelny EGR (zaślepić ,jak nie zaślepiony ) ,sprawdż też filtr powietrza ,czy nie zabity na maxa ...innych opcji nie ma ...upsss ,sory ,jest jeszcze jedna ...zabity na full katalizator ,ale to ostatnia rzecz którą bym obstawiał 8-) Odpinasz węzyk z gruszki i sprawdzasz ....nie interesują cię zaworki ani węzyki ,puki ci nie przeładujebtn1990 pisze:Hmm gdyby był padnięty nastawnik to powinno być chyba falowania obrotów na biegu jałowym , plus szarpanie w czasie jazdy.
Już sam nie wiem...
No to tak , przepływkę napewno można wyeliminować bo przed chwilą podmieniłem na jeszcze jedną z śmigającej audi i nic dalej to samo.MUNIOR pisze:Żaden tam nastawnik :roll: Skoro zrobiłeś wszystko co opisałeś ,to została tylko jedna możliwość <ok> Uchylona klapa WG ...odkręć dwie nakrętki wspornika gruszki i sprawdż ,a najlepiej od razu dociągnij klapę ...wyklepane gniazdo klapy ,częsta przypadłość w styranych "boschach " ....jak to nie klapa ,to albo dziura w dolocie,albo nie szczelny EGR (zaślepić ,jak nie zaślepiony ) ,sprawdż też filtr powietrza ,czy nie zabity na maxa ...innych opcji nie ma ...upsss ,sory ,jest jeszcze jedna ...zabity na full katalizator ,ale to ostatnia rzecz którą bym obstawiał 8-) Odpinasz węzyk z gruszki i sprawdzasz ....nie interesują cię zaworki ani węzyki ,puki ci nie przeładujebtn1990 pisze:Hmm gdyby był padnięty nastawnik to powinno być chyba falowania obrotów na biegu jałowym , plus szarpanie w czasie jazdy.
Już sam nie wiem...
Gdy odchyle srubokrętem klapke jak gruszka jest przykręcona, to gdy gruszka dociągnie z powrotem klapke to mogę ją jeszcze minimalniem dociśnać palcem(około 1mm).
EGR mam zaślepiony od strony tej rurki z harmonijką. Filtr powietrza jest nowy , paliwa również.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No to masz przyczynę <ok>
btn1990 pisze:Gdy odchyle srubokrętem klapke jak gruszka jest przykręcona, to gdy gruszka dociągnie z powrotem klapke to mogę ją jeszcze minimalniem dociśnać palcem(około 1mm)
Zaślepiamy przy aluminiowym króćcu ,bo jak doładowanie spindala nieszczelnym zaworem EGR ,to zaślepka od strony rurki ze spalinami ,nic nam nie dajebtn1990 pisze:EGR mam zaślepiony od strony tej rurki z harmonijką.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No raczej logiczne 8-) odkręć od wspornika ,skracaj i będziesz widział kiedy będzie dociągnietaMUNIOR napisał/a:
No to masz przyczynę
btn1990 napisał/a:
Gdy odchyle srubokrętem klapke jak gruszka jest przykręcona, to gdy gruszka dociągnie z powrotem klapke to mogę ją jeszcze minimalniem dociśnać palcem(około 1mm)
I co teraz z tym fantem zrobić ? Skręcić sztangę ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie ma za co 8-) ,taka przypadłość ,jak u Ciebie z niedoładowaniem ,to pikuś ...namierza sie to i poprawia w kikanascie minut Ale ciekaw jestem ,co za teorie ,wymyslali by mechanicy :mrgreen: idę o zakład ,że 99,9 % stwierdziło by że turbina już nie daje rady i jest do regeneracji i w ten oto sposób nie jeden naiwny ,oddał do regeneracji dobrą turbinę ,pozbywając się przy okazji z kieszeni ,kilkuset złotych ...a turbina po tym zabiegu ,nie zna dnia ,ani godziny ...bo regenerację robią na marnych zamiennikachbtn1990 pisze:Dzięki kolego za pomoc, wkońcu turbina dmucha tam gdzie trzeba.Dmucha tak około 0.8 bara