Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3 NG] Blos czy warto ? Opłaca sie zakladać ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
audisedan1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 sie 2013, 00:01

[b4 2.3 NG] Blos czy warto ? Opłaca sie zakladać ?

Post autor: audisedan1990 » 17 wrz 2013, 22:09

Witam serdecznie nie dawno nabylem audi 80 z silnikiem 2.3 ng posiada w niej instalacje drugiej generacji oraz zalozony jakis waz podobno kompensacje :)

czytalem troche w internece cos na temat blosa ktory podobn jest najlepszy dla tego rodzaju silnika:ale zastanawia mnie co on daje oprocz zwiekszenie mocy.

Z tego co wyczytalem znika problem z falujacymi obrotami, strzalami itd.

Ciekawi mnie jedna rzecz skoro blos zwieksza moc to czy rowniez nie zwieksza spalania gazu ?a moze jest odwrotnie zmniejsza ? albo zostaje takie jakie bylo :D

Kolejna sprawa ktora mnie interesuje to taka ile wasze 2.3 pala na blosie oraz czy podlacza sie kompensacje, czy zostawia sie podlaczony rokowy od lpg.

Wiem ze wiele rzeczy pewnie juz bylo ale prosil bym o zawarcie tych informacji w tym temacie bo jutro na 99% bede zakladal blos i potrzebuje szybkiej odpowiedzi :D

No i zapomnial bym gdzies wyczytalem ze blos jest z normalnym przeplywem oraz z wiekszym przeplywem ? jak rozpoznac tego z normalny ?

No i rowniez czy warto go zakladac i tyle sie meczyc przy zakladaniu ?

Z gory przeraszam za to ze zdania sie nie kleja maja bledy ale nigdy nie bylem w tym dobry :(

pawel.1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 08 lut 2012, 18:44
Lokalizacja: Konopiska

Post autor: pawel.1990 » 04 lis 2013, 21:07

Nie wiem jak to działa w 2.3 ng, ale u brata w passacie 2.0 115km zmalało spalanie a jęsli chodzi o moc to nie sądzę żeby blos miał na to większy wpływ. Bo na pewno mocy nie zwiększa. Jak masz blosa to masz poprostu mniejszy spadek mocy na gazie w stosunku do zwykłego reduktora. Zabieg ten na pewno się opłacił wiecynajmniej ja polecam.

spnsr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 10 wrz 2009, 13:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: spnsr » 05 lis 2013, 00:39

blos do ng to najlepsze rozwiązanie no chyba ze masz pieniądze i czas oraz megika od lpg to ci i sekwencje założy.
Co do ostatniego pytanie zarejestruj sie na lpgforum i w tym temacie http://lpg-forum.pl/blos-instrukcja-t7818.html masz całą instrukcje LPG-BLOS i ładnie wypisane oraz wyrysowane przepływy w blosie.

na lpg często spalanie u ludzi piszących na audi80 spadało o ok litr na 100km w cyklu mieszanym jeżdżąc tak samo dynamicznie jak na mikserze.

kompensacje się odłącza i zaślepia a krokowy zostaje w ori miejscu.

Czy warto? jak dla mnie wielkie TAK! u siebie pierwsze co będę teraz robił przy silniku to właśnie BLOS'a

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Post autor: itor » 05 lis 2013, 08:23

odkad zalozylem sobie IGS-a (wtrysk III gen) uwazam ze zadne inne rozwiazanie nie jest godne uwagi

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 lis 2013, 09:31

pawel.1990 pisze:Jak masz blosa to masz poprostu mniejszy spadek mocy na gazie w stosunku do zwykłego reduktora.
I na benzynie też jest mniejszy spadek mocy bo blos nie blokuje przepływu powietrza tak jak mikser.

Awatar użytkownika
Ne$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:49
Lokalizacja: St-ów RSR

Post autor: Ne$ » 05 lis 2013, 17:03

Co do BLOSa polecam przeczytać to https://audi80.pl/coupe-23-ng-montaz ... vt6701.htm i wiele innych wątków na tym forum. U mnie spalanie po odpowiedniej regulacji to 10-11 trasa i 12,5-14 miasto

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 20 lis 2013, 18:04

Z BLOSEM jeżdżę już blisko dwa lata, przerabiałem setki ustawień, konfiguracji itp. aż w końcu udało się uzyskać złoty środek.

W kwestii montażu:

- blos oczywiście przy przepustnicy
- w blosie jest miejsce na zamontowanie dwóch króćców (po uprzednim przewierceniu i nagwintowaniu) , wykorzystuje się jeden do podpięcia zaworu wolnych obrotów
- w gumie od przepływomierza (mniej więcej na środku długości od strony silnika) jest zaślepiony otwór - tutaj podpina się kompensacje (ma być podłączona)
- odma w starym miejscu, ale najlepiej zrobić OCT - ja takowy zrobiłem bo auto sprawiało wrażenie mulastego przy wysokich temp. latem
- krokowy od lpg wyrzucony (przewód łączący reduktor z blosem bez żadnych śrub, silniczków krokowych)

Optymalna regulacja (zależna od reduktora, w moim przypadku BRC 90 ATE)
- blos główna śruba 2- 2,5 obrotu wykręcona
- mała śruba od obrotów ok 1,5 obrotu
- śruba od podpierania "żaluzji" w blosie w pozycji zero (ma jej nie podpierać)
- w reduktorze tzw bypass ma być całkowicie zakręcony, śruba od napinania membrany ma być delikatnie wkręcona (czyli membrana delikatnie naprężona)
- zapłon przyspieszony 2-3 stopnie względem pozycji 0

Przy tej konfiguracji auto chodzi idealnie.
Moc kosmiczna w porównaniu do miksera, od 0 do 100km/h przyspiesza w 10-11 sekund
Spalanie:
w trasie 10-12 litrów ("rekord" przy dużym obciążeniu i włączonej klimie 12,5)
miasto ok 15-17 litrów (Olsztyn "się buduje" wszędzie są korki)

Jeżeli chodzi o pytanie czy warto, oczywiście tak. Znika 100 % problemów związanych z LPG w silniku NG.
U mnie spalanie po odpowiedniej regulacji to 10-11 trasa i 12,5-14 miasto
Mógłbyś zdradzić swój sposób na regulację? W moim przypadku przy żadnej z konfiguracji nie udało się uzyskać takiego wyniku.

Awatar użytkownika
thechriskpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09

Post autor: thechriskpl » 20 lis 2013, 18:37

Panowie czy moglibyście podesłać zdjęcia jak zamontowaliście BLOS w NG? Od razu piszę, że czytałem temat na forum, w którym jeden z użytkowników zamieścił zdjęcia, ale chciałbym zobaczyć jak to wygląda u innych. Tam jest strasznie mało miejsca, a już mnie denerwuje jak objeżdżają mnie jakieś stare Escorty i chce na wiosnę założyć BLOS :D

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 20 lis 2013, 19:01

thechriskpl pisze:Panowie czy moglibyście podesłać zdjęcia jak zamontowaliście BLOS w NG? Od razu piszę, że czytałem temat na forum, w którym jeden z użytkowników zamieścił zdjęcia, ale chciałbym zobaczyć jak to wygląda u innych. Tam jest strasznie mało miejsca, a już mnie denerwuje jak objeżdżają mnie jakieś stare Escorty i chce na wiosnę założyć BLOS :D
Zaloz sobie wtrysk ciagly IGS Landi Renzo. Dopiero zobaczysz jaka to roznica.

Awatar użytkownika
thechriskpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09

Post autor: thechriskpl » 20 lis 2013, 19:26

IGSMan pisze:
thechriskpl pisze:Panowie czy moglibyście podesłać zdjęcia jak zamontowaliście BLOS w NG? Od razu piszę, że czytałem temat na forum, w którym jeden z użytkowników zamieścił zdjęcia, ale chciałbym zobaczyć jak to wygląda u innych. Tam jest strasznie mało miejsca, a już mnie denerwuje jak objeżdżają mnie jakieś stare Escorty i chce na wiosnę założyć BLOS :D
Zaloz sobie wtrysk ciagly IGS Landi Renzo. Dopiero zobaczysz jaka to roznica.
Mógłbyś napisać jakie są koszta takiej instalacji? Jakieś fotki? Czym to się różni od instalacji Gen II?

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 20 lis 2013, 20:02

Zdjęcia postaram się wrzucić w wolnej chwili. Co do 3 generacji, faktycznie to najlepszy sposób, ale ma jedną wadę... ja w okolicy nie znalazłem nikogo kto by to zrobił. W Polsce owszem są warsztaty, które się tego podejmą, koszt 1500-2000zł. Takie info uzyskałem przez telefon jakieś dwa lata temu.

Wracając do Blosa, mi montaż zajął ok 3- 4 godzin, faktycznie jest ciasno ale jak się przygotujesz do roboty, nie będzie tragedii. Ja do montażu wykorzystałem ori gumę (ma 70 lub 80mm średnicy, 10 mm więcej niż blos), redukcję wykonaną z jakiegoś węża zbrojonego który na zewnątrz miał 80mm a w środku dokładnie 70mm. Nasadziłem to na blosa, całość włożyłem w gumę od przepływki i ścisnąłem opaską. Do połączenia blosa z przepustnicą wykorzystałem kawałek nowej gumy od malucha (bodajże doprowadzającej ciepłe powietrze do kabiny) i jest idealnie szczelne. To rozwiązanie ma jedną wadę, co jakieś 1,5- 2 lata trzeba tą gumę od malucha wymienić bo parcieje.
Aha, musiałem też inaczej podoginać przewody paliwowe idące w pobliżu.

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 20 lis 2013, 21:15

thechriskpl pisze:
IGSMan pisze:
thechriskpl pisze:Panowie czy moglibyście podesłać zdjęcia jak zamontowaliście BLOS w NG? Od razu piszę, że czytałem temat na forum, w którym jeden z użytkowników zamieścił zdjęcia, ale chciałbym zobaczyć jak to wygląda u innych. Tam jest strasznie mało miejsca, a już mnie denerwuje jak objeżdżają mnie jakieś stare Escorty i chce na wiosnę założyć BLOS :D
Zaloz sobie wtrysk ciagly IGS Landi Renzo. Dopiero zobaczysz jaka to roznica.
Mógłbyś napisać jakie są koszta takiej instalacji? Jakieś fotki? Czym to się różni od instalacji Gen II?
Uzywana instalacje kupujesz na allegro. Rzadko kiedy kosztuje wiecej jak 300 zl. Prawie zawsze regeneracji wymaga reduktor - jakies 120 zl. Pozostaje nawiercenie dysz w kolektorze, podlaczenie elektryczne (banalne) i ustawienie (mniej banalne ale do ogarniecia). Nowej raczej nie zalozysz bo nie jest produkowana, jedynie moze komus zalegac na magazynie. Koszt nowej (jak komus zostanie na magazynie) plus instalacja (w miejsce II gen. bedzie pewnie kosztowac okolo 2700-3000 zl).

Rozni sie tym od II , iz gaz doprowadzany jest w okolice zaworow ssacych dyszami i wezykami jak w IV gen. Nie posiada wiec miksera i reduktora podcisnieniowega a taki jak w sekwencji. To tak zgrubsza. Ewaluacja III gen jest dzisiejsza IV gen.

Wyglada np. tak.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ne$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:49
Lokalizacja: St-ów RSR

Post autor: Ne$ » 20 lis 2013, 21:51

macspeed pisze: Mógłbyś zdradzić swój sposób na regulację? W moim przypadku przy żadnej z konfiguracji nie udało się uzyskać takiego wyniku.
U mnie odma w ori miejscu, niestety też czuję "przymułkę" jak jest gorąco, krokowy odpięty całkiem, kompensacji niet a co do ustawień blosa to nie powiem co ile pow(y)kręcane bo ustawiał mi znajomy na analizatorze. Na pewno podparcie mam wykręcone całkiem, czyli nie podpiera przepustnicy w bloscie. Czuję, że mogłoby być trochę lepiej jeszcze jeśli chodzi o osiągi, spalanie podałem przy mojej normalnej jeździe, oczywiście da się spalić więcej :)

Ja z kolei chciałbym poznać patent na OCT bo zimą jak robię krótkie odcinki to zamarza mi odma albo ciągnie wodę do przepustnicy i tam zamarza, zawiesza obroty i same problemy z tym :)

Zdjęcie jak wygląda u mnie blos daję poniżej, przewody paliwowe to te gumowe wężyki powyżej, tez nie obyło się bez przeróbki, guma blos-przepustnica oczywiście też od malucha <ok>

Obrazek

Mietas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2013, 22:23
Lokalizacja: Opalenica

Post autor: Mietas » 20 lis 2013, 22:03

Mnie za to kolega @IGSMan podkusił na Landi Renzo IGS i zaczynam się nad tym zastanawiać... z BLOSem jest za dużo roboty, poza tym III gen. wyjdzie mi taniej o.O

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 20 lis 2013, 22:18

Mietas pisze:Mnie za to kolega @IGSMan podkusił na Landi Renzo IGS i zaczynam się nad tym zastanawiać... z BLOSem jest za dużo roboty, poza tym III gen. wyjdzie mi taniej o.O
Powiem tak. Na wtrysku ciaglym te auta dopiero jada :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl