[b4 2.3 NG] Blos czy warto ? Opłaca sie zakladać ?
Mylisz sie kolego. Instalacja II gen. jest o wiele bardziej dokladna w uzyskaniu prawidlowej mieszanki niz BLOS. Jej wada jest zwezka w dolocie w postaci miksera, ktora psuje cala zabawe - czyli zaklada na ogol wyczuwalny kaganiec na osiagi auta przewaznie w gornym zakresie obrotow. Blos nie jest najlepszym rozwiazaniem w mechanicznym wtrysku. W autach bez klapkowego przeplywomierza sa dwie zmienne (w uproszczeniu) decydujace o regulacji mieszanki. Sa to parownik i sam BLOS. W mechanicznym wtrysku dochodzi trzecia zmienna w postaci przeplywomierza klapkowego, ktory ma wplyw na panujace (zmienne) podcisnienie panujace w dolocie. Co za tym idzie? Ano to, że na BLOS-ie w pewnych zakresach (uzytkowych) pracy silnika jest albo troche za ubogo albo troche za bogato. Poczytaj posty ludzi, ktorzy w swoich autach przyjrzeli sie stosunkowi powietrze-gaz i probowali to "ogarnac". Nic z tego. Znam takich co pilowali gwizdki, zmieniali gwizdki, ba nawet zakladali krokowy i blosa razem. Nie doszli do ladu ze skladem. Sporo ludzi, nawet tu na forum znajdziesz twierdzi, ze auto wiecej pali niz na mikserze. Nie dlatego ze odzyskalo moc. Jest przelane. Probuja zmniejszyc spalanie - jest placz bo nie chce isc (jest za ubogo). To tyle w temacie. Ogarnialem juz mnostwo tych silnikow z I/II/III/ gen. i BLOSEM. Sa to moje spostzrezenia i doswiadczenia. Z tych doswiadczen mam tylko jedno przemyslenie. Te auta jezdza najlepiej na III gen. Dlaczego? Gaz podawany w okolice zaworu ssacego, brak zwezek w dolocie. A skladu mieszanki pilnuje sonda lambda. Plus pare innych niuansow, ktore zostaja moja tajemnica
Ja nie napisałem, że blos jest dokładniejszy od II generacji, tylko, że ma dużo węższy zakres regulacji. Co do 3 generacji, faktycznie masz rację i to już wcześniej zdaje się napisałem. Ale dalej pozostaję problem z jej dostępnością i ceną, w związku z czym Blos stanowi najlepszą REALNĄ alternatywę dla instalacji 1 i 2 generacji Co do przepływomierza klapkowego, częściowo się z Tobą zgadzam, ale nie wydaję mi się żeby aż tak znacząco wpływał na skład mieszanki. Ale przetestuję to kiedyś dokładnie, a mianowicie dorobię do testu alternatywny dolot z pominięciem przepływki i zobaczę jak to będzie funkcjonować.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie osiagniesz zamierzonego efektu dorabiajac dolot alternatywny. W KE i KEIII Jetronic zaplon jest korygowany na podstawie wskazan potencjometru przeplywomierza, ktory jak wiesz umiejscowiony jest wlasnie na przeplywomierzu.macspeed pisze:Ja nie napisałem, że blos jest dokładniejszy od II generacji, tylko, że ma dużo węższy zakres regulacji. Co do 3 generacji, faktycznie masz rację i to już wcześniej zdaje się napisałem. Ale dalej pozostaję problem z jej dostępnością i ceną, w związku z czym Blos stanowi najlepszą REALNĄ alternatywę dla instalacji 1 i 2 generacji Co do przepływomierza klapkowego, częściowo się z Tobą zgadzam, ale nie wydaję mi się żeby aż tak znacząco wpływał na skład mieszanki. Ale przetestuję to kiedyś dokładnie, a mianowicie dorobię do testu alternatywny dolot z pominięciem przepływki i zobaczę jak to będzie funkcjonować.
Witam.Sledze ten post od poczatku i zgadzam sie z wami IGS landi albo EGI koltek jak najbardziej ale nowa instalka kolteka w Lublinie kosztuje grubo ponat 3 tys pln.Bylem tam u gazownika a on spytal czy w aucie za 4tys oplaca sie zalozyc taka instalke.A gosc jakies pojecie ma.Bo stwierdzil ze te instalacje sa bardzo dobre reduktory wytrzymuja z powodzeniem ponad 200tys km a zakladal takie w ng owszem ale 10 lat temu.Posiadam od 3 lat 80tke 2.3 ng z automatem no i lpg.Mikser jest szczelinowy ma wyfrezowane rowki w ksztalcie koronki na przemian rowek na mikserze a na grzybku plasko i na odwrot na grzybku rowek na mikserze nie i to powoduje lepsze mieszanie gazu i powietrza.Efekt jest taki ze bez problemu nawet na opcji sport kick down zmienia biegi niemalze od razu auto jest silne szybkie i kreci do odciecia a z nawi na autobanie 210km/h to dobry wynik jak dla takiej 21letniej babuni.No i spalanie minimalne osiagniete przezemnie to 11.5 a max to na autobanie gdzie srednia na odcinku 100km wyniosla 170 km/h to 18l/100km a wiec srednie to ok 15l/100km nie da sie inaczej moje auto pali duzo ale na gazie przejechalo u mnie w ciagu trzech lat70tys kilometrow a jak go kupilem to juz jezdzil na nim 8 lat.I na samym lpg ma przejechane ponad 130tys km.Dodam ze nie strzela nie muli i ladnie brzmi i nie ma roznicy w mocy na lpg czy na pb poza tym ze na pb jest bardziej elastyczny.A instalacja drugiej generacji sterowana autronikiem al 700 mikser lovato RG.Odpala na benzynie przelaczenie na lpg przy 2tys obrotow po osiagnieciu 35st przez reduktor.Podstawa trzeba troche pogrzebac przy mikserze i na podstawie regulacji na analizatorze zbadac zapas jaki ma reduktor sprawny oczywiscie tzn tak aby dal sie wyregulowac.No i co wazne przy .ustawianiu centralki lpg tryb pracy krokowca musi byc ustawiony na sportowy zalecany przy automacie.Ale do tego musi byc juz naprawde kumaty gazownik.A jezeli chodzi o prace na pb to pan od ktorego kupowalem autko powiedzial zebym na 20litrow pb wlewal 100ml oleju do dwusuwa smialem sie z niego a on mowi ze wtedy nie zatrze sie wtrysk mechaniczny ani pompa paliwa mozecie sie smiac ale tak robie i nic z tym wtryskiem sie nie dzieje.A moze to tez jest to ze auto ma dopiero przejechane 220tys km.Zmierzam do tego ze blos owszem ale z tym jest tak ze jedni zaloza i chwala inni zaloza i nie da sie na tym jechac wiec lepiej doprowadzic do perfekcji to co ma sie w aucie niz pchac sie w to co nie daje pewnosci.A zdarzaly sie 2.3 na blosie ktore nawet na manualu nie mialy za duzo do powiedzenie przy moim mikserze jak to jest nie wiem ze jezdze na mikserze i nie narzekam moj kumpel ma 2.3 ng quattro na mikserze tez jezdzi ma ponad 400tys nakrecone i tez nic nie strzela i nie muli i pieknie pracuje.Ale to sa tylko moje spostrzezenia napisalem co wiem ale chyba niewiele w porownaniu z ludzmi z forum.
Zdziwilbys sie jak poprawilaby sie kultura pracy twojego automatu po wyrzuceniu miksera i zalozeniu III gen. Natomiast jezeli chodzi o mulenie na mikserze na probe poprostu go wyjmij i pojedzij na benzynie bedziesz mial porownanie. Gwarantuje ze poczujesz zauwazalna roznice. Na I lub II gen. lub Blosie da sie tymi autami nawet bezproblemowo jezdzic. Kupe ludzi nimi jezdzi i nie narzeka. Ale osiagow na mikserze nie maja co organoleptycznie wielokrotnie sprawdzilem. Nie czepiam sie poprostu od lat jezdzac na mikserze przyzwyczailes sie do auta wiec nie wiesz/nie pamietasz jak to auto jezdzi z odetkanym dolotem. Nie czujesz takiej roznicy bo na benzynie tez juz jest przymulone mikserem.
To prawda nigdy nie jezdzilem na odetkanym dolocie wiec nie moge miec odniesienia do tego jak auto jezdzilo bez miksera a jak z mikserem ale jak bede mial czas to sprobuje choc kilka dni.Ale blosa nie wiem gdybym mogl zalozyc na probe i troche pojezdzic to moze dalbym sie przekonac ale w obecnym stanie w jakim pracuje moj ng to raczej nic nie wskazuje na to abym mogl zastapic mikser blosem.A dodam ze u mnie niema dziury w obrotach powyzej 3500obr/min a wrecz przeciwnie przy tych obrotach zaczyna sie dopiero dobra jazda i wciskanie w fotel i tak ciagnie az do odciecia .Wiec i tak to nie ma sensu cokolwiek kombinowac.No ale wtrysk gazu ciaglego to zalozylbym gdybym mial mozliwosc ale w normalnych pieniadzach.A czy mozna tu zalozyc full grupe?Bo kiedys rozmawialem z jednym z gazownikow to mowil ze mozna ale jak zwykle nie podja sie tego bo to wtrysk mechaniczny.
Mozna zalozyc full grupe. Smiem twierdzic po doswiadczeniach z nia ze jest trudniejsza do ogarniecia w mechanicznym wtrysku niz III gen. Ponadto potrzebuje szybkich wtryskiwaczy, do ktorych nie jest przystosowana. IGS bije ja na glowe w mechanicznym wtrysku.dan197 pisze:To prawda nigdy nie jezdzilem na odetkanym dolocie wiec nie moge miec odniesienia do tego jak auto jezdzilo bez miksera a jak z mikserem ale jak bede mial czas to sprobuje choc kilka dni.Ale blosa nie wiem gdybym mogl zalozyc na probe i troche pojezdzic to moze dalbym sie przekonac ale w obecnym stanie w jakim pracuje moj ng to raczej nic nie wskazuje na to abym mogl zastapic mikser blosem.A dodam ze u mnie niema dziury w obrotach powyzej 3500obr/min a wrecz przeciwnie przy tych obrotach zaczyna sie dopiero dobra jazda i wciskanie w fotel i tak ciagnie az do odciecia .Wiec i tak to nie ma sensu cokolwiek kombinowac.No ale wtrysk gazu ciaglego to zalozylbym gdybym mial mozliwosc ale w normalnych pieniadzach.A czy mozna tu zalozyc full grupe?Bo kiedys rozmawialem z jednym z gazownikow to mowil ze mozna ale jak zwykle nie podja sie tego bo to wtrysk mechaniczny.
Blos wydaje sie dobrym wyjsciem tylko w dalszym ciagu jest urzadzeniem, ktore zmniejsza srednice dolotu.
Zastanow sie co piszesz. Wez BLOSA do reki otworz membrane do konca i zobacz ile ma przeswitu. Do tego dolicz bryle gwizdka. Do tego dolicz ze nie otwiera sie on do konca w kazdym przedziale obrotw/mocy. Ktos kiedys mierzyl i wychodzi ze BLOS zdlawia dolot tylko troche mniej niz zwykly mikser bodajze o srednicy fi 34 lub 36. Teraz zastanow sie wiec jak zdlawia dolot jakakolwiek zwezka a taka bez watpienia BLOS jest. Poza tym w dalszym ciagu jest dodatkowym urzadzeniem na drodze przeplywomierz - przepustnica, ktore zmienia/zakloca prace klapy spietrzajacej. Dlatego najlepsze efekty uzyskujemy na III gen. ktora gaz podaje pod zawor i nie ingeruje w dolot.macspeed pisze:Blos ma 70 mm a oryginalny dolot w zależności od miejsca między 70 a 80mm, więc zwężenia nie ma praktycznie żadnego. Taki przelot daje sobie radę z dwa razy większymi silnikami, więc bądźmy poważni , 2,3 się nie zadławi.