[b3 1.8 NE] Brak iskry POMOCY
[b3 1.8 NE] Brak iskry POMOCY
Witajcie poiadam 80 b3 ben-gaz na gażniku.Mianowicie jakieś 2 tygodnie temu przyjechałem do domu zgasiłem normalnie było oki.Na drugi dzień totalny kataklizm niechce odpalić,brak iskry.Wymieniłem już wszystko z układu zapłonowego czyli aparat,kopułka,palec,świece,przewody wysokiego napięcia,moduł i cewka.Nadal brak iskry.jestem załamany niewiem co już robić.POMUŻCIE!!!!!!!!!!Będę dozgonnie wdzięczny.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2013, 17:19 przez kali-2, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe masz po drodze...
1. Zamiast cewki podłącz żarówkę i przy kręceniu rozrusznikiem zobacz czy będzie migać.
2. Sprawdź czy na zacisku 15 cewki masz plus po włączeniu zapłonu
3. Sprawdź czy z 1 pinu modułu masz przejście na 1 pin cewki (najlepiej odłączając jedno i drugie oraz używając miernika w trybie sprawdzania oporu, powinno być przejście jak po zetknięciu końcówek miernika razem).
4. Sprawdź miernikiem czy na skrajnych pinach halla masz zasilanie (po włączeniu zapłonu kostka z halla moze być zdjęta, na module musi być podłączona).
5. Podłącz miernik pod plusa jednym końcem a drugim do środkowego pinu halla (na założonej wtyczce). Włącz zapłon i ręcznie pokręć silnikiem (pchając nie biegu albo kluczem za wał) i patrz czy napięcie zmienia się od 0V do 12V.
6. Sprawdź na wtyczce modułu zapłonowego między 4 (plus po zapłonie) a 2 (masa) masz zasilanie.
7. Sprawdź czy na pinie 7 nie masz przejścia do masy. To wyjście na obrotomierz i jak zewrze się go z masą to ginie iskra. Na próbę możesz nawet go odciąć/odłączyć.
8. Sprawdź czy z 5 pinu modułu jest przejście na 3 pin halla, z 6 pinu modułu na 2 halla i z 3 pinu modułu na 1 halla.
Jak zamiast miernika zechcesz użyć żarówki to chociaż nie podłączaj jej do czujnika hala jak puntach 4, 5.
1. Zamiast cewki podłącz żarówkę i przy kręceniu rozrusznikiem zobacz czy będzie migać.
2. Sprawdź czy na zacisku 15 cewki masz plus po włączeniu zapłonu
3. Sprawdź czy z 1 pinu modułu masz przejście na 1 pin cewki (najlepiej odłączając jedno i drugie oraz używając miernika w trybie sprawdzania oporu, powinno być przejście jak po zetknięciu końcówek miernika razem).
4. Sprawdź miernikiem czy na skrajnych pinach halla masz zasilanie (po włączeniu zapłonu kostka z halla moze być zdjęta, na module musi być podłączona).
5. Podłącz miernik pod plusa jednym końcem a drugim do środkowego pinu halla (na założonej wtyczce). Włącz zapłon i ręcznie pokręć silnikiem (pchając nie biegu albo kluczem za wał) i patrz czy napięcie zmienia się od 0V do 12V.
6. Sprawdź na wtyczce modułu zapłonowego między 4 (plus po zapłonie) a 2 (masa) masz zasilanie.
7. Sprawdź czy na pinie 7 nie masz przejścia do masy. To wyjście na obrotomierz i jak zewrze się go z masą to ginie iskra. Na próbę możesz nawet go odciąć/odłączyć.
8. Sprawdź czy z 5 pinu modułu jest przejście na 3 pin halla, z 6 pinu modułu na 2 halla i z 3 pinu modułu na 1 halla.
Jak zamiast miernika zechcesz użyć żarówki to chociaż nie podłączaj jej do czujnika hala jak puntach 4, 5.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2013, 22:53 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
po podłaczeniu żarówki zamist cewki brak reakcji.Odłaczyłem obrotomierz z pinu 7 brak reakcji.zauwarzyłem wtedy ze podczas wyłaczania zapłonu wskazówka od obrotomierza lekko podskoczy,a tak jakiejkolwiek reakcji.reszte punktów sprawdze jutro bo mi mój miernik padł i musze kupic nowy.Jeszcze jutro znajde i wypne odłaczenie zapłonu może to ono wszystko jednak psuje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja kupowałem w sklepie obok warsztatu i nic dodatkowo nie płaciłem za wymianę, a i tak bym więcej nie zapłacił bo to czynność tak prosta ,że nawet średnio rozgarnięta blondynka sobie poradzi. To zależy od mechanika ile weźmie.kali-2 pisze:koledzy orjietujecie sie moze ile bierze elektro mechanik za wymiane kabli od zaplonu
Audi ma już iskrę?
wlasnie nadal niemam iskry podejzewam cos z kablami od zaplonu ze mi odcial ten antykradziezowy a niewiem gdzie szukac tego nawet w samochodzie a niewiem ile mnie skasuje elektro mechanik tego sie boje bo po wymianie halla odpalil normalnie kawalek pojechalem i potem znowu kaplica nie odpalil juz wogule
juz niewiem sam co jest podejzewam te kable
[ Dodano: 2013-11-26, 21:56 ]
bo wymienilem juz wszystko halla modul cewke przewody i nic podejrzewam te zabezpieczenie antykradziezowe ze ma i odciol mi zaplon
juz niewiem sam co jest podejzewam te kable
[ Dodano: 2013-11-26, 21:56 ]
bo wymienilem juz wszystko halla modul cewke przewody i nic podejrzewam te zabezpieczenie antykradziezowe ze ma i odciol mi zaplon