Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[asv] co zrobić... tulejowanie czy szlif..

ODPOWIEDZ
matig
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 29 sty 2010, 19:53

[asv] co zrobić... tulejowanie czy szlif..

Post autor: matig » 13 maja 2013, 14:51

witam tak jak pisałem w innym dziale ... silnik sie tłukł i nie miał mocy... więc mając drugi silnik w garazu który stracił kopmresje przez zjechane pierścienie i rant... na tłokach. Zawiozłem go do specjalistów , przedstawili mi 3 opcje 1. tulejowanie koszt650zł + do tego nowe pierścienie... koszt około 1000zł , nowy blok ... około 400zł + pierścienie i panewki (pasowanie musi być ) koszta w sumie tez około 1000zł i trzecia opcja szlif starego .. sam szlif 180zł + do tego nadwymiarowe tłoki + pierścienie 850zł... . i teraz tak nie wiem czy dobrze zrobiłem ale wybrałem szlifowanie ... troche boję sie tulejowania ze względu na gorszą jakość tuleji... nowego bloku jak i całego słupka nie chciałem ponieważ juz kupywałem silnik i zrobiłem raptem 20kk km...

pytanie .. o ile zwiększy się pojemność silnika ( 1 szlif ma siadnąć) czy będzie jaka różnica , jak wogóle docierać silnik... i co ile zmienić olej przez piewrszy okres urzytkowania...dodam ze w sumie będzie zrobiony kapitalny remont silnika bo głowice też mam zrobioną ...

(jak by ktoś potrzebował to mam do sprzedania tłoki od asv nominalne , bez pierścieni...)

możecie mi teraz coś doradzić żebym po remoncie silnika go nie zajechał...
nie wiem czy dobrze zrobiłem ale kupiłem olej castrol edge 5w40 turbo diesel..

EmilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 17 kwie 2011, 16:48
Lokalizacja: Bytów

Post autor: EmilB4 » 14 wrz 2013, 00:28

Moim zdaniem wybrałeś najlepszą opcję, o ile nowe tłoki dorównują oryginalnym. Tulejowanie też pogarsza odprowadzanie ciepła. Gdybym musiał remontować swój silnik też bym szlifował, oczywiście załóżmy że wszystko zostało zrobione prawidłowo. Jeśli chodzi o zwiększenie pojemności to jest tak mało że na moc nie wpłynie, ale remont podniesie kondycję silnika. Olej dobry kupiłeś o ile wał i panewki są w dobrej kondycji. Ja osobiście wlał bym półsyntetyk i wyrzucił go po 1tkm a następnie zalał pełen syntetyk i zmieniał go co 10-12tkm. Jeśli chodzi o styl jazdy to bez szaleństw, ale ze zmiennym obciążeniem dla silnika. pozdrawiam
1.krok:przekładka na pierburg 16bit+soft+205+kat i egr out=:)
2.krok: Big FMIC, GT1749va, 216, kat+egr out+soft

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 30 paź 2013, 19:52

EmilB4 pisze:Moim zdaniem wybrałeś najlepszą opcję, o ile nowe tłoki dorównują oryginalnym. Tulejowanie też pogarsza odprowadzanie ciepła. Gdybym musiał remontować swój silnik też bym szlifował, oczywiście załóżmy że wszystko zostało zrobione prawidłowo.
a to ciekawą rzecz opowiedziałeś. tylko dlaczego do mocnych siników zaleca się tulejowanie? jakoś jednak nie pogarsza odprowadzania ciepła, co więcej zwiększa sztywność bloku.
a odnośnie opcji którą wybrał autor, szlif owszem ale tylko z bdb tłokami, a to niestety nie zmieście isę w cenie ani 1000zł ani 1500zł gdyż same tłoki by kosztowały ponad 1000zł

ja bym wybrał tulejowanie.


a pojemność to: nominał= 1896ccm
nadwymiar +0,25mm = 1908ccm
nadwymiar +0,5mm = 1920ccm

[ Dodano: 2013-10-30, 19:57 ]
a co do docierania, to jeździmy w miarę spokojnie ale nie zamulając sinlika niskimi obrotami rzędu 1500rpm.
silnik trzymamy w przedziale obrotów 2000-3500rpm ale pedałem gazu operując dość delikatnie, jak jużbędziesz miał ponad 300km zrobione zacznij silnik trochę mocniej obciążać od czasu do czasu, w sensie pedał gazu głębiej wciskany, pozwoli to na ułożenie się tłokom do większych obciążeń termicznych

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 21 lis 2013, 22:49

arwam pisze:tylko dlaczego do mocnych siników zaleca się tulejowanie?
Ciepło jest skutkiem ubocznym silnika spalinowego i mozna je uznac jako straty energji. wiec grubsze tuleje odprowadzaja dluzej ciepło z komory spalania co zmniejsza straty przy luzno spasowanych silnikach.
arwam pisze:jakoś jednak nie pogarsza odprowadzania ciepła, co więcej zwiększa sztywność bloku.
Pogarsza, a nie chodzi osztywnosc bloku lecz o nie zwiekszanie srednicy tłoka, przy luzno spasowanych sportowych silnikach wieksza srednica tłoka powoduje wieksze ukosowanie w cylindrze <ok> w konsekwencji krutszy zywot dołu silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga