[b4 2.3 NG] Blos czy warto ? Opłaca sie zakladać ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 sie 2013, 00:01
[b4 2.3 NG] Blos czy warto ? Opłaca sie zakladać ?
Witam serdecznie nie dawno nabylem audi 80 z silnikiem 2.3 ng posiada w niej instalacje drugiej generacji oraz zalozony jakis waz podobno kompensacje
czytalem troche w internece cos na temat blosa ktory podobn jest najlepszy dla tego rodzaju silnika:ale zastanawia mnie co on daje oprocz zwiekszenie mocy.
Z tego co wyczytalem znika problem z falujacymi obrotami, strzalami itd.
Ciekawi mnie jedna rzecz skoro blos zwieksza moc to czy rowniez nie zwieksza spalania gazu ?a moze jest odwrotnie zmniejsza ? albo zostaje takie jakie bylo
Kolejna sprawa ktora mnie interesuje to taka ile wasze 2.3 pala na blosie oraz czy podlacza sie kompensacje, czy zostawia sie podlaczony rokowy od lpg.
Wiem ze wiele rzeczy pewnie juz bylo ale prosil bym o zawarcie tych informacji w tym temacie bo jutro na 99% bede zakladal blos i potrzebuje szybkiej odpowiedzi
No i zapomnial bym gdzies wyczytalem ze blos jest z normalnym przeplywem oraz z wiekszym przeplywem ? jak rozpoznac tego z normalny ?
No i rowniez czy warto go zakladac i tyle sie meczyc przy zakladaniu ?
Z gory przeraszam za to ze zdania sie nie kleja maja bledy ale nigdy nie bylem w tym dobry
czytalem troche w internece cos na temat blosa ktory podobn jest najlepszy dla tego rodzaju silnika:ale zastanawia mnie co on daje oprocz zwiekszenie mocy.
Z tego co wyczytalem znika problem z falujacymi obrotami, strzalami itd.
Ciekawi mnie jedna rzecz skoro blos zwieksza moc to czy rowniez nie zwieksza spalania gazu ?a moze jest odwrotnie zmniejsza ? albo zostaje takie jakie bylo
Kolejna sprawa ktora mnie interesuje to taka ile wasze 2.3 pala na blosie oraz czy podlacza sie kompensacje, czy zostawia sie podlaczony rokowy od lpg.
Wiem ze wiele rzeczy pewnie juz bylo ale prosil bym o zawarcie tych informacji w tym temacie bo jutro na 99% bede zakladal blos i potrzebuje szybkiej odpowiedzi
No i zapomnial bym gdzies wyczytalem ze blos jest z normalnym przeplywem oraz z wiekszym przeplywem ? jak rozpoznac tego z normalny ?
No i rowniez czy warto go zakladac i tyle sie meczyc przy zakladaniu ?
Z gory przeraszam za to ze zdania sie nie kleja maja bledy ale nigdy nie bylem w tym dobry
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 08 lut 2012, 18:44
- Lokalizacja: Konopiska
Nie wiem jak to działa w 2.3 ng, ale u brata w passacie 2.0 115km zmalało spalanie a jęsli chodzi o moc to nie sądzę żeby blos miał na to większy wpływ. Bo na pewno mocy nie zwiększa. Jak masz blosa to masz poprostu mniejszy spadek mocy na gazie w stosunku do zwykłego reduktora. Zabieg ten na pewno się opłacił wiecynajmniej ja polecam.
blos do ng to najlepsze rozwiązanie no chyba ze masz pieniądze i czas oraz megika od lpg to ci i sekwencje założy.
Co do ostatniego pytanie zarejestruj sie na lpgforum i w tym temacie http://lpg-forum.pl/blos-instrukcja-t7818.html masz całą instrukcje LPG-BLOS i ładnie wypisane oraz wyrysowane przepływy w blosie.
na lpg często spalanie u ludzi piszących na audi80 spadało o ok litr na 100km w cyklu mieszanym jeżdżąc tak samo dynamicznie jak na mikserze.
kompensacje się odłącza i zaślepia a krokowy zostaje w ori miejscu.
Czy warto? jak dla mnie wielkie TAK! u siebie pierwsze co będę teraz robił przy silniku to właśnie BLOS'a
Co do ostatniego pytanie zarejestruj sie na lpgforum i w tym temacie http://lpg-forum.pl/blos-instrukcja-t7818.html masz całą instrukcje LPG-BLOS i ładnie wypisane oraz wyrysowane przepływy w blosie.
na lpg często spalanie u ludzi piszących na audi80 spadało o ok litr na 100km w cyklu mieszanym jeżdżąc tak samo dynamicznie jak na mikserze.
kompensacje się odłącza i zaślepia a krokowy zostaje w ori miejscu.
Czy warto? jak dla mnie wielkie TAK! u siebie pierwsze co będę teraz robił przy silniku to właśnie BLOS'a
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Co do BLOSa polecam przeczytać to https://audi80.pl/coupe-23-ng-montaz ... vt6701.htm i wiele innych wątków na tym forum. U mnie spalanie po odpowiedniej regulacji to 10-11 trasa i 12,5-14 miasto
Z BLOSEM jeżdżę już blisko dwa lata, przerabiałem setki ustawień, konfiguracji itp. aż w końcu udało się uzyskać złoty środek.
W kwestii montażu:
- blos oczywiście przy przepustnicy
- w blosie jest miejsce na zamontowanie dwóch króćców (po uprzednim przewierceniu i nagwintowaniu) , wykorzystuje się jeden do podpięcia zaworu wolnych obrotów
- w gumie od przepływomierza (mniej więcej na środku długości od strony silnika) jest zaślepiony otwór - tutaj podpina się kompensacje (ma być podłączona)
- odma w starym miejscu, ale najlepiej zrobić OCT - ja takowy zrobiłem bo auto sprawiało wrażenie mulastego przy wysokich temp. latem
- krokowy od lpg wyrzucony (przewód łączący reduktor z blosem bez żadnych śrub, silniczków krokowych)
Optymalna regulacja (zależna od reduktora, w moim przypadku BRC 90 ATE)
- blos główna śruba 2- 2,5 obrotu wykręcona
- mała śruba od obrotów ok 1,5 obrotu
- śruba od podpierania "żaluzji" w blosie w pozycji zero (ma jej nie podpierać)
- w reduktorze tzw bypass ma być całkowicie zakręcony, śruba od napinania membrany ma być delikatnie wkręcona (czyli membrana delikatnie naprężona)
- zapłon przyspieszony 2-3 stopnie względem pozycji 0
Przy tej konfiguracji auto chodzi idealnie.
Moc kosmiczna w porównaniu do miksera, od 0 do 100km/h przyspiesza w 10-11 sekund
Spalanie:
w trasie 10-12 litrów ("rekord" przy dużym obciążeniu i włączonej klimie 12,5)
miasto ok 15-17 litrów (Olsztyn "się buduje" wszędzie są korki)
Jeżeli chodzi o pytanie czy warto, oczywiście tak. Znika 100 % problemów związanych z LPG w silniku NG.
W kwestii montażu:
- blos oczywiście przy przepustnicy
- w blosie jest miejsce na zamontowanie dwóch króćców (po uprzednim przewierceniu i nagwintowaniu) , wykorzystuje się jeden do podpięcia zaworu wolnych obrotów
- w gumie od przepływomierza (mniej więcej na środku długości od strony silnika) jest zaślepiony otwór - tutaj podpina się kompensacje (ma być podłączona)
- odma w starym miejscu, ale najlepiej zrobić OCT - ja takowy zrobiłem bo auto sprawiało wrażenie mulastego przy wysokich temp. latem
- krokowy od lpg wyrzucony (przewód łączący reduktor z blosem bez żadnych śrub, silniczków krokowych)
Optymalna regulacja (zależna od reduktora, w moim przypadku BRC 90 ATE)
- blos główna śruba 2- 2,5 obrotu wykręcona
- mała śruba od obrotów ok 1,5 obrotu
- śruba od podpierania "żaluzji" w blosie w pozycji zero (ma jej nie podpierać)
- w reduktorze tzw bypass ma być całkowicie zakręcony, śruba od napinania membrany ma być delikatnie wkręcona (czyli membrana delikatnie naprężona)
- zapłon przyspieszony 2-3 stopnie względem pozycji 0
Przy tej konfiguracji auto chodzi idealnie.
Moc kosmiczna w porównaniu do miksera, od 0 do 100km/h przyspiesza w 10-11 sekund
Spalanie:
w trasie 10-12 litrów ("rekord" przy dużym obciążeniu i włączonej klimie 12,5)
miasto ok 15-17 litrów (Olsztyn "się buduje" wszędzie są korki)
Jeżeli chodzi o pytanie czy warto, oczywiście tak. Znika 100 % problemów związanych z LPG w silniku NG.
Mógłbyś zdradzić swój sposób na regulację? W moim przypadku przy żadnej z konfiguracji nie udało się uzyskać takiego wyniku.U mnie spalanie po odpowiedniej regulacji to 10-11 trasa i 12,5-14 miasto
- thechriskpl
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09
Panowie czy moglibyście podesłać zdjęcia jak zamontowaliście BLOS w NG? Od razu piszę, że czytałem temat na forum, w którym jeden z użytkowników zamieścił zdjęcia, ale chciałbym zobaczyć jak to wygląda u innych. Tam jest strasznie mało miejsca, a już mnie denerwuje jak objeżdżają mnie jakieś stare Escorty i chce na wiosnę założyć BLOS
Zaloz sobie wtrysk ciagly IGS Landi Renzo. Dopiero zobaczysz jaka to roznica.thechriskpl pisze:Panowie czy moglibyście podesłać zdjęcia jak zamontowaliście BLOS w NG? Od razu piszę, że czytałem temat na forum, w którym jeden z użytkowników zamieścił zdjęcia, ale chciałbym zobaczyć jak to wygląda u innych. Tam jest strasznie mało miejsca, a już mnie denerwuje jak objeżdżają mnie jakieś stare Escorty i chce na wiosnę założyć BLOS
- thechriskpl
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09
Mógłbyś napisać jakie są koszta takiej instalacji? Jakieś fotki? Czym to się różni od instalacji Gen II?IGSMan pisze:Zaloz sobie wtrysk ciagly IGS Landi Renzo. Dopiero zobaczysz jaka to roznica.thechriskpl pisze:Panowie czy moglibyście podesłać zdjęcia jak zamontowaliście BLOS w NG? Od razu piszę, że czytałem temat na forum, w którym jeden z użytkowników zamieścił zdjęcia, ale chciałbym zobaczyć jak to wygląda u innych. Tam jest strasznie mało miejsca, a już mnie denerwuje jak objeżdżają mnie jakieś stare Escorty i chce na wiosnę założyć BLOS
Zdjęcia postaram się wrzucić w wolnej chwili. Co do 3 generacji, faktycznie to najlepszy sposób, ale ma jedną wadę... ja w okolicy nie znalazłem nikogo kto by to zrobił. W Polsce owszem są warsztaty, które się tego podejmą, koszt 1500-2000zł. Takie info uzyskałem przez telefon jakieś dwa lata temu.
Wracając do Blosa, mi montaż zajął ok 3- 4 godzin, faktycznie jest ciasno ale jak się przygotujesz do roboty, nie będzie tragedii. Ja do montażu wykorzystałem ori gumę (ma 70 lub 80mm średnicy, 10 mm więcej niż blos), redukcję wykonaną z jakiegoś węża zbrojonego który na zewnątrz miał 80mm a w środku dokładnie 70mm. Nasadziłem to na blosa, całość włożyłem w gumę od przepływki i ścisnąłem opaską. Do połączenia blosa z przepustnicą wykorzystałem kawałek nowej gumy od malucha (bodajże doprowadzającej ciepłe powietrze do kabiny) i jest idealnie szczelne. To rozwiązanie ma jedną wadę, co jakieś 1,5- 2 lata trzeba tą gumę od malucha wymienić bo parcieje.
Aha, musiałem też inaczej podoginać przewody paliwowe idące w pobliżu.
Wracając do Blosa, mi montaż zajął ok 3- 4 godzin, faktycznie jest ciasno ale jak się przygotujesz do roboty, nie będzie tragedii. Ja do montażu wykorzystałem ori gumę (ma 70 lub 80mm średnicy, 10 mm więcej niż blos), redukcję wykonaną z jakiegoś węża zbrojonego który na zewnątrz miał 80mm a w środku dokładnie 70mm. Nasadziłem to na blosa, całość włożyłem w gumę od przepływki i ścisnąłem opaską. Do połączenia blosa z przepustnicą wykorzystałem kawałek nowej gumy od malucha (bodajże doprowadzającej ciepłe powietrze do kabiny) i jest idealnie szczelne. To rozwiązanie ma jedną wadę, co jakieś 1,5- 2 lata trzeba tą gumę od malucha wymienić bo parcieje.
Aha, musiałem też inaczej podoginać przewody paliwowe idące w pobliżu.
Uzywana instalacje kupujesz na allegro. Rzadko kiedy kosztuje wiecej jak 300 zl. Prawie zawsze regeneracji wymaga reduktor - jakies 120 zl. Pozostaje nawiercenie dysz w kolektorze, podlaczenie elektryczne (banalne) i ustawienie (mniej banalne ale do ogarniecia). Nowej raczej nie zalozysz bo nie jest produkowana, jedynie moze komus zalegac na magazynie. Koszt nowej (jak komus zostanie na magazynie) plus instalacja (w miejsce II gen. bedzie pewnie kosztowac okolo 2700-3000 zl).thechriskpl pisze:Mógłbyś napisać jakie są koszta takiej instalacji? Jakieś fotki? Czym to się różni od instalacji Gen II?IGSMan pisze:Zaloz sobie wtrysk ciagly IGS Landi Renzo. Dopiero zobaczysz jaka to roznica.thechriskpl pisze:Panowie czy moglibyście podesłać zdjęcia jak zamontowaliście BLOS w NG? Od razu piszę, że czytałem temat na forum, w którym jeden z użytkowników zamieścił zdjęcia, ale chciałbym zobaczyć jak to wygląda u innych. Tam jest strasznie mało miejsca, a już mnie denerwuje jak objeżdżają mnie jakieś stare Escorty i chce na wiosnę założyć BLOS
Rozni sie tym od II , iz gaz doprowadzany jest w okolice zaworow ssacych dyszami i wezykami jak w IV gen. Nie posiada wiec miksera i reduktora podcisnieniowega a taki jak w sekwencji. To tak zgrubsza. Ewaluacja III gen jest dzisiejsza IV gen.
Wyglada np. tak.
U mnie odma w ori miejscu, niestety też czuję "przymułkę" jak jest gorąco, krokowy odpięty całkiem, kompensacji niet a co do ustawień blosa to nie powiem co ile pow(y)kręcane bo ustawiał mi znajomy na analizatorze. Na pewno podparcie mam wykręcone całkiem, czyli nie podpiera przepustnicy w bloscie. Czuję, że mogłoby być trochę lepiej jeszcze jeśli chodzi o osiągi, spalanie podałem przy mojej normalnej jeździe, oczywiście da się spalić więcejmacspeed pisze: Mógłbyś zdradzić swój sposób na regulację? W moim przypadku przy żadnej z konfiguracji nie udało się uzyskać takiego wyniku.
Ja z kolei chciałbym poznać patent na OCT bo zimą jak robię krótkie odcinki to zamarza mi odma albo ciągnie wodę do przepustnicy i tam zamarza, zawiesza obroty i same problemy z tym
Zdjęcie jak wygląda u mnie blos daję poniżej, przewody paliwowe to te gumowe wężyki powyżej, tez nie obyło się bez przeróbki, guma blos-przepustnica oczywiście też od malucha <ok>